Ο συνεργός

3

Ρεαλισμός, δυναμικές ερμηνείες και ένα καίριο θέμα στο πρώτο δείγμα γραφής του καλού ηθοποιού που εδώ αναλαμβάνει και τη σκηνοθεσία του.

Ο συνεργός Δομνίκη Μητροπούλου©

Το πρώτο δείγμα γραφής του Γιώργου Χριστοδούλου, που έχει αναλάβει και το σκηνικό του ανέβασμα, καταπιάνεται με ένα δύσκολο, καίριο θέμα, υπαγορευμένο προφανώς από την γύρω πραγματικότητα (μάλιστα, αφορμή στάθηκε ένα πραγματικό γεγονός): Σε μια πόλη της ελληνικής επαρχίας, ένας νεαρός άνδρας (Θάνος) σκοτώνει από ζηλοφθονία τη σύντροφό του (Βίκη). Το ενδιαφέρον του συγγραφέα στρέφεται κυρίως στο γεγονός της συνέργειας και της συγκάλυψης -δηλαδή στον ξάδερφο του θύτη (Αποστόλης), που τον βοηθάει να εξαφανίσουν τη σωρό της γυναίκας- και από εκεί και πέρα σε ό,τι ακολουθεί: στο μυστικό και τις ενοχές που τον βαραίνουν, στο πώς επηρεάζεται η σχέση του με τη δική του σύντροφο (Τασούλα), η οποία θα μάθει κι αυτή το τρομερό γεγονός, αλλά δεν θα μιλήσει.

Ο συνεργός
Δομνίκη Μητροπούλου©

Η συγγραφική φιλοδοξία είναι μεγάλη, καθώς επιχειρεί να βυθιστεί και να ακτινογραφήσει ένα ζοφερό κλίμα, όχι τόσο της ψυχολογίας του θύτη (που έχει μικρότερο ρόλο, αλλά είναι ενδιαφέρον πώς αποτυπώνεται ως ένας άνθρωπος σχεδόν περήφανος για την πράξη του), όσο αυτής του "Συνεργού" και της συντρόφου του, δηλαδή στο πέπλο της σιωπής που απλώνεται πάνω από την πράξη της γυναικοκτονίας - ενώ η παρουσία της μητέρας του θύματος, που ψάχνει απαντήσεις, προσφέρει το πεδίο για να εκφραστεί ένα σχόλιο για την πίεση της κλειστής κοινωνίας και της οικογένειας, που συντρίβουν, κάποιες φορές με τραγικά αποτέλεσματα, την ελεύθερη βούληση των γυναικών. Είναι ενδιαφέρουσα αυτή η μετατόπιση του ενδιαφέροντος στο περιβάλλον του θύτη -στην ευθύνη αυτών που δεν μίλησαν- που διανθίζεται και με τον απόηχο της υπόθεσης στα ΜΜΕ, αν και σε σημεία η δραματουργική αφορμή δείχνει να ξεπερνάει τη συγγραφική ικανότητα. Έτσι, ενώ το έργο εξελίσσεται δυναμικά, τελικά φτάνει στο φινάλε με κάποια αμηχανία, όταν επιχειρεί να δώσει απαντήσεις όσον αφορά στη στάση της σιωπής, ή όταν οδηγεί τη μητέρα σε μια μάλλον γρήγορη συγχώρεση.

Ο συνεργός
Δομνίκη Μητροπούλου©

Η παράσταση, παρ’ όλ’, αυτά, έχει ατμόσφαιρα και δυναμισμό, σε βάζει μέσα στο ζοφερό κλίμα και σε σημεία χτυπάει σαν γροθιά στο στομάχι. Ωραίες, ζωηρές ερμηνείες και από τους τέσσερις ηθοποιούς: τον Χρήστο Κοντογεώργη (Αποστόλης), που καταρρέει εσωτερικά υπό το βάρος του μυστικού, ενώ τον συνδέει και πολύ καλή χημεία με τη Μαρία Προϊστάκη  (Τασούλα), τη Φανή Παναγιωτίδου, που έχει πολύ ωραίες στιγμές στο ρόλο της μητέρας, και τον Γιώργο Τριανταφυλλίδη στον ρόλο του επηρμένου, κυνικού Θάνου. Αν και με τα απολύτως απαραίτητα, ωραίο το λευκό σκηνικό (Αλέξανδρος Γαρνάβος, Τζίνα Ηλιοπούλου), που θα λερωθεί από χώμα, σαν ο τόπος συγκάλυψης να εισβάλει στο σπιτικό του Αποστόλη και της Τασούλας, ενώ και τα βίντεο που εισβάλλουν στη δράση (Δομνίκη Μητροπούλου, Αλέξης Ορφανίδης), λειτουργούν ωραία πότε ως φλας μπακ πότε σε ρόλο ΜΜΕ. Η μουσική επιμέλεια του Γιάννη Λατουσάκη φορτίζει το ήδη επιβαρυμένο κλίμα.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο συνεργός

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Ο Αποστόλης ζει ήρεμα τη ζωή του μαζί με τη γυναίκα του στο χωριό, όταν ένα βράδυ ο αγαπημένος του ξάδερφος θα του ομολογήσει πως σκότωσε την κοπέλα του, ζητώντας του να τον βοηθήσει να κρύψει το πτώμα. Οικογένεια, φιλία, αγάπη, έρωτας, έννοιες που σε μια στιγμή διαστρεβλώνονται, σε ένα γαϊτανάκι καταστροφής, ψεμάτων και ενοχών πίσω από τις κλειστές πόρτες της ελληνικής επαρχίας, με ήρωες ανθρώπους της διπλανής πόρτας. Σε μια εποχή που τα όρια του καλού και του κακού διερευνώνται εκ νέου, η παράσταση εξερευνά το πώς ένας άνθρωπος, μια ολόκληρη κοινωνία, γίνονται από τη μια στιγμή στην άλλη συνεργοί.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.