Bros, όπως Αδερφοί

3,5

Πιστός σε ένα οντολογικό, φιλοσοφικό θέατρο, ο Καστελούτσι στήνει επί σκηνής ένα σύμπαν ζοφερής ατμόσφαιρας αλλά αξιοσημείωτης σκηνικής ομορφιάς, θέτοντας ερωτήματα για τη βία ως εγγενές χαρακτηριστικό της ανθρώπινης φύσης.

Bros, όπως Αδερφοί ©Jean Michel Blasco

Εγγενές ανθρώπινο χαρακτηριστικό ή επίκτητη συμπεριφορά; Ο Ρομέο Καστελούτσι δημιουργεί μια παράσταση για την αστυνομική βία προτείνοντας μια κυκλική, και γι’ αυτό αδιέξοδη δομή και προκτείνει τον προβληματισμό του από το σώμα της αστυνομίας στο σώμα συνολικά της ανθρώπινης κοινωνίας. Πιστός σε ένα οντολογικό, φιλοσοφικό θέατρο, στήνει επί σκηνής ένα σύμπαν ζοφερής ατμόσφαιρας αλλά αξιοσημείωτης σκηνικής ομορφιάς. Η ομοιομορφία των ερμηνευτών, ντυμένων απαράλλαχτα με τις αστυνομικές στολές, συχνά λειτουργώντας συμμετρικά ως ένα σώμα, υπακούοντας τυφλά άγνωστες σε εμάς εντολές, χτίζει επί σκηνής μια εικόνα φρίκης, συνεπικουρούμενη από το μαύρο, πηχτό σκοτάδι που πνίγει τη σκηνή, τους θαμπούς φωτισμούς (Andrea Sanson) και την μουσική-που-λειτουργεί-ως-δραματουργία του Scott Gibbons. Η εικαστικότητα και οι αναφορές σε μνημειώδη έργα τέχνης της παγκόσμιας κληρονομιάς διατρέχουν την παράσταση και ανοίγουν τον στυλιζαρισμένο "ρεαλισμό" της βίας που απεικονίζεται επί σκηνής σε ευρύτερες φιλοσοφικές αναγνώσεις.

Bros, όπως Αδερφοί
©Jean Michel Blasco

Η παράσταση διαγράφει έναν ολοκάθαρο κύκλο, ξεκινώντας με τη βιβλική μορφή του ηλικιωμένου ηθοποιού σε έναν μονόλογο, σαν προφητεία ή ανάμνηση, που θα αποδειχθεί μετά το πέρας της παράστασης ότι ανήκει στον Ιερεμία της Παλαιάς Διαθήκης, και κλείνοντας με την παρουσία ενός λευκοντυμένου παιδιού: μια εικόνα που θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί "αισιόδοξη" ή ανοιχτής ανάγνωσης, αν το παιδί δεν χανόταν μέσα στην ομάδα των αστυνομικών έχοντας πάρει το γκλομπ που του παραδίδουν. Η βία ως φαύλος κύκλος από τον οποίο δεν μπορούμε να ξεφύγουμε; Ο Καστελούτσι δεν δίνει απαντήσεις, περισσότερο θέτει ζητήματα, παράγοντας -όπως πάντα- θέατρο υψηλής αισθητικής και φιλοσοφικού στοχασμού.

Bros, όπως Αδερφοί
©Luca Del Pia

Δεν είναι τα πάντα επί σκηνής πλήρως, ούτε εξίσου από όλους, αποκωδικοποιήσιμα - άλλο ένα σταθερό χαρακτηριστικό της δουλειάς που κάνει ο Καστελούτσι. Δεν επιθυμεί, άλλωστε, ο ίδιος την εύκολη αποκωδικοποίηση, και κυρίως το εύκολο νόημα που προσφέρει το λογοκρατούμενο θεάτρο˙ δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι στη συγκεκριμένη παράσταση, ακούγεται σε ένα μόνο σημείο λόγος και μάλιστα δυσερμήνευτος αφού λέγεται στα λατινικά. Η παράσταση, όμως "μιλάει" δυνατότερα από κάθε λέξη. Η δράση γίνεται κείμενο, σε μια υψηλή στιγμή του μεταδραματικού θεάτρου, που προτείνει τη σκηνοθεσία ως δραματουργία.

Bros, όπως Αδερφοί
©Luca Del Pia

Θα μπορούσε να παρατηρήσει κανείς πως η εικαστικότητα και το υψηλό στιλιζάρισμα ωραιοποιούν το δυσάρεστο θέαμα, καθώς ακόμη και οι σκηνές βίας -που κορυφώνονται στον βασανισμό ενός γυμνού άνδρα από δύο αστυνομικούς- εκτελούνται ως μία "εξωραϊσμένη" χορογραφία. Όμως το θέατρο του Καστελούτσι έχει άλλον τρόπο, από τον αληθοφανή ρεαλισμό, να εντυπώνεται μέσα σου, περισσότερο υπόγειο και έμμεσο και ενεργοποιεί μια ζωηρή διαδικασία σκέψης και αφομοίωσης των σκηνικών δρωμένων. Και αυτό είναι σπάνιο και, κυρίως, πολύτιμο.

Περισσότερες πληροφορίες

Bros, όπως Αδερφοί

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 80 '

Ο πρωτοπόρος Ιταλός δημιουργός στήνει μια μεγαλειώδη οντολογική φάρσα, στον πυρήνα της οποίας υπάρχει το παγκόσμιο ζήτημα της αστυνομικής βίας. Με είκοσι τρεις άνδρες επί σκηνής -με τη συμμετοχή ερασιτεχνών ηθοποιών- εξετάζει πώς λειτουργούν ως ένα σώμα μόλις φορέσουν στολή.

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Λεωφ. Συγγρού 107, Νέος Κόσμος
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πρεμιέρα για το "Dracula" στο θέατρο Πόρτα

H πολυαναμενόμενη παράσταση του Θάνου Παπακωνσταντίνου "βουτάει" στο λογοτεχνικό σύμπαν του Μπραμ Στόκερ τη σεζόν 2025-26.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
24/10/2025

Ακυκλοφόρητες φωτογραφίες από την 'Κόμισσα της Φάμπρικας' και μερικές σκέψεις του Σταμάτη Φασουλή

Η εμβληματική κωμωδία 'Η κόμισσα της Φάμπρικας' των Γιαλαμά – Πρετεντέρη επέστρεψε στο Embassy Theater, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή. Στιγμές, ατμόσφαιρα μέσα από τις εικόνες της παράστασης και σκέψεις του σκηνοθέτη, μέσα από το σημείωμα του.

"Όταν έκλαψε ο Νίτσε": η sold out παράσταση μετακομίζει στο Θέατρο Πορεία

Τρεις σπουδαίες προσωπικότητες συναντιούνται και πάλι στην θεατρική σκηνή, στο "Όταν έκλαψε ο Νίτσε" που μετακομίζει στο Θέατρο Πορεία. Μια συγκλονιστική συνάντηση φιλοσοφίας, ψυχανάλυσης και ανθρώπινης εξομολόγησης.

Πρεμιέρα του "Annie" στο Παλλάς: Ειδική τιμή για περιορισμένες θέσεις

Ζήστε τη μαγεία της πρεμιέρας του μιούζικαλ "Annie" στο Θέατρο Παλλάς με ένα ειδικό, προνομιακό εισιτήριο για περιορισμένο αριθμό θέσεων. Μάθετε περισσότερα.

"Ο εχθρός του λαού" από τον Τόμας Όστερμάιερ: Φωτογραφίες από την πρεμιέρα

Αν ήδη έχετε σημειώσει στην ατζέντα σας την παράσταση του "Εχθρού του λαού", σε σκηνοθεσία του Τόμας Οστερμάγερ πάρτε μια γεύση από την παράσταση που θα δείτε στο Κνωσός με έναν ωραίο θίασο: Κων/νος Μπιμπής, Λένα Παπαληγούρα, Μιχάλης Οικονόμου κ.ά.

O Λάμπρος Φισφής είναι και πάλι "Πολύ καλύτερα τώρα…" στο Θέατρο Ακροπόλ

Αν ψάχνεις μια παράσταση που θα σε κάνει να γελάσεις, να ταυτιστείς και να δεις τη ζωή αλλιώς, ο Λάμπρος Φισφής επιστρέφει με το νέο του stand-up show "Πολύ καλύτερα τώρα…" στο Θέατρο Ακροπόλ.

5 λόγοι για να δεις τη 'Ruby Moon' από την Ειρήνη Δερμιτζάκη

Αν αναζητάς μια παράσταση που συνδυάζει μυστήριο, φαντασία και βαθιά ανθρώπινα συναισθήματα, η "Ruby Moon" είναι ό,τι πρέπει. Η σκηνοθέτιδα Ειρήνη Δερμιτζάκη μάς δίνει πέντε λόγους να τη δούμε φέτος στο Αγγέλων Βήμα.