Μοτέλ

3,5

Ο Βασίλης Μαυρογεωργίου γράφει και σκηνοθετεί ένα έργο στα πρότυπα του ψυχολογικού θρίλερ, όπου η δολοφονία μιας γυναίκας αποτελεί τον τελευταίο κόμπο ενός νήματος που απλώνεται πίσω στο χρόνο και κρύβει μια τρομακτική ιστορία.

Μοτέλ Γιώργος Καλφαμανώλης©

Μια νεαρή γυναίκα δολοφονείται από άγνωστο δράστη στο δωμάτιο ενός φτηνού μοτέλ. Η δράση αρχίζει να ξετυλίγεται με την άφιξη του Σωτήρη, ενός "ειδικού" που συνεργάζεται με την αστυνομία, αναλαμβάνοντας τον καθαρισμό του δωματίου του φόνου. Η γνωριμία του με την κόρη των ιδιοκτητών του ξενοδοχείου, Άννα, θα έχει δραματικές συνέπειες, όπως και η εμφάνιση μιας ενοίκου που εκδηλώνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη λίμνη της περιοχής, που κρύβει μυστικά αλλά και τη λύση του δράματος. Αυτή είναι, επιγραμματικά, προκειμένου να αποφευχθούν τα spoilers, η υπόθεση του "Μοτέλ"· ένα σφιχτοδεμένο θεατρικό έργο, που αποκαλύπτεται σταδιακά στο θεατή, κρατώντας τον σε εγρήγορση. Κι αυτό επειδή, ενώ αρχικά η ιστορία δείχνει να "ξεστρατίζει", καθώς σε πρώτο πλάνο έρχεται η σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ της Άννας και του Σωτήρη, ο Μαυρογεωργίου μεταχειρίζεται τα νήματα της πλοκής έτσι ώστε όλα να δεθούν στο ίδιο κουβάρι αλλά τίποτα να μην αποσαφηνιστεί πριν από το τελευταίο λεπτό.

Μοτέλ
Γιώργος Καλφαμανώλης©

Η (έμφυλη) βία απασχολεί το συγγραφέα, όμως το έργο δεν δείχνει να γράφτηκε προκειμένου να καταθέσει κάποιο σχόλιο για το φαινόμενο. Το "Μοτέλ" είναι πρωτίστως έργο μυθοπλασίας με ύφος που ταιριάζει σε αυτό ενός ψυχολογικού θρίλερ. Το παραπάνω σχόλιο δεν είναι αρνητικό. Αντιθέτως, καθώς, ανεξαρτήτως αφορμής ή στόχου, επισφραγίζει μία από τις πλέον ώριμες στιγμές του συγγραφέα, χάρη στην καλοδουλεμένη υπόθεση και στους μελετημένους ως προς την εξέλιξη της δράσης, αλλά κυρίως ζωντανούς από σκηνικής άποψης χαρακτήρες. Είναι πολύ ενδιαφέροντα, επίσης, τα επίπεδα στα οποία ανοίγεται το έργο, καθώς ο Μαυρογεωργίου φέρνει στο προσκήνιο διαφορετικές εκφάνσεις διαταραγμένων προσωπικών και οικογενειακών σχέσεων όπως και ανθρώπους που κινούνται έξω από το όρια του κοινωνικά "φυσιολογικού": ο ρόλος της Άννας, μιας κοπέλας με ιδιότυπη συμπεριφορά και "περίεργο" χαρακτήρα, απέναντι στην οποία οι γονείς της –ο πατέρας, κυρίως– δείχνουν έντονη υπερπροστατευτικότητα, δεν είναι μόνο κομβικός, αλλά και ένας τους ακμαιότερους που είδαμε εδώ και καιρό σε νέο ελληνικό έργο.

Μοτέλ
Γιώργος Καλφαμανώλης©

Στην τελευταία διαπίστωση συντελεί αποφασιστικά η ερμηνεία της νέας ηθοποιού Κλέλιας Ανδριολάτου, που συλλαμβάνει με εντυπωσιακή άνεση και εξωστρεφή αλλά ουσιαστική "τρέλα" την προσωπικότητα της Άννας. Στην πλειονότητά τους, οι ερμηνείες είναι το ατού της παράστασης και εκεί όπου βασίστηκε ο Μαυρογεωργίου, καθοδηγώντας τη με τη σιγουριά του δημιουργού που το έργο είναι κτήμα του – αν και έλειψε από τη σκηνή μια εντονότερη αποτύπωση της ζοφερής ατμόσφαιρας που κατακλύζει το έργο. Διακρίνονται, επίσης, ο Χρήστος Σαπουντζής (Σωτήρης) και η Ιωάννα Μαυρέα, που αποδεικνύει για ακόμη μία φορά την κλάση της, ως ένοικος του μοτέλ. Σε μικρότερους ρόλους, η Κατερίνα Λυπηρίδου και η Ελευθερία Παγκάλου, άλλο ένα νέο, φρέσκο πρόσωπο, που ερμηνεύει ωραία τη φίλη της Άννας, και μόνο ο Νίκος Αλεξίου στο ρόλο του πατέρα παρασύρεται σε μια μονοδιάστατη ερμηνεία υψηλής έντασης.

Περισσότερες πληροφορίες

Μοτέλ

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 100 '

Ευγενία Αποστόλου, Άγγελος Μπούρας

Τέχνης «Κάρολος Κουν»

Φρυνίχου 14, Πλάκα

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Σ’ εσάς που με ακούτε": Η επιτυχία του ΚΘΒΕ κατεβαίνει Αθήνα

Μετά την επιτυχία που γνώρισε στη Θεσσαλονίκη, το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη έρχεται για λίγες παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/04/2024

Η "Μαύρη σαμπούκα" γίνεται Grande και επιστρέφει για καλοκαίρι

Μετά από αμέτρητες "τελευταίες παραστάσεις" και 2 sold out περιοδείες, η κωμωδία με τους Τόλη Παπαδημητρίου και Αντώνη Στάμο έρχεται στο Άλσος για μία και μοναδική φορά.

"Βάτραχοι": Γιάννος Περλέγκας και Κι όμως κινείται συνδυάζουν Αριστοφάνη με escape room

Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον ηθοποιό και ανεβάζει την αρχαία κωμωδία χρησιμοποιώντας τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού δωματίου απόδρασης.

Ποια είναι η νέα παράσταση που έρχεται το Μάιο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου;

Ο Γιώργος Παύλου, απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ανεβάζει το πιο βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου για μια γενιά που συνθηκολόγησε και μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.

Λένα Κιτσοπούλου: Αντίστροφη μέτρηση για το "Και λέγε λέγε", τη νέα της παράσταση στο Θέατρο Τέχνης

Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί τη σκηνοθέτιδα και δημιουργό σε μια παράσταση που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών και μιλάει για τον έρωτα, την πατριαρχία και πολλά ακόμη.

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.