Οδηγός Θεάτρου

Κριτικές Παραστάσεων Παίζουν Σήμερα Έρχονται Ποιος παίζει που Αθηνόραμα club Προπωλήσεις

On Ego

3,5

Ερεθιστικά φιλοσοφικά ερωτήματα γύρω από την ιδέα του Εαυτού θέτει το γοητευτικό έργο του Βρετανού δραματουργού, που μας συστήνει ο Γιάννης Νταλιάνης σε μια προσεγμένη σκηνική παρουσίαση.

Προσοχή! Επικοινωνήστε με το θέατρο της επιλογής σας πριν από την έξοδό σας, διότι αρκετές παραστάσεις αναβάλλονται λόγω κρουσμάτων.
On Ego Σπύρος Περδίου©

Ενταγμένο σε έναν δραματουργικό κύκλο έργων που καταπιάνονται με την επιστήμη φιλτραρισμένη μέσα από διαπροσωπικές ιστορίες (όπως οι "Αστερισμοί" του Νικ Πέιν, ή –αν και σε μικρότερη κλίμακα– η "Γρανάδα" του δικού μας Γιάννη Καλαβριανού) είναι το "On Ego" του Βρετανού Μικ Γκόρντον. Γραμμένο το 2005 σε συνεργασία με τον νευροψυχολόγο Πολ Μπρουκς (από το έργο του οποίου "Into the silent land", εμπνέεται), στοχάζεται πάνω στην ιδέα του Εαυτού, βάζοντας στο επίκεντρο το ερώτημα: αν δεχτούμε πως ο άνθρωπος είναι ένα σύνολο κυττάρων, πώς προκύπτουν η ψυχή, η προσωπικότητα, η ατομική ταυτότητα;

On Ego
Σπύρος Περδίου©

Αν και το έργο ξεκινάει με τη μορφή διάλεξης, την οποία δίνει ενώπιον των θεατών ο Άλεξ, ένας νευρολόγος, ο στόχος του συγγραφέα δεν είναι ακαδημαϊκός. Η ανθρωποκεντρική, γοητευτική και άκρως συγκινητική ιστορία του "Οn Ego" θέτει αρχικά μια σειρά από ασυνήθιστα ζητήματα και ερωτήματα (αλήθεια, πώς γίνεται η σάρκα πνεύμα; ή αν ο εαυτός μας είναι το αφήγημα, ποιος είναι ο αφηγητής;), για να πάρει στην πορεία μία ακόμη πιο αναπάντεχη στροφή, καθώς εμπλέκει την επιστημονική φαντασία (;) ως δραματουργικό μοχλό δράσης, μέσω του μοτίβου της τηλεμεταφοράς, και να καταλήξει στη σχέση του Άλεξ και της συζύγου του, Άλις, που δοκιμάζεται από τον καρκίνο. Ο συγγραφέας παραθέτει τα γεγονότα και τις διάφορες παραμέτρους της ιστορίας χωρίς απόλυτη σειρά, σαν τα κομμάτια ενός παζλ που καλείται να ενώσει ο θεατής, κάτι που μάλλον ενισχύει την γοητεία του κειμένου, ενώ το ίδιο ισχύει και για την πληθώρα των πληροφοριών. Βέβαια, ίσως έτσι ανεβαίνει ο πήχης της δυσκολίας όσον αφορά την πρόσληψη των δεδομένων αλλά, από την άλλη, σε αυτή χρωστάμε ένα πολυεπίπεδο κείμενο, που μας δίνει αρκετά "μυστικά" προς ανακάλυψη και δεν εξαντλείται με την πρώτη επαφή.

On Ego
Σπύρος Περδίου©

Το έργο μάς συστήνει ο Γιάννης Νταλιάνης, σε μια παράσταση που δεν κραυγάζει, αλλά αναδεικνύει επαρκώς τη γοητεία της συγγραφικής ιδέας. Το τεχνολογικό περιβάλλον που έχει δημιουργήσει ο Παντελής Μάκκας (video art) πλαισιώνει το επιστημονικό background της ιστορίας, αλλά εκεί όπου πραγματικά διακρίνεται η παράσταση είναι σε ό,τι αφορά την εσωτερικότητά της· η ευαισθησία και οι εσωτερικοί τόνοι κυριαρχούν στις ερμηνείες όσο και στη γενικότερη ατμόσφαιρα. Το τραγούδι της Ελεονώρας Ζουγανέλη σε σύνθεση του Νίκου Κυπουργού συμπληρώνει ωραία τα συναισθηματικά τοπία των ηρώων, ενώ η σκηνοθεσία αναδεικνύει εξίσου τα στοιχεία του χιούμορ και της συγκίνησης. Η Αλεξάνδρα Αϊδίνη αποδεικνύεται ιδανική Άλις, με έναν εύθραυστο δυναμισμό που μαγνητίζει, ενώ ο Γιώργος Κορομπίλης και ο Γιάννης Καπελέρης μοιράζονται, σκηνοθετική αδεία, το ρόλο του Άλεξ, ενισχύοντας το συγγραφικό εύρημα της τηλεμεταφοράς. Ο Θανάσης Βλαβιανός και η Χρύσα Νταή ολοκληρώνουν τη διανομή μιας παράστασης που μας αφήνει με μια γλυκόπικρη επίγευση και πολλά ερεθιστικά ερωτήματα για την ανθρώπινη ύπαρξη.

Περισσότερες πληροφορίες

On ego

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Ένα εξωφρενικό πείραμα τηλεμεταφοράς με απρόβλεπτες συνέπειες εκτυλίσσεται στο έργο που βασίζεται στη «Σιωπηλή χώρα» του νευροεπιστήμονα Πολ Μπροκς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Μάκιναλ

Καλοδουλεμένη παράσταση με σκηνοθετικό στίγμα, που δεν κατορθώνει, όμως, να ρετουσάρει ικανοποιητικά τις αδυναμίες του –σημαντικού από κοινωνική και θεατρολογική άποψη αλλά όχι εξίσου γοητευτικού– δράματος της αμερικανίδας συγγραφέα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
12/05/2022

Φράνκεσταϊν - Ο χαμένος παράδεισος

Με μαύρο χιούμορ, σαρκαστική διάθεση και απροκάλυπτη προσωπική έκθεση, η Κιτσοπούλου συλλαμβάνει και πάλι ένα εντελώς μοναδικό, δικό της δημιούργημα. Το αποτέλεσμα είναι δυνατό, άβολο, αποκαλυπτικό –ή μήπως αυτοαναφορικό, ναρκισσιστικό, άνισο;– και υποστηρίζεται από έναν εξαιρετικό θίασο επί σκηνής.

Το μέλλον της ελληνικής δραματουργίας είναι σε καλά (γυναικεία) χέρια

Η Ανθή Τσιρούκη, η Ευαγγελία Γατσωτή και η Σοφία Καψούρου, τρεις συγγραφείς που τα έργα τους παρουσιάζονται αυτή την περίοδο σε θέατρα της πόλης, μας κάνουν να αισιοδοξούμε για το παρόν και το μέλλον της ελληνικής δραματουργίας.

Ο Παντελής Φλατσούσης δεν φοβάται τη ματαίωση - και την έκανε παράσταση!

H παράσταση "Μετά το τέλος του κόσμου˙ ένα αρχείο ματαιωμένων σχεδίων" απενοχοποιεί, επιτέλους, την αποτυχία.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 19 έως 25/5 και ξεχωρίζουν.

Ματωμένα χώματα

Χωρίς να επιφυλάσσει ιδιαίτερες εκπλήξεις ή να καινοτομεί, η παράσταση του Γιώργου Παλούμπη πάνω στο εμβληματικό μυθιστόρημα καταφέρνει να επιβληθεί χάρη στο νεύρο, το δυναμισμό και τον ωραίο θίασο.

Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα του Εθνικού Θεάτρου για το καλοκαίρι και τη νέα σεζόν

Ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής Γιάννης Μόσχος παρουσίασε τα επόμενα βήματα του πρώτου θεατρικού οργανισμού της χώρας.