Μια Γερμανίδα γραμματέας

4

Μια κρίσιμη εξομολόγηση και μια σημαντική ερμηνεία σε μια παράσταση-τροφή για σκέψη.

Μια Γερμανίδα γραμματέας

Υπάρχουν κάποια έργα, όπως αυτό του Κρίστοφερ Χάμπτον, που η αξία τους βασίζεται ακριβώς σε ό,τι αφηγούνται. Εν προκειμένω στις εξομολογήσεις μιας εκ των γραμματέων του Γιόζεφ Γκέμπελς: H Μπρουχίλντε Πόμσελ αφηγήθηκε τη ζωή της στους δημιουργούς του ντοκιμαντέρ «A German life», και από αυτή την αφήγηση άντλησε ο Χάμπτον το μονόλογό του. Η Πόμσελ, διατρέχοντας τη ζωή της, από την ανατροφή μέσα σε μια οικογένεια που δίδασκε ότι η πειθαρχία είναι σημαντικότερη από την αγάπη, φτάνει στα χρόνια του πολέμου, όταν έφτασε να εργάζεται στο Υπουργείο Προπαγάνδας. «Κι αυτοί οι ιδεαλιστές, γιατί μιλούσαν; Θα ήταν ζωντανοί τώρα», λέει κάποια στιγμή, ενώ ομολογεί ότι γράφτηκε στο ναζιστικό κόμμα ελαφρά τη καρδία και το ψήφισε, γιατί «έτσι έκαναν οι περισσότεροι».

Ο Γιάννης Μόσχος και η Ρένη Πιττακή αναδεικνύουν πολυπρισματικά το πορτρέτο αυτής της γυναίκας που παίζει συνεχώς με την εικόνα της, με αυτή που πλασάρει στους θεατές, αυτή που έχει πείσει τον εαυτό της ότι είναι, αλλά και με μια εικόνα που έρχεται ίσως από τη συνείδησή της και, πού και πού, αντιστέκεται. Αφελής, απολιτίκ, ανόητη, πανέξυπνη ή κυνική, η Πόμσελ της Ρένης Πιττακή είναι όλα αυτά, καθώς ισορροπεί μεταξύ ελαφράδας και αμηχανίας, προσπαθώντας να δημιουργήσει την πιο πειστική αφήγηση για τον εαυτό της («εμείς δεν ξέραμε τίποτα, η δουλειά μας ήταν να μεταφέρουμε φακέλους»), ενώ η φιγούρα της στα βίντεο αναμετριέται συνεχώς μαζί της. Είναι σημαντική αυτή η παράσταση, κυρίως επειδή αναδεικνύει ότι το τέρας του φασισμού (αλλά όχι μόνο) δεν προσωποποιείται αποκλειστικά στους ενεργούς πρωτεργάτες, αλλά εκτρέφεται πολύ εύκολα διά της παθητικής οδού δίπλα μας, μέσα μας.

Περισσότερες πληροφορίες

Μια Γερμανίδα γραμματέας

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 85 '

Ένα έργο για τις ηθικές μας αρχές και τις εκπτώσεις που είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε, εμπνευσμένο από τη ζωή και τις εξομολογήσεις της Μπρουνχίλντε Πόμσελ, γραμματέα του Γκέμπελς.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας ξεκινά με Χρήστο Παπαδόπουλο και την επετειακή έκθεση "Καλαμάτα, η πόλη του χορού"

Την Παρασκευή 18 Ιουλίου κάνει πρεμιέρα το διεθνές φεστιβάλ που φέρνει την αφρόκρεμα του σύγχρονου χορού από την Ελλάδα και το εξωτερικό στην Καλαμάτα και μας καλεί να το επισκεφθούμε.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
11/07/2025

"Athletes of the Gods" στο Ηρώδειο: 12 κορυφαίοι χορευτές σε μια μοναδική (φιλανθρωπική) βραδιά

Ένα ξεχωριστό γκαλά χορού που περιλαμβάνει κλασικό και μοντέρνο ρεπερτόριο ενώνει ταλαντούχους χορευτές σε μια βραδιά για καλό σκοπό στο ρωμαϊκό ωδείο, λίγο πριν κλείσει τις πόρτες του για τα επόμενα τρία χρόνια.

Οι κομματάρχες επιστρέφουν με "Δάφνες και Πικροδάφνες"

Βλαβιανός, Ζιόβας, Σοφιανός, Τσουρουνάκης φέρνουν την πολιτική στο σανίδι με τις "Δάφνες και Πικροδάφνες" των Δημήτρη Κεχαΐδη και Ελένης Χαβιαρά σε σκηνοθεσία Μάνου Καρατζογιάννη.

Η Μαρία Πρωτόπαππα για πρώτη φορά στην Επίδαυρο με την "Ανδρομάχη" του Ευριπίδη

Πρώτες φωτογραφίες από το σκηνοθετικό ντεμπούτο της χαρισματικής ηθοποιού και σκηνοθέτριας που συμπρωταγωνιστεί με τους Αργύρη Ξάφη, Γιάννη Νταλιάνη κι έναν εξαιρετικό θίασο ηθοποιών στην τραγωδία για την ανθρώπινη δικαιοσύνη και τη θέση της γυναίκας.

Ακρόαση | "Άμλετ" ανεβάζει το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης και αναζητά ηθοποιούς

Μετά την παράσταση "Ριχάρδος III*", η σκηνοθέτρια Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη και ο συγγραφέας Ανδρέας Φλουράκης συνεργάζονται ξανά σε μια ακόμα ελεύθερη διασκευή σαιξπηρικού έργου.

3 θεατρικές επαναλήψεις που θα μας συγκινήσουν

Open air ραντεβού με τέσσερις θεατρικές παραστάσεις σε περιοδεία: "Η Θάλασσα και ο Γέρος", "Lemon", "Μέσα στο μυαλό σου".

Αποκλειστικό: Αντώνης Καφετζόπουλος και Ζερόμ Καλούτα σε μια υπαρξιακή σύγκρουση στο "Άσπρο-Μαύρο" του Κόρμακ ΜακΚάρθι

Ο Αντώνης Καφετζόπουλος μεταφράζει, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί δίπλα στον Ζερόμ Καλούτα στο "Άσπρο-Μαύρο", το βαθιά φιλοσοφικό έργο του Κόρμακ ΜακΚάρθι, που ανεβαίνει από τον Οκτώβριο στο Θέατρο Επί Κολωνώ, με early bird προσφορά.