Chicago

3,5

Στο Σικάγο της ποτοαπαγόρευσης μοιραίες γυναίκες, πάθη και δολοφονίες ταΐζουν τις ορέξεις ενός αδηφάγου κοινού. Η παρουσίαση του πασίγνωστου μιούζικαλ από τον Γιάννη Κακλέα στέκεται στο ύψος των περιστάσεων χάρη στην ενέργεια και στο ανθρώπινο δυναμικό της.

Chicago

Με αισθησιασμό, θηλυκότητα και σεξουαλική ενέργεια γεμίζει τη σκηνή το –πασίγνωστο κι ένα από τα πιο αγαπημένα μιούζικαλ ακόμη και όσων δεν αγαπάνε το είδος– "Chicago". Το ομώνυμο θεατρικό έργο της Μορίν Ντάλας Γουάτκινς, το οποίο εμπνεύστηκε από τις ιστορίες γυναικών που κατηγορήθηκαν για τις δολοφονίες των εραστών τους στο Σικάγο της ποτοαπαγόρευσης, έμελλε στα χέρια των Μπομπ Φόσι, Φρεντ Εμπ και Τζον Κάντερ να απογειωθεί και να γνωρίσει ένα μέλλον που η δημιουργός του μάλλον δεν φανταζόταν.

Μάλιστα, πρόκειται για ένα από τα "σκεπτόμενα" δείγματα του είδους, που κρύβει κάτω από τη φαντασμαγορία του τη σκοτεινή όψη μιας Αμερικής όπου κάνουν κουμάντο τα διεφθαρμένα δικαστικά κυκλώματα, τα μίντια κατασκευάζουν κάθε τόσο μια νέα διασημότητα και όλα ερμηνεύονται με όρους θεάματος. Η ιδέα των δημιουργών να μεταδώσουν με ένα κατεξοχήν θεαματικό είδος το σχόλιο για την απατηλή λάμψη της κατασκευασμένης δημοσιότητας και τη χειραγώγηση του κοινού είναι, αν μη τι άλλο, διασκεδαστικά έξυπνη.

Chicago - εικόνα 1

Παρακολουθώντας τη χορταστική παράσταση που έχει δημιουργήσει ο Γιάννης Κακλέας, δεν γίνεται να μην παρατηρήσει κάποιος ότι το μιούζικαλ ποντάρει στον υβριδικό του χαρακτήρα, το συνδυασμό πρόζας και τραγουδιού δηλαδή, στη μουσική και στις χορογραφίες και, βέβαια, στην κατά κανόνα φαντασμαγορική όψη και αφήνει σε δεύτερη μοίρα την εμβάθυνση στους χαρακτήρες. Το επιβεβαιώνει και η παράσταση, που έχει για δυνατά σημεία τη μουσική του Κάντερ, εκτελεσμένη από την ορχήστρα που διευθύνει ο Αλέξιος Πρίφτης, τις χορογραφίες της Τσάλι Τζένινγκς, τα ωραία ’20s κοστούμια του Γιώργου Σεγρεδάκη, τη σκηνική ενέργεια των ηθοποιών και του χορευτικού ανσάμπλ (όχι όμως τα κάπως διεκπεραιωτικά σκηνικά του Μανόλη Παντελιδάκη ή τη σε σημεία πεζή, σύγχρονη απόδοση του Γεράσιμου Ευαγγελάτου, που έρχεται σε ενοχλητική αντίθεση με το μεσοπολεμικό ύφος της παράστασης).

Η Νάντια Μπουλέ (Ρόξι Χαρτ) και η Μαρία Διακοπαναγιώτου (Βέλμα Κέλι) πρωτοστατούν επί σκηνής και αποδεικνύονται πολύ καλή επιλογή, καθώς δημιουργούν ένα αντιπαρατιθέμενο θηλυκό δίδυμο, η καθεμία με τον δικό της δυναμισμό, τη δική της προσωπικότητα κι (ερωτική) ενέργεια, αλλά με ισάξιο πάθος κι επιδόσεις στο χορό και το τραγούδι. Το γεγονός ότι η παρουσία τους μας συναρπάζει λιγότερο στις στιγμές της πρόζας έχει να κάνει με την επιλογή του σκηνοθέτη να αποδώσει με υπερβάλλουσα σχηματοποίηση τις ηρωίδες –περισσότερη απ’ όση το ίδιο το είδος υπονοεί–, όπως κάνει άλλωστε και με τους υπόλοιπους ρόλους, δηλαδή τον αφελή, "αόρατο" Έιμος (Μίνως Θεοχάρης), τον κυνικό δικηγόρο Μπίλι Φλιν (Αιμιλιανός Σταματάκης) και τη σιδηρά Μάμα Μόρτον (Δάφνη Λαμπρόγιαννη). Το αποτέλεσμα είναι οι ηθοποιοί να επιβάλλονται κυρίως με το τραγούδι και το δυναμισμό τους, στοιχεία πάντως που, δίπλα στα υπόλοιπα δυνατά χαρτιά της παράστασης, αποζημιώνουν τον θεατή.

ΟΛΥΜΠΙΑ Ακαδημίας 59-61, κέντρο, 2103642540. Διάρκεια: 135΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Chicago

  • Μιούζικαλ
  • Διάρκεια: 135 '

Το πολυβραβευμένο μιούζικαλ, βασισμένο στο ομώνυμο έργο της Μορίν Ντάλας Γουάτκινς, πραγματεύεται τον κυνισμό των μίντια και τις αδικίες του δικονομικού συστήματος, μέσα από αληθινά γεγονότα του 1920.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Τι συμβαίνει στο θεατρικό wine bar "Taniko";

Ένα κοινωνικό δράμα του Κωνσταντίνου Αβράμη για το ολοένα αυξανόμενο κόστος της υγείας, το gentrification και την κοινωνική ασφυξία, στο Studio Μαυρομιχάλη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
04/11/2025

"Ένας καταπληκτικός καταθλιπτικός": Η ευτυχία θέλει θάρρος

Ο "Καταπληκτικός καταθλιπτικός" του Αντώνη Καλομοιράκη επιστρέφει στο Θέατρο Καλλιρρόης, μπλέκοντας το χιούμορ με τη μελαγχολία σε μια τρυφερή ιστορία για την ευτυχία, τη μοναξιά και τη συμφιλίωση με τη ζωή όπως είναι.

Όταν ο Πόε συναντά τη μουσική: "Το Κοράκι" της ομάδας Νοσταλγία

Η ομάδα Νοσταλγία επιστρέφει με μια ιδιαίτερη θεατρική πρόταση που γεφυρώνει τη λογοτεχνία με τη μουσική πράξη: το "Κοράκι [Ένα Μουσικό Αναλόγιο]" του Έντγακρ Άλαν Πόε σε σκηνοθεσία και μουσική σύνθεση Τώνιας Ράλλη.

"Oops!- Το παράλογο γίνεται θέαμα από τη Nova Melancholia

Η ομάδα Nova Melancholia επιστρέφει με το "Oops!", μια παράσταση που ακροβατεί ανάμεσα στη φάρσα, το σκοτάδι και την υπαρξιακή ειρωνεία.

Η "Λόλα" της Τρούμπας στο Παλλάς με Τρίγγου, Στάνκογλου, Γάλλο

Για πρώτη φορά θα δούμε στο θέατρο Παλλάς το 2026 την κινηματογραφική "Λόλα" που καθόρισε μια ολόκληρη εποχή, σε σκηνοθεσία Χρήστου Σουγάρη.

Όλα όσα θα δούμε τον Νοέμβριο στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ο Νοέμβριος στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά μάς καλεί να ονειρευτούμε, να φροντίσουμε και να συνομιλήσουμε μέσα από νέες πρεμιέρες, δυνατές επιστροφές και παραστάσεις που φωτίζουν με ευαισθησία τον άνθρωπο, την πόλη και τον χρόνο.

Ρούλα Πατεράκη στο ΚΘΒΕ: Στιγμές από την πρωτοποριακή παράσταση για τον Τζον φον Νόιμαν

Η Ρούλα Πατεράκη επιστρέφει στο ΚΘΒΕ με το "SILLILAB: No Difference Between Ho Ho Ho!!!", αποκαλύπτοντας τη ζωή και το έργο του Τζον φον Νόιμαν μέσα από μια θεατρική γλώσσα γεμάτη κίνηση, φως και έκφραση.