Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ

4

Το έργο του Άλμπι, από τα σπουδαιότερα του 20ού αιώνα, δεν παύει να αποδεικνύει τη δυναμική του. Εδώ το επιτυγχάνει μια στιβαρή παράσταση, που διαβάζει το έργο χωρίς «εκπλήξεις», με σημείο αιχμής τις υποκριτικές ερμηνείες.

Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ

Το «Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ», γραμμένο στην αυγή της δεκαετίας του ’60, κουβαλάει τα τραύματα της εποχής που το γέννησε, όταν η Αμερική έχτιζε για ακόμη μία φορά το αφήγημα του «αμερικανικού ονείρου». Η πένα του Άλμπι παρεμβαίνει με ένα δράμα δωματίου που λειτουργεί ως καταλύτης σε αυτό το οικοδόμημα, καθώς αποδομεί την εικόνα της «αγίας» οικογένειας όπως και αυτή του ευυπόληπτου διανοούμενου. Βεβαίως, ο θεατής μπορεί να μη γνωρίζει τίποτε από αυτά, χωρίς να επηρεάζεται στο ελάχιστο η επίδραση του έργου. Και αυτό επειδή ο Άλμπι έχει συνθέσει μια υποδειγματική ιστορία, που στην ουσία της μιλάει για τον επίπονο αλλά αναγκαίο δρόμο που οδηγεί στην κατάρριψη των ψευδαισθήσεων.

Αυτόν το δρόμο διανύουν ο Τζορτζ και η Μάρθα –όπως και ο Νικ και η Χάνεϊ, το νεότερο ζευγάρι που εντέχνως έχει δημιουργήσει ο συγγραφέας– κατά τη διάρκεια μιας αποκαλυπτικής νύχτας, ενώ το αλκοόλ ρέει άφθονο και οι προσβολές αναδεικνύονται σε κύριο μέσο επικοινωνίας. Μια συζυγική σχέση έχει μετατραπεί σε ανελέητο παιχνίδι εξουσίας μεταξύ δύο πληγωμένων ανθρώπων που δεν μπορούν να εκφραστούν παρά με το μόνο συναίσθημα που γνωρίζουν: πληγώνοντας το άλλο τους «μισό». Το τέλος της βραδιάς θα τους βρει στο κατώφλι μιας νέας αρχής, απαλλαγμένης από τις ψευδαισθήσεις που είχαν κατασκευάσει, και μια χαραμάδα φωτός θα κλείσει το έργο.

Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ - εικόνα 1

Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης αφουγκράστηκε με ιδιαίτερη προσοχή αυτό το έργο χαρακτήρων, έντονων συγκρούσεων και, μοιραία, ερμηνειών. Δεν είναι τυχαίο π.χ. ότι η παράσταση δεν φοβάται να γίνει «κωμική»· ας μην ξεχνάμε ότι ο Τζορτζ και η Μάρθα αρέσκονται να δίνουν «παράσταση», να παίζουν «παιχνίδια» και οι βιτριολικές ατάκες είναι βασικό συστατικό των ρόλων που υποδύονται, έστω κι αν οι ρόλοι έχουν γίνει πια φύση τους (χρειάζεται, πάντως, προσοχή ώστε να μην υποκύψει η παράσταση ολοκληρωτικά στη γοητεία του κωμικού ή της έντασης).

Η μεγάλη κατάκτηση όμως είναι η διαύγεια που προσδίδει η σκηνοθεσία στα πρόσωπα, κάτι που βέβαια πάει χέρι χέρι με τις αξιοσημείωτες ερμηνείες. Ξεκινώντας από τους «μικρότερους» ρόλους, δεν γίνει να μη σταθεί κάποιος στην Ντάνη Γιαννακοπούλου: ενώ υιοθετεί στα όρια της τυποποίησης τον ρόλο της Αμερικανίδας «sweetheart», αποκαλύπτει με τη σωματική της γλώσσα τον βαθιά κλονισμένο ψυχισμό της Χάνι, ενώ ο Προμηθέας Αλειφερόπουλος πιάνει ωραία τον τυχοδιωκτισμό ενός νέου επιστήμονα που δεν είναι όσο άνετος θέλει να δείχνει. Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, ο ματαιωμένος σε σημείο «ευνουχισμού» Τζορτζ, που όμως γυρίζει αποφασιστικά το παιχνίδι, βρίσκεται στην καλύτερη ερμηνευτική του στιγμή, ενώ η Μαρία Πρωτόπαππα κυριαρχεί επί σκηνής, αδηφάγα, κυνική, αλλά στην πραγματικότητα διψασμένη για επαφή. Αναμενόμενο ίσως το σκηνικό της Αθανασίας Σμαραγδή, αποτυπώνει πάντως εύστοχα το σαλόνι ενός ζευγαριού διανοουμένων, όμως τα κοστούμια της Μαρίας Κοντοδήμα φλερτάρουν με τη σχηματοποίηση.

ΘΕΑΤΡΟ ΑΘΗΝΩΝ Βουκουρεστίου 10, κέντρο, 2103312343. Διάρκεια: 120΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 120 '

Ένα σαλόνι-πεδίο μάχης, μια νύχτα που αποδεικνύεται πολύ μακριά και δύο ζευγάρια που ξενυχτούν, πίνουν και παίζουν τα πιο επικίνδυνα παιχνίδια.

Αθηνών

Βουκουρεστίου 10

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
24/04/2024

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.

Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα: Αυτές είναι οι τρεις παραστάσεις του που κατεβάζουν αυλαία

Μία φουτουριστική παράσταση αλλά και δύο έργα που απευθύνονται στους μικρούς θεατές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους στον χώρο την Κυριακή των Βαΐων.

Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου: Ολοκληρώθηκε η σημαντική πρωτοβουλία της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Oι φοιτήτριες σκηνοθεσίας Γεωργία Διάκου, Αριάδνη Ζούπινα, Αλεξία Παραμύθα και Ειρήνη Σεβαστοπούλου, που συμμετείχαν στο Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου στην Ελευσίνα, μιλούν στο "α".

Δήμος Αβδελιώδης: "Στο θέατρο πάμε πρωτίστως για να νιώσουμε"

Ο διακεκριμένος σκηνοθέτης μιλά στο "α" με αφορμή την "Απολογία του Σωκράτη" που ανεβάζει στην αρχαία ελληνική γλώσσα (26-27/4) αλλά και το "Όνειρο στο κύμα / Έρως ήρως" του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη (29/4), που παρουσιάζονται στη νέα θεατρική σκηνή που φέρει το όνομά του στο ιστορικό Studio New Star Art Cinema.