Η μικρή μας πόλη

2,5

Αυτό το γλυκόπικρο έργο για την ομορφιά της ζωής είναι μια ωραία επιλογή, ειδικά ως παράσταση που εγκαινιάζει μια μόνιμη θερινή σκηνή στην καρδιά της πόλης. Η σκηνοθετική αντιμετώπιση, ωστόσο, αφαιρεί πόντους από τη δυναμική του.

Η μικρή μας πόλη

Αυτό το γλυκόπικρο έργο για την ομορφιά της ζωής είναι μια ωραία επιλογή, ειδικά ως παράσταση που εγκαινιάζει μια μόνιμη θερινή σκηνή στην καρδιά της πόλης. Η σκηνοθετική αντιμετώπιση, ωστόσο, αφαιρεί πόντους από τη δυναμική του.

Η μικρή μας πόλη - εικόνα 1

Το έργο που υπέγραψε ο Αμερικανός συγγραφέας το 1938 είναι απλό αλλά καίριο στη σύλληψη και την κατασκευή του. Βλέπουμε στις τρεις πράξεις του ισάριθμα στιγμιότυπα από τη ζωή μιας τυπικής –αν και επινοημένης– αμερικανικής πόλης, το 1901, το 1904 και το 1913. Το έργο δεν ασχολείται με σπουδαία γεγονότα ή ιδιαίτερους χαρακτήρες. Επίκεντρό του είναι οι απολύτως καθημερινοί κάτοικοι αυτής της ήσυχης πόλης και ιδιαίτερα δύο οικογένειες, αυτές του γιατρού και του εκδότη. Ενδιάμεσος μεταξύ σκηνής και πλατείας είναι ένας αφηγητής που δίνει στους θεατές διάφορες πληροφορίες και ενίοτε αναλαμβάνει βοηθητικούς ρόλους στη δράση.

Η ουσία του έργου βρίσκεται στο ότι μέσα από την απλούστατη υπόθεσή του μιλάει για την ίδια τη ζωή και τον κύκλο της: καθημερινότητα-έρωτας-θάνατος. Στον τελευταίο, δε, αφιερώνει μια συγκινητικότατη τρίτη πράξη –αξίζει να ανακαλύψετε τι κρύβει το συγγραφικό εύρημα– που επισημαίνει την τάση να μην εκτιμούμε τις μικρές, ασήμαντες στιγμές της ζωής, παρά μόνο όταν είναι πια αργά. Σε δεύτερο επίπεδο, που είναι αυτό που το απογειώνει, το έργο αποτελεί ένα ωραίο μεταθεατρικό σχόλιο, καθώς έχει γραφτεί με τη σαφή οδηγία να παιχτεί πάνω σε μια άδεια σκηνή, χωρίς ιδιαίτερα σκηνικά και κοστούμια, ως πρόβα ενός θιάσου και όχι σαν μία τελειωμένη παράσταση. Μάλιστα, ο αφηγητής είναι ο διευθυντής σκηνής αυτού του θιάσου.

Η μικρή μας πόλη - εικόνα 2

Ο Γιάννης Κακλέας επέλεξε να παραλείψει αυτή την παράμετρο κι έτσι η «Μικρή μας πόλη» ανέβηκε με την επιθυμία δημιουργίας ρεαλιστικής ψευδαίσθησης (ωραία η δουλειά του Νίκου Χαρλαύτη στα κοστούμια, επαρκής αλλά όχι κάτι ιδιαίτερο αυτή του Μανόλη Παντελιδάκη στα σκηνικά) και καμία ένδειξη ότι η παράσταση αποτελεί «θέατρο μέσα στο θέατρο»· ο ρόλος του αφηγητή, τον οποίο υποδύεται με άνεση ο Χρήστος Φερεντίνος, κρατήθηκε όχι για να καθοδηγεί το θίασο, αλλά κυρίως για να απευθύνεται στους θεατές. Ίσως ο Κακλέας θεώρησε ότι έτσι εξυπηρετεί καλύτερα τους σκοπούς ενός «χαλαρού, θερινού» θεάματος, όμως η απόφασή του στοιχίζει στην παράσταση, καθώς αφήνει το έργο γυμνό μόνο με την υπόθεση, η οποία παραείναι απλή για να κρατήσει το ενδιαφέρον. Μπορεί το μήνυμα του έργου να είναι ουσιώδες, μπορεί να διαθέτει γλύκα, συγκίνηση και αλήθειες, όμως ούτε οι χαρακτήρες ούτε η δράση προσφέρουν ιδιαίτερα στηρίγματα.

Από εκεί και πέρα, η παράσταση ποντάρει στο γλυκόπικρο συναίσθημα του έργου, όχι όμως χωρίς να καταπίνεται από αυτό. Το διαρκές μουσικό χαλί (Ευανθία Ρεμπούτσικα) υποβάλλει συναισθήματα και συγκίνηση, φέρνει όμως και μια νωχελικότητα στη σκηνή, η οποία εντείνεται από τις γλυκές ερμηνείες που κάνουν τους απλούς χαρακτήρες ακόμη πιο μονοδιάστατους· ενδεικτικοί οι ανήλικοι χαρακτήρες, που αποδίδονται από τους ηθοποιούς εντελώς «παιδικά», και οι σχηματικές ερμηνείες της Ιφιγένειας Αστεριάδη και της Φαίης Κοκκινοπούλου. Αντιθέτως, οι Δημήτρης Δεγαΐτης και Γιώργος Γιαννούτσος εμφανίζονται φυσικότεροι, όπως και η Αλεξάνδρα Ταβουλάρη.

ΛΑΜΠΕΤΗ - ΤΑΡΑΤΣΑ Λεωφ. Αλεξάνδρας 106, Αμπελόκηποι, 2106435706. Διάρκεια: 120΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Η μικρή μας πόλη

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 120 '

Ο έρωτας, η φιλία, η ενηλικίωση, η καθημερινή ζωή μιας πόλης αλλά και ο κύκλος της ζωής είναι τα θέματα που πραγματεύεται αυτό το κλασικό έργο του 1938.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

42 θεατρικές παραστάσεις που συνεχίζονται μετά το Πάσχα

Σημαντικά έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, η ελληνική δραματουργία σε πολλές διαφορετικές εκφάνσεις, ερευνητικό θέατρο, δικαστικό δράμα και μυστήριο, θέατρο έξω από το θέατρο και ιστορίες αληθινών προσώπων που ενέπνευσαν θεατρικά έργα. Όλα αυτά συμπεριλαμβάνονται στο σύνολο των θεατρικών παραστάσεων που συνεχίζονται μετά το Πάσχα, δίνοντάς μας μια ακόμα ευκαιρία για ανοιξιάτικες εξορμήσεις στη θεατρική Αθήνα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
10/05/2024

"If I can not dance, I will not be a part of your revolution" δηλώνει η Μαρία Κολιοπούλου στο νέο της έργο

Στο νέο της χορογραφικό έργο μεγάλης κλίμακας, το ιδρυτικό μέλος της ομάδας Πρόσχημα συμπράττει με ερμηνεύτριες διαφορετικών ηλικιών και ικανοτήτων αναζητώντας την βαθιά απόλαυση της στιγμής.

"The last lunch" σερβίρει το πρώτο αγγλόφωνο θέατρο στην Ελλάδα

Το Theatre of the No, μετά την επιτυχία της παράστασης "Περιμένοντας τον Γκοντό", παρουσιάζει τη μουσική κωμωδία του Γιόελ Γούλφχαρτ σε σκηνοθεσία του Μάνου Τσότρα.

"Ηλικία και διακρίσεις" είναι το νέο θέμα του κύκλου συζητήσεων του Εθνικού

Σε συνέχεια της πρωτοβουλίας που πυροδοτεί τον διάλογο για φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα, έρχεται μία νέα συζήτηση με ελεύθερη είσοδο, όπου θα μιλήσουν μεταξύ άλλων η Μαριάννα Κάλμπαρη, η Αλίκη Αλεξανδράκη και ο Θέμης Πάνου.

To 3ο Φεστιβάλ σύγχρονου καλλιτεχνικού καμπαρέ έρχεται στο Red Jasper Cabaret Thatre

Το φεστιβάλ της καμπαρέ θεατρικής σκηνής της Κυψέλης είναι και πάλι εδώ για να προσφέρει στο κοινό δέκα ημέρες με παραστάσεις θεάτρου, χορού, cabaret acts, music performances, aerial acrobatics, drag performances και πολλά ακόμη.

Θέλω να σου κρατάω το χέρι

Οι σύγχρονες σχέσεις και οι ρόλοι των δύο φύλων μέσα σε αυτές απασχολούν το πρώτο θεατρικό έργο του Ιορδανίδη, που κινείται με άνεση στο είδος της δραμεντί και παρουσιάζεται σε ένα φυσικό όσο και προσωπικό ανέβασμα. | Powered by Uber

Η κασέτα

Ένα από τα σημαντικότερα έργα της Λούλας Αναγνωστάκη, και συνολικά της νεοελληνικής δραματουργίας, αποτυπώνει σχεδόν προφητικά, μέσα από μια οικογενειακή ιστορία, την Ελλάδα στο μεταίχμιο δύο εποχών. Ανεβαίνει από τον Μάνο Καρατζογιάννη σε μία προσεγμένη παράσταση με μερικές πολύ ωραίες ερμηνείες. | Powered by Uber