Η τραγική ιστορία του Άμλετ, ενός πρίγκιπα της Δανίας

2,5

Ενδιαφέρουσα αλλά άνιση σκηνική δοκιμασία πάνω στο σπουδαίο σαιξπηρικό κείμενο· η αφοσίωση της ομάδας προδιαθέτει για συμπύκνωση και σαφέστερη στόχευση του εγχειρήματος.

Η τραγική ιστορία του Άμλετ, ενός πρίγκιπα της Δανίας

Είναι κοινώς αποδεκτό και εμπράκτως αποδεδειγμένο πως όσο σπουδαιότερο είναι ένα έργο τόσο μεγαλύτερο πεδίο πειραματισμών προσφέρει. Γι’ αυτό άλλωστε αυτοί αφορούν κυρίως έργα του αρχαίου δράματος και του Σαίξπηρ. Ειδικά ο «Άμλετ», που φαίνεται να έχει πει τα πάντα για την εξουσία, τον έρωτα, τη ζωή και τον θάνατο, πώς να μη γεννάει δεκάδες, διαφορετικές μεταξύ τους αναγνώσεις;

Ο Έκτορας Λυγίζος έσκυψε με έγνοια πάνω του, εστιάζοντας μάλλον στην υπαρξιακή διάσταση. Η παράστασή του αναδίδει την αγωνία καταβύθισης κατ’ αρχήν στην προσωπικότητα του Άμλετ –αυτού του νέου που διακατέχεται από πυρετώδεις σκέψεις αλλά δρα ελάχιστα–, ενώ παράλληλα εισάγει ένα μοτίβο εσωτερικής αμφιβολίας στις ενέργειες των προσώπων. Συνολικά, όμως, δεν αρθρώνει μια σαφή σκέψη απέναντι στο έργο, πλην της ομαδικής δοκιμασίας με αυτό και έτσι, παρά τις επιμέρους ωραίες ιδέες, το εγχείρημα παραδίδεται θολό.

Η τραγική ιστορία του Άμλετ, ενός πρίγκιπα της Δανίας - εικόνα 1

Σημαντικό μερίδιο ευθύνης έχει πιθανόν το γεγονός πως ο Λυγίζος ανέλαβε τρία πόστα (διασκευή, σκηνοθεσία, κεντρικό ρόλο) και μάλιστα σε ένα έργο πραγματικό «ναρκοπέδιο». Το κείμενο υπέστη μεν την απαραίτητη διασκευή ώστε να είναι ευσύνοπτο σε διάρκεια, αλλά τα σημεία που κρατήθηκαν δεν λειτουργούσαν πάντα προς κάποια ερμηνευτική κατεύθυνση παρά μόνο ως αφορμές για δοκιμή (αφού, π.χ., η σκηνοθεσία αποφάσισε να αποσιωπήσει το ρόλο που επιτελούν ο Ρόζενκραντς και ο Γκίλντενστερν, δεν υπήρχε λόγος να τους εμφανίσει επί σκηνής), ενώ συνολικά η παράσταση έδειξε υπερβάλλοντα ζήλο να καταπιέσει κάθε δυνατή κορύφωση.

Η εξαιρετική υποκριτική παρουσία θα πρέπει, ωστόσο, να επισημανθεί: ο Άμλετ του Λυγίζου φανέρωνε επίπονη ερμηνευτική δουλειά, η Δήμητρα Βλαγκοπούλου έπλασε μια αξιοσημείωτη Οφηλία πέρα από κάθε ωραιοποιημένη τυποποίηση και οι Αινείας Τσαμάτης, Άρης Μπαλής, Ηρώ Μπέζου και Κωνσταντίνος Ζωγράφος ανταποκρίθηκαν ικανότατα στους διπλούς ρόλους τους.

ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΟΣΜΟΥ (ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ) Αντισθένους 7 & Θαρύπου, 2109212900. Διάρκεια: 110΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Η τραγική ιστορία του Άμλετ, ενός πρίγκιπα της Δανίας

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 120 '

Έχουμε έναν εαυτό που συλλογίζεται, αφηγείται και καθοδηγεί κι έναν που δρα και βιώνει. Πάνω σε αυτήν τη σύγκρουση χτίζεται και η συγκεκριμένη διασκευή του πιο αινιγματικού σαιξπηρικού έργου.

Θέατρο του Νέου Κόσμου

Αντισθένους 7 & Θαρύπου

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Για τον Χάρη Ρώμα, η ανάγκη να αισθανθούμε ορατοί είναι πιο βαθιά απ’ όσο νομίζουμε

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας του κωμωδίας "Η Πριγκίπισσα των Αγίων Σαράντα" στο Coronet (από 4/12), ο Χάρης Ρώμας μιλά για τη συγγραφή, την υποκριτική, αλλά και για την πολιτική, αποκαλύπτοντας πώς συνδέει το χιούμορ με την κοινωνική κριτική και την προσωπική αλήθεια.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
07/12/2025

Χορεύουμε με την "Τοσοδούλα" στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Μια παράσταση για όλη την οικογένεια που βασίζεται στο παραμύθι "Τοσοδούλα" του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, σε σκηνοθεσία Γκάρι Σιβογιάν.

Συζήτηση για τους Αφροέλληνες με αφορμή την παράσταση "Άσπρο Μαύρο" στο Επί Κολωνώ

Οι συντελεστές της παράστασης "Άσπρο Μαύρο" συνομιλούν με τρεις καλεσμένους στην εκδήλωση - συζήτηση "Η Ορατότητα της Αφροελληνικής Κοινότητας στο Σύγχρονο Γίγνεσθαι".

"Μάρτυρας κατηγορίας"- Μυστήριο και αμείωτο σασπένς και 3η χρονιά στο "Δημήτρης Χορν"

Με ένα καστ γεμάτο ταλέντο και ενέργεια, η παράσταση "Μάρτυρας κατηγορίας" ζωντανεύει το θρυλικό δικαστικό θρίλερ της Άγκαθα Κρίστι στο θέατρο "Δημήτρης Χορν". Για 3η χρονιά η ένταση και η αληθοφάνεια κρατούν το κοινό καθηλωμένο από την πρώτη στιγμή ως το συγκλονιστικό φινάλε.

"Το μεγάλο μας τσίρκο": Το ιστορικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη ξανά στα φώτα της σκηνής

Ο Πέτρος Ζούλιας σκηνοθετεί το έργο-σταθμός της θεατρικής και πολιτικής ιστορίας μας, σε μια μουσικοθεατρική υπερπαραγωγή, με την Ελεωνόρα Ζουγανέλη και τον Δημήτρη Γκοτσόπουλο επικεφαλής του πολυμελούς θιάσου.

Τιμητική βράβευση στον σκηνοθέτη και συγγραφέα Μπάμπη Πλαϊτάκη από τον οργανισμό Heritage & Museums

Προβολή της θεατρικής του παράστασης "Δείπνο με τον Μεγαλέξανδρο".

Η "Φόνισσα" σε σκηνοθεσία Θοδωρή Αμπαζή

Η "Φόνισσα" εμπνέει τη νεοσύστατη Ομάδα "Φάος", που υπό τη σκηνοθεσία του Θοδωρή Αμπαζή μετατρέπει τον παπαδιαμαντικό λόγο σε μουσικοθεατρική παράσταση, φωτίζοντας εκ νέου τη σκοτεινή δύναμη του εμβληματικού έργου.