Η τραγική ιστορία του Άμλετ, ενός πρίγκιπα της Δανίας

2,5

Ενδιαφέρουσα αλλά άνιση σκηνική δοκιμασία πάνω στο σπουδαίο σαιξπηρικό κείμενο· η αφοσίωση της ομάδας προδιαθέτει για συμπύκνωση και σαφέστερη στόχευση του εγχειρήματος.

Η τραγική ιστορία του Άμλετ, ενός πρίγκιπα της Δανίας

Είναι κοινώς αποδεκτό και εμπράκτως αποδεδειγμένο πως όσο σπουδαιότερο είναι ένα έργο τόσο μεγαλύτερο πεδίο πειραματισμών προσφέρει. Γι’ αυτό άλλωστε αυτοί αφορούν κυρίως έργα του αρχαίου δράματος και του Σαίξπηρ. Ειδικά ο «Άμλετ», που φαίνεται να έχει πει τα πάντα για την εξουσία, τον έρωτα, τη ζωή και τον θάνατο, πώς να μη γεννάει δεκάδες, διαφορετικές μεταξύ τους αναγνώσεις;

Ο Έκτορας Λυγίζος έσκυψε με έγνοια πάνω του, εστιάζοντας μάλλον στην υπαρξιακή διάσταση. Η παράστασή του αναδίδει την αγωνία καταβύθισης κατ’ αρχήν στην προσωπικότητα του Άμλετ –αυτού του νέου που διακατέχεται από πυρετώδεις σκέψεις αλλά δρα ελάχιστα–, ενώ παράλληλα εισάγει ένα μοτίβο εσωτερικής αμφιβολίας στις ενέργειες των προσώπων. Συνολικά, όμως, δεν αρθρώνει μια σαφή σκέψη απέναντι στο έργο, πλην της ομαδικής δοκιμασίας με αυτό και έτσι, παρά τις επιμέρους ωραίες ιδέες, το εγχείρημα παραδίδεται θολό.

Η τραγική ιστορία του Άμλετ, ενός πρίγκιπα της Δανίας - εικόνα 1

Σημαντικό μερίδιο ευθύνης έχει πιθανόν το γεγονός πως ο Λυγίζος ανέλαβε τρία πόστα (διασκευή, σκηνοθεσία, κεντρικό ρόλο) και μάλιστα σε ένα έργο πραγματικό «ναρκοπέδιο». Το κείμενο υπέστη μεν την απαραίτητη διασκευή ώστε να είναι ευσύνοπτο σε διάρκεια, αλλά τα σημεία που κρατήθηκαν δεν λειτουργούσαν πάντα προς κάποια ερμηνευτική κατεύθυνση παρά μόνο ως αφορμές για δοκιμή (αφού, π.χ., η σκηνοθεσία αποφάσισε να αποσιωπήσει το ρόλο που επιτελούν ο Ρόζενκραντς και ο Γκίλντενστερν, δεν υπήρχε λόγος να τους εμφανίσει επί σκηνής), ενώ συνολικά η παράσταση έδειξε υπερβάλλοντα ζήλο να καταπιέσει κάθε δυνατή κορύφωση.

Η εξαιρετική υποκριτική παρουσία θα πρέπει, ωστόσο, να επισημανθεί: ο Άμλετ του Λυγίζου φανέρωνε επίπονη ερμηνευτική δουλειά, η Δήμητρα Βλαγκοπούλου έπλασε μια αξιοσημείωτη Οφηλία πέρα από κάθε ωραιοποιημένη τυποποίηση και οι Αινείας Τσαμάτης, Άρης Μπαλής, Ηρώ Μπέζου και Κωνσταντίνος Ζωγράφος ανταποκρίθηκαν ικανότατα στους διπλούς ρόλους τους.

ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΟΣΜΟΥ (ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ) Αντισθένους 7 & Θαρύπου, 2109212900. Διάρκεια: 110΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Η τραγική ιστορία του Άμλετ, ενός πρίγκιπα της Δανίας

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 120 '

Έχουμε έναν εαυτό που συλλογίζεται, αφηγείται και καθοδηγεί κι έναν που δρα και βιώνει. Πάνω σε αυτήν τη σύγκρουση χτίζεται και η συγκεκριμένη διασκευή του πιο αινιγματικού σαιξπηρικού έργου.

Θέατρο του Νέου Κόσμου

Αντισθένους 7 & Θαρύπου

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η οργή ως κραυγή ύπαρξης: Έξι νέοι ηθοποιοί μιλούν για "Τη μέρα της Φούστας"

Στην παράσταση "Η μέρα της φούστας" σε σκηνοθεσία Ζωής Χατζηαντωνίου, νέοι ηθοποιοί ερμηνεύουν "οργισμένα παιδιά" μιας γενιάς που ασφυκτιά. Μιλούν για την οργή, τον φόβο, τη βία και την ανάγκη να ακουστούν.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
03/11/2025

Συνεχόμενα sold out για την παράσταση "Άνθρωποι και ποντίκια" του Βασίλη Μπισμπίκη

Η Ομάδα Cartel μεταφέρει το εμβληματικό έργο του Στάινμπεκ που έχει κατακτήσει το αθηναϊκό κοινό.

Οι συντελεστές του "Annie" μιλούν για το μιούζικαλ - φαινόμενο στο Παλλάς

Όσα δήλωσαν οι Θέμις Μαρσέλλου, Γιάννης Στάνκογλου, Δανάη Παππά, Μαρία Κατσανδρή, Αργύρης Αγγέλου για το πολυβραβευμένο μιούζικαλ "Annie" στο Παλλάς.

10 παραστάσεις κάνουν πρεμιέρα σήμερα

Σήμερα ανοίγουν οι σκηνές για δέκα παραστάσεις, νέες και επαναλήψεις, φέρνοντας στο προσκήνιο ποικίλα θέματα, δυνατές ερμηνείες και σύγχρονα θεατρικά έργα που συζητούν, προβληματίζουν και γοητεύουν το κοινό.

Προσεχώς "Cats" στο Christmas Theater

Ετοιμαστείτε να ζήσετε ένα μαγευτικό βράδυ με τις πιο γοητευτικές γάτες της σκηνής μέσα από τη μουσική του Άντριου Λόιντ Βέμπερ.

"Nina Simone – 4 οκτάβες ελευθερίας": Η Idra Kayne συναντά τη θρυλική φωνή

Η ταλαντούχα ερμηνεύτρια και ηθοποιός ενσαρκώνει τη θρυλική Αμερικανίδα μουσικό, τραγουδίστρια και ακτιβίστρια Νίνα Σιμόν, στη μουσικοθεατρική παράσταση "Nina Simone – 4 οκτάβες ελευθερίας".

Η Ναταλία Δραγούμη δεν μπορεί να φανταστεί τον εαυτό της έξω από το θέατρο

Με αφορμή τη δεύτερη χρονιά της παράστασης "2:22 – A Ghost Story" στο Αλάμπρα, η Ναταλία Δραγούμη μιλά για την παράσταση, αποκαλύπτει στιγμές από την ζωή της, τις επιλογές που τη διαμόρφωσαν, αλλά και τη βαθιά σύνδεση με την οικογένεια και την καλλιτεχνική της καταγωγή. Μέσα από τις λέξεις της, ξεδιπλώνεται η αγάπη της για το θέατρο, η αφοσίωση στους ρόλους και η ζωντάνια που φέρνει κάθε φορά στη σκηνή.