Μύρτος

4

Η πλήρης χρεοκοπία του θεσμού της οικογένειας και η αποθέωση του κυνισμού βρίσκεται στο δραματικό πυρήνα του έργου και η ομάδα 4Frontal καταφέρνει να φτάσει στο μεδούλι του, σε μια απέριττη παράσταση με ωραίο ρυθμό και κάποιες δυνατές ερμηνείες.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Μύρτος

Η πλήρης χρεοκοπία του θεσμού της οικογένειας και η αποθέωση του κυνισμού βρίσκεται στο δραματικό πυρήνα του έργου και η ομάδα 4Frontal καταφέρνει να φτάσει στο μεδούλι του, σε μια απέριττη παράσταση με ωραίο ρυθμό και κάποιες δυνατές ερμηνείες.

Το μαχαίρι στο κόκαλο βάζει ο Παύλος Μάτεσις στο διήγημά του, προκειμένου να μιλήσει σε ένα δεύτερο επίπεδο, πίσω από το νατουραλιστικό χρόνο, για την έκπτωση των ηθικών αξιών και τις παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας. Το 1939, σε μια ελληνική κωμόπολη, ο οκτάχρονος Μύρτος κοιμάται εκ γενετής. Στο απέναντι σπίτι παρακολουθούμε την ευυπόληπτη οικογένεια Γαβριήλ: ο πατέρας είναι ένας άντρας επιρρεπής στη μοιχεία, που κουβαλά παιδικά τραύματα, αλλά ως ενήλικος ζει μέσα στην ευμάρεια, ξεχνώντας ποια πράγματα ευτελίζουν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.

Μύρτος - εικόνα 1

Η μάνα, μια πλούσια μέγαιρα με αγγλικό πρόσωπο, μια κόρη φυλακισμένη λόγω αναπηρίας κι ένας γιος που του έχουν στερήσει κάθε πρωτοβουλία συμπληρώνουν την τέλεια οικογενειακή φωτογραφία. Σαν δορυφόροι γύρω από την αγία ελληνική οικογένεια κινούνται μια υπηρέτρια που της σκοτώνουν το νόθο παιδί της, ένα αυθόρμητο κορίτσι που πέφτει θύμα εκμετάλλευσης από τον κ. Γαβριήλ κι ένας ευνουχισμένος θρησκόληπτος νεαρός που αναλαμβάνει να κάνει τις βρόμικες δουλειές για να σώσει την υπόληψη της αξιοσέβαστης φαμίλιας.

Το ασφυκτικό οικογενειακό σκηνικό και οι ανελέητες μονομαχίες των φθαρμένων –και διεφθαρμένων– υπάρξεων του έργου ξεγυμνώνονται σε μια παράσταση γεμάτη ενέργεια, εναλλαγές ρόλων και ασταμάτητη δράση. Σαν μοντέρνα ηθογραφία αντιμετώπισε τη σκηνική προσαρμογή του λογοτεχνικού κειμένου ο Θανάσης Ζερίτης. Γνωρίζοντας τα προβλήματα που προκύπτουν όταν έχεις να διαχειριστείς σκηνικά ένα πεζό κείμενο, γραμμένο για να διαβαστεί και όχι να παιχτεί, κατάφερε εντέλει να προσφέρει μια παλλόμενη θεατρική αφήγηση.

Χρησιμοποιώντας μια ευφυή σκηνοθετική προσέγγιση, οι ηθοποιοί της ομάδας 4Frontal καταφέρνουν να μετατρέψουν τον θεατή σε μάρτυρα της ζωντανής θεατρικής συνθήκης. Ταυτόχρονα σωματοποιούν συναισθήματα, πάθη, μίση, μισαλλοδοξίες και φιλοδοξίες, ισορροπώντας ανάμεσα στον ωμό ρεαλισμό, στο γκροτέσκο και το θέατρο του παραλόγου. Για παράδειγμα, είναι συγκλονιστικός ο ρεαλιστικός τρόπος με τον οποίο η Χρηστίνα Γαρμπή ερμηνεύει ένα κορίτσι με θέματα αναπηρίας κι ένα άλλο που σφύζει από νιάτα και πάθος. Οι δυνατότητές της έχουν φανεί και σε άλλες παραστάσεις, όπως το «Βέντλα - Το ξύπνημα της άνοιξης» και το «Young Lear», αλλά εδώ ίσως βρίσκεται στην καλύτερή της στιγμή.

Μύρτος - εικόνα 2

Και η Ευαγγελία Καρακατσάνη όμως σε καθηλώνει με το βλέμμα, το μπρίο και τη σπιρτάδα της. Γλιστρά με ευκολία κι εκείνη στην ιδιοσυγκρασία των χαρακτήρων που ερμηνεύει, συνθέτοντας με τη Χρηστίνα Γαρμπή ένα δυναμικό ερμηνευτικό ντουέτο. Μια καλή ισορροπία διατηρούν και οι άντρες ηθοποιοί του «Μύρτου». Μπορεί ο Σταύρος Γιαννουλάδης, ο Γιώργος Κισσανδράκης και ο Χάρης Κρεμμύδας να μην έχουν την ίδια φόρα και τις δυνατές ερμηνευτικές στιγμές που έχουν τα κορίτσια της παράστασης, υποστηρίζουν όμως με πίστη τον υποκριτικό πυρήνα του σαρκαστικά ενδοσκοπικού αυτού έργου, που είναι ταυτόχρονα κωμωδία, παρωδία και τραγωδία.

ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Αντισθένους 7 & Θαρύπου, 2109212900. Διάρκεια: 90΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Μύρτος

  • Δραματοποιημένη λογοτεχνία
  • Διάρκεια: 95 '

Οι έννοιες της ενοχής, της κακίας και της αμαρτίας επαναπροσδιορίζονται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Παύλου Μάτεσι που μας μεταφέρει στο τέλος της δεκαετίας του ’30.

Θέατρο του Νέου Κόσμου

Αντισθένους 7 & Θαρύπου

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η δίκη

Ο Άρης Μπινιάρης προσεγγίζει το έργο του Κάφκα μέσα από τη μουσική φόρμα και προτείνει μια υπαρξιακή ανάγνωση, μετατοπίζοντας το βάρος από το πολιτικό στο υπαρξιακό πεδίο. | Powered by Uber

24/12/2025

"Ας περιμένουν οι γυναίκες": Η ταινία του Σταύρου Τσιώλη πρώτη φορά στο θέατρο

Στο Θέατρο Ψυρρή θα δούμε την κλασική ταινία του Σταύρου Τσιώλη "Ας περιμένουν οι γυναίκες", η οποία μεταφέρεται για πρώτη φορά στη σκηνή. Μια κωμωδία για άνδρες που ταξιδεύουν, ονειρεύονται και γελούν με τη ζωή, γεμάτη χιούμορ, ειρωνεία και αλήθεια.

Ο Λάκης Λαζόπουλος στο Βέμπο: Τελευταία ευκαιρία για τον "Ήρωα με παντούφλες"

Ο Λάκης Λαζόπουλος ξανασυστήνει τον "Ήρωα με παντούφλες", μια κωμωδία που παραμένει πεισματικά επίκαιρη. Προλαβαίνετε να την δείτε έως 4/1 στο Βέμπο.

Οι ακούραστοι του ελληνικού θεάτρου

Σημαντικοί δημιουργοί και ηθοποιοί, όπως ο Θανάσης Παπαγεωργίου, η Μαίρη Ραζή, ο Σωτήρης Τσόγκας, ο Αντώνης Αντωνίου και η Νατάσα Ασίκη, παραμένουν δραστήριοι, χαράζοντας δρόμους και αφηγούμενοι ανθρώπινες ιστορίες στη σκηνή.

Αι γυμνισταί

Σουρεαλιστικής υφής κωμωδία για το νόημα και τις απρόσμενες συναντήσεις της ζωής, παρουσιάζεται σε μια ευφρόσυνη παράσταση με ωραία αισθητική και χαρακτηριστικές ερμηνείες. | Powered by Uber

Απόψε κανείς δεν πεθαίνει

Η νέα δουλειά της ομάδας The Young Quill, "Απόψε κανείς δεν πεθαίνει" στο Θέατρο Μπέλλος, είναι από τις πιο ενδιαφέρουσες και ευχάριστες παραστάσεις της φετινής σεζόν. Είναι από αυτές που φεύγεις και σκέφτεσαι: "ναι, κάτι μου είπε". Και μάλιστα χωρίς διδακτισμό ή βαρύ φορτίο.| Powered by Uber

Αυτοί είναι οι νικητές των πρώτων βραβείων του D-Athens Διονύσια Greek 2025

Δείτε σε ποιους απονεμήθηκαν τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής, οι έπαινοι, αλλά και τα Βραβεία Κοινού, στην πρώτη διοργάνωση του νέου θεσμού.