Η αρχή του Αρχιμήδη

3

Το σύγχρονης προβληματικής κείμενο και η σπουδαία ερμηνεία του Μιχάλη Συριόπουλου τοποθετούν την παράσταση στις πιο πολυσυζητημένες της φετινής σεζόν και ως ένα βαθμό απαλείφουν τις ανισότητές της.

Η αρχή του Αρχιμήδη

Το σύγχρονης προβληματικής κείμενο και η σπουδαία ερμηνεία του Μιχάλη Συριόπουλου τοποθετούν την παράσταση στις πιο πολυσυζητημένες της φετινής σεζόν και ως ένα βαθμό απαλείφουν τις ανισότητές της.

Πίσω από τον τίτλο που αφορά ένα νόμο της φυσικής κρύβεται μια ιστορία πιθανής σεξουαλικής παρενόχλησης ανηλίκου: ένας δάσκαλος κολύμβησης (Μιχάλης Συριόπουλος) αντιμετωπίζει την κατηγορία ότι φίλησε στο στόμα έναν από τους μαθητές του στην προσπάθειά του να τον ενθαρρύνει. Η υπόθεση οργανώνεται ώστε να φωτιστούν επιμέρους οπτικές γωνίες –της διευθύντριας του κολυμβητηρίου (Μαρία Φιλίνη), του δεύτερου δασκάλου (Γιάννης Σοφολόγης), ενός πατέρα (Σεραφείμ Ράδης)– που χρησιμεύουν ως τροφή για σκέψη αλλά όχι για να βοηθήσουν την οριστική κρίση, καθώς ο συγγραφέας επιλέγει να μην αποσαφηνίσει την αθωότητα ή την ενοχή του ήρωα.

Η αρχή του Αρχιμήδη - εικόνα 1

Ο τρόπος που δομεί την ιστορία του έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον και προσθέτει πόντους στο έργο: κάθε σκηνή διακόπτεται για να ακολουθηθεί από την επόμενη που όμως δεν πιάνει το νήμα της υπόθεσης από εκεί που είχε μείνει αλλά την πάει ένα στάδιο πριν για να παραθέσει τι είχε προηγηθεί. Αυτή η μη γραμμική αφήγηση δεν εξάπτει απλώς το ενδιαφέρον του θεατή αλλά τον βάζει σε μια συνεχή επαναδιαπραγμάτευση των δεδομένων.

Η παράσταση δικαιώνεται απολύτως με την ερμηνεία του Μιχάλη Συριόπουλου. Ο ήρωας που υποδύεται δεν είναι ένας δάσκαλος με «πολιτικά ορθή» συμπεριφορά, οι απόψεις του είναι παρεξηγήσιμες και οι κατηγορίες εναντίον του θα μπορούσαν να ευσταθούν· ο ηθοποιός επιτυγχάνει μια πραγματικά αξιοσημείωτη δουλειά στο πλάσιμο αυτού του χαρακτήρα, διεκδικώντας την αθωότητά του και, ταυτόχρονα, παρουσιάζοντας ανάγλυφα τις πτυχές της προσωπικότητάς του. Φαίνεται, όμως, να μένει μόνος δίπλα στις μέτριες παρουσίες των υπόλοιπων, που εμφανίζονται κάπως αμήχανοι. Ο Βασίλης Μαυρογεωργίου ερέθισε τις αισθήσεις μας (η σκηνή κατακλύζεται από ήχους παιδικών φωνών και παφλασμών, η χρήση του σκηνικού ξαφνιάζει), όμως η δουλειά με τους ηθοποιούς παρουσιάζεται άνιση.

SKROW Αρχελάου 5, Παγκράτι, 2107235842. Διάρκεια: 80΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Η αρχή του Αρχιμήδη

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 80 '

Ένα σύγχρονο ισπανικό έργο στο οποίο μια αθώα κίνηση ενθάρρυνσης από έναν δάσκαλο οδηγεί σε μια αλληλουχία εκρηκτικών αντιδράσεων.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Τελευταίες παραστάσεις για το "Πριν ο άνεμος ξεχάσει το όνομά μου"

Έργο που συνδυάζει την τραγωδία με το χιούμορ το "Πριν ο άνεμος ξεχάσει το όνομά μου", μιλά για την αγωνία της μνήμης και στην ακατανίκητη δύναμη της ύπαρξης. Θα παίζεται για λίγο ακόμα στον Πίσω Χώρο του Θεάτρου "Κάτω απ’ τη Γέφυρα".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
11/12/2025

"Ψ." – Το έργο που ανοίγει τις εσωτερικές ντουλάπες μας

Πλήρως ανανεωμένο, με νέα διανομή και σκηνοθετική ματιά, το "Ψ" της Άλκηστης Ηλιάδη πλάθει ανάγλυφα μια ιστορία για τα στόματα που (μας) κλείνουν και (μας) κλείνουμε και αναρωτιέται "Ως πότε;".

D-Athens Διονύσια: Ο νέος θεσμός που φιλοξενεί το Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν

Από τις 12 έως τις 14 Δεκεμβρίου 2025, το Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης φιλοξενεί το D-Athens Διονύσια 2025, μια τριήμερη γιορτή νέας δραματουργίας, ιδεών και θεατρικής δημιουργίας στο πλαίσιο της Αθήνας Παγκόσμιας Πρωτεύουσας Θεάτρου.

6 κωμωδίες που δεν πρέπει να χάσετε

Από τον κλασικό Μολιέρο ως το ελληνικό θέατρο του 21ου αι., αυτές οι κωμωδίες δεν προσφέρουν μόνο ανάλαφρες στιγμές αλλά και την απόδειξη πως το χιούμορ είναι ο καλύτερος τρόπος για να ειπωθούν τα πιο σοβαρά πράγματα.

Θέατρο όπου κι αν είσαι: Οι "Τρεις Αδελφές" σε live streaming στην Ιθάκη

Το Εθνικό Θέατρο φέρνει τις "Τρεις Αδελφές" του Αντον Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στην Ιθάκη. Ζωντανά από την Πλαγία Σκηνή του κτιρίου Τσίλλερ. Μάθετε περισσότερα.

"Ήμερη – Η ανατομία μιας πτώσης": Ο Γιάννης Νταλιάνης αποκαλύπτει 5 βασικά σημεία της παράστασης

Ο Γιάννης Νταλιάνης σκηνοθέτης της παράστασης "Ήμερη – Η Ανατομία μιας Πτώσης" που ανεβαίνει στο Θησείον (από 22/12) αναλύει το έργο του Ντοστογιέφσκι, μια ιστορία ανθρώπινης καταπίεσης και αντίστασης.

6 επιστροφές που αξίζει να δεις από αυτήν την εβδομάδα

Έξι ξεχωριστές παραστάσεις επιστρέφουν, φωτίζοντας τη μνήμη, την απώλεια, την αντοχή και τις ανθρώπινες ιστορίες που μας διαμορφώνουν. Μονόλογοι, θρύλοι και προσωπικές εξομολογήσεις συναντιούνται σε ένα έντονο θεατρικό πρόγραμμα Δεκεμβρίου.