F*cking men

3

Πρώτη παρουσίαση στην Ελλάδα ενός δείγματος queer δραματουργίας, το οποίο επιχειρεί να μιλήσει ανοιχτά για θέματα που θεωρούνται ακόμη ταμπού. Το κάνει αλλά όχι χωρίς αδυναμίες – όπως και η παράσταση.

F*cking men

Πρώτη παρουσίαση στην Ελλάδα ενός δείγματος queer δραματουργίας, το οποίο επιχειρεί να μιλήσει ανοιχτά για θέματα που θεωρούνται ακόμη ταμπού. Το κάνει αλλά όχι χωρίς αδυναμίες – όπως και η παράσταση.

Το σύγχρονο έργο του Αμερικανού συγγραφέα πατάει στο «Γαϊτανάκι» του Άρθουρ Σνίτσλερ και το διασκευάζει ελεύθερα: μεταφέρει τις δέκα ερωτικές ιστορίες στη σύγχρονη εποχή κι επιλέγει ομοφυλόφιλους άντρες ως πρωταγωνιστές. ­Είναι εμφανές ότι επιθυμεί –κι έως ένα σημείο το επιτυγχάνει– να υψώσει μια θαρραλέα φωνή που αφορά την γκέι κοινότητα, αλλά ας έχουμε υπόψη ότι τα στερεότυπα δεν καταρρίπτονται τόσο εύκολα, τουλάχιστον όχι όταν σχεδόν οι μισές ιστορίες παρουσιάζουν το εφήμερο σεξ ως μοναδική έγνοια των ομοφυλόφιλων αντρών.

F*cking men - εικόνα 1

Έτσι έχουμε ένα έργο τολμηρό, με χιούμορ, καθόλου διδακτικό, που δεν ευνοείται όμως από τη δομή του: όταν ο συγγραφέας αποφασίζει να εντάξει και άλλα θέματα στην προβληματική του –τις συντροφικές σχέσεις ή την εσωτερική πάλη των καταπιεσμένων ηρώων– είναι πια αργά· οι τελευταίες δυο-τρεις ιστορίες, που είναι από μια άποψη οι πιο ουσιαστικές, εκτυλίσσονται επί τροχάδην.

Η απόφαση του Αντώνη Γαλέου να μας συστήσει το έργο παραμένει, πάντως, σημαντική τουλάχιστον ως κοινωνικοπολιτικό statement. Η επιλογή του, μάλιστα, να εξελληνίσει το έργο, τονίζει ότι πρόκειται για κάτι που (θα έπρεπε να) μας αφορά. Η σκηνοθεσία είναι γρήγορη και οι δέκα ηθοποιοί της ομάδας έχουν ενέργεια κι επιδεικνύουν μεγάλη τόλμη παίζοντας –συχνά γυμνοί και σε ερωτικές περιπτύξεις– τόσο κοντά στους θεατές. Δεν είναι όμως όλοι ισοδύναμοι υποκριτικά και αυτό στοιχίζει στο αποτέλεσμα, ενώ δεν μπορεί να μην παρατηρήσει κάποιος ότι σταδιακά αναδύεται μια κωμικότητα στην ερμηνεία μερικών ηρώων – κι εδώ έγκειται η δεύτερη ένσταση, καθώς τελικά και η παράσταση μοιάζει να επιβεβαιώνει κάποια από τα κλισέ που θέλει να ανατρέψει.

VAULT Μελενίκου 26, Βοτανικός, 2130356472. Διάρκεια: 120΄.

Περισσότερες πληροφορίες

F*cking men

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 120 '

Ένα έργο που μιλάει για τον έρωτα και το συναίσθημα ως δυνάμεις οι οποίες υπερβαίνουν τα φύλα και κάνουν τους ανθρώπους να υπερβαίνουν τον εαυτό τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

grape 2025: Το Φεστιβάλ Αθηνών απένειμε τα Βραβεία Κοινού

Στην Πειραιώς 260, στο πλαίσιο του grape 2025, το Φεστιβάλ Αθηνών επιβράβευσε τις καλύτερες ελληνικές παραστατικές παραγωγές, αναδεικνύοντας νέους δημιουργούς Θεάτρου και Χορού με τα Βραβεία Κοινού Εθνικής Τράπεζας – Mastercard.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/11/2025

Έλενα Μαυρίδου: "Ο Ταρτούφος μιλάει για την ανάγκη να πιστεύουμε σε σωτήρες"

Η σκηνοθέτρια Έλενα Μαυρίδου αναμετριέται με τη σάτιρα του Μολιέρου, δημιουργώντας έναν γοητευτικό, "αλλόκοτο" κόσμο στο θέατρο Αλκυονίς, με πρωταγωνιστή στο ρόλο του Ταρτούφου τον Γιάννη Τσορτέκη.

Ο Χρήστος Τριπόδης μιλάει στο "α" για το νέο θέατρο Φιλίπ

Μια συζήτηση με τον Χρήστο Τριπόδη, ηθοποιό, σκηνοθέτη και παραγωγός, που εγκαινιάζει το νέο θέατρο Φιλίπ στην Κυψέλη με τρεις επιτυχημένες παραστάσεις.

Early bird προσφορά για "Το ψέμα του μυαλού" στο Σύγχρονο Θέατρο

Η Ελένη Σκότη σκηνοθετεί "Το ψέμα του μυαλού" του Σαμ Σέπαρντ, μια παράσταση γεμάτη ένταση, ψυχολογία και αλήθειες που συγκλονίζουν. Οι πρώτες παραστάσεις προσφέρονται σε early bird τιμή έως 20 Νοεμβρίου.

Στο "Cow | Deer", η Κέιτι Μίτσελ έκανε θέατρο μια μέρα δύο ζώων

Η σκηνοθέτρια από το Ηνωμένο Βασίλειο, που κάποτε ανέβασε τον "Βυσσινόκηπο" από την οπτική των δέντρων, φέρνει μια ιδιαίτερη πρόταση στο Εθνικό Θέατρο (από 7/11), που περιγράφει μόνο με ήχο ένα 24ωρο μιας αγελάδας κι ενός ελαφιού.

Με sold out παραστάσεις ξεκινά "Η δίκη" του Άρη Μπινιάρη

Ο πολυβραβευμένος Άρης Μπινιάρης, μετά τον "Φάουστ" και τη φετινή του διάκριση στα Βραβεία Κοινού Αθηνοράματος, επιστρέφει στο πλήρως ανασχεδιασμένο Θέατρο ARK με τη "Δίκη" του Κάφκα.

Μα, ποιος είναι ο Χούλιο Τόγκα και η συναρπαστική εξέγερση του;

Ο Βασίλης Μαγουλιώτης (Suyako) επιστρέφει στη σκηνή ως συγγραφέας και σκηνοθέτης με οργή, χιούμορ και μουσική. Το νέο του έργο "Η συναρπαστική εξέγερση του Χούλιο Τόγκα" μιλά για την τέχνη, την επανάσταση και την κρίση της μέσης ηλικίας- εκεί όπου το σύστημα χαμογελά, κι εσύ αναρωτιέσαι αν αντιστέκεσαι.