Περιμένοντας τον Γκοντό

3,5

Με την παράστασή του, ο Σάββας Στρούμπος στρέφει το θέατρο ενάντια στο θέατρο, γυρίζοντας την πλάτη στην πεπατημένη, και καταφέρνει να εκφράσει με άμεσο τρόπο το αβάσταχτο κενό στη ζωή των ηρώων και των ανθρώπων εν γένει.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Περιμένοντας τον Γκοντό

Ο Σάββας Στρούμπος πειραματίζεται ανοιχτά με το έργο του Σάμιουελ Μπέκετ που καθόρισε το σύγχρονο θέατρο. Με την παράστασή του στρέφει το θέατρο ενάντια στο θέατρο, γυρίζοντας την πλάτη στην πεπατημένη, και καταφέρνει να εκφράσει με άμεσο τρόπο το αβάσταχτο κενό στη ζωή των ηρώων και των ανθρώπων εν γένει.

Ο Γκοντό είναι ο ήρωας που περισσότερο από οποιονδήποτε καταφέρνει να εμφυσήσει στον θεατή το αίσθημα της αναμονής. Ο Εστραγκόν και ο Βλαντιμίρ έχουν την υπομονή να περιμένουν τον Γκοντό έξω από τα όρια του χρόνου. Κάθε τόσο αναγγέ­λλουν ότι ο κ. Γκοντό δεν θα έρθει σήμερα, αλλά οπωσδήποτε αύριο. Και όσο η συζήτησή τους επαναλαμβάνεται και η αναμονή ανατροφοδοτείται από την ελπίδα, καθένας από εμάς βρίσκει δικά του κομμάτια μέσα στο έργο, κάνει μια προσωπική, εσωτερική περιπλάνηση για τη συνειδητοποίηση των εννοιών της ανυπαρξίας, του λογικού και του παραλόγου. Τη μονοτονία του «μη κόσμου» του Εστραγκόν και του Βλαντιμίρ, που είναι στοιχειωμένος από την έλλειψη νοήματος, διαταράσσει η άφιξη του Πότζο και του Λάκι, δύο τύπων που φέρουν την αδιαίρετη συνύπαρξη εκμεταλλευτή κι εκμεταλλευόμενου. Με την παρουσία τους χρωματίζουν αυτήν την αλληγορία γύρω από τη διαρκή ματαίωση της έλευσης ενός αμφισβητούμενου θεού, στην οποία στηρίζουν όλες τις ελπίδες τους.

Περιμένοντας τον Γκοντό - εικόνα 1

Ο Σάββας Στρούμπος γέμισε τη σκηνή με υποκείμενα και την άδειασε από αντικείμενα με τρόπο τέτοιον, που οι ηθοποιοί μοιάζουν με ζωντανά γλυπτά. Οι ψίθυροί τους δυναμώνουν και γίνονται κραυγές και ο καγχασμός τους η τραγική ειρωνεία που κυριαρχεί στη ζωή. ­Είναι ένας σκηνοθέτης που δουλεύει εντατικά με το σώμα και την αναπνοή, καταφέρνοντας να βγάλει από τους ηθοποιούς του (Έλλη Ιγγλίζ, Έβελυν Ασουάντ, Κωνσταντίνος Γώγουλος και Χρήστος Κοντογεώργης) τη μέγιστη ενέργεια. Μας αρέσει που δημιουργεί αντί να μιμείται και αυτό το έχει πολλή ανάγκη το θέατρο σήμερα. Στην παράσταση δεν εστιάζει στον Γκοντό, αλλά σε αυτό το «περιμένοντας» που τσακίζει κόκαλα και θα ήταν ακόμη πιο δυνατό το γκρέμισμα του κόσμου που περιγράφει ο Μπέκετ εκ των έσω, αν σκηνοθετούσε λιγότερο εγκεφαλικά και χρησιμοποιούσε περισσότερο το συναίσθημα.

ΘΕΑΤΡΟ AΤΤΙΣ - ΝΕΟΣ ΧΩΡΟΣ Λεωνίδου 12, Μεταξουργείο, 2103225207. Διάρκεια 90΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Περιμένοντας τον Γκοντό

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Η παράσταση παίζεται πάνω στα ερείπια του κόσμου και θέτει το ερώτημα: ποιες είναι οι ελάχιστες δυνατές προϋποθέσεις επανεκκίνησης μιας ζωής που αξίζει να ζήσει κάποιος.

Άττις - Νέος Χώρος

Λεωνίδου 12

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Πνεύμονες" : Last call για το βραβευμένο έργο

Στις 27 & 28/12 προλαβαίνετε να δείτε τους "Πνεύμονες" στο Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα, ένα έξυπνο και αστείο δράμα, μια ιστορία παράξενης, σκληρά αληθινής και συνηθισμένης αγάπης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
22/12/2025

Theatre pick | Όταν το ελληνικό θέατρο γίνεται αιχμηρό: η "Έντα" του Παλούμπη και του Τσιοτσιόπουλου

Το "Έντα" των Αντώνη Τσιοτσιόπουλου και Γιώργου Παλούμπη φέρνει στη σκηνή ένα ωμό, πολιτικό, σημερινό έργο, συνεχίζοντας τη δυναμική των ελληνικών in-yer-face κειμένων που μιλούν ανοιχτά για εξουσία, ηθική και το μέλλον αυτής της χώρας. Πρωταγωνιστεί μια δυναμική ομάδα ηθοποιών.

Γιατί τα αγόρια δυσκολεύονται να βρουν τη θέση τους σε έναν κόσμο που μεταβάλλεται ραγδαία;

Στο νέο του έργο, "Δύο ή τρία πράγματα που ξέρω γι’ αυτόν", που ανεβαίνει στο Θέατρο Προσκήνιο, ο Αζάς στρέφει το βλέμμα του στην κρίση της ανδρικής ταυτότητας — ένα θέμα όλο και πιο παρόν στη δημόσια και ιδιωτική μας ζωή.

Πρεμιέρες: Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 22-28 Δεκεμβρίου και αξίζουν.

"Η σκιά της μύγας" σε ένα καφενείο, σε μια πόλη που αλλάζει

Ένα μονόπρακτο για δύο ηθοποιούς "Η σκιά της μύγας" της Βαλεντίνας Παπαδημητράκη, τρυφερό, σκληρό και συγκινητικό ξεκινά νέο κύκλο παραστάσεων, αυτή τη φορά στο Ρεκτιφιέ.

Ετοιμαστείτε για Ρεβεγιόν Πρωτοχρονιάς στο Τρένο στο Ρουφ

Αν είστε φιλότεχνος μπορείτε να καλωσορίστε τη νέα χρονιά με γεύσεις και θέαμα! Το Τρένο στο Ρουφ σας προσκαλεί σε ένα μοναδικό Πρωτοχρονιάτικο Ρεβεγιόν με ειδικό μενού, ζωντανή μουσική και καλλιτεχνικές εκπλήξεις.

"Locandiera" σε σκηνοθεσία Κακλέα και μουσική Παπαδημητρίου

Στο Θέατρο Τέχνης θα δούμε τη "Locandiera" του Γκολντόνι. Μέσα από τη σκηνοθετική ματιά του Γιάννη Κακλέα, μετατρέπεται σε μια τολμηρή επαναδιαπραγμάτευση που φέρνει το παρελθόν αντιμέτωπο με το παρόν.