Περιμένοντας τον Γκοντό

3,5

Με την παράστασή του, ο Σάββας Στρούμπος στρέφει το θέατρο ενάντια στο θέατρο, γυρίζοντας την πλάτη στην πεπατημένη, και καταφέρνει να εκφράσει με άμεσο τρόπο το αβάσταχτο κενό στη ζωή των ηρώων και των ανθρώπων εν γένει.

Περιμένοντας τον Γκοντό

Ο Σάββας Στρούμπος πειραματίζεται ανοιχτά με το έργο του Σάμιουελ Μπέκετ που καθόρισε το σύγχρονο θέατρο. Με την παράστασή του στρέφει το θέατρο ενάντια στο θέατρο, γυρίζοντας την πλάτη στην πεπατημένη, και καταφέρνει να εκφράσει με άμεσο τρόπο το αβάσταχτο κενό στη ζωή των ηρώων και των ανθρώπων εν γένει.

Ο Γκοντό είναι ο ήρωας που περισσότερο από οποιονδήποτε καταφέρνει να εμφυσήσει στον θεατή το αίσθημα της αναμονής. Ο Εστραγκόν και ο Βλαντιμίρ έχουν την υπομονή να περιμένουν τον Γκοντό έξω από τα όρια του χρόνου. Κάθε τόσο αναγγέ­λλουν ότι ο κ. Γκοντό δεν θα έρθει σήμερα, αλλά οπωσδήποτε αύριο. Και όσο η συζήτησή τους επαναλαμβάνεται και η αναμονή ανατροφοδοτείται από την ελπίδα, καθένας από εμάς βρίσκει δικά του κομμάτια μέσα στο έργο, κάνει μια προσωπική, εσωτερική περιπλάνηση για τη συνειδητοποίηση των εννοιών της ανυπαρξίας, του λογικού και του παραλόγου. Τη μονοτονία του «μη κόσμου» του Εστραγκόν και του Βλαντιμίρ, που είναι στοιχειωμένος από την έλλειψη νοήματος, διαταράσσει η άφιξη του Πότζο και του Λάκι, δύο τύπων που φέρουν την αδιαίρετη συνύπαρξη εκμεταλλευτή κι εκμεταλλευόμενου. Με την παρουσία τους χρωματίζουν αυτήν την αλληγορία γύρω από τη διαρκή ματαίωση της έλευσης ενός αμφισβητούμενου θεού, στην οποία στηρίζουν όλες τις ελπίδες τους.

Περιμένοντας τον Γκοντό - εικόνα 1

Ο Σάββας Στρούμπος γέμισε τη σκηνή με υποκείμενα και την άδειασε από αντικείμενα με τρόπο τέτοιον, που οι ηθοποιοί μοιάζουν με ζωντανά γλυπτά. Οι ψίθυροί τους δυναμώνουν και γίνονται κραυγές και ο καγχασμός τους η τραγική ειρωνεία που κυριαρχεί στη ζωή. ­Είναι ένας σκηνοθέτης που δουλεύει εντατικά με το σώμα και την αναπνοή, καταφέρνοντας να βγάλει από τους ηθοποιούς του (Έλλη Ιγγλίζ, Έβελυν Ασουάντ, Κωνσταντίνος Γώγουλος και Χρήστος Κοντογεώργης) τη μέγιστη ενέργεια. Μας αρέσει που δημιουργεί αντί να μιμείται και αυτό το έχει πολλή ανάγκη το θέατρο σήμερα. Στην παράσταση δεν εστιάζει στον Γκοντό, αλλά σε αυτό το «περιμένοντας» που τσακίζει κόκαλα και θα ήταν ακόμη πιο δυνατό το γκρέμισμα του κόσμου που περιγράφει ο Μπέκετ εκ των έσω, αν σκηνοθετούσε λιγότερο εγκεφαλικά και χρησιμοποιούσε περισσότερο το συναίσθημα.

ΘΕΑΤΡΟ AΤΤΙΣ - ΝΕΟΣ ΧΩΡΟΣ Λεωνίδου 12, Μεταξουργείο, 2103225207. Διάρκεια 90΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Περιμένοντας τον Γκοντό

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Η παράσταση παίζεται πάνω στα ερείπια του κόσμου και θέτει το ερώτημα: ποιες είναι οι ελάχιστες δυνατές προϋποθέσεις επανεκκίνησης μιας ζωής που αξίζει να ζήσει κάποιος.

Άττις - Νέος Χώρος

Λεωνίδου 12

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Με δύναμη από την Κηφισιά"-Ταξίδι στην ελευθερία με την καθοδήγηση της Γεωργίας Μαυραγάνη

Είκοσι χρόνια από το θάνατο του Δημήτρη Κεχαΐδη, αγαπήσαμε "Με δύναμη από την Κηφισιά" για την αμεσότητα, το χιούμορ και την ανθρώπινη αλήθεια του έργου, που μέσα από φόβους και ενοχές μιλά για ελευθερία. Θα το δούμε στο θέατρο Σταθμό, σε σκηνοθεσία Γεωργίας Μαυραγάνη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
27/11/2025

Για τον Βαγγέλη Χαρισόπουλο το stand up comedy είναι έρωτας

Ο κωμικός Βαγγέλης Χαρισόπουλος, γνωστός και ως η φωνή του τηλεοπτικού "Shopping Star", συνεχίζει ακάθεκτος με την stand up comedy παράσταση "Πόσο χρόνο έχω;" και μας μιλάει σε μια άκρως χιουμοριστική συνέντευξη.

"Το αποτύπωμα": Ας μιλήσουμε για τη διαστρέβλωση της γυναικείας ταυτότητας

Η Φένια Αποστόλου δημιουργεί ένα πολυμεσικό σκηνικό σύμπαν, στο οποίο κίνηση, φως, μουσική, video art και σιωπή λειτουργούν ως εργαλεία σχολιασμού της πατριαρχικής διαστρέβλωσης της γυναικείας ταυτότητας μέσα στον χρόνο.

Η σοφόκλεια "Ηλέκτρα" του Δημήτρη Τάρλοου επαναπροσεγγίζεται για το κλειστό θέατρο

Μετά την καλοκαιρινή επιτυχία της, η "Ηλέκτρα" του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου επιστρέφει σε κλειστό θέατρο, με τον τίτλο "Ηλέκτρα εντός", φέρνοντας το τραγικό δράμα πιο κοντά στον θεατή, με ένταση, μουσική και νέα, δυναμική σύνθεση χαρακτήρων.

Το Εργαστήρι Δραματοθεραπείας & Θεατρικής Έκφρασης αναδεικνύει τη "Σημασία του να (μην) είναι κανείς σοβαρός"

Το Εργαστήρι μετακομίζει φέτος στο Θέατρο 104 και ετοιμάζει ένα ταξίδι στην κωμωδία.

Ο "Ματωμένος γάμος" για 2η χρονιά στους Μοντέρνους Καιρούς

Σε μια παράσταση που σέβεται απόλυτα το ποιητικό σύμπαν του Λόρκα παρουσιάζεται ο "Ματωμένος γάμος" του Λόρκα σε σκηνοθεσία Κώστα Νταλιάνη.

"Ο Καραγκιόζης Ριγολέττος" έρχεται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Ο κόσμος του Καραγκιόζη ενσαρκώνεται με ζωντάνια και πρωτοτυπία από τον καραγκιοζοπαίχτη Αλέξανδρο Μελισσηνό, σε μια παράσταση που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Δημόπουλος και φιλοξενείται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.