Ο Φίλιπ Γκλας αγοράζει μια φραντζόλα ψωμί

3,5

Εκκεντρικά ποπ είναι η ρητορική με την οποία ο Άιβς εξετάζει τη φύση (και τη θέση) του πολιτισμού, της Ιστορίας, της γλώσσας, των σχέσεων και των ορίων τους. Η Μαραθάκη τα ενορχηστρώνει απογειώνοντας τη θεατρικότητα, τη σωματικότητα και την υλικότητα σε μια παράσταση υποδειγματικά υποστηριγμένη από την ίδια και το θίασο.

Ο Φίλιπ Γκλας αγοράζει μια φραντζόλα ψωμί

Σπανίζουν οι εκλεπτυσμένες και πνευματώδεις κωμωδίες πειραματικών διαθέσεων που δεν είναι επιτηδευμένες ή διανοουμενίστικες αλλά, τουναντίον, εξαιρετικά διασκεδαστικές και μορφοπλαστικά αριστουργηματικές. Τέτοια περίπτωση είναι αυτή η σύνθεση μονόπρακτων έργων του μαέστρου της μικρής φόρμας των avant-garde νεοϋορκέζικων ’80s. Στο πρώτο έργο του, τρεις πίθηκοι-πειραματόζωα υποχρεούνται να συλλάβουν και να συγγράψουν τον «Άμλετ». Μα μπορούν οι χιμπατζήδες να γίνουν Σαίξπηρ; Ένα ακόμη πιο γκραν-γκινιόλ εύρημα ανακύπτει στο δεύτερο έργο: ο Τρότσκι, με το τσεκούρι καρφωμένο στο κρανίο του, διερευνά τη δολοφονία του.

Εκκεντρικά ποπ είναι η ρητορική με την οποία ο Άιβς εξετάζει τη φύση (και τη θέση) του πολιτισμού, της Ιστορίας, της γλώσσας, των σχέσεων και των ορίων τους. Η Μαραθάκη τα ενορχηστρώνει απογειώνοντας τη θεατρικότητα, τη σωματικότητα και την υλικότητα σε μια παράσταση υποδειγματικά υποστηριγμένη από την ίδια και το θίασο (Φ. Παπαχριστοπούλου, Κ. Παπαθεοδώρου, Γ. Σύρμας), στο απέριττο σκηνικό σύμπαν-λευκό δώμα πειραματισμού (Κ. Ζαμάνης).

104, Ευμολπιδών 41. Γκάζι, 2103455020. Διάρκεια: 70΄.

Ημερομηνία α΄δημοσίευσης της παρούσας κριτικής: 07/01/2016. Η παράσταση επαναλαμβάνεται, με τον ίδιο θίασο, στο ίδιο θέατρο, από τις 21/10/2016 και για λίγες μόνο βραδιές.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Φίλιπ Γκλας αγοράζει μια φραντζόλα ψωμί

  • Θέατρο του Παραλόγου
  • Διάρκεια: 70 '

Ο Τρότσκι με ένα τσεκούρι καρφωμένο στο κεφάλι πεθαίνει σε παραλλαγές, τρεις πίθηκοι γράφουν τον «Άμλετ», ενώ ο Φίλιπ Γκλας αγοράζει μια φραντζόλα ψωμί.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Σε αυτή την "Κουζίνα" ετοιμάζεται μια από τις hot παραστάσεις της σεζόν

Όλα περνούν από το στομάχι- και η ζωή δεν διαφέρει. Στην "Κουζίνα" του Άρνολντ Γουέσκερ, ο Γιώργος Κουτλής με πρωταγωνιστή τον Μιχάλη Σαράντη στήνει ένα εκρηκτικό, μουσικό θέατρο για τον άνθρωπο που βράζει μέσα στον σύγχρονο κόσμο.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
10/10/2025

Η "Κόμισσα της φάμπρικας" με τη Ματσούκα και τον Πυρπασόπουλο – Νέες εντυπωσιακές φωτογραφίες από την παράσταση

Η "Κόμισσα της φάμπρικας" έρχεται να βάλει τάξη, αναστάτωση και… έρωτα στο Embassy Theater με πρωταγωνιστές τους Δήμητρα Ματσούκα, Γιώργο Πυρπασόπουλο, Σάρα Γανωτή, Αντιγόνη Δρακουλάκη και οχτώ ακόμα ηθοποιούς, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή.

Ο Άρης Λάσκος για τη "Χαμένη άνοιξη": "Ας αναλάβουμε δράση. Να μην χαθεί άλλη Άνοιξη"

Πρωταγωνιστεί μαζί με έναν εξαιρετικό θίασο και διασκευάζει πρώτη φορά για το θέατρο τη το πολιτικό και υπαρξιακό μυθιστόρημα του Στρατή Τσίρκα "Χαμένη Άνοιξη". Μια συζήτηση με τον Άρη Λάσκο για την παράσταση στο θέατρο Πορεία.

"Genica: ο πίδακας του αίματος μου"-Ο έρωτας του Αρτό που γεννά θέατρο

Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης, μέσα από μια δεκαετία έρευνας πάνω στον Αντονέν Αρτό παρουσιάζουν το νέο τους έργο "Genica: ο πίδακας του αίματος μου" με πρωταγωνιστές τους Gene Gillette, Γεράσιμο Γεννατά και Βανέσα Αδαμοπούλου.

Murmuration στο Ηρώδειο: είδαμε τα σώματα να γίνονται ποίηση

Πενήντα σώματα, ένα συγχρονισμός, αέρας γεμάτος κίνηση. Το Murmuration ταξίδεψε χτες το βράδυ το Ηρώδειο σ' έναν ονειρικό κόσμο ακρίβειας, φωτός και μαγείας.

Πρεμιέρα για το "Ακρωτήρι" με τη συγκλονιστική Μαρία Ναυπλιώτου και νέο παρτενέρ τον Νικόλα Παπαγιάννη

"Το ακρωτήρι" του Σαρ Γουάιτ επιστρέφει για δεύτερη σεζόν στο Θέατρο Ιλίσια, σε σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου- με τη συγκλονιστική Μαρία Ναυπλιώτου και νέο παρτενέρ τον Νικόλα Παπαγιάννη.

"Big Top Fesrival"- Ένα σύγχρονο τσίρκο στήνει την τέντα του στο Γαλάτσι

Μια γιορτή για όλες τις ηλικίες, για όσους αγαπούν τη δημιουργία, την έκφραση και τη χαρά του "μαζί" είναι το Athens Big Top Festival και θα πραγματοποιηθεί 15 & 16 Νοεμβρίου.