Ιώβ

3

Κόντρα επιλογή για τον γνωστό κωμικό ηθοποιό το κατανυκτικό αυτό σόλο, που δραματοποιεί τη γνωστή βιβλική παραβολή με τη μορφή πολυφωνικού μονολόγου.

Ιώβ

Κόντρα επιλογή για τον γνωστό κωμικό ηθοποιό το κατανυκτικό αυτό σόλο, που δραματοποιεί τη γνωστή βιβλική παραβολή με τη μορφή πολυφωνικού μονολόγου.

Ιώβ - εικόνα 1

Ατμόσφαιρα κατανυκτική, θεατές καθηλωμένοι. Πιο ήσυχο κοινό δεν θυμάμαι να έχω συναντήσει σε θέατρο. Γύριζα τις σελίδες του σημειωματάριού μου και ο ήχος τους ήταν το μόνο που έσκιζε τη σιωπή. Θαρρείς και το θέμα της παράστασης, η βιβλική ενσάρκωση της υπομονής, επέβαλλε αυτόματα το εθιμοτυπικό του εκκλησιάσματος. Ο «Ιωβ» δεν είναι ένα θέαμα κατήχησης. Θεωρώ όμως πως το αν θα σας προσφέρει «παρηγοριά» η παρακολούθησή του εξαρτάται από πολλούς παράγοντες – με εκείνον της χριστιανικής πίστης και της αποδοχής της ηθικοπλαστικής/διδακτικής αποστολής της να πρυτανεύουν. «Ποια δύναμη να με κρατήσει στη ζωή, μα και για ποιο σκοπό να ζω;» αναρωτιέται ο ευσεβής Ιωβ, που έχασε τα πάντα: παιδιά, υγεία, πλούτη. Ο Θεός, μετά την παραίνεση του διαβόλου, δοκίμασε τις αντοχές του πιστού του. Ο Ιωβ όμως δεν έχασε την πίστη του.

Ιώβ - εικόνα 2

Η ξεχωριστή αυτή παραβολή δραματοποιείται σαν ένας πολυφωνικός μονόλογος που προσφέρεται για ρεσιτάλ μεταμορφώσεων. Η ποιητικότητα του λόγου και η υπερβατικότητα του ύφους συνεπαίρνουν. Δεν αποφεύγονται όμως η περιγραφικότητα και η φλυαρία, ειδικά στους αγώνες λόγου. Με όρους ψυχολογικού ρεαλισμού, θεατρικού παιχνιδιού και γλαφυρής απεικόνισης ρόλων, η παράσταση εμμένει στον αυτοσχεδιασμό. Ταιριαστή είναι η αισθητική «φτωχού θεάτρου» (ένα τελάρο, μια μικρή αυλαία και ένα τσουβάλι πέτρες αρκούν) και επικολυρική η μουσική (Κώστας Ξενόπουλος).

Ο Θανάσης Τσαλταμπάσης, μειλίχιος στην αρχή, με νεύρο στο τέλος, μονολογεί για περισσότερο από μία ώρα, κάποτε ξοδεύοντας τα εργαλεία του και άλλοτε επιστρατεύοντας χαμηλούς τόνους, ερμηνεύοντας όλα τα πρόσωπα στα οποία αναφέρεται: τον Ιωβ, τους φίλους, τους συγγενείς του, τον διάβολο, ακόμη και τον Θεό. Ρίχνοντας ένα τρεχαλητό, γίνεται ο αγγελιαφόρος και κοιτώντας μας κατάματα ο ρημαγμένος Ιωβ: «Λυπηθείτε με, φίλοι μου».

ΙΛΙΣΙΑ-«ΒΟΛΑΝΑΚΗΣ» Παπαδιαμαντοπούλου 4, 2107223010. Διάρκεια: 70΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Ιώβ

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 70 '

Κόντρα ρόλος για τον γνωστό ηθοποιό, σε μια παράσταση που αντλεί έμπνευση από τη βιβλική μορφή του Ιώβ

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Για την Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους το γήρας είναι θέμα απόφασης

Στο "Πριν ανοίξουμε φτερά", η ζωή, η απώλεια και οι οικογενειακοί δεσμοί ζωντανεύουν στη σκηνή. Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους μιλά για τα δικά της φτερά, τη συνεργασία με Δημήτρη Καταλειφό και Γιάννη Μπέζο, την τηλεοπτική της παρουσία και για το συναίσθημα που θα… μαγείρευε, αν μπορούσε.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
11/10/2025

Σε αυτή την "Κουζίνα" ετοιμάζεται μια από τις hot παραστάσεις της σεζόν

Όλα περνούν από το στομάχι- και η ζωή δεν διαφέρει. Στην "Κουζίνα" του Άρνολντ Γουέσκερ, ο Γιώργος Κουτλής με πρωταγωνιστή τον Μιχάλη Σαράντη στήνει ένα εκρηκτικό, μουσικό θέατρο για τον άνθρωπο που βράζει μέσα στον σύγχρονο κόσμο.

Η "Κόμισσα της φάμπρικας" με τη Ματσούκα και τον Πυρπασόπουλο – Νέες εντυπωσιακές φωτογραφίες από την παράσταση

Η "Κόμισσα της φάμπρικας" έρχεται να βάλει τάξη, αναστάτωση και… έρωτα στο Embassy Theater με πρωταγωνιστές τους Δήμητρα Ματσούκα, Γιώργο Πυρπασόπουλο, Σάρα Γανωτή, Αντιγόνη Δρακουλάκη και οχτώ ακόμα ηθοποιούς, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή.

Ο Άρης Λάσκος για τη "Χαμένη άνοιξη": "Ας αναλάβουμε δράση. Να μην χαθεί άλλη Άνοιξη"

Πρωταγωνιστεί μαζί με έναν εξαιρετικό θίασο και διασκευάζει πρώτη φορά για το θέατρο τη το πολιτικό και υπαρξιακό μυθιστόρημα του Στρατή Τσίρκα "Χαμένη Άνοιξη". Μια συζήτηση με τον Άρη Λάσκο για την παράσταση στο θέατρο Πορεία.

"Genica: ο πίδακας του αίματος μου"-Ο έρωτας του Αρτό που γεννά θέατρο

Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης, μέσα από μια δεκαετία έρευνας πάνω στον Αντονέν Αρτό παρουσιάζουν το νέο τους έργο "Genica: ο πίδακας του αίματος μου" με πρωταγωνιστές τους Gene Gillette, Γεράσιμο Γεννατά και Βανέσα Αδαμοπούλου.

Murmuration στο Ηρώδειο: είδαμε τα σώματα να γίνονται ποίηση

Πενήντα σώματα, ένα συγχρονισμός, αέρας γεμάτος κίνηση. Το Murmuration ταξίδεψε χτες το βράδυ το Ηρώδειο σ' έναν ονειρικό κόσμο ακρίβειας, φωτός και μαγείας.

Πρεμιέρα για το "Ακρωτήρι" με τη συγκλονιστική Μαρία Ναυπλιώτου και νέο παρτενέρ τον Νικόλα Παπαγιάννη

"Το ακρωτήρι" του Σαρ Γουάιτ επιστρέφει για δεύτερη σεζόν στο Θέατρο Ιλίσια, σε σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου- με τη συγκλονιστική Μαρία Ναυπλιώτου και νέο παρτενέρ τον Νικόλα Παπαγιάννη.