"Περιμένοντας τον Γκοντό": Ο Θωμάς Μοσχόπουλος μάς παραδίδει τον δικό του Μπέκετ με μια ανάγνωση ακριβείας

Ο Πάνος Παπαδόπουλος και ο Τάσος Ροδοβίτης μεταμορφώνονται αντίστοιχα σε Βλαδίμηρο και Εστραγκόν στην επιτυχημένη παράσταση του θεάτρου Πόρτα.

Περιμένοντας τον Γκοντό, Πόρτα 20204-25 ©Patroklos_Skafidas ©Patroklos_Skafidas

Ένα όνομα έρχεται συνήθως πρώτα στο μυαλό μας όταν μιλάμε για θέατρο του παραλόγου: αυτό του Ιρλανδού δραματουργού Σάμιουελ Μπέκετ. Κλασικός πια, ο Μπέκετ έπλασε ήρωες που μας είναι οικείοι, τους ξέρουμε με το μικρό και συναισθανόμαστε την τραγικωμικότητά τους. Όπως ακριβώς, δηλαδή, συμβαίνει με τον Βλαδίμηρο και τον Εστραγκόν από το "Περιμένοντας τον Γκοντό”. Το έργο-ορόσημο για το θέατρο του 20ού αιώνα (αλλά και τη σύγχρονη δραματουργία) συνεχίζει την επιτυχημένη του πορεία στο θέατρο Πόρτα, όπου το βλέπουμε υπό το σκηνοθετικό όραμα του Θωμά Μοσχόπουλου.

Περιμένοντας τον Γκοντό 2024-25
©Patroklos_Skafidas

Τους δύο βασικούς ρόλους κρατούν ο Πάνος Παπαδόπουλος (Βλαδίμηρος) και ο Τάσος Ροδοβίτης (Εστραγκόν) -δύο ταλαντούχοι ερμηνευτές που ανήκουν στη νεότερη γενιά, γεγονός που ανατρέπει τη συχνή απόδοση των ηρώων από ηθοποιούς μεγαλύτερης ηλικίας. Τον θίασο συμπληρώνουν οι εξίσου ταλαντούχοι Γιάννης Σαμψαλάκης (Πότζο), Γιάννης Βαρβαρέσος (Λάκυ) και Πέτρος Δημοτάκης (Αγόρι).

"Περιμένοντας τον Γκοντό": Ο Θωμάς Μοσχόπουλος μάς παραδίδει τον δικό του Μπέκετ με μια ανάγνωση ακριβείας - εικόνα 2

Λίγα λόγια για την παράσταση

Τη σκηνή καταλαμβάνει ένα τοπίο καταστροφής γεμάτο σκόνη. Εντός του, βρίσκονται δύο άντρες που αναμένουν την άφιξη κάποιου Γκοντό. Ο Γκοντό, όμως, (ο "σωτήρας τους";) δεν έρχεται ποτέ... Μέσα σε αυτή την τραγική όσο και κωμική συνθήκη, παρατηρούμε την ελλειπτική επικοινωνία των δύο χαρακτήρων, η οποία κρύβει εντός της έναν βαθύ φιλοσοφικό και υπαρξιακό προβληματισμό. Έναν προβληματισμό άκρως επίκαιρο και στην εποχή μας και ιδίως στη νέα γενιά, η οποία, αν και στο ξεκίνημα, βιώνει μεγάλα αδιέξοδα.

Περιμένοντας τον Γκοντό 2024-25
©Patroklos_Skafidas

Το "Περιμένοντας τον Γκοντό" του Θάνου Μοσχόπουλου ξεχωρίζει τόσο για την πιστή φροντίδα του στις σκηνικές οδηγίες του Μπέκετ, όσο και για τη γεμάτη νόημα εκφορά του λόγου, η οποία επιτεύχθηκε χάρη στον Κορνήλιο Σελαμσή που ήταν σύμβουλος προσωδίας, αλλά και την κινησιολογία που θυμίζει μοντερνιστική κλοουνερί, επιμέλειας του Χρήστου Στρινόπουλου.

Περιμένοντας τον Γκοντό, Πόρτα 20204-25 ©Patroklos_Skafidas
©Patroklos_Skafidas

Οι συντελεστές

Τα υψηλής αισθητικής σκηνικά και κοστούμια -που χαρίζουν ιδιαίτερη εικαστικότητα στην παράσταση- είναι διά χειρός του Βασίλη Παπατσαρούχα. Τους φωτισμούς σχεδίασε ο Νίκος Βλασόπουλος.

Εξασφαλίστε τώρα τη θέση σας στο more.com! Σημειώστε ότι κάθε Πέμπτη ισχύει μειωμένο εισιτήριο για όλες τις θέσεις στα 15€.

Διαβάστε παρακάτω την τετράστερη κριτική του "α" για την παράσταση:

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Περιμένοντας τον Γκοντό

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Σε μια ιδιαίτερης εικαστικότητας παράσταση που αναδεικνύει την κωμικοτραγική πλευρά του ανεβαίνει το έργο-ορόσημο -ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά του θεάτρου του παραλόγου- για έναν «σωτήρα» που δεν έρχεται ποτέ και για την προσπάθεια του ανθρώπου να εξηγήσει την ίδια του την ύπαρξη. Η νέα αυτή ερμηνευτική προσέγγιση είναι ανοιχτή ακόμα και σε εφήβους. Η παράσταση, επιλέγοντας να ακολουθήσει πιστά τις σκηνικές οδηγίες του συγγραφέα και ερμηνεύοντάς το σαν μία παρτιτούρα ακριβείας, αναδεικνύει ότι το έργο παραμένει σύγχρονο όχι μόνο για τη φιλοσοφική του βαρύτητα, αλλά και για τον ιδιαίτερο τρόπο με τον οποίο ισορροπεί ανάμεσα στο τραγικό και το κωμικό, όντας ταυτόχρονα υπαρξιακά βαθύ και ανάλαφρα διασκεδαστικό.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οι "Σπυριδούλες" των 4Frontal στη Θεσσαλονίκη και από τη νέα σεζόν ξανά Αθήνα

Το βραβευμένο ελληνικό έργο που μιλά για τη γυναικεία αυτοδιάθεση με αφορμή την αληθινή ιστορία της ομώνυμης "ψυχοκόρης" που υπέστη βαριά κακοποίηση, συνεχίζεται, σε σκηνοθεσία Θανάση Ζερίτη και Χάρη Κρεμμύδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
30/04/2025

Το "Parliament" έρχεται στο Μουσείο Μπενάκη και ζητά τη συμμετοχή σου

Όλοι είναι προσκεκλημένοι να έρθουν στο Μπενάκη και να μπουν στο συμμετοχικό έργο που ετοιμάζει ο χορογράφος και εικαστικός Michael Kliën.

Ταιριάζει τελικά το πένθος στην Ηλέκτρα, Κωνσταντίνε Κυριακού;

Ο ηθοποιός, σκηνοθέτης και συν-δημιουργός της θεατρικής εταιρείας THEARTES -μαζί με την Κατερίνα Μπιλάλη- γράφει για τη νέα τους παράσταση, όπου ο Ευγένιος Ο’Νιλ συναντά την τεχνητή νοημοσύνη.

Στην ταράτσα του Λαμπέτη για θέατρο και συναυλίες

Το καλοκαίρι του 2025 μάς περιμένουν μουσικές βραδιές με τους Μελίνα Ασλανίδου, Γεράσιμο Ανδρεάτο, Ασπασία Στρατηγού, Κώστα Μακεδόνα, Γιώτα Νέγκα, Polkar, Φωτεινή Βελεσιώτου, Θοδωρή Βουτσικάκη, μια ολοκαίνουργια παράσταση με πρωταγωνιστή τον Πέτρο Λαγούτη, stand up comedy με την Κατερίνα Βρανά και πολλά ακόμη.

"Nina / where are you my de@r?": Το one woman show για λίγο μετά τα 30 επιστρέφει

Η πρώτη προσωπική δουλειά της Ειρήνης Φαναριώτη που κέρδισε το κοινό την προηγούμενη σεζόν επαναλαμβάνεται για λίγες παραστάσεις.

Επίδαυρος: Φωτογραφίες από τις πρόβες της "Ηλέκτρας" στη Χώρα της Άνδρου

Μετά το Θέατρο Πορεία, οι αναγνώσεις της "Ηλέκτρας" του Σοφοολή ολοκληρώθηκαν στο σπίτι των Καραγάτση στη Χώρα Άνδρου. Ένα τόπο που συγκινεί πολύ το σκηνοθέτη Δημήτρη Τάρλοου, ο οποίος καταθέτει την πρώτη σκηνοθεσία του στο αρχαίο δράμα στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.

"Ταιριάζει το πένθος στην Ηλέκτρα;" ρωτούν οι Κατερίνα Μπιλάλη και Κωνσταντίνος Κυριακού

Μια παράσταση που έρχεται από το… μέλλον στο θέατρο Μεταξουργείο, βασισμένη στην τριλογία του Ευγένιου Ο’Νιλ "To πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα".