"Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον": Τρίτη σεζόν επιτυχίας για τη συγκλονιστική παράσταση που μιλάει για το sex trafficking

Στο θέατρο Άνεσις μεταφέρθηκε το έργο με το οποίο μας συστήθηκε ως συγγραφέας και σκηνοθέτρια η ηθοποιός Βαλέρια Δημητριάδου.

Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον Domniki Mitropoulou

Παράσταση που ξεχώρισε από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε την άνοιξη του 2023, το "Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον" μιλάει με τόλμη για τη βαναυσότητα του sex trafficking. Το  υπογράφει η Βαλέρια Δημητριάδου, μέλος της ομάδας C for Circus, και βασίζεται τόσο σε πραγματικές ιστορίες θυμάτων όσο και σε στατιστικές έρευνες, θίγοντας το τραγικά επίκαιρο θέμα μίας από τις τρομακτικότερες μορφές έμφυλης βίας. Πρόκειται για μια ιστορία μυθοπλασίας με ηρωίδα τη Χλόη, μια νεαρή κοπέλα που πέφτει θύμα trafficking από τον σύντροφό της, όμως στην πλοκή χρησιμοποιούνται και στοιχεία από το θέατρο ντοκουμέντο. Έτσι, παρακολουθούμε μία επώδυνη ιστορία που κλιμακώνεται προς το απόλυτο αδιέξοδο, καθώς ξεκινάει με τη γνωριμία της Χλόης και του Πίτερ –και το έργο μεταφέρει όλα τα θετικά συναισθήματα που κρύβει ένας έρωτας στο ξεκίνημά του– για να καταλήξει στον εγκλεισμό και τη σεξουαλική εκμετάλλευση της Χλόης. Μάλιστα, όπως ακούμε στην παράσταση, υπάρχουν τριών ειδών σωματέμποροι: αυτοί που είναι ακριβώς όπως τους φανταζόμαστε, αυτοί που μοιάζουν περισσότερο με κοστουμαρισμένους λογιστές και οι "εραστές".

Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Ο τίτλος του έργου αποτελεί φράση από τη "Γένεση" της Παλαιάς Διαθήκης, όπου περιγράφεται η δημιουργία του κόσμου από τον Θεό, με τον άνθρωπο να αποτελεί το τελειότερο από όλα τα όντα που έπλασε. Η συγγραφέας δήλωσε στο "α" για τη συγγραφή του: "το έργο γράφτηκε σε μία χρονική περίοδο, όπου η πανίσχυρη συνθήκη της πανδημίας είχε κατακλύσει τα πάντα και η ανθρωπότητα στάθηκε, κοιτάχτηκε μπροστά στον καθρέφτη και είδε για πρώτη φορά μετά από καιρό τον εαυτό της κατάματα. Ο αντικατοπτρισμός της έφερε στην επιφάνεια όλα αυτά που με δόλο και φροντίδα καταχωνιάζονταν μες στα χρόνια και σίγουρα έκανε ακόμα πιο οφθαλμοφανές το πόσο ατελές πλάσμα είναι τελικά ο άνθρωπος".

Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Η Δημητριάδου έχει πετύχει μία αξιοθαύμαστη ισορροπία μεταξύ της σκληρότητας του θέματος και της ευαισθησίας στην σκηνική του αποτύπωση, ενώ ιδιαίτερα ξεχωριστή είναι και η παράσταση, την οποία σκηνοθετεί η ίδια, και φέτος μεταφέρθηκε στο θέατρο Ανεσις. Η σκηνή πλημμυρίζει με μουσική, μια σκηνοθετική επιλογή που μεταφέρει ακόμη πιο επιδραστικά τις εφιαλτικές διαστάσεις του θέματος. Για την ακρίβεια, η μουσική και τα τραγούδια, που εκτελούνται ζωντανά από τους ηθοποιούς, καθώς και η σωματική κίνηση συνθέτουν έναν κόσμο εφιαλτικό, που συνεχώς μας υπενθυμίζει ότι αφορά ένα ζήτημα πέρα για πέρα αληθινό. Ο πολυπληθής θίασος είναι καθοριστικός για το συγκλονιστικό αποτέλεσμα, καθώς οι ηθοποιοί εναλλάσσονται σε πολλούς ρόλους, τραγουδούν και συνθέτουν επιμέρους κόσμους που εμπλουτίζουν το κείμενο.

Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Πρόκειται για μία παράσταση ανθρωποκεντρική όσο και πολιτική, που καταδεικνύει το μέγεθος των κυκλωμάτων του λεγόμενου "αόρατου εγκλήματος", όπου άνθρωποι εξουσιάζουν τις ζωές άλλων, ασκώντας αδιανόητη σωματική και ψυχολογική βία, με  κίνητρο το κέρδος. Η Αθηνά Αλεξοπούλου, ο Παναγιώτης Γαβρέλας, η Ηλέκτρα Γεννατά, ο Νικόλας Δροσόπουλος, ο Κωνσταντίνος Κάππας, η Χρύσα Κοτταράκου, ο Γρηγόρης Μπαλλάς, ο Νικόλας Παπαδομιχελάκης, η Μαρία Προϊστάκη, η Αθηνά Σακαλή και ο Θανάσης Χαλκιάς είναι οι έντεκα ηθοποιοί που βλέπουμε επί σκηνής, οι οποίοι λειτουργούν σαν ένα σώμα, συνθέτοντας σταδιακά το παζλ της ιστορίας.Η μουσική σύνθεση είναι επίσης της Βαλέριας Δημητριάδου, τα σκηνικά και τα κοστούμια υπογράφει η Δήμητρα Λιάκουρα, τους φωτισμούς η Μελίνα Μάσχα και τις χορογραφίες η Ειρήνη Μακρή.

Περισσότερες πληροφορίες

Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Στο sex trafficking επικεντρώνεται το πρώτο πρωτότυπο θεατρικό έργο που ανεβάζει η ομάδα γραμμένο από μέλος της. Σωματική και ψυχολογική βία, κυκλώματα, οργανωμένο έγκλημα που διαρκώς επεκτείνεται και ανθρώπινες ζωές που χάνονται, είτε κυριολεκτικά είτε μεταφορικά, ζώντας με το φόβο του θύτη. Έντεκα ηθοποιοί λειτουργούν ως ένα σώμα επί σκηνής και υπό τους ήχους της ζωντανής μουσικής που ερμηνεύουν οι ίδιοι, καταθέτουν ο καθένας το δικό του κομμάτι της ιστορίας.

Άνεσις

Λεωφ. Κηφισίας 14

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Μουσικοθεατρικές παραστάσεις για όλα τα γούστα

Μετρήσαμε πέντε παραστάσεις που τοποθετούν τη μουσική σε πρωταγωνιστικό ρόλο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/12/2024

Τελευταίες παραστάσεις για τη "Ρίτα" στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

Η Ιφιγένεια Καραμήτρου και ο Γιώργος Καφετζόπουλος ερμηνεύουν τους πρωταγωνιστικούς ρόλους στο τρυφερό έργο "Ρίτα" που ολοκληρώνει τις παραστάσεις του στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.

Μέχρι πότε συνεχίζει η Ράνια Σχίζα με τη "Μάνα αυτουνού… Έλλη Ζάχου Ταχτσή";

Η επιτυχημένη παράσταση που μετακόμισε από το Vault στο Εν Αθήναις και σίγουρα αξίζει να δούμε, παίζεται για λίγες ακόμα παραστάσεις.

Hybrid in the City:  Το 1ο φεστιβάλ πολυμορφικών έργων

Το Θέατρο Noūs – Creative Space φιλοξενεί το 1ο Hybrid in the City μια πρωτοβουλία που φιλοδοξεί να λειτουργήσει ως σημείο αναφοράς για τις παραστατικές τέχνες στην Ελλάδα και διεθνώς.

Συζήτηση σχετικά με τον HIV στο θέατρο Σταθμός

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS (1η Δεκεμβρίου), οι συντελεστές της παράστασης "Όταν μεγαλώσω, θα γίνω Νάνα Μούσχουρη" σε συνεργασία με την ομάδα της * Θετικής Φωνής θα μιλήσουν σχετικά με τον HIV, το στίγμα, τα θέματα μειονοτικών ταυτοτήτων και το coming out, σε μια σύντομη συζήτηση που θα συνδέσει το χθες με το σήμερα.

Πρεμιέρα για τον stand up comedian Χριστόφορο Ζαραλίκο

Η εργασία είναι μόνο για αυτούς που δεν έχουν κάτι καλύτερο να κάνουν; Γεννηθήκαμε για να δουλεύουμε μέχρι να πεθάνουμε; Ο Χριστόφορος Ζαραλίκος δίνει τις απαντήσεις στη νέα του παράσταση που κάνει πρεμιέρα στο "Τζένη Καρέζη".

Η γυναικεία εμπειρία είναι η πρωταγωνίστρια της φετινής θεατρικής σεζόν

Πώς αποτυπώνεται η γυναίκα στη σύγχρονη δραματουργία, σύμφωνα με τα έργα που ανεβαίνουν αυτήν τη θεατρική σεζόν; Ποια αιτήματα και ζητήματα φέρνουν στο τραπέζι οι ξένοι και οι Έλληνες/ίδες συγγραφείς; Πόσα από αυτά προέρχονται από γυναίκες δραματουργούς και πόσα μεταφέρουν ένα ανδρικό βλέμμα; Ποια η αναλογία μεταξύ των θεατρικών έργων και των δραματουργικών συνθέσεων; Η χαρτογράφηση των σημαντικότερων παραστάσεων που έχουν στο επίκεντρό τους τη γυναίκα δίνει τις απαντήσεις.