Μια σύγχρονη "Τζούλια" στο θέατρο Άλφα - "Ληναίος-Φωτίου"

Ο Τάσος Ιορδανίδης υπογράφει το τρίτο θεατρικό έργο του, το οποίο και σκηνοθετεί, φέρνοντας στο προσκήνιο τη δική του "Δεσποινίδα Τζούλια".

Τζούλια

Μετά την ηχηρή επιτυχία του πρώτου του έργου "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" αλλά και το φετινό "Φακντ-απ", ο Τάσος Ιορδανίδης επιστρέφει με την τρίτη συγγραφική του απόπειρα, με τίτλο "Τζούλια". Σε αυτήν μεταγράφει τη "Δεσποινίδα Τζούλια" του Αυγούστου Στρίντμπεργκ, φέρνωντας το κλασικό έργο του 1888 στη σύγχρονη πραγματικότητα. Τι έχει να μας πει σήμερα η συγκρουσιακή σχέση μιας μεγαλοαστής με έναν από τους υπηρέτες της έπαυλης της;

Τζούλια

Ο Ιορδανίδης μεταφέρει τη δράση από την κουζίνα των υπηρετών, όπου εκτυλίσσεται η πρωτότυπη ιστορία, σε ένα συνηθισμένο αθηναϊκό θέατρο για να μιλήσει το 2024 για την πολυπλοκότητα των σχέσεων. Πολύ περισσότερο, για να ερευνήσει νέους συσχετισμούς και αντιφάσεις ανάμεσα στην κοινωνική ανισότητα και τον έρωτα, τη σημασία της φιλίας και τον ρατσισμό, την αίσθηση του ανικανοποίητου και την υπόνοια ότι τίποτα δεν είναι τυχαίο που ταλαιπωρούν διαχρονικά τους ανθρώπους.

Τζούλια

Απογυμνώνοντας την ιστορία του Στρίντμπεργκ με ρεαλισμό ο συγγραφέας στη μεταγραφή του επικεντρώνεται στους βασικούς χαρακτήρες του έργου, για να ρίξει φως στην αλήθεια του και σε αυτό που φαίνεται να μοιράζονται μεταξύ τους: μήπως, είναι τελικά αληθές το ρητό "αμαρτίες γονέων παιδεύουσι τέκνα"; " Και οι τέσσερις χαρακτήρες κουβαλάνε ένα σταυρό που πηγάζει είτε από επίκτητα ερεθίσματα του οικογενειακού τους περιβάλλοντος είτε από γονιδιακά χαρακτηριστικά", αναφέρει ο σκηνοθέτης χαρακτηριστικά. Τέσσερις νέοι, αξιόλογοι ηθοποιοί - η Ευσταθία Τσαπαρέλη, ο Κυριάκος Σαλής, η Δήμητρα Βήττα και η Μαρία Καρτσαφλέκη - αναλαμβάνουν την ερμηνεία των βασικών ρόλων και θέτουν το ίδιο ερώτημα επί σκηνής.

Τζούλια

Σε μια από τις ιστορικές θεατρικές σκηνές της Πατησίων, οι συντελεστές προετοιμάζονται για το νέο ανέβασμα του "Άμλετ". Αν και μένουν λίγες μέρες ακόμα για την πρεμιέρα, το θέατρο θυμίζει ημιτελές εργοτάξιο. Παράλληλα, γίνονται ηλεκτρολογικές εργασίες και πραγματοποιούνται προετοιμασίες στα σκηνικά. Σκηνογράφοι, φωτιστές, ηλεκτρολόγοι και υπεύθυνοι θεάτρου εργάζονται δίπλα-δίπλα.

Τζούλια

Μέσα σε αυτό το συνονθύλευμα σκόνης και καλωδίων κάνει την εμφάνισή της και η πρωταγωνίστρια της παράστασης, η οποία είναι επίσης η θιασάρχις και σκηνοθέτις. Η αναμέτρηση όμως με τον ρόλο του Άμλετ φαίνεται να είναι από τα μικρότερα ζητήματα που την απασχολούν. Το θέατρο που ανήκει εδώ και αρκετά χρόνια στην οικογένειά της, το διαχειρίζεται πλέον η ίδια. Έτσι, αντί να βρίσκεται στην βραδιά που διοργανώνεται προς τιμήν του πατέρα της, εκείνη θα είναι στο θέατρο.

Το κείμενο, τη σκηνοθεσία, τους φωτισμούς αλλά και τη διαμόρφωση του σκηνικού χώρου υπογράφη ο Τάσος Ιορδανίδης, ενώ, τα κοστούμια και το styling είναι της Σίσσυς Σουβαλτζόγλου.

Κλείστε το εισιτήριό σας στο more.com.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Τζούλια

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Σ’ ένα ιστορικό θέατρο της Πατησίων, Μάρτιος 2024. Σε λίγες μέρες έχει πρεμιέρα ο «Άμλετ». Το θέατρο έχει μετατραπεί σε εργοτάξιο. Γίνονται ηλεκτρολογικές και κατασκευαστικές σκηνογραφικές εργασίες. Σκόνη και μπερδεμένα καλώδια παντού. Η σκηνογράφος,ο ηλεκτρολόγος και η υπεύθυνη του θεάτρου, ανάμεσά τους. Μετά από λίγο καταφθάνει η θιασάρχις, σκηνοθέτις και πρωταγωνίστρια (στο ρόλο του Άμλετ) της παράστασης. Απόψε θα έπρεπε να βρίσκεται στην τιμητική βραδιά για τον πατέρα της. Κι όμως, θα είναι στο θέατρο. Στο θέατρο που της ανήκει. Που ανήκει, τέλος πάντων, εδώ και χρόνια στην οικογένεια της. Η πάλη των κοινωνικών τάξεων - οι ομοιότητες και οι διαφορές τους-, το αδηφάγο πρόσωπο των μέσων μαζικής ενημέρωσης, η έννοια της φιλίας, η τοξικότητα των ανθρώπινων εξαρτητικών σχέσεων, ο κοινωνικός ρατσισμός, η χρήση ουσιών, η προδοσία, ο έρωτας στη διάσταση του πόθου, η δυσκολία του ανθρώπου να αγαπήσει, η βαθιά του ανάγκη να αγαπηθεί, το ανικανοποίητο του είδους μας, όλα τα θέματα περιπλέκονται σε αυτό το έργο που βασίζεται στη «Δεσποινίδα Τζούλια» του Άουγκουστ Στρίντμπεργκ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"(Love me) Tinder": Δίγλωσση performance στο Theatre of the No

"Μπορεί ο έρωτας να επιβιώσει όταν το μόνο που κάνουμε είναι swipe;", διερωτάται η κωμωδία καταστάσεων του Νίκου Φυτά γύρω από τον έρωτα στο Theatre of the No.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
19/11/2025

Σε αυτό το τεύχος έχεις όλη τη θεατρική σεζόν στα χέρια σου

Πιστή στο ραντεβού της με το θεατρόφιλο κοινό, η αγαπημένη σας ετήσια έκδοση "Θέατρο" κυκλοφορεί την Πέμπτη 20/11, δωρεάν μαζί με το "αθηνόραμα"!

Σαλόνια Γλώσσας στο Εθνικό: Γνωριμία με τη σύγχρονη ελληνική γραφή και το "Μαύρο Κουτί"

Τα "Σαλόνια Γλώσσας" του Εθνικού Θεάτρου είναι μια δράση που μετατρέπει τον θεατρικό χώρο σε εργαστήριο ιδεών, φέρνοντας σε διάλογο τη γλώσσα, την τέχνη και τον κόσμο γύρω μας και το επόμενο ραντεβού θα πραγματοποιηθεί 30 Νοεμβρίου με τις Δανάη Λιοδάκη και Μυρτώ Αλικάκη.

Το αιχμηρό έργο του Τριαρίδη επιστρέφει: Συζήτηση με τη Μάγδα Φύσσα στο Θέατρο Olvio

Το έργο του Θανάση Τριαρίδη "Να ξέρετε πως αυτό που ακούτε είναι σφύριγμα τρένου", που σημάδεψε τις δύο προηγούμενες σεζόν, επιστρέφει στο Θέατρο Olvio με νέες συζητήσεις, συμμετοχή της Μάγδας Φύσσα και μια υποψηφιότητα στα βραβεία της Ένωσης Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών.

Τρίτο Στεφάνι: Η ατμόσφαιρα της παράστασης μέσα από νέες φωτογραφίες

Οι νέες φωτογραφίες από το "Τρίτο Στεφάνι" αποκαλύπτουν την ατμοσφαιρική, στοχαστική ματιά του Στάθη Λιβαθινού και της ομάδας του, που μεταμορφώνουν το κλασικό κείμενο του Ταχτσή σε μια ζωντανή, ποιητική παράσταση.

"Λεωφορείο ο πόθος"- Η επιστροφή Καραντζά και οι δύο πρωταγωνιστές

Η επανάληψη του "Λεωφορείου ο πόθος" στο Προσκήνιο σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά φωτίζεται από τη βραβευμένη ερμηνεία της Αλεξίας Καλτσίκη, ενώ ο Αινείας Τσαμάτης μιλά για τον Στάνλεϊ και τη σκηνική σύγκρουση που καθορίζει την παράσταση.

"Κέικ": ένα comfort food για την ανθρώπινη συμπεριφορά

Ως guest editor, ο συγγραφέας Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης παρομοιάζει το έργο του "Κέικ", που παίζεται στο Εμπορικόν με το απόλυτο comfort food: οικείο, τρυφερό και αληθινό. Όπως ένα γλύκισμα που ξυπνά μνήμες, έτσι και το έργο του αποκαλύπτει ανθρώπινες αδυναμίες, συγκρούσεις και τη γλύκα της συμφιλίωσης.