Μια σύγχρονη "Τζούλια" στο θέατρο Άλφα - "Ληναίος-Φωτίου"

Ο Τάσος Ιορδανίδης υπογράφει το τρίτο θεατρικό έργο του, το οποίο και σκηνοθετεί, φέρνοντας στο προσκήνιο τη δική του "Δεσποινίδα Τζούλια".

Τζούλια

Μετά την ηχηρή επιτυχία του πρώτου του έργου "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" αλλά και το φετινό "Φακντ-απ", ο Τάσος Ιορδανίδης επιστρέφει με την τρίτη συγγραφική του απόπειρα, με τίτλο "Τζούλια". Σε αυτήν μεταγράφει τη "Δεσποινίδα Τζούλια" του Αυγούστου Στρίντμπεργκ, φέρνωντας το κλασικό έργο του 1888 στη σύγχρονη πραγματικότητα. Τι έχει να μας πει σήμερα η συγκρουσιακή σχέση μιας μεγαλοαστής με έναν από τους υπηρέτες της έπαυλης της;

Τζούλια

Ο Ιορδανίδης μεταφέρει τη δράση από την κουζίνα των υπηρετών, όπου εκτυλίσσεται η πρωτότυπη ιστορία, σε ένα συνηθισμένο αθηναϊκό θέατρο για να μιλήσει το 2024 για την πολυπλοκότητα των σχέσεων. Πολύ περισσότερο, για να ερευνήσει νέους συσχετισμούς και αντιφάσεις ανάμεσα στην κοινωνική ανισότητα και τον έρωτα, τη σημασία της φιλίας και τον ρατσισμό, την αίσθηση του ανικανοποίητου και την υπόνοια ότι τίποτα δεν είναι τυχαίο που ταλαιπωρούν διαχρονικά τους ανθρώπους.

Τζούλια

Απογυμνώνοντας την ιστορία του Στρίντμπεργκ με ρεαλισμό ο συγγραφέας στη μεταγραφή του επικεντρώνεται στους βασικούς χαρακτήρες του έργου, για να ρίξει φως στην αλήθεια του και σε αυτό που φαίνεται να μοιράζονται μεταξύ τους: μήπως, είναι τελικά αληθές το ρητό "αμαρτίες γονέων παιδεύουσι τέκνα"; " Και οι τέσσερις χαρακτήρες κουβαλάνε ένα σταυρό που πηγάζει είτε από επίκτητα ερεθίσματα του οικογενειακού τους περιβάλλοντος είτε από γονιδιακά χαρακτηριστικά", αναφέρει ο σκηνοθέτης χαρακτηριστικά. Τέσσερις νέοι, αξιόλογοι ηθοποιοί - η Ευσταθία Τσαπαρέλη, ο Κυριάκος Σαλής, η Δήμητρα Βήττα και η Μαρία Καρτσαφλέκη - αναλαμβάνουν την ερμηνεία των βασικών ρόλων και θέτουν το ίδιο ερώτημα επί σκηνής.

Τζούλια

Σε μια από τις ιστορικές θεατρικές σκηνές της Πατησίων, οι συντελεστές προετοιμάζονται για το νέο ανέβασμα του "Άμλετ". Αν και μένουν λίγες μέρες ακόμα για την πρεμιέρα, το θέατρο θυμίζει ημιτελές εργοτάξιο. Παράλληλα, γίνονται ηλεκτρολογικές εργασίες και πραγματοποιούνται προετοιμασίες στα σκηνικά. Σκηνογράφοι, φωτιστές, ηλεκτρολόγοι και υπεύθυνοι θεάτρου εργάζονται δίπλα-δίπλα.

Τζούλια

Μέσα σε αυτό το συνονθύλευμα σκόνης και καλωδίων κάνει την εμφάνισή της και η πρωταγωνίστρια της παράστασης, η οποία είναι επίσης η θιασάρχις και σκηνοθέτις. Η αναμέτρηση όμως με τον ρόλο του Άμλετ φαίνεται να είναι από τα μικρότερα ζητήματα που την απασχολούν. Το θέατρο που ανήκει εδώ και αρκετά χρόνια στην οικογένειά της, το διαχειρίζεται πλέον η ίδια. Έτσι, αντί να βρίσκεται στην βραδιά που διοργανώνεται προς τιμήν του πατέρα της, εκείνη θα είναι στο θέατρο.

Το κείμενο, τη σκηνοθεσία, τους φωτισμούς αλλά και τη διαμόρφωση του σκηνικού χώρου υπογράφη ο Τάσος Ιορδανίδης, ενώ, τα κοστούμια και το styling είναι της Σίσσυς Σουβαλτζόγλου.

Κλείστε το εισιτήριό σας στο more.com.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Τζούλια

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Σ’ ένα ιστορικό θέατρο της Πατησίων, Μάρτιος 2024. Σε λίγες μέρες έχει πρεμιέρα ο «Άμλετ». Το θέατρο έχει μετατραπεί σε εργοτάξιο. Γίνονται ηλεκτρολογικές και κατασκευαστικές σκηνογραφικές εργασίες. Σκόνη και μπερδεμένα καλώδια παντού. Η σκηνογράφος,ο ηλεκτρολόγος και η υπεύθυνη του θεάτρου, ανάμεσά τους. Μετά από λίγο καταφθάνει η θιασάρχις, σκηνοθέτις και πρωταγωνίστρια (στο ρόλο του Άμλετ) της παράστασης. Απόψε θα έπρεπε να βρίσκεται στην τιμητική βραδιά για τον πατέρα της. Κι όμως, θα είναι στο θέατρο. Στο θέατρο που της ανήκει. Που ανήκει, τέλος πάντων, εδώ και χρόνια στην οικογένεια της. Η πάλη των κοινωνικών τάξεων - οι ομοιότητες και οι διαφορές τους-, το αδηφάγο πρόσωπο των μέσων μαζικής ενημέρωσης, η έννοια της φιλίας, η τοξικότητα των ανθρώπινων εξαρτητικών σχέσεων, ο κοινωνικός ρατσισμός, η χρήση ουσιών, η προδοσία, ο έρωτας στη διάσταση του πόθου, η δυσκολία του ανθρώπου να αγαπήσει, η βαθιά του ανάγκη να αγαπηθεί, το ανικανοποίητο του είδους μας, όλα τα θέματα περιπλέκονται σε αυτό το έργο που βασίζεται στη «Δεσποινίδα Τζούλια» του Άουγκουστ Στρίντμπεργκ.

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Για τον Βαγγέλη Χαρισόπουλο το stand up comedy είναι έρωτας

Ο κωμικός Βαγγέλης Χαρισόπουλος, γνωστός και ως η φωνή του τηλεοπτικού "Shopping Star", συνεχίζει ακάθεκτος με την stand up comedy παράσταση "Πόσο χρόνο έχω;" και μας μιλάει σε μια άκρως χιουμοριστική συνέντευξη.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
27/11/2025

"Το αποτύπωμα": Ας μιλήσουμε για τη διαστρέβλωση της γυναικείας ταυτότητας

Η Φένια Αποστόλου δημιουργεί ένα πολυμεσικό σκηνικό σύμπαν, στο οποίο κίνηση, φως, μουσική, video art και σιωπή λειτουργούν ως εργαλεία σχολιασμού της πατριαρχικής διαστρέβλωσης της γυναικείας ταυτότητας μέσα στον χρόνο.

Η σοφόκλεια "Ηλέκτρα" του Δημήτρη Τάρλοου επαναπροσεγγίζεται για το κλειστό θέατρο

Μετά την καλοκαιρινή επιτυχία της, η "Ηλέκτρα" του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου επιστρέφει σε κλειστό θέατρο, με τον τίτλο "Ηλέκτρα εντός", φέρνοντας το τραγικό δράμα πιο κοντά στον θεατή, με ένταση, μουσική και νέα, δυναμική σύνθεση χαρακτήρων.

Το Εργαστήρι Δραματοθεραπείας & Θεατρικής Έκφρασης αναδεικνύει τη "Σημασία του να (μην) είναι κανείς σοβαρός"

Το Εργαστήρι μετακομίζει φέτος στο Θέατρο 104 και ετοιμάζει ένα ταξίδι στην κωμωδία.

Ο "Ματωμένος γάμος" για 2η χρονιά στους Μοντέρνους Καιρούς

Σε μια παράσταση που σέβεται απόλυτα το ποιητικό σύμπαν του Λόρκα παρουσιάζεται ο "Ματωμένος γάμος" του Λόρκα σε σκηνοθεσία Κώστα Νταλιάνη.

"Ο Καραγκιόζης Ριγολέττος" έρχεται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Ο κόσμος του Καραγκιόζη ενσαρκώνεται με ζωντάνια και πρωτοτυπία από τον καραγκιοζοπαίχτη Αλέξανδρο Μελισσηνό, σε μια παράσταση που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Δημόπουλος και φιλοξενείται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

"Απόψε κανείς δεν πεθαίνει": Νέες φωτογραφίες από την παράσταση

Μικρές και μεγάλες συμπτώσεις υφαίνουν το νήμα που συνδέει τις επιμέρους θεματικές δημιουργώντας μια πολύπτυχη παράσταση στο "Απόψε κανείς δεν πεθαίνει", η οποία συνεχίζει δυναμικά στο "Μπέλλος".