
Η εθνική ταυτότητα, η ατομική και η συλλογική μνήμη είναι το βασικό πεδίο ενδιαφέροντος του Παντελή Φλατσούση και η θεατρική μεταφορά του μυθιστορήματος της Ρέας Γαλανάκη "Η άκρα ταπείνωση" για πρώτη φορά στη σκηνή κινείται ακριβώς γύρω από αυτά τα θέματα. Η παράσταση που μόλις έκανε πρεμιέρα στο "Θησείον, ένα θέατρο για τις τέχνες" αντλεί από τα γεγονότα της νύχτας της 12ης Φεβρουαρίου 2012, που μετέτρεψαν την Αθήνα σε πεδίο μάχης.
Ο ταλαντούχος εκπρόσωπος της νέας σκηνοθετικής γενιάς, που το 2022 διακρίθηκε με Βραβείο σε Νέο Καλλιτέχνη του Θεάτρου από την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών, συμπράττει με μια ιδιαίτερη υποκριτική ομάδα: την κάτοχο του βραβείου "Μελίνα Μερκούρη" για το 2020, Δήμητρα Βλαγκοπούλου, και τους Βαγγέλη Αμπατζή, Λάμπρο Γραμματικό και Μαριάμ Ρουχάτζε, στην παράσταση που κινείται στο μεταίχμιο μεταξύ μυθοπλασίας και πραγματικότητας.

Όπως αναφέρει ο Παντελής Φλατσούσης στην συνέντευξη που έδωσε στο "α": "Το τελικό κείμενο διαμορφώθηκε μέσα από την διαδικασία των προβών, αλλά όχι με κείμενα ακριβώς βιωματικά. Βέβαια, είναι μία παράσταση που το βίωμα παίζει ρόλο. Μιλάμε για καταστάσεις που βιώσαμε αλλά και για ερωτήματα, που έχουν να κάνουν με το πώς υπάρχουμε, ποια η σχέση μας με τον κόσμο που ζούμε, ποια είναι η γενιά μας, ποια η ταυτότητά της και πώς σχετίζεται με τις προηγούμενες γενιές, οπότε αν και δεν υπάρχει κάποιο άμεσα βιωματικό κείμενο στην παράσταση κάθε άτομο που συμμετέχει φέρει μια βιωμένη εμπειρία που κατατίθεται είτε στα κείμενα που διαμορφώθηκαν στις πρόβες και σχετίζονται με τα ερωτήματα μας και τους θεματικούς άξονες του κειμένου, είτε με τον τρόπο που διαχειριζόμαστε το ίδιο το κείμενο του μυθιστορήματος".

Το μυθιστόρημα εστιάζει στα γεγονότα της νύχτας της 12ης Φεβρουαρίου 2012, που μετέτρεψαν την Αθήνα σε πεδίο μάχης. Παρακολουθώντας την καθημερινότητα ανώνυμων ηρώων και ηρωίδων, διαφορετικών ηλικιών, καταβολών και ιδεολογιών, η Ρέα Γαλανάκη εξετάζει την ιδιαίτερα κρίσιμη αυτή στιγμή του ελληνικού γίγνεσθαι στην ιστορική της διάσταση, σε διάλογο με γεγονότα προηγούμενων ιστορικών περιόδων αλλά και με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον. "Είναι το φόντο ή καλύτερα το σημείο εκκίνησης της ιστορίας μας ως μια νοηματική συμπύκνωση. Είναι μια φορτισμένη ημερομηνία. Δεύτερο μνημόνιο, μια τεράστια διαδήλωση, οι συγκρούσεις, οι οδομαχίες και βέβαια τα ακόμα ορατά τραύματα στην πόλη: τα καμένα Αττικόν και Απόλλων, που στέκονται εκεί στην πολύπαθη γωνία της Σταδίου ακριβώς απέναντι από το σημείο που είχε σκοτωθεί ο Σωτήρης Πέτρουλας το 1965. Το μυθιστόρημα αλλά κι εμείς στην παράσταση επιχειρούμε να φωτίσουμε τις επάλληλες ιστορικές διαστρωματώσεις που διαμορφώνουν την εμπειρία μας, την εμπειρία της ζωής στην πόλη, σε αυτή την πόλη την Αθήνα, που είναι και η μεγάλη πρωταγωνίστρια του κειμένου".
Τη δραματουργία υπογράφει η Παναγιώτα Κωνσταντινάκου, τα σκηνικά και τα κοστούμια ο Κωνσταντίνος Ζαμάνης, το video design & editing ο Κωνσταντίνος Νησίδης, τον ηχητικό σχεδιασμό ο Παναγιώτης Μανουηλίδης και το σχεδιασμό φωτισμών η Χριστίνα Θανάσουλα.
Περισσότερες πληροφορίες και εισιτήρια: https://www.facebook.com/spectrumamke/
Περισσότερες πληροφορίες
Η άκρα ταπείνωση
Το μυθιστόρημα εστιάζει στα γεγονότα της νύχτας της 12ης Φεβρουαρίου 2012, που μετέτρεψαν την Αθήνα σε πεδίο μάχης και άφησαν ανεξίτηλα τα ίχνη τους στην εικόνα της πόλης μέχρι σήμερα, ακριβώς δέκα χρόνια μετά.