Τι ζούμε;

3,5

Απολαυστική στιγμή ενός νέου παραστασιακού είδους που συνδέει την επιθεώρηση με το stand up comedy.

Τι ζούμε;

Απολαυστική στιγμή ενός νέου παραστασιακού είδους που συνδέει την επιθεώρηση με το stand up comedy.

Τι ζούμε; - εικόνα 1

Ένα υβριδικό είδος μεταξύ επιθεώρησης και stand up comedy προτείνουν ο Λάμπρος Φισφής και ο Γιάννης Σαρακατσάνης. Μια σπονδυλωτή παράσταση που αντλεί τα θέματά της από την επικαιρότητα, διακωμωδεί οικείες καταστάσεις ή τύπους ανθρώπων και συντονίζεται από τον ίδιο τον Φισφή, ο οποίος αναλαμβάνει τη διάδραση με το κοινό κατά τη μετάβαση από το ένα νούμερο στο άλλο. Κειμενογράφος και σκηνοθέτης­ γνωρίζουν τι έχει επικρατήσει να ονομάζεται επιθεώρηση, είδος­ με μακρά ιστορία που έχει συχνά αποπροσανατολιστεί σε κραυγαλέες αποδόσεις, κι εντάσσουν χιου­μοριστικά, στην έναρξη της παράστασης, ένα τυπικό δείγμα της.

Γελοιοποιημένα πρόσωπα, πολιτικοί αστεϊσμοί, μουσικοχορευτικό υπερθέαμα, να τι... δεν θα δούμε. Η δική τους πρόταση παίρνει τις αποστάσεις της. Καταρχήν η πένα του Φισφή αφήνει κατά μέρος το πολιτικό κομμάτι και καταπιάνεται με τις σύγχρονες νευρώσεις: social media, new age μόδες της διατροφής και του fitness, τηλεοπτικές εμμονές, σχέσεις των δύο φύλων κ.λπ. Όπως είναι φυσικό, τα κείμενα βασίζονται στην υπερβολή, διογκώνουν σημαντικά ή ασήμαντα χαρακτηριστικά της εποχής και της ελληνικής κοινωνίας, κλείνουν­ συνωμοτικά το μάτι στον θεατή. Στο σύμπαν του «Τι ζούμε;» η αστρολογική ασυμφωνία αποτελεί αποδεκτή γραμμή υπεράσπισης στο δικαστήριο, η ζωή βιώνεται μόνο μέσα από το διαδίκτυο, κάποιος που δεν έχει δει ποτέ του «Survivor» αντιμετωπίζει τον ανακριτή, η «μόδα» της συμμετοχής Κύπριων ηθοποιών στα ελληνικά σίριαλ έχει ολέθρια αποτελέσματα.

Τι ζούμε; - εικόνα 2

Όλα τα νούμερα διατηρούν την ίδια ποιότητα και δεν προσβάλλουν ακόμη και όταν διακωμωδούν κατηγορίες ανθρώπων (πόσο χαρακτηριστική η σκηνή με τον vegan σερβιτόρο). Δεν είναι­ ισάξια μεταξύ τους, όμως ελάχιστα υστερούν σε πηγαιότητα. Κι έπειτα, η παράσταση δεν κάνει κοιλιές, διατηρεί αμείωτα το ρυθμό και το ενδια­φέρον. Μπορεί να μην απογειώνεται, αλλά αποζημιώνει με το γέλιο που χαρίζει, την αμεσότητά της, όπως και με κάποια νούμερα που εμβαθύνουν, απροσδόκητα ίσως, με τον τρόπο τους, όπως η εξέλιξη που επιφυλάσσεται στα γυρίσματα μιας… πορνοταινίας. Το τρίλεπτο φινάλε συμπυκνώνει σε μερικούς στίχους –επιδερμικά μεν, ευφάνταστα δε– τους μικρούς και μεγάλους παραλογισμούς που συνιστούν τη σύγχρονη Ελλάδα.

Το stand up κομμάτι που επωμίζεται ο Φισφής είναι καθοριστικό για την ταυτότητα και το αποτέλεσμα της παράστασης και η παρουσία του μεταξύ των σκηνών απολαυστική. Αμεσότατος, άνετος στο χειρισμό της διάδρασης με το κοινό, ανταποκρίνεται επάξια στο απροσδόκητο που δημιουργεί η ενσωμάτωση των απρόβλεπτων αντιδράσεων και λειτουργεί ως ο ιδανικός ενδιάμεσος μεταξύ σκηνής και πλατείας, η οποία –να σημειωθεί– συμμετέχει ενεργά ακόμη και στη διαμόρφωση του κειμένου. Οι ηθοποιοί (Γ. Αγγελόπουλος, Μ. Μαθιου­δάκης, Δ. Μακαλιάς, Αλ. Ούστα, Ζ. Ρούμπος, Γ. Σαρακατσάνης, Ειρ. Ψυχράμη) ερμηνεύουν με κέφι τους πολλαπλούς ρόλους τους, έχουν ενέργεια, καλό συντονισμό και δέσιμο. Συνιστούν μια ομάδα σε ένα θέαμα συνόλου. Σκηνικά και κοστούμια θα μπορούσαν να είναι πιο ευφάνταστα.

ΘΕΑΤΡΟ ΒΕΜΠΟ Καρόλου 18, Μεταξουργείο, 2105221767. ­Διάρκεια: 120΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Τι ζούμε;

  • Επιθεώρηση
  • Διάρκεια: 120 '

Μια ταλαντούχα ομάδα stand up comedians και ηθοποιών πρωταγωνιστεί σε μια διαδραστική παράσταση με γρήγορο ρυθμό, σκετς, τραγούδια και άφθονες δόσεις σουρεαλισμού.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

42 θεατρικές παραστάσεις που συνεχίζονται μετά το Πάσχα

Σημαντικά έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, η ελληνική δραματουργία σε πολλές διαφορετικές εκφάνσεις, ερευνητικό θέατρο, δικαστικό δράμα και μυστήριο, θέατρο έξω από το θέατρο και ιστορίες αληθινών προσώπων που ενέπνευσαν θεατρικά έργα. Όλα αυτά συμπεριλαμβάνονται στο σύνολο των θεατρικών παραστάσεων που συνεχίζονται μετά το Πάσχα, δίνοντάς μας μια ακόμα ευκαιρία για ανοιξιάτικες εξορμήσεις στη θεατρική Αθήνα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
10/05/2024

"If I can not dance, I will not be a part of your revolution" δηλώνει η Μαρία Κολιοπούλου στο νέο της έργο

Στο νέο της χορογραφικό έργο μεγάλης κλίμακας, το ιδρυτικό μέλος της ομάδας Πρόσχημα συμπράττει με ερμηνεύτριες διαφορετικών ηλικιών και ικανοτήτων αναζητώντας την βαθιά απόλαυση της στιγμής.

"The last lunch" σερβίρει το πρώτο αγγλόφωνο θέατρο στην Ελλάδα

Το Theatre of the No, μετά την επιτυχία της παράστασης "Περιμένοντας τον Γκοντό", παρουσιάζει τη μουσική κωμωδία του Γιόελ Γούλφχαρτ σε σκηνοθεσία του Μάνου Τσότρα.

"Ηλικία και διακρίσεις" είναι το νέο θέμα του κύκλου συζητήσεων του Εθνικού

Σε συνέχεια της πρωτοβουλίας που πυροδοτεί τον διάλογο για φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα, έρχεται μία νέα συζήτηση με ελεύθερη είσοδο, όπου θα μιλήσουν μεταξύ άλλων η Μαριάννα Κάλμπαρη, η Αλίκη Αλεξανδράκη και ο Θέμης Πάνου.

To 3ο Φεστιβάλ σύγχρονου καλλιτεχνικού καμπαρέ έρχεται στο Red Jasper Cabaret Thatre

Το φεστιβάλ της καμπαρέ θεατρικής σκηνής της Κυψέλης είναι και πάλι εδώ για να προσφέρει στο κοινό δέκα ημέρες με παραστάσεις θεάτρου, χορού, cabaret acts, music performances, aerial acrobatics, drag performances και πολλά ακόμη.

Θέλω να σου κρατάω το χέρι

Οι σύγχρονες σχέσεις και οι ρόλοι των δύο φύλων μέσα σε αυτές απασχολούν το πρώτο θεατρικό έργο του Ιορδανίδη, που κινείται με άνεση στο είδος της δραμεντί και παρουσιάζεται σε ένα φυσικό όσο και προσωπικό ανέβασμα. | Powered by Uber

Η κασέτα

Ένα από τα σημαντικότερα έργα της Λούλας Αναγνωστάκη, και συνολικά της νεοελληνικής δραματουργίας, αποτυπώνει σχεδόν προφητικά, μέσα από μια οικογενειακή ιστορία, την Ελλάδα στο μεταίχμιο δύο εποχών. Ανεβαίνει από τον Μάνο Καρατζογιάννη σε μία προσεγμένη παράσταση με μερικές πολύ ωραίες ερμηνείες. | Powered by Uber