Μια φούστα και μια αγέλη σείουν το Δίπυλον

Δύο παραστάσεις που άφησαν ισχυρό αποτύπωμα και λάτρεψε το νεανικό κοινό επιστρέφουν στο Δίπυλον. "Η μέρα της φούστας" της Ζωής Χατζηαντωνίου και "Τα σκυλιά" του Ανέστη Αζά συνεχίζουν να ξεγυμνώνουν την εποχή με θάρρος και τόλμη.

Η ΜΕΡΑ ΤΗΣ ΦΟΥΣΤΑΣ, ΤΑ ΣΚΥΛΙΑ 2025-26

Το Θέατρο Δίπυλον ανοίγει ξανά τις πόρτες του για δύο παραστάσεις που συζητήθηκαν την προηγούμενη θεατρική σεζόν και που επιστρέφουν για να θέσουν ξανά τα δύσκολα ερωτήματα της εποχής. "Η μέρα της φούστας" της Ζωής Χατζηαντωνίου και "Τα σκυλιά" του Ανέστη Αζά μας καλούν να αναμετρηθούμε με την κοινωνική αδικία, τη βία, τον φόβο αλλά και την ελπίδα που επιμένει. Δύο διαφορετικοί σκηνικοί κόσμοι ενώνονται στον ίδιο τόπο – τη θεατρική σκηνή ως χώρο αντίστασης και αντιλογίας.

Η ΜΕΡΑ ΤΗΣ ΦΟΥΣΤΑΣ

"Η μέρα της φούστας", βασισμένη στο έργο του Ζ.Π. Λίλιενφελντ, επιστρέφει στη Μαύρη Αίθουσα του Δίπυλον (από 17/10) μετά από έναν επιτυχημένο κύκλο παραστάσεων που τράβηξαν το ενδιαφέρον και, του νεανικού κοινού. Η Ζωή Χατζηαντωνίου, που υπογράφει σκηνοθεσία και δραματουργική επεξεργασία, δημιουργεί μια παράσταση με έντονη σωματικότητα: δεν κατευνάζει, δεν καθησυχάζει, αλλά αντίθετα αντανακλά τον υπόγειο αναβρασμό μιας κοινωνίας σε οριακή κατάσταση! Στην καρδιά του έργου βρίσκεται η Σόνια, μια καθηγήτρια λογοτεχνίας που στοχοποιείται επειδή πηγαίνει στο σχολείο με φούστα. Ένα τυχαίο περιστατικό μετατρέπει την τάξη σε πεδίο μάχης, όπου μαθητές και δασκάλα συγκρούονται, καταρρέουν και ανασυντίθενται, ανακαλύπτοντας τη δύναμη –και τον τρόμο– της βίας. Το ερώτημα που θέτει το έργο είναι καίριο: μπορεί η βία να αποφευχθεί ή είναι ενσωματωμένη στην ίδια την έννοια της εκπαίδευσης και του πολιτισμού;

Η ΜΕΡΑ ΤΗΣ ΦΟΥΣΤΑ 2025-26
Alex Kat©

Στον ρόλο της καθηγήτριας η συγκλονιστική Θεοδώρα Τζήμου παραδίδει μια ερμηνεία σπάνιας έντασης, συνοδευόμενη από μια ομάδα νέων και ταλαντούχων ηθοποιών. Τους ρόλους των μαθητών φέτος ερμηνεύουν οι Μαρία Αρζόγλου (Μαριάμ), Νατάσα Βλυσίδου (Νατάσα), Νικόλας Γραμματικόπουλος (Λουκάς), Πάνος Κλάδης (Μιχάλης), Θάνος Κόνιαρης (Χακίμ), Οδυσσέας Πετράκης (Φώτης), Πάνος Χατσατριάν (Γκορ).

Η παράσταση, με σκηνικά της Ελίνας Λούκου, μουσική του Γιώργου Μιζήθρα και φώτα του Νίκου Βλασόπουλου, λειτουργεί ως καθρέφτης και χωρίς να αποφεύγεται η σκληρότητα αναδεικνύει την κρίση αξιών και θεσμών. Όπως σημειώνει η Χατζηαντωνίου, "κάθε μνημείο πολιτισμού είναι και ένα τεκμήριο βαρβαρότητας". Έτσι, "Η μέρα της φούστας" γίνεται μια πολιτική πράξη που θέτει τον θεατή απέναντι στην πραγματικότητα.

ΤΑ ΣΚΥΛΙΑ 2025-26
Κάρολ Γιάρεκ©

Λίγο αργότερα, τη σκυτάλη παίρνουν "Τα σκυλιά" του Ανέστη Αζά. Η παράσταση, που έκανε αίσθηση στο Φεστιβάλ Αθηνών 2024 και συνέχισε την πορεία της στο Θέατρο Κιβωτός και στο εξωτερικό, επιστρέφει τώρα στο Δίπυλον (από 27/10). Βασισμένο σε πραγματικό περιστατικό κακοποίησης σκύλου στην Αράχωβα, το έργο μετατρέπει την αστυνομική είδηση σε αλληγορία για τη βία και τον τρόπο που αυτή εκδηλώνεται στις κοινωνίες μας. Στη σκηνή εμφανίζεται μια αγέλη σκύλων-ντετέκτιβ που ερευνά την υπόθεση, παίζοντας με την αλήθεια και το ψέμα, με το ρεαλιστικό και το φαντασιακό.

ΤΑ ΣΚΥΛΙΑ 2025-26
Κάρολ Γιάρεκ©

Ο Αζάς αξιοποιεί στοιχεία θεάτρου-ντοκιμαντέρ, φιλμ νουάρ και σατιρικής κωμωδίας για να πλάσει μια σκοτεινή αλλά και χιουμοριστική φάρσα, που θίγει τις κοινωνικές μας αντιφάσεις. Η επιτυχία της παράστασης δεν περιορίστηκε στην Αθήνα: το έργο ταξίδεψε στην Κωνσταντινούπολη, όπου σημείωσε τρία sold out, επιβεβαιώνοντας την απήχησή του πέρα από τα ελληνικά σύνορα. Συγκεκριμένα, στην Κωνσταντινούπολη συμμετείχε ο σπουδαίος Τούρκος ηθοποιός Cem Yigit Üzümoglu, που έπαιζε στην πρεμιέρα του έργου στο Φεστιβάλ Αθηνών, αλλά  για πολιτικούς λόγους δεν μπορεί πια να ταξιδέψει στην Ελλάδα. 

ΤΑ ΣΚΥΛΙΑ 2025-26
Κάρολ Γιάρεκ©

Συντελεστές της παράστασης είναι οι Μιχάλης Πητίδης, Γεράσιμος Μπέκας και ο ίδιος ο σκηνοθέτης Ανέστης Αζάς στο κείμενο, ο Παναγιώτης Μανουηλίδης στη μουσική, ο Άγγελος Κονταξής στον ηχητικό σχεδιασμό, η Διδώ Γκόγκου στη σκηνογραφία και η Βασιλεία Ροζάνα στα κοστούμια. Η ευρηματική σκηνοθεσία, οι ερμηνείες και η ανθρωπιστική διάσταση της ιστορίας καθιστούν "Τα σκυλιά" μια από τις πιο επιδραστικές παραγωγές των τελευταίων ετών. Πρωταγωνιστούν: Γιώργος Κατσής, Κωνσταντίνος Μωραΐτης, Παναγιώτης Μανουηλίδης, Έλενα Μαυρίδου, Μαρία Πετεβή, Θεμιστοκλής Μαλεσάγκος, Gary Salomon.

Διαβάστε τις κριτικές του "α" για τις παραστάσεις "Τα σκυλιά" και "Η μέρα της φούστας".

Προπώληση εισιτηρίων από more.com 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πρώτες εικόνες από τη "Συναρπαστική Εξέγερση του Χούλιο Τόγκα"

Ο Χούλιο Τόγκα εξεγείρεται! Το νέο έργο του Suyako έρχεται στο Προσκήνιο. Μάθετε περισσότερα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
23/09/2025

Ο Αλέξανδρος Τσουβέλας είναι για λίγο ακόμη 'Εξωγήινος'

Τρεις τελευταίες παραστάσεις σε αθηναϊκό έδαφος για την πιο πρόσφατη παράσταση του δημοφιλούς κωμικού.

Ο πιο σκοτεινός θεατρικός "Dracula" έρχεται στο Πόρτα

H πολυαναμενόμενη παράσταση του Θάνου Παπακωνσταντίνου "βουτάει" στο λογοτεχνικό σύμπαν του Μπραμ Στόκερ τη σεζόν 2025-26.

Ο έρωτας στην εποχή των dating apps μέσα από το "Match"

Ένα ελληνικό έργο που αναδεικνύει την πολιτική διάσταση των ερωτικών σχέσεων σήμερα και προτρέπει το κοινό να ξανασκεφτεί την αγάπη σε όλες της τις μορφές, παίζεται σε επανάληψη. Μάθετε περισσότερα.

Αποκλειστική πρώτη ματιά στη "Γέρμα" της Μαρίας Πρωτόπαππα

Τη "Γέρμα" του Λόρκα με υπότιτλο "Η ανεκπλήρωτη" σκηνοθετεί η ευφυής ηθοποιός και σκηνοθέτης που κάνει πάντα αίσθηση με τις παραστάσεις της, στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν.

Η κωμικός Iliza Shlesinger απόψε live στο Christmas Theater

Με special guest την Κατερίνα Βρανά και special offer εισιτηρίων έρχεται η βραβευμένη Αμερικανίδα stand up comedian Iliza Shlesinger για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

5 λόγοι για να πας στο Φεστιβάλ "Compartments Dance Project" στο Τρένο στο Ρουφ

Το Φεστιβάλ Σύγχρονου Χορού "Compartments Dance Project" επιστρέφει δυναμικά στον πιο αντισυμβατικό πολιτιστικό πολυχώρο της Αθήνας, το Τρένο στο Ρουφ, σε απόλυτη σύνδεση με τα θέματα που μας απασχολούν, για ένα δεκαπενθήμερο γεμάτο χορό.