Μια σκηνοθετική τελετουργία του Μοσχόπουλου στον μαγικό Άγιο Αχίλλειο

Στο πλαίσιο του "Ολη η Ελλάδα ένας πολιτισμός", ο σκηνοθέτης Θωμάς Μοσχόπουλος ζωντανεύει τον Άγιο Αχίλλειο Πρεσπών με μια παράσταση-τελετουργία, όπου ο μύθος του Νεκρού Αδερφού συναντά τη σύγχρονη καλλιτεχνική έκφραση.

Πάντων μίμησις Κων. Παπαδοπούλου©

Το πρόγραμμα "Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός 2025" μάς καλεί να ανακαλύψουμε μοναδικούς χώρους–διαμάντια της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, δίνοντάς μας την ευκαιρία να βιώσουμε την τέχνη μέσα σε τόπους σπάνιας ιστορικής και αισθητικής αξίας. Ένας τέτοιος τόπος είναι ο Άγιος Αχίλλειος Πρεσπών, ένα νησί–μνημείο που ακουμπά το άχρονο, και το οποίο φέτος μετατρέπεται σε σκηνή για μια ξεχωριστή θεατρική πρόταση (29 & 30/7).

Πάντων Μίμησις
Κων.Παπαδοπούλου©

Ο σπουδαίος σκηνοθέτης Θωμάς Μοσχόπουλος υπογράφει την καλλιτεχνική επιμέλεια και τη σύλληψη του έργου "Πάντων μίμησις", που παρουσιάζεται για δύο μοναδικές παραστάσεις σε αυτόν τον συγκλονιστικό, πολιτισμικά φορτισμένο χώρο. Το έργο, μια μουσικοχοροθεατρική περφόρμανς με στοιχεία αφήγησης και εικαστικού χάπενινγκ, τολμά μια νέα, σύγχρονη ανάγνωση του μυθικού δημοτικού τραγουδιού "Του Νεκρού Αδερφού". Η καλλιτεχνική ομάδα, υπό την καθοδήγηση του Μοσχόπουλου μεταμορφώνει τον μύθο σε μια σκηνική πρόταση που διαπερνά τα όρια των ειδών  αλλά... και του χρόνου.

Πάντων Μίμησις
Κων.Παπαδοπούλου©

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος, ένας από τους σημαντικότερους δημιουργούς του σύγχρονου ελληνικού θεάτρου, γνωστός για την ευαισθησία, την εμβρίθεια και την αφοσίωσή του στη θεατρική έρευνα, μας προσκαλεί σε μια τελετουργική θα λέγαμε παράσταση που ανιχνεύει τις υβριδικές μορφές παράστασης των προνεωτερικών χρόνων. Τότε που οι τέχνες δεν διαχωρίζονταν, αλλά λειτουργούσαν αδιαχώριστα, ως μέρος μιας συλλογικής μνήμης και έκφρασης.

Στο σημείωμα του για την παράσταση υπογραμμίζει: "Το έργο έχει στόχο να αποτελέσει την πρώτη φάση μιας έρευνας πάνω στον συγκερασμό παραστατικών, διαδραστικών, αφηγηματικών και αναπαραστατικών τεχνών στη νοτιοανατολική Ευρώπη των προνεωτερικών χρόνων. Τα παραστατικά αυτά υβριδικά δρώμενα ανιχνεύονται σε θραύσματα ελλιπή μεν, ικανά δε να ενθαρρύνουν την εικασία κάποιων continuum που έχουν σαν αφετηρία την ύστερη ελληνορωμαϊκή αρχαιότητα και φτάνουν μέχρι σημερινές λαϊκές εκδηλώσεις ή ακόμα και σύγχρονες καλλιτεχνικές εκφάνσεις διαμέσου της μεταβυζαντινής παράδοσης.

Πάντων Μίμησις
Κων.Παπαδοπούλου©

Οι ελλείψεις στοιχείων τεκμηρίωσης ως προς την ιστορική ακρίβεια και τη συνεπή απόδοση  του ύφους, της λειτουργίας, της θεματολογίας και της μορφής των εν λόγω σκηνικών δρωμένων στην κρίσιμη μεταβατική περίοδο των "σκοτεινών χρόνων" στην περίπτωσή μας παραδίδουν χώρο στη δημιουργική φαντασία: μέσω της αναζήτησης μιας συλλογικής μνήμης προσβλέπουμε σε μια σύγχρονη αυτόνομη καλλιτεχνική δημιουργία που καταδεικνύει τη ρευστότητα που ενώνει παρελθόν, παρόν και μέλλον".

Πάντων Μίμησις
Κων.Παπαδοπούλου©

Η παράσταση φέρει τη σφραγίδα σπουδαίων συντελεστών από διαφορετικά πεδία: Εικαστική πρόταση, παρουσίαση: Βασίλης Παπατσαρούχας. Μουσικοηχητική πρόταση, παρουσίαση: Αναστασία Δημητριάδου (ΝΑΜΑ ΝΤΑΜΑ). Κινησιολογία, παρουσίαση: Χρήστος Στρινόπουλος. Ηχοληψία: Δημήτρης Μπάρλας. Παρουσίαση: Στέλιος Θεοδώρου, Σοφία Παπανικάνδρου.

Πληροφορίες & προκρατήσεις εδώ

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η Ελλη Τρίγγου συναντά την "αθανασία" και τη "Λόλα"

Δύο γυναίκες, δύο παραστάσεις που με ένα τρόπο συνομιλούν: η Έλλη Τρίγγου πρωταγωνιστεί στην "αθανασία" της Νεφέλης Μαϊστράλη και τη "Λόλα" του Ηλία Λυμπερόπουλου αυτόν τον χειμώνα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
04/11/2025

Η απιστία θέλει τέχνη-"Ράφτης κυριών" σε νέες φωτογραφίες από την παράσταση

Ο "Ράφτης κυριών" του Ζωρζ Φεντώ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα, παίζεται στο Θέατρο Γκλόρια με τον Δημήτρη Μακαλιά και ένα λαμπερό καστ, σε μια φάρσα γεμάτη πάθος, παρεξηγήσεις και εκρηκτικό γέλιο.

"Cow Deer": Πώς μοιάζει μια παράσταση, με βασικές πρωταγωνίστριες μια Αγελάδα και μια Ελαφίνα;

Αξίζει την προσοχή μας η παράσταση "Cow Deer" των Κέιτι Μίτσελ, Νίνα Σίγκαλ και Μέλανι Ουίλσον,. Σε συνεργασία με την Ειρήνη Φαναριώτη για τις ελληνικές παραστάσεις και στο πλαίσιο της συνεργασίας Εθνικού Θεάτρου με το Royal Court Theatre του Λονδίνου, μας μιλά για τη σχέση ανθρώπου και φύσης μέσα από κίνηση και ήχο.

Τι συμβαίνει στο θεατρικό wine bar "Taniko";

Ένα κοινωνικό δράμα του Κωνσταντίνου Αβράμη για το ολοένα αυξανόμενο κόστος της υγείας, το gentrification και την κοινωνική ασφυξία, στο Studio Μαυρομιχάλη.

"Ένας καταπληκτικός καταθλιπτικός": Η ευτυχία θέλει θάρρος

Ο "Καταπληκτικός καταθλιπτικός" του Αντώνη Καλομοιράκη επιστρέφει στο Θέατρο Καλλιρρόης, μπλέκοντας το χιούμορ με τη μελαγχολία σε μια τρυφερή ιστορία για την ευτυχία, τη μοναξιά και τη συμφιλίωση με τη ζωή όπως είναι.

Όταν ο Πόε συναντά τη μουσική: "Το Κοράκι" της ομάδας Νοσταλγία

Η ομάδα Νοσταλγία επιστρέφει με μια ιδιαίτερη θεατρική πρόταση που γεφυρώνει τη λογοτεχνία με τη μουσική πράξη: το "Κοράκι [Ένα Μουσικό Αναλόγιο]" του Έντγακρ Άλαν Πόε σε σκηνοθεσία και μουσική σύνθεση Τώνιας Ράλλη.

"Oops!- Το παράλογο γίνεται θέαμα από τη Nova Melancholia

Η ομάδα Nova Melancholia επιστρέφει με το "Oops!", μια παράσταση που ακροβατεί ανάμεσα στη φάρσα, το σκοτάδι και την υπαρξιακή ειρωνεία.