Μια σκηνοθετική τελετουργία του Μοσχόπουλου στον μαγικό Άγιο Αχίλλειο

Στο πλαίσιο του "Ολη η Ελλάδα ένας πολιτισμός", ο σκηνοθέτης Θωμάς Μοσχόπουλος ζωντανεύει τον Άγιο Αχίλλειο Πρεσπών με μια παράσταση-τελετουργία, όπου ο μύθος του Νεκρού Αδερφού συναντά τη σύγχρονη καλλιτεχνική έκφραση.

Πάντων μίμησις Κων. Παπαδοπούλου©

Το πρόγραμμα "Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός 2025" μάς καλεί να ανακαλύψουμε μοναδικούς χώρους–διαμάντια της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, δίνοντάς μας την ευκαιρία να βιώσουμε την τέχνη μέσα σε τόπους σπάνιας ιστορικής και αισθητικής αξίας. Ένας τέτοιος τόπος είναι ο Άγιος Αχίλλειος Πρεσπών, ένα νησί–μνημείο που ακουμπά το άχρονο, και το οποίο φέτος μετατρέπεται σε σκηνή για μια ξεχωριστή θεατρική πρόταση (29 & 30/7).

Πάντων Μίμησις
Κων.Παπαδοπούλου©

Ο σπουδαίος σκηνοθέτης Θωμάς Μοσχόπουλος υπογράφει την καλλιτεχνική επιμέλεια και τη σύλληψη του έργου "Πάντων μίμησις", που παρουσιάζεται για δύο μοναδικές παραστάσεις σε αυτόν τον συγκλονιστικό, πολιτισμικά φορτισμένο χώρο. Το έργο, μια μουσικοχοροθεατρική περφόρμανς με στοιχεία αφήγησης και εικαστικού χάπενινγκ, τολμά μια νέα, σύγχρονη ανάγνωση του μυθικού δημοτικού τραγουδιού "Του Νεκρού Αδερφού". Η καλλιτεχνική ομάδα, υπό την καθοδήγηση του Μοσχόπουλου μεταμορφώνει τον μύθο σε μια σκηνική πρόταση που διαπερνά τα όρια των ειδών  αλλά... και του χρόνου.

Πάντων Μίμησις
Κων.Παπαδοπούλου©

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος, ένας από τους σημαντικότερους δημιουργούς του σύγχρονου ελληνικού θεάτρου, γνωστός για την ευαισθησία, την εμβρίθεια και την αφοσίωσή του στη θεατρική έρευνα, μας προσκαλεί σε μια τελετουργική θα λέγαμε παράσταση που ανιχνεύει τις υβριδικές μορφές παράστασης των προνεωτερικών χρόνων. Τότε που οι τέχνες δεν διαχωρίζονταν, αλλά λειτουργούσαν αδιαχώριστα, ως μέρος μιας συλλογικής μνήμης και έκφρασης.

Στο σημείωμα του για την παράσταση υπογραμμίζει: "Το έργο έχει στόχο να αποτελέσει την πρώτη φάση μιας έρευνας πάνω στον συγκερασμό παραστατικών, διαδραστικών, αφηγηματικών και αναπαραστατικών τεχνών στη νοτιοανατολική Ευρώπη των προνεωτερικών χρόνων. Τα παραστατικά αυτά υβριδικά δρώμενα ανιχνεύονται σε θραύσματα ελλιπή μεν, ικανά δε να ενθαρρύνουν την εικασία κάποιων continuum που έχουν σαν αφετηρία την ύστερη ελληνορωμαϊκή αρχαιότητα και φτάνουν μέχρι σημερινές λαϊκές εκδηλώσεις ή ακόμα και σύγχρονες καλλιτεχνικές εκφάνσεις διαμέσου της μεταβυζαντινής παράδοσης.

Πάντων Μίμησις
Κων.Παπαδοπούλου©

Οι ελλείψεις στοιχείων τεκμηρίωσης ως προς την ιστορική ακρίβεια και τη συνεπή απόδοση  του ύφους, της λειτουργίας, της θεματολογίας και της μορφής των εν λόγω σκηνικών δρωμένων στην κρίσιμη μεταβατική περίοδο των "σκοτεινών χρόνων" στην περίπτωσή μας παραδίδουν χώρο στη δημιουργική φαντασία: μέσω της αναζήτησης μιας συλλογικής μνήμης προσβλέπουμε σε μια σύγχρονη αυτόνομη καλλιτεχνική δημιουργία που καταδεικνύει τη ρευστότητα που ενώνει παρελθόν, παρόν και μέλλον".

Πάντων Μίμησις
Κων.Παπαδοπούλου©

Η παράσταση φέρει τη σφραγίδα σπουδαίων συντελεστών από διαφορετικά πεδία: Εικαστική πρόταση, παρουσίαση: Βασίλης Παπατσαρούχας. Μουσικοηχητική πρόταση, παρουσίαση: Αναστασία Δημητριάδου (ΝΑΜΑ ΝΤΑΜΑ). Κινησιολογία, παρουσίαση: Χρήστος Στρινόπουλος. Ηχοληψία: Δημήτρης Μπάρλας. Παρουσίαση: Στέλιος Θεοδώρου, Σοφία Παπανικάνδρου.

Πληροφορίες & προκρατήσεις εδώ

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Ράφτης κυριών" ο Δημήτρης Μακαλιάς σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα

Η απιστία γίνεται το εργαλείο του σπουδαίου Γάλλου κωμωδιογράφου Ζορζ Φεϊντό για να σατιρίσει την υποκρισία και τα μικροαστικά ήθη της κοινωνίας, στην διασημότερη φάρσα του που κάνει πρεμιέρα στο θέατρο Γκλόρια τη σεζόν 2025-26.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/09/2025

Πρώτες φωτογραφίες από το ανακαινισμένο θέατρο Αλφα- "Ληναίος-Φωτίου"

Η ανακαίνιση του ιστορικού θεάτρου Άλφα- "Ληναίος-Φωτίου" δίνει νέα ζωή στη σκηνή του, ενώ η αγαπημένη παράσταση "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" επιστρέφει για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά, συγκινώντας ξανά το κοινό.

"Η μηχανή του Τούρινγκ" επιστρέφει με βραβευμένη ερμηνεία

Η παράσταση που διακρίθηκε στα Βραβεία Κοινού του Αθηνοράματος 2022, κερδίζοντας το 1ο Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας για τον Ορφέα Αυγουστίδη και το 3ο Βραβείο Σκηνογραφίας για την Όλγα Μπρούμα επιστρέφει για 30 συλλεκτικές παραστάσεις στην Αθήνα.

Έξι άχαστες παραστάσεις στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά με Χουβαρδά, Καραθάνο, Δαδακαρίδη

Συναρπαστική προμηνύεται η νέα θεατρική σεζόν 2025-26, μια ξεχωριστή επετειακή χρονιά για το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά που γιορτάζει τα 130 του με σκηνοθεσίες των Ιόλης Ανδρεάδη, Κουτλή - Μαγουλιώτη, Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, Γιάννη Χουβαρδά, Νίκου Καραθάνου, Δημήτρη Μαλισσόβα.

"Χάσαμε τη θεία Στοπ" και τη νέα σεζόν;

Που θα δούμε την γλυκόπικρη κωμωδία του Γιώργου Διαλεγμένου -με έναν θίασο γνωστών και αγαπημένων ηθοποιών με προεξάρχοντες τους Βίβιαν Κοντομάρη και Ορέστη Τζιόβα- που συνεχίζεται με φόρα από το καλοκαίρι και τη νέα σεζόν 2025-26;

"Οιδίπους": Τελευταία ευκαιρία να παρακολουθήσετε την παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά

Τελευταία ευκαιρία να δείτε μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις του φετινού καλοκαιριού: ο συγκλονιστικός "Οιδίπους" του Γιάννη Χουβαρδά ολοκληρώνει την περιοδεία του με μία μοναδική παράσταση στο Δημοτικό Θέατρο Λυκαβηττού, αυτή τη Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου.

Εθνικό Θέατρο: Τελευταία παράσταση για τα "Θραύσματα: Ευριπίδης"

Στο Σχολείον της Αθήνας "Ειρήνη Παπά" θα παιχτεί την Κυριακή 14 Σεπτεμβρίου η πολυταξιδεμένη παράσταση που ενώνει το θέατρο με την αρχαιολογία.