Ίψεν στα νορβηγικά θα παρουσιάσει η Λένα Κιτσοπούλου;

Ίψεν στο θέατρο Ψυρρή σε παραγωγή των Αθηναϊκών Θεάτρων θα σκηνοθετήσει η Λένα Κιτσοπούλου τον ερχόμενο χειμώνα. Μάθετε περισσότερα.

Λένα Κιτσοπούλου

Μετά την περσινή  "Ορέστεια του Στρίντμπεργκ” –ένα έργο που σχολίασε, προκάλεσε και αναποδογύρισε τον δραματουργικό κανόνα– η Λένα Κιτσοπούλου επιστρέφει και πάλι στο κλασικό ρεπερτόριο. Αυτή τη φορά, βάζει στο στόχαστρο έναν ακόμη βόρειο δαίμονα της αστικής ηθικής: τον Χένρικ Ίψεν και τους "Βρυκόλακες" του.

Βρυκόλακες, Λένα Κιτσοπούλου 2025-26

Η παράσταση που ξεκινά στις 30 Οκτωβρίου, στο Θέατρο Ψυρρή, δεν υπόσχεται αναβίωση. Υπόσχεται μεταμόρφωση, διακωμώδηση, επίθεση, χλεύη. Ο Ίψεν, τα σύμβολα της ενοχής, της αρρώστιας, της υποκρισίας, γίνονται εργαλεία στα χέρια μιας σκηνοθέτιδας που δηλώνει ρητά ότι δεν αντέχει πια ούτε τη λέξη "θέατρο". Και το εννοεί. Με πρωταγωνιστές την ίδια και τους ηθοποιούς Πάνο Παπαδόπουλο, Ευδοκία Ρουμελιώτη, Θοδωρή Σκυφτούλη και Γαλήνη Χατζηπασχάλη, οι "Βρυκόλακες" παρουσιάζονται στα νορβηγικά –ναι, στα νορβηγικά– με αγγλικούς υπέρτιτλους. Οι ηθοποιοί εκπαιδεύονται ήδη στο Όσλο με έξοδα του κράτους"...διαβάζουμε στο σημείωμα για την παράσταση.

Βρυκόλακες, Λένα Κιτσοπούλου 2025-26

Απόσπασμα από το σημείωμα για την παράσταση

"Διαλέξαμε ένα έργο για τη σύφιλη, επειδή θέλουμε να μιλήσουμε για την συφιλιδική μας χώρα, την ανυπόφορη, την άρρωστη, στην οποία δεν θα έπρεπε ούτε καν να υπάρχει η λέξη θέατρο."....λεει η Κιτσοπούλου στο σημείωμα της. "Εμείς κάνουμε θέατρο μόνο για να πάρουμε λίγα λεφτουδάκια, για να την βγάλουμε και φέτος, γιατί αν δεν επιβιώσουμε εμείς, ποιος θα σας γαμάει μετά; Κανένας. Τα γένια στα πρόσωπα μας είναι για να προκαλέσουμε φόβο και ανασφάλεια σε όλους σας. Μας λένε επικίνδυνους τύπους εμάς τους μουσάτους, επειδή έχουμε μούσια, λες και οι παπάδες δεν έχουν. Πρόκληση για την πρόκληση, λοιπόν, αντίδραση για την αντίδραση, αυτό προτείνουμε με  το  σπουδαίο αυτό έργο του Ίψεν που μιλάει για βρυκολακιασμένους εγκεφάλους και μας κάνει λόγω αυτού να αναρωτιόμαστε πόσο καλά ήξερε την Ελλάδα αυτός ο συγγραφέας. Εύχομαι μέσα από την ψυχή μου να καταφέρουμε  να βάλουμε κι εμείς το λιθαράκι μας, ώστε να δυναμώσει το μίσος στις ψυχές σας για όλο αυτό που βιώνετε καθημερινά στη ζωή σας. Θέλει μίσος και μόνο μίσος η ψυχική μας υγεία αυτή τη στιγμή”.

Το ενδιαφέρον της Κιτσοπούλου για τα κλασικά δεν είναι καθόλου μουσειακό. Είναι αμιγώς βιωματικό και βαθιά σημερινό: πώς μιλάς για ασθένειες του πνεύματος σε μια κοινωνία που αρνείται να αρρωστήσει, γιατί ήδη σαπίζει;

Προπώληση εισιτηρίων: more.com

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Theatre pick: "Τελευταία έξοδος - Ρίτα Χέιγουορθ", το συναρπαστικό best seller σε μια παράσταση ξεχωριστής ατμόσφαιρας και δυνατών ερμηνειών

Η θρυλική ιστορία που ενέπνευσε μία από τις πιο αγαπημένες ταινίες όλων των εποχών ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στην επιτυχημένη παράσταση που σκηνοθετούν οι ταλαντούχοι εκπρόσωποι της νέας σκηνοθετικής γενιάς, Δημήτρης και Ορέστης Σταυρόπουλος.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/12/2025

16ο Athens Video Dance Project: Τέσσερις ημέρες αφιερωμένες στο σώμα και την κίνηση

Το 16ο Athens Video Dance Project φέρνει στην Αθήνα ένα δυναμικό σύμπαν χορού, video dance και επιτέλεσης. Με θεματική τις "Φυσικές Αποκρίσεις", το φεστιβάλ παρουσιάζει ένα πολυδιάστατο πρόγραμμα που αναδεικνύει τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία.

"Πτέρυγα Α’ – Κελί 71": Ελευθερία και εγκλεισμός σε παράξενες συνθήκες

Η παράσταση "Πτέρυγα Α’ – Κελί 71" του Βασίλη Τσιράκη στο Αλκμήνη φέρνει δύο διαφορετικούς κόσμους αντιμέτωπους, διερευνώντας ελευθερία, ασφάλεια και ανθρώπινη συνύπαρξη μέσα σε σουρεάλ, αποστειρωμένες φυλακές.

"Οιδίποδας" στη Στέγη σε συνθήκες προσβασιμότητας

Η παράσταση "Οιδίποδας" του Ρόμπερτ Άικ, βασισμένη στον "Οιδίποδα Τύραννο" του Σοφοκλή, είναι από τις μεγάλες θεατρικές στιγμές της σεζόν, μια σύγχρονη, συναρπαστική ανάγνωση ενός κλασικού μύθου γεμάτη ένταση και πολιτικό σασπένς.

Αλέξανδρος Σωτηρίου: Στο θέατρο ‘Τζένη Καρέζη’, ένα προσωπικό ‘αντίο’ γίνεται επαναστατική πράξη

Στην πρώτη ελληνική παρουσίαση του έργου του Εντουάρ Λουί, "Αγώνες και μεταμορφώσεις μιας γυναίκας", ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Σωτηρίου καθοδηγεί τους Ελένη Κοκκίδου και Κωνσταντίνο Γεωργόπουλο σε μια ιστορία χειραφέτησης, επιβίωσης αλλά και κάτι ακόμη βαθύτερο.

Σε αυτά τα έργα τέχνης γινόμαστε άλλα ζώα

Οι καλλιτεχνικές αφορμές για να απο-ανθρωποκεντρώσουμε για λίγο το βλέμμα μας και να αντιληφθούμε τον κόσμο από την πλευρά των ζώων πληθαίνουν.

Για τον Χάρη Ρώμα, η ανάγκη να αισθανθούμε ορατοί είναι πιο βαθιά απ’ όσο νομίζουμε

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας του κωμωδίας "Η Πριγκίπισσα των Αγίων Σαράντα" στο Coronet (από 4/12), ο Χάρης Ρώμας μιλά για τη συγγραφή, την υποκριτική, αλλά και για την πολιτική, αποκαλύπτοντας πώς συνδέει το χιούμορ με την κοινωνική κριτική και την προσωπική αλήθεια.