
Οι κατά Γκραουζίνις "Έμποροι" διαδραματίζονται σε μια δυστοπική Βενετία, διατηρούν όμως μέχρι τέλους την αίσθηση μιας ανάλαφρης θεατρικότητας. Μέσα στον βιομηχανικό χώρο του Cartel, η ιταλική πόλη έχει χάσει κάθε ίχνος της γραφικής γοητείας της: από τις γόνδολες έχουν απομείνει μεταλλικά κουφάρια και τα εντυπωσιακά, περίτεχνα κτίρια έχουν δώσει τη θέση τους σε άχαρες τσιμεντένιες προσόψεις και σιδερένιες πόρτες· όσο για τον Σάιλοκ, τον Εβραίο τοκογλύφο του έργου, εδώ απασχολείται και ως σιδεράς.
Είναι φανερό από το σύνολο της παράστασης πως ο Γκραουζίνις επιθυμεί να συνομιλήσει με τις προκλήσεις της εποχής μας: στη διασκευή του, οι ενεργειακές και υδάτινες πηγές έχουν στερέψει, ο έρωτας έχει μεταφερθεί στο ψηφιακό περιβάλλον και η Πόρσια εμφανίζεται ως δημιούργημα της Τεχνητής Νοημοσύνης, ενώ οι άνδρες χρειάζεται να επαναπροσδιορίσουν τα όρια του φύλου τους.
Διάβασε όλη την κριτική της παράστασης εδώ
Ακολούθησε το Αθηνόραμα στο Facebook και το Instagram.