'Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ': Ο Σωτήρης Τσαφούλιας σκηνοθετεί το έργο-σταθμό

Βλαδίμηρος Κυριακίδης, Έφη Μουρίκη, Σπύρος Σταμούλης και Ελεάνα Στραβοδήμου συναντιούνται στο «Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ» του Έντουαρντ Άλμπυ. Η παράσταση-ψυχικό ναρκοπέδιο θα παιχτεί στο Ζίνα, με τη σκηνοθετική υπογραφή του Σωτήρη Τσαφούλια.

Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ, σκηνοθ. Τσαφούλιας Γκέλυ Καλαμπάκα©

Ηθοποιοί δοκιμασμένοι στον ψυχολογικό ρεαλισμό ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης και η Έφη Μουρίκη είναι ικανοί να φωτογραφίσουν σκηνικά τις συμπεριφορές του Τζωρτζ και της Μάρθας που οικοδομεί ο Έντουαρντ Άλμπι στο συγκλονιστικό δράμα του 1961, "Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ". Το έργο ανέλαβε να σκηνοθετήσει ο Σωτήρης Τσαφούλιας στο Θέατρο Ζίνα (από 9/10) και τους ρόλους του Νικ και της Χάνι θα ερμηνεύσουν δύο πολλοί ωραίοι ηθοποιοί της νεότερης γενιάς, ο Σπύρος Σταμούλης και η Ελεάνα Στραβοδήμου.

Το "Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ" παραμένει εξαιρετικά επίκαιρο, γιατί τολμά να αγγίξει την ουσία της ανθρώπινης φύσης.  Είναι ένα από τα πιο σπουδαία και συγκλονιστικά έργα του 20ού αιώνα, αποτελεί μια τολμηρή καταβύθιση στον ανθρώπινο ψυχισμό, στις σχέσεις εξουσίας, στην εύθραυστη ισορροπία μεταξύ πραγματικότητας και ψευδαίσθησης.

Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ, σκηνοθ. Τσαφούλιας
Γκέλυ Καλαμπάκα©

Με αφετηρία μια φαινομενικά τυπική βραδινή επίσκεψη ενός νεαρού παντρεμένου ζευγαριού –του Νικ και της Χάνι– στο σπίτι του μεγαλύτερου και πιο έμπειρου ζευγαριού, του Τζωρτζ και της Μάρθας, το έργο ξεδιπλώνεται μέσα σε μια νύχτα γεμάτη συναισθηματικές ανατροπές, αποκαλύψεις και σπαρακτικές αλήθειες. Καθώς η βραδιά προχωρά, τα όρια μεταξύ φιλοξενίας και επίθεσης καταρρέουν. Οι ήρωες εισέρχονται σε έναν ανελέητο ψυχολογικό πόλεμο, μέσα από σαρκαστικούς διαλόγους, λεκτικά παιχνίδια εξουσίας και μια σταδιακή απογύμνωση των βαθύτερων τραυμάτων τους.

Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ, σκηνοθ. Τσαφούλιας
Γκέλυ Καλαμπάκα©

Ο Σωτήρης Τσαφούλιας, γνωστός για τη διεισδυτική του ματιά, προσεγγίζει το έργο ως μια υπαρξιακή παρτίδα σκακιού, δίνοντας έμφαση στην ανάγκη του ανθρώπου να χτίσει ταυτότητες μέσα σε έναν κόσμο που καταρρέει. Το έργο αποκαλύπτει τη ματαιότητα των κοινωνικών προσδοκιών, την αδυναμία ουσιαστικής επικοινωνίας και τη δύναμη των ψευδαισθήσεων που δημιουργούνται για να προστατεύουν το άτομο από την αλήθεια. Η αναφορά στη Βιρτζίνια Γουλφ λειτουργεί ως σύμβολο του προσωπικού και συλλογικού παραλογισμού, της ανάγκης για διαφυγή αλλά και της σύγκρουσης με το πραγματικό.

Τα σκηνικά της Μαίρης Τσαγκάρη, τα κοστούμια της Ντένης Βαχλιώτη, η πρωτότυπη μουσική του Ted Reglis και οι φωτισμοί που υπογράφουν ο Σωτήρης Τσαφούλιας και η Έλενα Πετροπούλου, συνθέτουν έναν θεατρικό κόσμο που σφίγγει σταδιακά γύρω από τους ήρωες, υπηρετώντας τη δραματουργία.

Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ, σκηνοθ. Τσαφούλιας
Γκέλυ Καλαμπάκα©

Σκηνοθετικό σημείωμα του Σωτήρη Τσαφούλια

"Το έργο "Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ" του Άλμπι παρουσιάζει μια έντονη, συναισθηματική και ψυχολογική σύγκρουση, εστιάζοντας στις σχέσεις και τις αλήθειες που κρύβονται πίσω από τις κοινωνικές προσδοκίες και τις προσωπικές αντιφάσεις. Ένας άντρας και μια γυναίκα προσκαλούν ένα νεαρό ζευγάρι στο σπίτι τους για ποτό, και η συνάντηση εξελίσσεται σε έναν καταιγιστικό ψυχολογικό πόλεμο, αποκαλύπτοντας τα εσωτερικά τους τραύματα και τις κρυμμένες αλήθειες. Οι διάλογοι είναι γεμάτοι από ασυνείδητα και συνειδητά παιχνίδια εξουσίας και αμφισβήτησης. Ο εσωτερικός κόσμος των χαρακτήρων αποκαλύπτεται μέσω της συνεχούς διαστρέβλωσης και ανατροπής της πραγματικότητας που οι ήρωες προσπαθούν να δημιουργήσουν. Η συνεχής αναφορά στο όνομα της Βιρτζίνια Γουλφ εντείνει τη διάσταση του έργου, παραπέμποντας στην έννοια του προσωπικού και συλλογικού παραλογισμού, αλλά και της κατασκευής ταυτοτήτων σε έναν κόσμο γεμάτο ψευδαισθήσεις.

Το έργο είναι επίκαιρο όσο ποτέ μια και αναλύει την ανθρώπινη φύση, τη ματαιότητα των κοινωνικών προσδοκιών και την αδυναμία επικοινωνίας, εξετάζοντας πώς οι ήρωες δημιουργούν ψευδαισθήσεις για να προστατευτούν από τη σκληρή πραγματικότητα. Με πικρό χιούμορ, οξύ λόγο και βαθιά συγκίνηση, αποκαλύπτει πώς οι σχέσεις μας συχνά χτίζονται πάνω σε εύθραυστα θεμέλια – και πόσο κοντά βρίσκεται η αλήθεια στο σημείο όπου καταρρέουν τα προσωπεία".

Προπώληση εισιτηρίων: more.com

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Άτιτλον finale": Η Αντωνία Οικονόμου κάνει χορό πάνω σε λευκό καμβά

Το χοροθεατρικό έργο με τον αινιγματικό τίτλο, που αποτυπώνει μέσα από το πρίσμα του γυναικείου σώματος τον έρωτα, τη σύγκρουση, την μνήμη και το τραύμα, επιστρέφει για τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Σύγχρονο Θέατρο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/06/2025

Αινιγματικές παραλλαγές

Χιούμορ, ευαισθησία και ανατροπές κρύβει αυτό το δραματουργικό μπρα ντε φερ μεταξύ δύο ανδρών, που ερμηνεύουν ωραία, αν και χωρίς εκπλήξεις, ο Γιάννης Μπέζος και ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης. | Powered by Uber

Ο αιών μου

Σημαντικοί προβληματισμοί για την κλιματική κρίση, τη φτωχοποίηση, τους κινδύνους της ψηφιακής εποχής, τη δημοκρατία εκφράζονται στο πρώτο έργο του ηθοποιού και σκηνοθέτη, που όμως αποδεικνύεται μάλλον ατελές. H σκηνική του παρουσίαση αναδεικνύει τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες του και προσφέρει ωραίες ερμηνείες. | Powered by Uber

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2025: Δυναμικό ξεκίνημα στην Πειραιώς 260!

Ένα φεστιβαλικό καλοκαίρι 2025 γεμάτο θέατρο, χορό, μουσική και πρωτοποριακές περφόρμανς μάς περιμένει για τα εβδομήντα χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, με την μεγαλύτερη συμμετοχή νέων καλλιτεχνών από κάθε άλλη φορά.

Ο Λάκης Λαζόπουλος γίνεται ξανά Ένας ήρωας με παντούφλες

Η θρυλική κωμωδία των Αλέκου Σακελλάριου και Χρήστου Γιαννακόπουλου, σε σκηνοθεσία του Γιάννη Μπέζου, επιστρέφει για δεύτερη χρονιά.

"cLOwNELY day": Μια παράσταση θεατρικού κλόουν για τη μοναξιά

Μετά από μια επιτυχημένη περιοδεία σε 13 σταθμούς ανά την Ελλάδα, το "cLOwNELY day" της Χριστίνας Πετρολέκα επιστρέφει εκεί όπου όλα ξεκίνησαν: στο Θέατρο Μικρός Κεραμεικός για μία και μοναδική, τελευταία παράσταση.

Από τον Πειραιά στη Νέα Υόρκη: Η Ιόλη Ανδρεάδη σκηνοθετεί την 'Ελένη' του Ευριπίδη στο The Tank Theater

Η Ιόλη Ανδρεάδη γίνεται η πρώτη Ελληνίδα σκηνοθέτις που παρουσιάζει έξι σκηνοθεσίες μέσα σε ισάριθμα χρόνια στο The Tank Theater του Μανχάταν, συνεχίζοντας μια μοναδική διεθνή πορεία.