"Πρόσεξε μην νυχτωθείς": Θρύλοι, ήχοι και έντονη ψευδαίσθηση φυσικής παρουσίας στο σκοτάδι

Μια αλλιώτικη παράσταση μας περιμένει στο Άβατον. Το «Πρόσεξε μην νυχτωθείς εις την Παλαιόχωρα μια κυθηραϊκή εμπειρία» είναι μια ηχητική τελετουργία στο…σκοτάδι.

Πρόσεξε μην νυχτωθείς εις την Παλαιόχωρα μια κυθηραϊκή εμπειρία

Για τρεις μόνο ημέρες, 16, 17 & 18 Μαΐου, το Θέατρο Άβατον φιλοξενεί μια μια πρωτότυπη βιωματική ηχητική παράσταση, που αναβιώνει τους μύθους, τις δοξασίες και τον μαγικό κόσμο των Κυθήρων μέσα στο απόλυτο σκοτάδι. Η παράσταση "Πρόσεξε μην νυχτωθείς εις την Παλαιόχωρα: μια κυθηραϊκή εμπειρία" της Ελίζας Σόρογκα μεταφέρει το κοινό σε μια βιωματική τελετουργία ηχοτοπίων, φωνών και αφηγήσεων, βασισμένη στη δημοφιλή ομώνυμη σειρά podcast. Με binaural ηχογραφήσεις και πρωτότυπη μουσική του Jeph Vanger, το έργο καλεί τον θεατή να γίνει πρωταγωνιστής ενός μεταφυσικού ταξιδιού στον χρόνο και τον χώρο του Τσιρίγου. Οι binaural ηχογραφήσεις (ή διωτικές ηχογραφήσεις) είναι μια τεχνική ηχογράφησης ήχου που μιμείται τον τρόπο με τον οποίο ακούμε με τα δύο μας αυτιά στον πραγματικό κόσμο. 

Πρωταγωνιστούν η Σοφία Σεϊρλή, η Ελέσα Καράμπελα και ο Κωνσταντίνος Κοντολέων. Την ερευνητική ομάδα αποτελούν οι Δέσποινα Δαμιανού, Επίκουρη Καθηγήτρια στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο της Θράκης, Ελένη Χάρου- Κορωναίου, Φιλόλογος, π. διευθύντρια Λυκείου Κυθήρων, π. Επιμελήτρια Eνετικού Αρχείου, Ιστορικός – Ερευνήτρια- π. προϊσταμένη στο Τοπικό Αρχείο Κυθήρων. Είναι κατάλληλη για ηλικίες άνω των 16 ετών.

Προπώληση εισιτηρίων: more.com

Δείτε όλες τις παραστάσεις στον οδηγό θεάτρου του "α".

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Πρόσεξε μην νυχτωθείς εις την Παλαιόχωρα: μια κυθηραϊκή εμπειρία

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 45 '

Μια εμβυθιστική τρισδιάστατη ηχητική εμπειρία στο απόλυτο σκοτάδι, που αναβιώνει μυστηριακά τους μύθους, τους θρύλους και τις δοξασίες των Κυθήρων. Με αφετηρία τη σειρά podcast που κυκλοφορεί ήδη στο spotify, οι αφηγήσεις της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς των Κυθήρων ζωντανεύουν στη σκηνή. Η δράση πραγματοποιείται σε απόλυτο σκοτάδι, με ατομικά ακουστικά κλειστού τύπου, ώστε να αναδειχθεί η καθαρά ηχητική φύση του έργου, απαλλαγμένη από κάθε οπτικό περισπασμό.

Άβατον

Ευπατριδών 3

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Μπορεί το μπαρόκ να γίνει σύγχρονο; Ο Πάρις Μέξης απαντά με τον Ταρτούφο

Ο σκηνογράφος και ενδυματολόγος Πάρις Μέξης μιλά για την αισθητική του "Ταρτούφου" που σκηνοθετεί η Έλενα Μαυρίδου στο Θέατρο Αλκυονίς- μια παράσταση όπου το μπαρόκ συναντά τη φαντασία, τη γεωμετρία και τη σύγχρονη θεατρική τόλμη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
31/10/2025

Για τον Γιάννη Βούρο, η αλήθεια δεν είναι ποτέ απλή αλλά ένα θέατρο συνειδήσεων

Με αφορμή την παράσταση "Μάρτυρας κατηγορίας" της Άγκαθα Κρίστι που παίζεται για 3η χρονιά στο Θέατρο "Δημήτρης Χορν", ο Γιάννης Βούρος μιλά για τη δικαιοσύνη, την αλήθεια, τη δύναμη του λόγου και το διαχρονικό θέατρο των ανθρώπινων ρόλων.

Το "Nomsferatu" γιορτάζει το Halloween

Ο Δράκουλας που… δεν φοβάται να γελάσει μας περιμένει στο Θέατρο 104, για να γιορτάσουμε Halloween με γέλιο, τρόμο και δαγκωματιές, σε μια μαύρη κωμωδία γεμάτη φαντάσματα και spooky διάθεση.

Ελληνικός θίασος σε βρετανικό "Οιδίποδα" στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση;

Πότε κάνει πρεμιέρα η πολυαναμενόμενη παράσταση "Οιδίποδας" στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση με Έλληνες ηθοποιούς;

Η Κατερίνα Σακελλαροπούλου Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Μετά τον Δημήτρη Πασσά, η πρώην Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, παρέλαβε τη σκυτάλη από τη Λίνα Μενδώνη.

Δύο παραστάσεις με αφετηρία τη Γλυκερία Μπασδέκη όπου η γυναικεία φωνή επιτέλους ακούγεται

Κάθε φορά που η Γλυκερία Μπασδέκη επιστρέφει στην Αθήνα, ξέρουμε ότι έχει κάτι ηχηρό να πει.

"Τα χρόνια" της Ανί Ερνό γίνονται παράσταση από τους Ακύλλα Καραζήση και Νίκο Χατζόπουλο

Το εμβληματικό μυθιστόρημα "Τα χρόνια" της νομπελίστριας Ανί Ερνό, σε σκηνοθεσία Ακύλλα Καραζήση και Νίκου Χατζόπουλου, μετατρέπεται σε θεατρική παράσταση μνήμης και χρόνου - μια ζωντανή ανατομία του εαυτού και της εποχής μας.