
To Θέατρο Πορεία προσφέρει δωρεάν εισιτήρια την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου, στις 27 Μαρτίου, δίνοντας στο κοινό τη δυνατότητα να αγοράσει δύο εισιτήρια στην τιμή του ενός για όλες τις παραστάσεις του έως και τη λήξη τους: "Frankenstein & Eliza", "Prima facie", "Ροσσινιάδα", "Το συνέδριο για το Ιράν", "Ο Υπάτιος στη στοιχειωμένη κάμαρα", "Holybitch!".

"Frankenstein & Eliza"
Το πολυσυζητημένο έργο της 'Έρις Κύργια, εμπνευσμένο από το μυθιστόρημα της Μέρι Σέλεϊ και την ιστορία της τεχνητή νοημοσύνης, σκηνοθέτησε φέτος ο Δημήτρης Τάρλοου, με τον Γιάννη Στάνκογλου στον πρωταγωνιστικό ρόλο ενός φιλόδοξου μαθηματικού που δημιουργεί έναν ψηφιακό βοηθό που με τις γνώσεις του θα αλλάξει το μέλλον του ανθρώπου, με φόντο τη Νέα Υόρκη των 60’s. Τι συμβαίνει όμως όταν η μηχανή τεχνητής νοημοσύνης ξεφεύγει από τον έλεγχό του; Τον Βίκτορ Φράνκενσταϊν ερμηνεύει ο Γιάννης Στάνκογλου στο πλευρό των Ιερώνυμου Καλετσάνου, Γιώργου Μπινιάρη, Μαρίας Πανουργιά, Χριστίνας Στεφανίδη, Γιώργου Συμεωνίδη.

"Prima facie"
Το έργο της Σούζι Μίλερ - παγκόσμιο θεατρικό, εκδοτικό και δικαστικό φαινόμενο - ανέβηκε φέτος για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε σκηνοθεσία του Γιώργου Οικονόμου. Η Λένα Παπαληγούρα πρωταγωνιστεί σε μια καθηλωτική ερμηνεία που μιλά για το πώς αντιμετωπίζει το θέμα της σεξουαλικής παρενόχλησης και κακοποίησης το σύστημα ποινικής δικαιοσύνης. Στο έργο της πολυβραβευμένης Αυστραλής θεατρικής συγγραφέα και νομικού, η Τέσα Ένσλερ, μια νέα δικηγόρος που έχει κατορθώσει με την αποφασιστικότητα και τη σκληρότητά της να φτάσει στην κορυφή, βρίσκεται ξαφνικά στην άλλη πλευρά του στρατοπέδου, εκείνη του θύματος.

"Ροσσινιάδα"
Το μουσικό παραμύθι της Χλόης Μάντζαρη που ταξιδεύει τα παιδιά στο μαγικό κόσμο της όπερας και το έργο του Τζοακίνο Ροσσίνι, ενός από τους μεγαλύτερους συνθέτες, συνεχίζεται μετά την ενθουσιώδη υποδοχή του στο 'Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή. Κοστούμια εποχής, εντυπωσιακά σκηνικά, βίντεο, εικαστικές παρεμβάσεις, ευφάνταστες χορογραφίες, ακροβατικά και χιουμοριστικοί διάλογοι, που αποδίδονται με θεατρικό λόγο και όχι οπερετικό, συνθέτουν την παράσταση. Παίζουν οι ηθοποιοί και λυρικοί τραγουδιστές Μαρία Κατριβέση, Σπύρος Παπαδάτος, Βιβή Συκιώτη και ο ηθοποιός/περφόρμερ/ακροβάτης Γιάννης Σμέρος. Μαέστρος και πιανίστα είναι η Βικτωρία Φιοράλμπα Κιαζίμη.

"Το συνέδριο για το Ιράν"
Η Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων και ο σκηνοθέτης Χρήστος Θεοδωρίδης συνεχίζουν με το πρωτόπαικτο "Συνέδριο για το Ιράν" του Ιβάν Βιριπάγιεφ. Ο σημαντικότερος εκπρόσωπος του νέου ρωσικού δράματος και συγγραφέας του "Οξυγόνου", ανοίγει έναν διάλογο για θέματα όπως η πολιτισμική ταυτότητα και οι κοινωνικές αλλαγές, με φόντο ένα επιστημονικό συνέδριο αφιερωμένο στη σχέση μεταξύ "Ανατολικού" και "Δυτικού" πολιτισμού. Παίζουν οι Ελευθερία Αγγελίτσα, Πάρης Αλεξανδρόπουλος, Γιώργος Κισσανδράκης, Άρης Λάσκος, Δημήτρης Μανδρινός, Μάριος Μάνθος, Χρυσή Μπαχτσεβάνη, Μιχάλης Πητίδης, Βασίλης Τρυφουλτσάνης, Νίκη Χρυσοφάκη.

"Ο Υπάτιος στη στοιχειωμένη κάμαρα"
Η Λουκία Μιχαλοπούλου, ο Δημήτρης Τάρλοου και ο Φώτης Σιώτας συναντιούνται επί σκηνής και αφηγούνται δύο έξοχα διηγήματα με κοινό ύφος αλλά διαφορετική γλώσσα. Το πρόσφατα εκδοθέν από τις εκδόσεις Άγρα, διήγημα της Μαρίνας Καραγάτση "Στη μνήμη του συμπατριώτη μου Υπατίου Περδίου" συνομιλεί με την "άγνωστη" αλλά συγκλονιστική "Στοιχειωμένη καμάρα" του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη. Η Λουκία Μιχαλοπούλου διαβάζει Καραγάτση και ο Δημήτρης Τάρλοου Παπαδιαμάντη, ενώ ο Φώτης Σιώτας δημιουργεί τις δικές του ατμόσφαιρες μέσα από πρωτότυπες μελωδίες. (29/3)

"Holybitch!"
Η διεθνής Ελληνίδα σκηνοθέτις 'Έλλη Παπακωνσταντίνου επιστρέφει στην Ελλάδα για να παρουσιάσει τη νέα της δημιουργία, μια καμπαρέ performance με έναν παράδοξο τίτλο όπου συναντώνται ο σουρεαλιστικός κόσμος των κινουμένων σχεδίων και των υπερηρώων με πρωτότυπα τραγούδια και καθημερινούς διαλόγους που σμίγουν με στίχους της Σαπφούς από την ερμηνεύτρια και τραγουδοποιό Μαρία Παπαγεωργίου. Η ανατρεπτική ματιά της 'Έλλης Παπακωνσταντίνου πάνω σε κοινωνικά και πολιτικά θέματα μετατρέπεται σε μια παράσταση, που αποτελεί ανάθεση της 'Όπερας του Βερολίνου (Neuköllner Oper), θα κάνει την πρώτη της εμφάνιση στην Αθήνα, στο Θέατρο Πορεία, από τις 30 Απριλίου έως τις 30 Μαΐου, πριν ταξιδέψει στο Βερολίνο και σε άλλα σημαντικά φεστιβάλ του εξωτερικού.
Περισσότερες πληροφορίες
Frankenstein & Eliza
Εμπνευσμένο από το μυθιστόρημα των αρχών του 19ου αιώνα από τη Μέρι Σέλεϊ και την ιστορία της Τεχνητής Νοημοσύνης, το έργο ακολουθεί τον Βίκτορ Φράνκενσταϊν στη δημιουργία ενός πλάσματος υπέρ της ανθρωπότητας. Θα μας προικίσει με άλλο ένα τέρας; Ο Φράνκενσταϊν και οι πειραματισμοί του αποτελούν μια πρώτης τάξεως αφορμή για να στοχαστούμε πάνω σε μια σειρά ερωτημάτων που απασχολούν τον σημερινό άνθρωπο: ποιος είναι ο ρόλος της Τεχνητής Νοημοσύνης; Τι σκέφτονται οι σύγχρονοι εφευρέτες για τα δημιουργήματά τους; Ποια είναι η σχέση μας με τις ψηφιακές οντότητες που ζουν ανάμεσά μας και μας γνωρίζουν καλύτερα απ’ ό,τι εμείς οι ίδιοι; Τι θα γίνει αν οι μηχανές αποκτήσουν αισθήματα και συνείδηση;
Ροσινιάδα
Ένα μουσικό παραμύθι που εισάγει τα παιδιά στον μαγικό κόσμο της όπερας και το έργο του σπουδαίου Ιταλού συνθέτη Τζοακίνο Ροσσίνι, με κοστούμια εποχής, εντυπωσιακά σκηνικά, βίντεο, εικαστικές παρεμβάσεις, ευφάνταστες χορογραφίες, ακροβατικά και χιουμοριστικούς διαλόγους. Στην παράσταση ακούγονται αποσπάσματα από τα έργα «Ο κουρέας της Σεβίλλης», «Η Σταχτοπούτα», «Γουλιέλμος Τέλλος» και «Η Ιταλίδα στο Αλγέρι», καθώς και αγαπημένα τραγούδια των παιδιών όπως «Το κωμικό ντουέτο για δύο γάτες» κ.ά., τα οποία ερμηνεύονται ζωντανά από ταλαντούχους λυρικούς τραγουδιστές με συνοδεία πιάνου.
Prima facie
Η δικηγόρος Τέσα Ένσλερ έρχεται αντιμέτωπη με την ποινική αντιμετώπιση της σεξουαλικής κακοποίησης στο παγκοσμίως φημισμένο συγκλονιστικό έργο που άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεται από το σύστημα αντιμετωπίζει το θέμα της παρενόχλησης. Η Tessa είναι μια νέα και λαμπρή δικηγόρος, εθισμένη στη νίκη. Έχει σφυρηλατήσει όλη την καριέρα της με απόλυτη αποφασιστικότητα, φροντίζοντας να ξεπεράσει την καταγωγή της από την εργατική τάξη για να μπορέσει να φτάσει στην κορυφή και τα καταφέρνει. Ξέρει καλά πως σε ένα ανδροκρατούμενο και βαθιά συντηρητικό σύστημα το «ποιον ξέρεις» και το «από που κατάγεσαι» είναι εξίσου σημαντικό με το «ποιος είσαι». Δουλεύοντας σκληρά κάθε της υπόθεση έχει εξελιχθεί σε κορυφαία συνήγορο υπεράσπισης. Ένα βράδυ, ένα ραντεβού με έναν συνάδελφό της και μια απρόσμενη τροπή των γεγονότων μετατοπίζει την ηρωίδα στην άλλη πλευρά του μαρτυρίου. Η ανερχόμενη δικηγόρος βρίσκεται ξαφνικά ανυπεράσπιστη μετά από σεξουαλική κακοποίηση και διαπιστώνει, για πρώτη φορά, ότι οι κανόνες του παιχνιδιού, που και η ίδια κατά καιρούς χρησιμοποίησε, τώρα μπορεί να μην την προστατεύσουν.
Το Συνέδριο για το Ιράν
Το πρωτόπαικτο έργο παρακολουθεί ένα συνέδριο στο Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης για το ιρανικό ζήτημα και τη διένεξη μεταξύ ανατολής και δύσης από εννέα μέλη της πνευματικής ελίτ της Δανίας. Το «Συνέδριο για το Ιράν» μετατρέπεται πολύ γρήγορα σε ένα «Συνέδριο για το Εμείς» και οδηγείται σε μια σύγκρουση διαφορετικών αντιλήψεων σχετικά με το σύμπαν, την ανθρώπινη ύπαρξη και το αιώνιο ερώτημα για το ποιο είναι τελικά το νόημα της ζωής. Περνώντας από τη φιλοσοφία στην επιστήμη και από τη συντηρητική στην προοδευτική σκέψη, το έργο αναζητά τις βαθύτερες αιτίες που μας έχουν οδηγήσει στο σημείο που βρισκόμαστε σήμερα, συνδέοντας το «πολιτικό» με το «προσωπικό».