
"Βαδίζοντας"
Η καλλιτεχνική ομάδα Transatlantic Group παρουσιάζει το έργο του Τόμας Μπέρνχαρντ, σε σκηνοθεσία Αλεξάνδρας Καζάζου, με πρωταγωνιστές τους Σπύρο Δέτσικα, Rafal Habel, Νάντια Μπαϊμπά, Βασίλη Μπούτσικο, Βασίλη Τρυφουλτσάνη, Σταύρο Ζαφείρη. Το σκοτεινό, παράλογο και ειρωνικό διήγημα μεταφέρεται στη σκηνή, εξερευνώντας τη σχέση μεταξύ σκέψης και κίνησης, ύπαρξης και παραλογισμού. Τι συμβαίνει "Βαδίζοντας"; Ο αφηγητής και κάποιος Oehler, ενώ περπατούν, συζητούν για τη φύση της σκέψης, της λογικής και της ύπαρξης καθαυτής. Εξετάζουν την αλληλεπίδραση ανάμεσα στις "συνθήκες και τις καταστάσεις" του κόσμου, καθώς και τη σχέση ανάμεσα στο περπάτημα και τη σκέψη, ανάμεσα στην κίνηση και την ακινησία. Η παράσταση ακολουθεί μια πειραματική, αισθητηριακή προσέγγιση, συνδυάζοντας μουσική σύνθεση, ρυθμούς και παύσεις και δημιουργώντας ένα ιδιαίτερο σκηνικό τοπίο όπου η πραγματικότητα διαρκώς αμφισβητείται (Δίπυλον, από 31/3).

"Πες της"
Στη σύγχρονη πόλη, μια κούριερ διασχίζει δρόμους, χιονισμένα βουνά, σκοτεινές πλατείες και φωτισμένες μεζονέτες. Από τη μία παράδοση στην άλλη, μπαίνει σε σπίτια και σε ζωές – ανθρώπων που γελούν, που κλαίνε, που δεν ξέρουν πια πώς να νιώσουν. Ο συγγραφέας του έργου Χρήστος Οικονόμου δημιουργεί ένα μωσαϊκό μικροϊστοριών, έναν καθρέφτη της μοναξιάς, της σκληρότητας και της τρυφερότητας της σύγχρονης Αθήνας. Σε σκηνοθεσία Αλέξη Βιδαλάκη και ερμηνεία της Νικολίτσας Ντρίζη, η παράσταση εξελίσσεται ως ένα υπαρξιακό road movie, όπου η πραγματικότητα και η φαντασία μπλέκονται, όπως και οι ζωές των ανθρώπων που συναντά η ηρωίδα. Η μουσική είναι της Άννας Παπαϊωάννου (Anna VS June), τα σκηνικά της Παρασκευής Οικονόμου και οι φωτισμοί της Νατάσας Πετροπούλου (Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων, από 31/3).

"Θάνατος à la Gourmet"
Μια μαύρη κωμωδία με άρωμα κινδύνου έγραψε ο Μάνος Σφυράκης. Σε έναν κόσμο όπου οι αξίες καταρρέουν και η επιβίωση γίνεται τέχνη, ένας σεφ με σκοτεινό παρελθόν και μια αινιγματική γυναίκα ανοίγουν ένα street food μαγαζί με γκουρμέ γεύσεις και ένα συστατικό… θανάσιμα μυστικό. Με χιούμορ καυστικό και μια υπόθεση που δεν "χωνεύεται" εύκολα, η παράσταση μας βυθίζει σε ένα μέλλον όπου οι ηθικές γραμμές έχουν θολώσει επικίνδυνα. Άραγε μπορεί ένα γεύμα να αλλάξει τη μοίρα; Η ανατρεπτική μαύρη κωμωδία σε σκηνοθεσία Ορέστη Τρίκα έχει γεύση από ένα μέλλον που ίσως να είναι πιο κοντά απ’ όσο νομίζουμε. Εσείς θα τολμήσετε να δοκιμάσετε; Παίζουν οι Γιώτα Βερούχη, Άγγελος Δεληκάρης, Μαρία Λώλα, Τζωρτζίνα Μεγαδούκα, Μάνος Σφυράκης (Θέατρο Δρόμος, από 2/4).

"Συμπόσιο"
Το φιλοσοφικό αριστούργημα του Πλάτωνα, εξετάζει τον 'Έρωτα μέσα από οκτώ εγκώμια σε ένα εορταστικό δείπνο. Με φόντο την Αθήνα του 416 π.Χ., η παράσταση ζωντανεύει τη σοφία του Σωκράτη και το πνεύμα της εποχής του. Στην ιδιαίτερη σκηνική μεταφορά, η Άννα Κοκκίνου (σκηνοθεσία) και η δημιουργική ομάδα της δίνουν ζωή στο έργο με μια σύγχρονη ματιά που αναδεικνύει το βάθος και την ποιητικότητα του πλατωνικού κειμένου. Η μετάφραση είναι της Σεσίλ Ιγγλέση Μαργέλλου. Την δραματουργία συνυπογράφει η σκηνοθέτιδα με τους Νίκος Φλέσσα και Κορνήλιο Σελαμσή, ο οποίος έχει κάνει και τη μουσική σύνθεση. Τα σκηνικά είναι της Εύας Μανιδάκη, τα κοστούμια του Παύλου Θανόπουλου, η χορογραφία του Ερμή Μαλκότση και οι θεατρικές μάσκες της Μάρθας Φωκά. Παίζουν: Άννα Κοκκίνου, Φάνης Γκαρμπουνώφ, Ρίτα Λυτού, Μυρτώ Πεδιωτίδη-Μανιάτη, Γιώργος, Μπουφίδης, Τάσος Πετρίτσης, Γιάννης Σέπε (Σφενδόνη, από 29/3).
Προπωλήσεις εισιτηρίων: more.com
Περισσότερες πληροφορίες
Συμπόσιο
Το διαλογικό φιλοσοφικό κείμενο του Πλάτωνα για τις πολλαπλές όψεις του έρωτα παίρνει τη μορφή δράματος εξιστορημένου σε πλάγιο λόγο.
Βαδίζοντας
Αμφισβητώντας την συμβατική αφήγηση η ερευνητική ομάδα Transantlantic Group δημιουργεί μια χορική παρτιτούρα με όχημα την οποία ζωντανεύει το διεισδυτικό διήγημα του σημαντικού Ευρωπαίου συγγραφέα. Ένα γλωσσικά και υφολογικά αριστουργηματικό διήγημα, γεμάτο παραλογισμό, σκοτάδι και χιούμορ, στο οποίο ο αφηγητής και κάποιος Oehler ενώ περπατούν, συζητούν για τη φύση της σκέψης, της λογικής και της ύπαρξης καθαυτής. Εξετάζουν τη αλληλεπίδραση ανάμεσα στις «συνθήκες και τις καταστάσεις» του κόσμου, καθώς και τη σχέση ανάμεσα στο περπάτημα και τη σκέψη, ανάμεσα στην κίνηση και στην ακινησία. Ο κύριος άξονας της παράστασης είναι το επεισόδιο στο μαγαζί του Rustensacher, το οποίο περιγράφει σχεδόν εμμονικά ο Bernhard και κατά το οποίο ο πρωταγωνιστής (Karrer) φτάνει σε ένα κρίσιμο σημείο για την ύπαρξη του. Η σκέψη του Karrer, δηλαδή το περπάτημά του, τον έχει φέρει σε μια κατάσταση από την οποία μάλλον δεν υπάρχει επιστροφή. Το κατάστημα με τα παντελόνια μετατρέπεται για τον Karrer σε έναν τόπο ασφυκτικό για τη φύση της σκέψης και καταστροφικό για τον ίδιο.
Θάνατος a la Gourmet
Ένας σεφ με σκοτεινό παρελθόν και μια αινιγματική γυναίκα με δικές της φιλοδοξίες και κρυφές ατζέντες ανοίγουν ένα πρωτοποριακό μαγαζί street food όπου μαζί με γκουρμέ γεύσεις σερβίρουν κάθε πιάτο με μια τίμια δόση… θανάτου. Σε μια μελλοντική εποχή, όπου οι ανθρώπινοι νόμοι έχουν διαβρωθεί και οι αξίες καταρρέουν, η απόγνωση και η σκληρή πραγματικότητα οδηγούν σε επιλογές χωρίς επιστροφή στη μαύρη κωμωδία που αγγίζει με χιούμορ σκληρές αλήθειες.
Πες της
Ένα πορτρέτο της σύγχρονης Αθήνας εμπνευσμένο από το ομώνυμο διήγημα, μέσα από τα μάτια μιας εργάτριας της σύγχρονης οικονομίας του delivery και των εφαρμογών. Μια κούριερ περιπλανιέται στη σύγχρονη πόλη. Από τη μία παράδοση στην άλλη, τριγυρνά σε χιονισμένα βουνά και ασημένιες θάλασσες, σε πάρκα, πλατείες, σε δρόμους απέραντους. Μπαινοβγαίνει σε μεζονέτες, βίλες και πολυκατοικίες. Κάνει παραδόσεις σε καλούς και κακούς ανθρώπους, αγενείς και ευγενικούς, βασανισμένους και καλοζωϊσμένους. Πόσο πόνο και μοναξιά μπορεί να αντέξει ο σύγχρονος άνθρωπος; Αυτό είναι το ερώτημα που προκύπτει από αυτό το λογοτεχνικό μωσαϊκό εκατοντάδων αφηγήσεων.