"Τα Καλά Παιδιά" μάς μιλούν για τη βία μέσα από το θέατρο

«Εν τέλει για ποιον κόσμο μιλάνε τα σχολικά μας βιβλία και για ποιον κόσμο διδασκόμαστε στα σχολεία; Διδασκόμαστε εξαρχής τη βία;», διερωτάται ο σκηνοθέτης της παράστασης Αντώνης Νάσιος με αφορμή την παράσταση του που παίζεται για δεύτερη χρονιά στο Ρεκτιφιέ.

Τα Καλά Παιδιά

Ένα κράτος με αυταρχικό καθεστώς και μια σκληρή κοινωνία που μαστίζεται από βία. Τρεις θεμέλιοι λίθοι: πατρίς-θρησκεία-οικογένεια. Πέντε μαθητές στο ωραιότερο σχολείο  διδάσκονται από το ωραιότερο σχολικό βιβλίο που γράφτηκε ποτέ και αναπαράγουν ό,τι  βλέπουν, ό,τι τους έχουν πει. Μέχρι που αρχίζουν να εκδηλώνουν συμπτώματα ανυπακοής και η ασθένεια ξεκινά να γίνεται κολλητική. Πώς θα είναι αυτοί οι μαθητές ως το τέλος της  σχολικής χρονιάς; Θα καταφέρουν να προβιβαστούν με άριστα; 

Η παράσταση που σκηνοθετεί και υπογράφει ο Αντώνης Νάσιος με τίτλο "Τα Καλά Παιδιά", που κέρδισε το 2ο Φεστιβάλ σκηνοθεσίας "The Project" της Μικρής  Ακαδημίας, μετά από την επιτυχημένη πορεία της τη σεζόν 2023-24, επανέρχεται ανανεωμένη για δεύτερη χρονιά στο Ρεκτιφιέ από τις 5 Μαρτίου.

Η παράσταση με όχημα το λιγοστό κείμενο και βασικό εργαλείο το σώμα, επιχειρεί να δημιουργήσει ένα απειλητικό και εξουσιαστικό περιβάλλον από το οποίο δε φαίνεται να υπάρχει έξοδος διαφυγής, αντλώντας από τα σχολικά εγχειρίδια "Αλφαβητάριο" των Ι.Κ. Γιαννέλη και Γ. Σακκά και "Τα καλά παιδιά" του Επαμεινώνδα Γεραντώνη.

Παίζουν οι ηθοποιοί Θάνος Κόνιαρης, Πολυξένια Κωνσταντίνου, Σίλια Μπαξεβάνη, Ελιάννα Παπαυγέρη, Χρήστος Στεφανής. Η μουσική και ο ηχητικός σχεδιασμός είναι του Hydrama. Ακούγεται η φωνή της Μαρίας Παρασύρη στο ρόλο της μητέρας. Η παράσταση είναι κατάλληλη για θεατές άνω των 16 ετών.

Τα Καλά Παιδιά

Σκηνοθετικό σημείωμα

"Πάντα με σόκαρε η βία. Μα πιο πολύ η βία η καθημερινή, η αναίτια, αυτή που συναντούσα στα μέρη που δε θα έπρεπε να τη συναντώ. 'Όπως σε μια παρέα αγοριών που κάνει βουτιές  στην παραλία, στο μετρό, σε μια καφετέρια ή στο σχολείο. Μια βία που δεν ανάγεται σε  ζωώδη ένστικτα που κρύβουμε καλά κάτω από το πολιτισμικό μας οικοδόμημα αλλά μια βία  που εκπορεύεται ακριβώς από αυτό. Μια βία που έχει γίνει πια θεσμική, που έχει διδαχθεί  και που χρησιμοποιείται ως μέσο εκτόνωσης από μια πολιτεία που την ενδιαφέρει απλά να επιβιώνει και να αυτοσυντηρείται, ακόμα κι αν οδηγείται στο φασισμό. Κι όταν φτάσουμε  εκεί, μιλάμε πια για ένα σύστημα με συγκεκριμένους μηχανισμούς. 
Εμπνεύστηκα από ένα θρυλικό και πολύ αγαπητό σχολικό εγχειρίδιο που κουβαλάει έντονη  συγκινησιακή φόρτιση και συλλογικές αναμνήσεις που κανείς δεν έχει. Μια συγκίνηση χωρίς  σήμα. Μέσα από σχολικά βιώματα και υλικό από τις πιο τρυφερές (;) μας αναμνήσεις  επιχειρώ να μιλήσω για τον εκφασισμό της κοινωνίας και την απουσία προοπτικής. Τόπος  της παράστασης: το σχολείο, ένας θεσμός. Πρώτη βουτιά στα βαθιά. Πρώτη κοινωνική  αλληλεπίδραση με τον άλλο. 'Ένας τόπος - όχημα, μια μικρογραφία κοινωνίας. Εν τέλει για ποιον κόσμο μιλάνε τα σχολικά μας βιβλία και για ποιον κόσμο διδασκόμαστε στα σχολεία; Τι πραγματικά μαθαίνουμε; Διδασκόμαστε εξαρχής τη βία;  
Η παράσταση αφιερώνεται στη μνήμη όλων των θυμάτων αυτής της βίας".

Προσφορά προπώλησης εισιτηρίων (Έως τις 26/2) από το more.com

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Τα καλά παιδιά

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 60 '

Ορμώμενη από το 2ο Φεστιβάλ Σκηνοθεσίας της Μικρής Ακαδημίας του θεάτρου Tempus Verum, η παράσταση με αφετηρία τα σχολικά βιώματα που μιλάει για τη βία, παρουσιάζεται στην ολοκληρωμένη της μορφή. Εμπνευσμένη από τα σχολικά εγχειρίδια «Αλφαβητάριο» των Ι.Κ. Γιαννέλη και Γ.Σακκά και «Τα καλά παιδιά» του Επαμεινώνδα Γεραντώνη, με βασικό εργαλείο το σώμα επιχειρεί να δημιουργήσει ένα απειλητικό και εξουσιαστικό περιβάλλον χωρίς έξοδο διαφυγής. Πέντε μαθητές στο ωραιότερο σχολείο διδάσκονται από το ωραιότερο σχολικό βιβλίο που γράφτηκε ποτέ, αρχίζουν να εκδηλώνουν συμπτώματα ανυπακοής και η ασθένεια ξεκινά να γίνεται κολλητική.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η Μελία Κράιλινγκ από το "Emily in Paris" στους "Ερωτευμένους" του Bios

Η σκηνοθέτις και συγγραφέας Έλενα Πέγκα σκηνοθετεί μια παράσταση που αποκαλύπτει με σκληρότητα, αλλά και ποιητική ένταση την κόλαση του έρωτα και τη βαριά κληρονομιά μίας οικογένειας.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
04/09/2025

Εξτρά μέρα για το "Τέλος του παιχνιδιού" με τους Μάκη Παπαδημητρίου-Γιώργο Χρυσοστόμου

Λόγω ζήτησης, προστέθηκε επιπλέον ημέρα παραστάσεων για το έργο του Μπέκετ που έρχεται στο θέατρο Ιλίσια.

Οιδίποδας Τύραννος

Η Σοφία Αντωνίου σκηνοθετεί τη γνωστή τραγωδία του Σοφοκλή, αναθέτοντας την ερμηνεία της στον -εξαιρετικό- Χάρη Χαραλάμπους-Καζέπη και καταλήγει σε ένα πυκνό, επιδραστικό θέαμα που επαναπροσδιορίζει τη σχέση του θεατή με το παραστασιακό γεγονός. | Powered by Uber

Οι παραστάσεις της Επιδαύρου που βλέπουμε τώρα στην Αθήνα

Έξι θεατρικές παραστάσεις που έχουν βρεθεί στην ορχήστρα του μεγάλου αργολικού θεάτρου περιοδεύουν τον Σεπτέμβριο του 2025 στα ανοιχτά θέατρα της Αττικής.

"Λεωφορείο ο Πόθος" στο Μέγαρο: Η Γκίλιαν Άντερσον στο ρόλο της ζωής της

Η Γκίλιαν Άντερσον ‘Μπλανς Ντιμπουά’ μαζί με τους Βανέσα Κίρμπι και Μπεν Φόστερ πρωταγωνιστούν στο θρυλικό έργο του Τένεσι Ουίλιαμς στην πρώτη μαγνητοσκοπημένη μετάδοση του National Theatre Live στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Η "Κόμισσα της Φάμπρικας" είναι η νέα παράσταση του Σταμάτη Φασουλή

Η Δήμητρα Ματσούκα είναι η "Κόμισσα της Φάμπρικας" στο έργο των Γιαλαμά - Πρετεντέρη, πλάι σε έναν θίασο αγαπημένων ηθοποιών. Καταφθάνει στο Embassy Theater.

Απολαύστε τη "Ζιζέλ" με 120 χορευτές στο Ηρώδειο

Δείτε στιγμιότυπα που μας ταξιδεύουν στον κόσμο της "Ζιζέλ" του Αντόλφ Αντάμ, μέσα από τη μεγαλειώδη παραγωγή του Μπαλέτου της Εθνικής Όπερας της Οδησσού.