"Relic" στη Στέγη: Last call για την παράσταση - υπογραφή του "αναρχικού" σύμπαντος του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Τελευταία ευκαιρία για να δούμε την παράσταση του διεθνούς περφόρμερ και δημιουργού για την παραδοξότητα της ανθρώπινης ύπαρξης που δοκιμάζει τα όριά μας, μετά από 10 χρόνια πορείας σε 40 φεστιβάλ και 18 χώρες. Αξίζει να το δείτε γιατί υπερβαίνει τις συμβατικές φόρμες του θεάτρου και της περφόρμανς, δημιουργώντας ένα μοναδικό σκηνικό σύμπαν, συνδυάζοντας το παράδοξο και το βαθιά ανθρώπινο με έναν συγκλονιστικό Λασκαρίδη επί σκηνής.

Relic Μίλτος Αθανασίου©

Φέτος γιορτάζουμε δέκα χρόνια ταξιδεύοντας στον μαγικό κόσμο του Ευριπίδη Λασκαρίδη και της περφόρμανς "Relic" που τον σύστησε στο παγκόσμιο κοινό. Το παράδοξο, κωμικό, σουρεαλιστικό, αταξινόμητο, αριστούργημα συνεχίζει να συναρπάζει τους θεατές σε όλο τον κόσμο. Δέκα χρόνια μετά την παγκόσμια πρεμιέρα του στη Βαρκελώνη, το 2015, και πέντε χρόνια από την πρώτη του εμφάνιση στη Στέγη, στο πλαίσιο του 7ου Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων, το "Relic" του Ευριπίδη Λασκαρίδη και της ομάδας Osmosis έχει ταξιδέψει σε περισσότερα από 40 διεθνή φεστιβάλ, 18 χώρες και 36 πόλεις. Από 13 έως 22 Μαρτίου επιστρέφει στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση για τις τελευταίες παραστάσεις του, προσκαλώντας το κοινό σε μια συγκινητική αποχαιρετιστήρια εμπειρία.

"Αναρχικό, σωματικό θέατρο που θα παραμείνει για καιρό στη μνήμη. Ο Ευριπίδης Λασκαρίδης είναι ένας Έλληνας εκπρόσωπος του θεάτρου του παραλόγου, δίχως αναστολές και με τεράστιο χάρισμα". Αυτά έχουν γραφτεί από τον κριτικό Graham Watts του DanceTabs με αφορμή το "Relic", που δοκιμάζει ταυτόχρονα τα όρια του περφόρμερ και του κοινού. 

Relic
Ανδρέας Σιμόπουλος©

Το  "Relic" είναι ένα κατάλοιπο από το παρελθόν. Ένα πράγμα που έχει μείνει πίσω, είτε αυτό είναι μνήμη είτε αντικείμενο, γλώσσα ή ύπαρξη. Ο Ευριπίδης Λασκαρίδης βυθίζεται και εμπλέκει τους θεατές σε ιδέες μεταμόρφωσης και γελοίου που κινούνται ανήσυχα ανάμεσα στο παράξενα συγκινητικό και το απόλυτα παράδοξο. Αυτό το εξαιρετικά ελκυστικό σόλο, δημιουργημένο στην καρδιά της ελληνικής κρίσης, παίρνει παιχνιδιάρικα ρίσκα που απέχουν πολύ από το συνηθισμένο, δοκιμάζοντας τα όρια της αποδοχής μας και της φάρσας, δημιουργώντας μαγεία από το τετριμμένο.

Το "Relic" έγινε η "υπογραφή" της ομάδας Osmosis, προσελκύοντας το ενδιαφέρον θεατών και κριτικών και κερδίζοντας σημαντικές διακρίσεις. Το 2017 τιμήθηκε στα Theatre & Technology Awards του Ηνωμένου Βασιλείου, κερδίζοντας το βραβείο Creative Innovation in Lighting για τα φώτα, ενώ βρέθηκε φιναλίστ για τον ήχο στην κατηγορία Creative Innovation in Sound. Με αφορμή αυτή τη δεκαετία δημιουργίας, σχεδιάστηκε η τελευταία περιοδεία του έργου με σημαντικούς σταθμούς σε Ευρώπη και Ασία, με επόμενο σταθμό το Coronet Theatre του Λονδίνου, 2-5 Απριλίου.

Relic
Μίλτος Αθανασίου©

"Ως δημιουργός κι ερμηνευτής έχω μεγαλώσει μαζί με το "Relic". Το σώμα μου έχει αλλάξει, η σχέση μου με τη σκηνή έχει αμβλυνθεί και εξετάζω κάθε ώρα και λεπτό αν συνεχίζει δέκα χρόνια μετά να συνομιλεί με το κοινό κι αν μας αφορά ακόμη το σχόλιό του πάνω στην παραδοξότητα της ανθρώπινης ύπαρξης".

Ο Ευριπίδης Λασκαρίδης για το "Relic"

"Το "Relic" ήταν η αφορμή για να δοκιμάσω τα όριά μου, να εξερευνήσω και να εκτεθώ. Να εκτεθώ και να ρισκάρω να διαμορφώσω μια προσωπική σκηνική γλώσσα – για να μη μένω στάσιμος. Ονειρεύτηκα ένα πλάσμα μοναχικό, χωρίς ισορροπία, σε έναν κόσμο φτιαγμένο από το τίποτα, απλά να ζει, να υπάρχει ανάμεσα σε αντικείμενα, ηχητικούς ρυθμούς, καθημερινές δράσεις, λεκτικές και σωματικές προκλήσεις. Ένα πλάσμα μέσα σε ένα έργο που δεν επιδίωκε να εξηγηθεί αλλά να βιωθεί, να χαθεί χωρίς αναστολές, δίχως απολογία, στο παράδοξο, το γκροτέσκο, τη γελοιότητα αλλά και την τρυφερότητα. Δέκα χρόνια μετά, το "Relic" επιστρέφει, όχι σαν μια αναπαράσταση, αλλά σαν μια συνομιλία με τον χρόνο. Έχει ταξιδέψει πολύ, έχει περάσει από πολλά διεθνή φεστιβάλ και θέατρα σε όλο τον κόσμο, συναντώντας θεατές σε διαφορετικές γλώσσες και πολιτισμούς, επιβεβαιώνοντας πως το σωματικό θέατρο δεν χρειάζεται λέξεις για να συνομιλήσει με την ανθρώπινη εμπειρία. Και εγώ, ως δημιουργός κι ερμηνευτής, έχω μεγαλώσει μαζί του. Το σώμα μου έχει αλλάξει, η σχέση μου με τη σκηνή έχει αμβλυνθεί και εξετάζω κάθε ώρα και λεπτό αν η ουσία της δουλειάς παραμένει εκεί, ζωντανή – αν το έργο έχει ακόμη νόημα ύπαρξης, αν συνεχίζει δέκα χρόνια μετά να συνομιλεί με το κοινό και αν μας αφορά ακόμη το σχόλιό του πάνω στην παραδοξότητα της ανθρώπινης ύπαρξης". 

Relic
Μίλτος Αθανασίου©

"Το "Relic" ήταν η αφορμή για να δοκιμάσω τα όριά μου. Να εκτεθώ και να ρισκάρω να διαμορφώσω μια προσωπική σκηνική γλώσσα. Ονειρεύτηκα ένα πλάσμα μοναχικό, σε έναν κόσμο φτιαγμένο από το τίποτα, απλά να ζει, να υπάρχει ανάμεσα σε λεκτικές και σωματικές προκλήσεις".

"Ενδιάμεσα, δημιουργήθηκαν οι ΤΙΤΑΝΕΣ, το ELENIT, η TOURNÉ, οι ΚΑΜΑΡΕΣ και το LAPIS LAZULI. Έργα που συνέχισαν την αναζήτηση της ομάδας για τη μεταμόρφωση, τη σχέση του σώματος με τον χώρο, τη δυναμική του ήχου και του φωτός, τα οποία, μαζί με το "Relic", μου αρέσει να αποκαλώ "τρισδιάστατα εργόχειρα”, δοκιμάζοντας διαφορετικές φόρμες και αναζητώντας παράλληλα και νέες συναντήσεις.
Το "Relic" ήταν πάντα εκεί –σαν μια κάψουλα που τα περιείχε όλα– καλώντας με ξανά και ξανά στη σκηνή, δίπλα στα άλλα έργα, παράλληλα και σε διάλογο με αυτά. Τώρα, αυτή η επετειακή περιοδεία, δέκα χρόνια μετά την πρεμιέρα του, μπορεί να αποτελεί την τελευταία παρουσίαση του έργου. Μια γιορτή για τα δέκα χρόνια ταξιδιών της ομάδας; Μια τελετή αποχαιρετισμού; Δεν ξέρω αν κλείνει ένας κύκλος ή αν ανοίγει ένας άλλος. Ξέρω μόνο πως η μοναχική φιγούρα του έργου –αυτή που μας χάρισε ο Άγγελος Μέντης με το τόσο αδιανόητο ταλέντο του– εξακολουθεί να με συγκινεί, να με προκαλεί και να με γαργαλά να την ενσαρκώνω ακόμη, μετά από δέκα ολόκληρα χρόνια! Με όλη την τρυφερότητα, τη λαχτάρα και τη γλυκιά αγωνία που φέρνει μια συνάντηση με το παρελθόν".

Relic
Μίλτος Αθανασίου©

Ο Ευριπίδης Λασκαρίδης είναι ο μοναδικός περφόρμερ του έργου και υπογράφει τη σκηνοθεσία, τη χορογραφία και τη σκηνογραφία. Το κοστούμι είναι του Άγγελου Μέντη, ο σχεδιασμός ήχου του Κώστα Μιχόπουλου, η φωτιστική εγκατάσταση του Μίλτου Αθανασίου, ενώ σύμβουλος φωτισμών είναι η Ελίζα Αλεξανδροπούλου.

Τη Δευτέρα 10 και την Τρίτη 11 Μαρτίου (10.30-11.30 π.μ.) στο Galaxy Studio θα πραγματοποιηθεί το masterclass "Παράδοξο & Καλλιτεχνική Ταυτότητα" με τον Ευριπίδη Λασκαρίδη, αφιερωμένο στην καλλιτεχνική ταυτότητα, εξερευνώντας τα υλικά που τη συνθέτουν και τη μεταμορφώνουν. Το masterclass απευθύνεται σε επαγγελματίες του θεάτρου, του χορού και της περφόρμανς.

Η προπώληση στις 20/2 (5 μ.μ.).
 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Relic

  • Performance
  • Διάρκεια: 40 '

Η παράσταση που έγινε η «υπογραφή» της ομάδας Osmosis και του διεθνή Έλληνα δημιουργού και περφόρμερ, εμβαθύνει στη μεταμόρφωση και τη γελοιότητα, μιλώντας για την παραδοξότητα της ανθρώπινης φύσης. Επιστρέφει με μια αποχαιρετιστήρια περιοδεία για να γιορτάσει δέκα χρόνια πορείας σε περισσότερα από 40 διεθνή φεστιβάλ, σε 18 χώρες. Το σόλο παίρνει παιχνιδιάρικα ρίσκα που απέχουν πολύ από το συνηθισμένο, δοκιμάζοντας τα όρια της αποδοχής μας και της φάρσας, κάπου ανάμεσα στο παράξενα συγκινητικό και το απόλυτα παράδοξο.

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Λεωφ. Συγγρού 107, Νέος Κόσμος
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Μακρόνησος/Τρωάδες": Πρεμιέρα για τη νέα Σκηνή "Brecht" - 2510

Μία σιωπηλή σελίδα της πρόσφατης ελληνικής ιστορίας ζωντανεύει στη νέα παράσταση του Ανδρέα Ζαφείρη στη Σκηνή "Brecht" - 2510.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
01/10/2025

"Το πιο ασφαλές σημείο στην πόλη": Νεανική θεατρική πρόταση φαντασίας και παιχνιδιού

Τέσσερα πρόσωπα και ένα μυστηριώδες Μηχάνημα αναζητούν ασφάλεια μέσα στο χάος, δημιουργώντας προσευχές και μικρές χαρές. Μια παράσταση που μετατρέπει τον χώρο σε κιβωτό φαντασίας, μουσικής και θεατρικής ανακάλυψης.

Το Εθνικό Θέατρο σε νέα εποχή: Όλο το πρόγραμμα της σεζόν 2025-26

Με την Αργυρώ Χιώτη στο τιμόνι του, το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει ένα εντυπωσιακό πρόγραμμα με ξεχωριστές διεθνείς και εγχώριες υπογραφές, live streaming παραστάσεων, ανοιχτές πρόβες στην Πειραματική Σκηνή και πολλά ακόμη.

Ομάδα GAFF ξανά ζωντανεύει τις "Νεκρές ψυχές" στο Θέατρο Θησείον

Οι "Νεκρές ψυχές" της ομάδας GAFF μιλούν για δεύτερη χρονιά, με σατιρική οξύτητα για την υποκρισία, την παρακμή και την αιώνια ματαιοδοξία της κοινωνίας.

"Δίκη" του Κάφκα: Πρώτες φωτογραφίες από την παράσταση που σκηνοθετεί ο Άρης Μπινιάρης

Μια ακτινογραφία του παραλόγου, όπου η εξουσία και η ενοχή αποκαλύπτονται αδυσώπητα, είναι η "Δίκη" του Φραντς Κάφκα. Πώς ο Γιόζεφ Κ., ερμηνευμένος από τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο, παλεύει με την αόρατη μηχανή του Δικαστηρίου; Θα το ανακαλύψουμε στη σκηνή του ARK.

Ποιοί είναι "Αυτοί που κοιτούν" και γιατί περιμένουμε αυτή τη θεατρική σύμπραξη πώς και πώς;

Το νέο ανατρεπτικό έργο του Βασίλη Μαυρογεωργίου σε μια ιδιαίτερη θεατρική -υποκριτική και σκηνοθετική- σύμπραξη των Δημήτρη Γεωργαλά και Νίκου Δερτιλή στο θέατρο 104, από τις 6 Οκτωβρίου, για πέντε Δευτερότριτα.

Ο Ματ Κάμερον και το συγκλονιστικό "Ruby moon" στο Αγγέλων Βήμα

Με θεματική ενότητα "Αυστραλία: Γοητευτική Χώρα- Συγκλονιστικό Θέατρο", το Αγγέλων Βήμα ανοίγει για πρώτη φορά στην Ελλάδα ένα παράθυρο στη θεατρική παραγωγή μιας άλλης πλευράς του πλανήτη, φέρνοντας στο προσκήνιο τον Ματ Κάμερον ένας από τους σημαντικούς αυστραλούς συγγραφείς.