Με έναν έφηβο σε μια ερευνητική παράσταση

Ένα απόγευμα στο διαμέρισμα του χώρου τέχνης «1927 Art Space» στην Κυψέλη, για ένα λαθραίο μουντιάλ και μια συζήτηση για την ένταξη των μεταναστών περπατώντας από την Κυψέλη προς το σταθμό της Βικτώριας.

Μια ιστορία και έρωτα και ποδοσφαίρου, παράσταση, 1927 Art Space

Όσο δύσκολο είναι κάποιες φορές να συνεννοηθείς με έναν έφηβο, άλλο τόσο είναι και το να επιλέξεις παράσταση για να πάτε μαζί (αν δεν είναι αμιγώς εφηβική και δεν έχει γράψει ήδη γι’ αυτήν κριτική το "αθηνόραμα", τουλάχιστον). Θα είναι πολύ παιδική; Μήπως πολύ ενήλικη; Και όπως και στην περίπτωση της συνεννόησης έτσι και στη θεατρική έξοδο καμιά φορά λειτουργεί καλύτερα το να κινηθείς βάσει ενστίκτου, όπως και με έναν ενήλικο, ξεχνώντας τα "πρέπει" και τα υποτιθέμενα στοιχεία μιας παράστασης που η θα-κάτσω-με-τη-νεολαία θεία θα θεωρούσε ότι θα αρέσουν σε έναν έφηβο (βίντεο, ΑΙ, δυνατή μουσική, σπιντάτη σκηνοθεσία).

Το θέμα βοηθάει φυσικά, και όταν πρόκειται για "Μια ιστορία έρωτα και ποδοσφαίρου" έχεις τουλάχιστον 50% πιθανότητες να πέσεις μέσα. Κάπως έτσι βρεθήκαμε Κυριακή απόγευμα να ανεβαίνουμε με τον γιο μου τα σκαλιά για τον πρώτο όροφο του κτιρίου που φιλοξενεί το χώρο τέχνης "1927 Art Space" στην Κυψέλη, αφού του είχα διευκρινίσει ότι πάμε να δούμε μια παράσταση για ένα λαθραίο μουντιάλ που οργανώνουν διαφορετικές κοινότητες Ιταλών και μεταναστών σε μια φτωχή πόλη του Ιταλικού Νότου προκειμένου να καταλήξουν στο ποιοι θα είναι οι άτυποι "αρχηγοί" της γειτονιάς. Α, και ότι η παράσταση είναι ερευνητική, στο οποίο, αφού κλήθηκα να διευκρινίσω τι εννοούσα, μιλώντας για μη γραμμική αφήγηση, μη αναπαραστατική λογική, ηθοποιούς που ενίοτε παίζουν παραπάνω από έναν ρόλους κ.λπ., πήρα την πληρωμένη απάντηση ότι τότε όλες οι παραστάσεις (που έχει δει) είναι ερευνητικές. Θέατρο σε διαμέρισμα δεν είχε ξαναδεί πάντως.

Μια ιστορία και έρωτα και ποδοσφαίρου, παράσταση, 1927 Art Space, σκηνοθεσία Ακτίνα Σταθάκη

Φεύγοντας από την παράσταση του έργου του σύγχρονου Ιταλού συγγραφέα Μικέλε Σαντέραμο, που σκηνοθετεί η ιδρύτρια του χώρου Ακτίνα Σταθάκη, ήξερα ότι είχα κάνει την κατάλληλη επιλογή. Δεν είχα καν να ανησυχώ που οι "γκεστ εμφανίσεις" ιστορικών Ιταλών ποδοσφαιριστών όπως ο Ντίνο Τζοφ ή ο Αντόνιο Καμπρίνι που χαζεύαμε στο συνοδευτικό κείμενο της παράστασης μαζί με τα βιογραφικά των συντελεστών δεν ήταν και τόσο εμφανείς στο γειωμένο, συγκινητικό (τόσο όσο), χιουμοριστικό, αληθινό με έναν ελάσσονα θα έλεγε κανείς τρόπο (με τη θετική και αρνητική έννοια) έργο, γραμμένο για να αγγίξει και ένα λιγότερο εκπαιδευμένο ακροατήριο – γεγονός, που για να θυμηθούμε και την πρόσφατη ομιλία του συγγραφέα Εντουάρ Λουί μπορεί κάποιες φορές να είναι, εν τέλει, μια πολιτική απόφαση.

Μια ιστορία και έρωτα και ποδοσφαίρου, παράσταση, 1927 Art Space, σκηνοθεσία Ακτίνα Σταθάκη

Ούτε που οι πανηγυρισμοί των γκολ γίνονταν στα μουγκά, εν είδει παντομίμας, και τους παρακολουθούσαμε "στριμωγμένοι" σε ένα διαμέρισμα με art deco στοιχεία, αντί για το Stadio San Paolo. Αρκούσε που είχαμε μοιραστεί με τους υπόλοιπους θεατές μία ώρα και κάτι συναισθηματικού, "χειροποίητου" θεάτρου, με πηγαία ενέργεια από τους τρεις ηθοποιούς (Τάσος Θεοφιλάτος, Στεφανία Καλομοίρη, Φώτης Τσοτουλίδης) και ελάχιστα σκηνικά μέσα στα λίγα τετραγωνικά του δωματίου που εκτελούσε χρέη σκηνής. Το θέατρο, στα πιο απλά και βασικά του, είχε κάνει τη δουλειά του, και το αίσθημα του ανικανοποίητου που σου άφηνε το όχι και τόσο χαρούμενο τέλος (σκληρό για έφηβο, αν πηγαίναμε με τις πολιτικά ορθές νόρμες που λέγαμε στην αρχή) ήταν καλή αφορμή για να ανοίξει με τον πλέον οργανικό τρόπο μια συζήτηση για τις μεταναστευτικές κοινότητες σήμερα, τη συμπερίληψη και τις γωνιές του κόσμου από όπου, για να δανειστούμε, κατά προσέγγιση, μια ατάκα του έργου, η τύχη δεν περνάει και τόσο συχνά ή όταν περνάει δεν κάθεται για πολύ. Και πού αλλού καλύτερα αν όχι περπατώντας από την Κυψέλη προς το σταθμό της Βικτώριας.

Μια ιστορία έρωτα και ποδοσφαίρου, παράσταση, 1927 Art Space. σκηνοθεσία Ακτίνα Σταθάκη

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Μια ιστορία έρωτα και ποδοσφαίρου

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 70 '

Το σύγχρονο ιταλικό έργο πραγματεύεται το πρώτο λαθραίο μουντιάλ που διοργανώνουν οι διαφορετικές κοινότητες Ιταλών και μεταναστών, με στόχο τη διεκδίκηση του ελέγχου μιας φτωχικής πόλης της νότιας Ιταλίας για ένα χρόνο. Λίβυοι, Μαροκινοί, Βραζιλιάνοι, Ινδοί, Ιταλοί, προετοιμάζουν τις ομάδες τους. Καθώς εκτυλίσσεται το μουντιάλ, ένας Ιταλός παίκτης ερωτεύεται την αδελφή ενός Ινδού. Στην πορεία, ο έρωτάς τους θα έρθει αντιμέτωπος με τους νόμους του υποκόσμου, σε μια σύγκρουση που θα αλλάξει για πάντα τις ζωές τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Συζήτηση για τους Αφροέλληνες με αφορμή την παράσταση "Άσπρο Μαύρο" στο Επί Κολωνώ

Οι συντελεστές της παράστασης "Άσπρο Μαύρο" συνομιλούν με τρεις καλεσμένους στην εκδήλωση - συζήτηση "Η Ορατότητα της Αφροελληνικής Κοινότητας στο Σύγχρονο Γίγνεσθαι".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/12/2025

"Μάρτυρας κατηγορίας"- Μυστήριο και αμείωτο σασπένς και 3η χρονιά στο "Δημήτρης Χορν"

Με ένα καστ γεμάτο ταλέντο και ενέργεια, η παράσταση "Μάρτυρας κατηγορίας" ζωντανεύει το θρυλικό δικαστικό θρίλερ της Άγκαθα Κρίστι στο θέατρο "Δημήτρης Χορν". Για 3η χρονιά η ένταση και η αληθοφάνεια κρατούν το κοινό καθηλωμένο από την πρώτη στιγμή ως το συγκλονιστικό φινάλε.

"Το μεγάλο μας τσίρκο": Το ιστορικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη ξανά στα φώτα της σκηνής

Ο Πέτρος Ζούλιας σκηνοθετεί το έργο-σταθμός της θεατρικής και πολιτικής ιστορίας μας, σε μια μουσικοθεατρική υπερπαραγωγή, με την Ελεωνόρα Ζουγανέλη και τον Δημήτρη Γκοτσόπουλο επικεφαλής του πολυμελούς θιάσου.

Τιμητική βράβευση στον σκηνοθέτη και συγγραφέα Μπάμπη Πλαϊτάκη από τον οργανισμό Heritage & Museums

Προβολή της θεατρικής του παράστασης "Δείπνο με τον Μεγαλέξανδρο".

Η "Φόνισσα" σε σκηνοθεσία Θοδωρή Αμπαζή

Η "Φόνισσα" εμπνέει τη νεοσύστατη Ομάδα "Φάος", που υπό τη σκηνοθεσία του Θοδωρή Αμπαζή μετατρέπει τον παπαδιαμαντικό λόγο σε μουσικοθεατρική παράσταση, φωτίζοντας εκ νέου τη σκοτεινή δύναμη του εμβληματικού έργου.

Το θέατρο "Τζένη Καρέζη" υποστηρίζει την απεργία των ηθοποιών

'Το θέατρο χωρίς τους ανθρώπους του, δεν μπορεί να υπάρξει': Σε ακύρωση παραστάσεων προχωράει το θέατρο "Τζένη Καρέζη", δείχνοντας την υποστήριξή του στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών.

Τι ισχύει με την απεργία που ανακοίνωσε το Σ.Ε.Η.

Διαβάστε την ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος Ακροάματος που στηρίζει τα αιτήματα του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών.