Θέατρο Προσκήνιο: "Λεωφορείον ο Πόθος" και "Έντα Γκάμπλερ" από τον Δημήτρη Καραντζά

Ο καλλιτεχνικός προγραμματισμός του θεάτρου Προσκήνιο επικεντρώνεται για τη σεζόν 2024-25 σε δύο σημαντικά θεατρικά έργα του παγκόσμιου ρεπερτορίου από τους Τένεσι Ουίλιαμς και Χένρικ Ίψεν, αντίστοιχα, σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Καραντζά.

Αγγελική Παπούλια - Αλεξία Καλτσίκη Πάρις Ταβιτιάν©

Δύο σπουδαία έργα του παγκόσμιου ρεπερτορίου θα δούμε στον προγραμματισμό του Θεάτρου Προσκήνιο για τη νέα σεζόν 2024-25 υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Δημήτρη Καραντζά. Η Αλεξία Καλτσίκη θα ερμηνεύσει την Μπλανς Ντιμπουά από το θρυλικό "Λεωφορείον ο Πόθος” του Τενεσί Ουίλιαμς (από τον Νοέμβριο) και η Αγγελική Παπούλια θα υποδυθεί την ομώνυμη ηρωίδα στην "Έντα Γκάμπλερ” του Χένρικ Ίψεν (από τον Ιανουάριο).

Δύο εμβληματικές ηρωίδες, διαφορετικών χρονολογιών, τόπων και κοινωνιών, βρίσκονται στο επίκεντρο των αναζητήσεων του σπουδαίου σκηνοθέτη της νεότερης γενιάς. Η Μπλανς Ντιμπουά και η Έντα Γκάμπλερ θα ξαναζωντανέψουν στη σκηνή, επιχειρώντας να θέσουν εκ νέου ερωτήματα για τη την κοινωνική και ταξική ανισότητα, για τα φύλα και τη μάχη για οξυγόνο σε μια ανδροκρατούμενη κοινωνία

Δύο φαινομενικά εντελώς αντίθετες ηρωίδες, επιχειρούν μέσα από ένα βαθιά υπαρξιακό ταξίδι και μια οριακή αναμέτρηση με τα στερεότυπα της εποχής, την δική τους "έξοδο" από την ασφυκτική πραγματικότητα. Η ανάγκη της Μπλανς για ψευδαισθήσεις συνομιλεί έμμεσα με την ανάγκη της Έντα Γκάμπλερ για "ομορφιά". Η σύγκρουση τους με τον κόσμο και την κοινωνία θα είναι συντριπτική.  Δύο πνευματικά πρόσωπα, δύο ηρωίδες του παγκόσμιου θεάτρου που ακόμα έχουν φωνή, και με το επιχείρημά της η καθεμία ακόμα προτείνουν έναν πιο ελεύθερο, πιο ποιητικό, πιο επαναστατικό κόσμο.

Δύο ριζοσπαστικές σκηνικές αναγνώσεις του Δημήτρη Καραντζά που ασχολείται δεύτερη φορά με τον Τενεσί Ουίλιαμς μετά τον θρυλικό "Γυάλινο κόσμο” (Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας) και επισκέπτεται για τέταρτη φορά το σύμπαν του Χένρικ Ίψεν μετά τις παραστάσεις: "Ο μικρός Έγιολφ” (Φεστιβάλ Αθηνών), "Όταν ξυπνήσουμε εμείς οι νεκροί” (Θέατρο Τέχνης, Εθνικό Θέατρο Νορβηγίας) και "Βρικόλακες” (Θέατρο Τέχνης). 

Από το Ιανουάριο του 2025 οι παραστάσεις θα παίζονται σε εναλλασσόμενο πρόγραμμα.

Δημήτρης Καραντζάς
© Geli Kalampaka
Δημήτρης Καραντζάς

Οι συντελεστές των παραστάσεων

Στο  πλευρό της Αλεξίας Καλτσίκη ως Μπλανς θα ανέβουν επί σκηνής στο "Λεωφορείον ο Πόθος” οι Άρης Μπαλής (Στάνλεϊ Κοβάλσκι), Δήμητρα Βλαγκοπούλου (Στέλλα Κοβάλσκι), Βασίλης Μαγουλιώτης  / Γιώργος Ζυγούρης (Μιτς), Γιάννης Κόραβος (Στιβ), Ιωάννα Ραμπαούνη (Ευνίκη). Η μετάφραση είναι του Αντώνη Γαλέου. Το σκηνικό υπογράφει η Μαρία Πανουργιά, τα κοστούμια η Ιωάννα Τσάμη, την κίνηση ο Τάσος Καραχάλιος και τους φωτισμούς ο Δημήτρης Κασιμάτης. 

Δίπλα στην "Έντα” Αγγελική Παπούλια θα δούμε τους Χρήστο Λούλη (Δικαστής Μπρακ), Έκτορα Λιάτσο (Άιλερτ Λεβμποργκ), Φιντέλ Ταλαμπούκα (Τέσμαν), Ιωάννα Δεμερτζίδου (Κυρία Έλβστεντ), Τζωρτζίνα Δαλιάνη (Δεσποινίς Τέσμαν). Το σκηνικό, τα κοστούμια και τους φωτισμούς υπογράφουν οι ίδιοι συντελεστές. Η μετάφραση είναι του Γιώργου Δεπάστα. 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Λεωφορείο ο Πόθος

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 130 '

Η έκπτωτη μεγαλοαστή Μπλανς Ντιμπουά αντιπαρατίθεται με τον Πολωνό σύζυγο της αδερφής της Στέλλας, Στάνλεϊ Κοβάλσκι, όταν καταφθάνει ξαφνικά στη Νέα Ορλεάνη για να μείνει μαζί τους. Η συντριπτική σύγκρουση των δύο κόσμων, αυτού των ψευδαισθήσεων και της προσκόλλησης στο παρελθόν, στη φαντασίωση της ευημερίας, κι εκείνου της επιβίωσης, της ορμής και του πραγματισμού, εγείρει μεγάλα ερωτήματα περί κοινωνικής, φυλετικής και ταξικής ανισότητας. Η Μπλανς σ’ αυτόν τον τερματικό σταθμό που την αφήνει το λεωφορείο με το παράδοξο όνομα "Πόθος", θα έρθει αντιμέτωπη με το τραύμα της και όλες τις ανεκπλήρωτες επιθυμίες της.

Προσκήνιο

Καπνοκοπτηρίου 8 & Στουρνάρη, Πολυτεχνείο

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Η Μάρθα είναι σαν κεραυνός": Η Έφη Μουρίκη ετοιμάζεται για ένα ρόλο ζωής στο 'Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ'

Η σπουδαία ηθοποιός Έφη Μουρίκη εξομολογείται για τον εμβληματικό ρόλο της Μάρθας στο "Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ" του Έντουαρντ Άλμπι, που κάνει πρεμιέρα στο Ζίνα 9 Οκτωβρίου, αλλά και για τη δική της κοινή πορεία με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη. Μοιράζεται στιγμές τρυφερότητας, δυσκολίες και μυστικά που κρατούν ζωντανή μια σχέση επί σκηνής και στη ζωή.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
04/10/2025

"Ούτε μπρος ούτε πίσω": Η σατιρική κωμωδία των Ρέππα-Παπαθανασίου που γελάς με κάθε ατάκα

Η σατιρική κωμωδία "Ούτε μπρος ούτε πίσω" επιστρέφει με ανανεωμένο καστ: οι Αντώνης Λουδάρος, Ματθίλδη Μαγγίρα, Πάνος Σταθακόπουλος, Σταύρος Νικολαΐδης, Δήμητρα Στογιάννη, Μάνος Ιωάννου και Κατερίνα Ζαρίφη ζωντανεύουν τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα με χιούμορ και σπιρτάδα στον Ελληνικό Κόσμο.

45 χορευτές, 8 μουσικοί, άπειρα Impro Shots!

Έρχεται το Impro Shots, ένα πρώτο βήμα για έναν θεσμό που φιλοδοξεί να συνεχιστεί και να επεκταθεί με εργαστήρια, συζητήσεις και νέες δράσεις για όλους τους φίλους του χορού και της μουσικής. Η ποικιλία των προσωπικοτήτων και των στυλ γεννά τις πιο απρόβλεπτες και ζωντανές στιγμές επί σκηνής.

"Πετριχώρα: Το γιοφύρι της Άρτας ζωντανεύει στη σκηνή του Nous

Η παράσταση της Εταιρείας Θεάτρου DOT Ensemble, που συζητήθηκε στη Θεσσαλονίκη φέρνει στην Αθήνα τη μυσταγωγική ιστορία της Λυγερής, συνδυάζοντας παράδοση, μουσική, τελετουργικό θέατρο.

"Πόσο χρόνο έχω;"- Ο Βαγγέλης Χαρισόπουλος σε μια stand up παράσταση που μιλάει για όλα

Το stand up στην Ελλάδα απογειώνεται – και ο Βαγγέλης Χαρισόπουλος (ναι, η φωνή του Shopping Star) το πετάει ακόμα πιο ψηλά με την πρώτη του σόλο παράσταση "Πόσο χρόνο έχω;". Ένα σόου που μιλάει στο ενήλικο κοινό: από όσους μεγάλωσαν με το MTV, μέχρι εκείνους που ψάχνουν ακόμα το κουμπί στο TikTok.

Αυτές τις παραστάσεις θα δούμε στο HOOD art space

Το HOOD art space, το σπίτι της bijoux de kant στο Μοναστηράκι, μπαίνει σε μια νέα σεζόν με ιστορίες που μας αφορούν, μας συγκινούν και μας φέρνουν πιο κοντά.

Ποιος είναι ο 'Ευγένιος' και γιατί επέλεξε ο Γιώργος Καραμίχος να το σκηνοθετήσει;

Αυτό μας κίνησε την περιέργεια και του ζητήσαμε να μας μιλήσει γι' αυτό το γεμάτο πόνο, χιούμορ και οικογενειακά τραύματα έργο, που κάνει πρεμιέρα 3/10 στο θέατρο Σημείο.