Οι "Τρεις αριστεροί αντίχειρες" είναι μια χορογραφία με σώματα ρευστά σαν σε animation

H Αγνή Παπαδέλη Ρωσσέτου παρουσιάζει στο Μ54 μία παράσταση χορού, όπου τα σώματα κινούνται στον χώρο προσπαθώντας να προσομοιώσουν μορφές από ψηφιακά animation.

Τρεις αριστεροί αντίχειρες © Αλίνα Λέφα

Το έργο "Τρεις αριστεροί αντίχειρες”, σε χορογραφία Αγνής Παπαδέλη Ρωσσέτου, αναπτύσσεται γύρω από την ιδέα της βαρύτητας, όπως αυτή αναπαρίσταται  στην τέχνη του κινουμένου σχεδίου. Ένα σύνολο πέντε χορευτών/τριών (Αντώνης Βαής, Βιτόρια Κωτσάλου, Ινώ Ρήγα, Αγνή Παπαδέλη Ρωσσέτου, Μαρίνα Τσαπέκου) δοκιμάζει να προσομοιώσει τον τρόπο κίνησής της στο χώρο, με αυτόν των κινούμενων μορφών βγαλμένων από ψηφιακά animation. Η παράσταση θα παρουσιαστεί στον χώρο Μ54 (20-22 και 26-30 Ιουνίου).

Λίγα λόγια για το έργο

Η έρευνα για τους "Τρεις αριστερούς αντίχειρες” έχει σαν αφετηρία τη δουλειά των nuderobot που δραστηριοποιούνται στην Αμερική. Το ενδιαφέρον του έργου συγκεντρώνεται στους τρόπους που οι δημιουργοί των 3D animation εφευρίσκουν για να καλύψουν την απουσία βαρύτητας των ηρώων τους. Η βαρύτητα εκ των πραγμάτων είναι η μεγάλη "τρύπα" σε αυτό το πεδίο, που εκτείνεται από τα κινούμενα σχέδια και φτάνει στα σύγχρονα 3D animation. Ακόμη και στα μη ρεαλιστικά ή ανθρωπόμορφα animation, η βαρύτητα και η χρήση του βάρους είναι έννοιες θεμελιώδεις και καταστατικές για την πρόσληψη του έργου από το θεατή.

Πολύ συνοπτικά θα λέγαμε πως η ψευδαίσθηση ότι οι ήρωές των animation υπακούν στη βαρύτητα επιτυγχάνεται με τον τρόπο που οι σχεδιαστές τους χρησιμοποιούν το ρυθμό και το χώρο. Εξαιρετικό ενδιαφέρον έχει επίσης  η ρευστότητα που προσδίδουν οι δημιουργοί των βίντεο αυτών στο σώμα. Το σώμα είναι ευμετάβλητο, χάνει τα όριά του, χάνει το σχήμα του. Η ταυτότητά του είναι υπό διαπραγμάτευση, υπό επεξεργασία, ενδεχομένως υπό απειλή.

Το σώμα των ανθρωπόμορφων χαρακτήρων στο ψηφιακό animation κατασκευάζεται εκ του μηδενός από τον/την εκάστοτε δημιουργό έτσι ώστε να φέρει μια ταυτότητα και μέσω της κίνησής του να αποδίδει τη σχέση με το περιβάλλον και τους άλλους. Το σώμα του χορευτή δεν κατασκευάζεται εκ του μηδενός προφανώς, πρόκειται παρόλα αυτά για έναν τόπο που ενσωματώνει ετερόκλητες κάθε φορά ταυτότητες και αποδίδει πλήθος νοημάτων. Στο παρόν έργο το σώμα των χορευτών φέρει τη ρευστότητα του ψηφιακού σώματος επαναδιαπραγματευόμενο τη σχέση τεχνητού και φυσικού.

Οι συντελεστές

Τη μουσική της παράστασης έγραψε ο Ράγκναρ Ανδρέας Κασάπης, τα κοστούμια σχεδίασε η Ελευθερία Αράπογλου (Digitaria) και τα φώτα η Μαρία Αθανασοπούλου.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο Αλέξανδρος Τσουβέλας προσπαθεί για λίγο ακόμη να μας πείσει πως δεν είναι 'Εξωγήινος'

Τρεις τελευταίες παραστάσεις σε αθηναϊκό έδαφος για την πιο πρόσφατη παράσταση του δημοφιλούς κωμικού.

ΓΡΑΦΕΙ: ΟΔΥΣΣΕΑς ΤΣΑΚΟς
06/09/2025

"Annie": Αποκλειστικές φωτογραφίες από την πρώτη ανάγνωση στο Παλλάς

Δείτε φωτογραφίες από την πρώτη ανάγνωση του πολυβραβευμένου μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ που ανεβάζει για τέταρτη φορά η Θέμις Μαρσέλλου με all star θίασο.

Έξτρα παράσταση για την "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Τελευταία ευκαιρία για την παράσταση - σταθμό στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου που έδωσε νέο νόημα στις σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος.

Ο Μάνος Θηραίος για τις "Λέξεις των άλλων" που μπορεί να είναι παρηγοριά ή όπλο θανάσιμο

Μια συζήτηση με αφορμή το θεατρικό μπρα ντε φερ που παίζεται στο Άβατον για δεύτερη χρονιά και μάς φέρνει αντιμέτωπους με ερωτήματα που δεν έχουν εύκολες απαντήσεις καθώς οι ήρωες του αποζητούν λύτρωση.

Η παράσταση των συνεχόμενων sold out επιστρέφει για 10η χρονιά στο Studio Μαυρομιχάλη

Μια ασφυκτικά καφκική ανάκριση λαμβάνει χώρα από τις 10 Οκτωβρίου 2025.

Επέτειος για τον Γιάννη Καλαβριανό με δύο παραστάσεις στο ιστορικό Αμφι-θέατρο

"Γιοι και κόρες, μια παράσταση για την αναζήτηση της ευτυχίας" και "Η Πύλη της Κόλασης": Με δύο θεατρικές παραστάσεις κάτω από την ίδια στέγη γιορτάζει ο πολυγραφότατος δημιουργός και σκηνοθέτης τη νέα σεζόν 2025-26 τα 20 χρόνια της Εταιρείας Θεάτρου Sforaris.

Πρώτο trailer για το "Άρωμα γυναίκας" με τον Άκη Σακελλαρίου

Το διάσημο οσκαρικό έργο "Scent of a woman", που έγινε ευρέως γνωστό από τον κινηματογράφο, σκηνοθετεί φέτος για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης.