Φεστιβάλ Αθηνών: Τριπλό εναρκτήριο ραντεβού στην Πειραιώς 260

Η πολυαναμενόμενη στιγμή έφτασε και η Πειραιώς 260 ανοίγει τις πόρτες της με μία διεθνή θεατρική παράσταση και δύο παραστάσεις χορού.

Φεστιβάλ Αθηνών: Τριπλό εναρκτήριο ραντεβού στην Πειραιώς 260

Στις 5 Ιουνίου ανοίγει φέτος τις πόρτες της η Πειραιώς 260, για να υποδεχθεί το κοινό του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου και να γιορτάσει την έναρξη της καλλιτεχνικής σεζόν με ένα μεγάλο πάρτι. Συναυλίες και πάρτι θα μας συντροφεύσουν από τις 5 Ιουνίου έως και τις 25 Ιουλίου στην ανανεωμένη Πλατεία της Πειραιώς 260, ενώ στον προαύλιο χώρο του συγκροτήματος θα φιλοξενείται μπαρ και food truck.

"Εlizabeth Costello / J. M. Coetzee. Επτά μαθήματα και πέντε παραβολές"

Επτά μαθήματα και πέντε παραβολές
© Magda Hueckel

Ο Κριστόφ Βαρλικόφσκι ανοίγει το φετινό θεατρικό πρόγραμμα και παρουσιάζει με το θίασό του, Nowy Teatr, την τελευταία τους δουλειά, αμέσως μετά την πρεμιέρα της στην Πολωνία. Το υλικό της αντλείται από τρία βιβλία του νομπελίστα Νοτιαφρικανού συγγραφέα Τζ. Μ. Κουτσί ("Ελίζαμπεθ Κοστέλο", "Ένας αργός άνθρωπος", "Moral Tales"), στον οποίο καταφεύγει συχνά ο Βαρλικόφσκι, σκηνοθέτης που χρησιμοποιεί πολλές διακειμενικές αναφορές προκειμένου να δομήσει τους σκηνικούς κόσμους του. Ερώτημα της παράστασης: "Μπορεί η τέχνη να σώσει τον κόσμο"; (Χώρος Δ, 5-7/6)

"À la Carte"

A la carte
© Dominik Mentzos

Ο Γιάννης Μανταφούνης –βραβευμένος με το Ελβετικό Βραβείο Χορού, ως εξαίρετος άνδρας χορευτής το 2015 και χορογράφος με διεθνή σταδιοδρομία– μας συστήνεται ως ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής της Dresden Frankfurt Dance Company. Πρόκειται για ένα έργο μεγάλης κλίμακας, που διαμορφώνεται από τη χορευτική ομάδα σε ζωντανό χρόνο και έχει ως αφετηρία τη συνομιλία των χορευτών/ριών με το κοινό. Καταφεύγοντας σε ποικίλα σκηνικά αντικείμενα, ηχητικά εφέ και χορευτικά είδη, συνθέτουν ένα ντελιριακό και διασκεδαστικό θέαμα για τη μη προβλεψιμότητα των ανθρώπινων συναντήσεων (Χώρος Η, 5-6/6).

"The verso"

The verso
© Dimitra Tzanou

Επιχειρώντας να ανατρέψει το στερεότυπο της μετωπικής απεύθυνσης προς το κοινό, η Αναστασία Βαλσαμάκη εμπνέεται από το ρομαντικό κίνημα Rückenfigur, που κυριολεκτικά σημαίνει "πίσω όψη", και τον Γερμανό ζωγράφο Caspar David Friedrich, ο οποίος ζωγράφιζε ανθρώπινες φιγούρες με γυρισμένη την πλάτη. Η χορογράφος τοποθετεί τους τέσσερις χορευτές και χορεύτριες με την πλάτη στο κοινό, διερευνώντας έτσι τη δυναμική των εικόνων και των τοπίων σε ένα έργο από το οποίο απουσιάζει η οπτική επαφή και τα σώματα δείχνουν να έχουν τοποθετηθεί λάθος σε σχέση με τους θεατές (Χώρος Ε, 5-7/6).

Προπώληση εισιτηρίων μέσω more.com

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Επτά μαθήματα και πέντε παραβολές

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 240 '

Μπορεί η τέχνη να σώσει τον κόσμο; Ή μήπως η επιθυμία των καλλιτεχνών να μιλήσουν «μέσα από την τέχνη» και να αφήσουν το στίγμα τους είναι απλώς ουτοπική; Αυτό είναι το ερώτημα που θέτει η Ελίζαμπεθ Κοστέλο, ηρωίδα μυθοπλασίας του Νοτιοαφρικανού νομπελίστα Τζ. Μ. Κουτσί, στον δημιουργό της, πάνω σε τρία έργα του οποίου βασίζεται αυτή η διεθνής παραγωγή (συγκεκριμένα τα «Ελίζαμπεθ Κοστέλο», «Ένας αργός άνθρωπος» και «Moral tales»). Σύμφωνα με τον Κουτσί, η Ελίζαμπεθ Κοστέλο εισβάλλει στη φαντασία του και στα γραπτά του, και στη συνέχεια χρησιμοποιεί τη φωνή του για να μιλήσει για τη φιλοσοφία, το περιβάλλον, για κοινωνικά και υπαρξιακά ζητήματα, ή να ευαισθητοποιήσει για την κακοποίηση των ζώων, την κοινωνική αδικία και τον αποκλεισμό των ηλικιωμένων και των αναπήρων. Ο Πολωνός ανατρέχει σταθερά στο έργο του Κουτσί. Η Κοστέλο φαίνεται να στοιχειώνει και το θέατρό του, καθώς έχει ήδη εμφανιστεί σε πέντε παραστάσεις του μέχρι στιγμής – άλλοτε αυτοπροσώπως και άλλοτε ως αναφορά. Όμως είναι η πρώτη φορά που της αφιερώνει ένα ολόκληρο έργο και την καθιστά κεντρικό πρόσωπο της νέας του παράστασης.

Α la carte

  • Χορός
  • Διάρκεια: 75 '

Με το έργο αυτό ο διεθνής Έλληνας χορογράφος μάς συστήνεται ως ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής της Dresden Frankfurt Dance Company. Πρόκειται για ένα έργο μεγάλης κλίμακας, που έχει λάβει ενθουσιώδεις κριτικές. Η δομή του, όπως συμβαίνει με το μενού ενός εστιατορίου, είναι ορισμένη από πριν. Ό,τι παρουσιάζεται ωστόσο στη σκηνή διαμορφώνεται από τους χορευτές και τις χορεύτριες σε ζωντανό χρόνο, κατά την αναγνωρίσιμη χορογραφική μέθοδο του Μανταφούνη, πάντα με αφετηρία τη συνομιλία μεταξύ της ομάδας και του κοινού, σαν να ετοιμάζουν μαζί ένα πολύχρωμο μενού. Με τη γενναιόδωρη αυτή πρόσκληση προς την πλατεία ανοίγει αυλαία το φετινό πρόγραμμα χορού του Φεστιβάλ.

The verso

  • Χορός
  • Διάρκεια: 75 '

Πώς μπορούν το χορευτικό σώμα και η χορογραφία να αντισταθούν στην κλασική μετωπική απεύθυνση και να δημιουργήσουν κινούμενα τοπία; Η παράσταση εμπνέεται από την αισθητική τάση του ρομαντικού κινήματος Rückenfigur και πειραματίζεται με τη χρήση της «πίσω όψης», μεταφορικά και κυριολεκτικά. Στις αρχές του 1800, ο Γερμανός ζωγράφος Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ επέστρεφε στο ίδιο θέμα ξανά και ξανά: φιγούρες που κοιτούσαν υπέροχα τοπία, με την πλάτη προς τον θεατή τους. Στην παράσταση τέσσερις χορευτές/τριες εκθέτουν την πλάτη τους στο κοινό, δημιουργώντας έτσι μια σειρά από ατμοσφαιρικές εικόνες που εναλλάσσονται μεταξύ κινούμενων και στατικών τοπίων. Η απουσία βλεμματικής επαφής και η αίσθηση εσφαλμένης τοποθέτησης των σωμάτων συνθέτουν μια πρωτόγνωρη δραματουργική σύμβαση, όπου θεατά και αθέατα στοιχεία προτείνουν κάθε φορά νέες παραστατικές αφηγήσεις. Ένα έργο «διαβατήριο» για νέες εξερευνήσεις, όπως η πίσω όψη (verso) ενός πίνακα ζωγραφικής, που αποκαλύπτει τη διαδρομή του μέσα στον χρόνο.

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260
  • Συναυλίες

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Annie": Αποκλειστικές φωτογραφίες από την πρώτη ανάγνωση στο Παλλάς

Δείτε φωτογραφίες από την πρώτη ανάγνωση του πολυβραβευμένου μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ που ανεβάζει για τέταρτη φορά η Θέμις Μαρσέλλου με all star θίασο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/09/2025

Έξτρα παράσταση για την "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Τελευταία ευκαιρία για την παράσταση - σταθμό στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου που έδωσε νέο νόημα στις σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος.

Ο Μάνος Θηραίος για τις "Λέξεις των άλλων" που μπορεί να είναι παρηγοριά ή όπλο θανάσιμο

Μια συζήτηση με αφορμή το θεατρικό μπρα ντε φερ που παίζεται στο Άβατον για δεύτερη χρονιά και μάς φέρνει αντιμέτωπους με ερωτήματα που δεν έχουν εύκολες απαντήσεις καθώς οι ήρωες του αποζητούν λύτρωση.

Η παράσταση των συνεχόμενων sold out επιστρέφει για 10η χρονιά στο Studio Μαυρομιχάλη

Μια ασφυκτικά καφκική ανάκριση λαμβάνει χώρα από τις 10 Οκτωβρίου 2025.

Επέτειος για τον Γιάννη Καλαβριανό με δύο παραστάσεις στο ιστορικό Αμφι-θέατρο

"Γιοι και κόρες, μια παράσταση για την αναζήτηση της ευτυχίας" και "Η Πύλη της Κόλασης": Με δύο θεατρικές παραστάσεις κάτω από την ίδια στέγη γιορτάζει ο πολυγραφότατος δημιουργός και σκηνοθέτης τη νέα σεζόν 2025-26 τα 20 χρόνια της Εταιρείας Θεάτρου Sforaris.

Πρώτο trailer για το "Άρωμα γυναίκας" με τον Άκη Σακελλαρίου

Το διάσημο οσκαρικό έργο "Scent of a woman", που έγινε ευρέως γνωστό από τον κινηματογράφο, σκηνοθετεί φέτος για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης.

Η Μελία Κράιλινγκ από το "Emily in Paris" στους "Ερωτευμένους" του Bios

Η σκηνοθέτις και συγγραφέας Έλενα Πέγκα σκηνοθετεί μια παράσταση που αποκαλύπτει με σκληρότητα, αλλά και ποιητική ένταση την κόλαση του έρωτα και τη βαριά κληρονομιά μίας οικογένειας.