Ο επτανήσιος ηθοποιός, γεννημένος στη Λευκάδα το 1939, με το σπινθηροβόλο βλέμμα και το φλεγματικό χιούμορ πέθανε σήμερα, 28 Φεβρουαρίου 2024, σε ηλικία 85 ετών. Καταξιώθηκε με τους κωμικούς του ρόλους στο θέατρο και την τηλεόραση, όμως για το έργο του Πίντερ, "Νεκρή ζώνη" (σε σκηνοθεσία του Αντώνη Αντύπα, 2000), είναι που έλαβε τα συγχαρητήρια του Βρετανού νομπελίστα, ενώ στο κινηματογράφο, παρόλο που διένυσε μεγάλη διαδρομή ως κωμικός, σφράγισε την καριέρα του με δύο ερμηνείες σε ταινίες του Θόδωρου Αγγελόπουλου ("Τοπίο στην ομίχλη", " Μετέωρο βλέμμα του πελαργού "), αλλά και στο " Μόνον της ζωής του ταξείδιον" του Βιζυηνού, στην κινηματογραφική μεταφορά του Λάκη Παπαστάθη.
Το λογοτεχνικό έργο του Γεώργιου Βιζυηνού τον αφορούσε άμεσα και ο ίδιος ερμήνευσε το "Αμάρτημα της μητρός μου" (φωτό εξωφύλλου), αρχικά σε σκηνοθεσία του Κωστή Καπελώνη, στο Θέατρο Τέχνης (επί τρεις σεζόν: 2007-10), κι έπειτα σε δική του (από το 2011 έως το 2017), ενώ κάποιες από τις παραστάσεις δόθηκαν στο Δρομοκαΐτειο, όπου είχε πεθάνει ο Έλληνας συγγραφέας. Με αφορμή την παράσταση, είχε δηλώσει στο "α": Ο Βιζυηνός είναι μια σύνθετη ψυχή ντοστογιεφσκική και μπεκετική˙ ρίχνεται στην περιπέτεια της ύπαρξης και ταυτόχρονα μέσω του απέραντου πόνου αποκτά τη συνείδηση της τραγωδίας, της ύπαρξης ότι το αμάρτημα του ανθρώπου, το αιώνιο και πρωταρχικό αμάρτημα, είναι ότι γεννήθηκε".
"Παιδί" του Κουν και του Θεάτρου Τέχνης, ξεκίνησε από εκεί τη σταδιοδρομία του, ως σπουδαστής της δραματικής σχολής ακόμη, ενώ το 1967 έκανε την πρώτη του του επαγγελματική εμφάνιση με το έργο "Έξι πρόσωπα ζητούν συγγραφέα" του Πιραντέλο. Διέπρεψε όμως και στο ελεύθερο θέατρο, στους θιάσους των Γιάννη Φέρτη-Ξένιας Καλογεροπούλου, Κάκιας Αναλυτή-Κώστα Ρηγόπουλου, Θανάση Βέγγου, Άγγελου Αντωνόπουλου-Μιράντας Κουνελάκη, ενώ το 1982 ερμήνευσε τον "Οθέλλο" στο Εθνικό Θέατρο, σε σκηνοθεσία του Σπύρου Ευαγγελάτου, με τον οποίο συνεργάστηκε και στο Αμφι-Θέατρο.
Το συλλυπητήριο μήνυμα της Υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη
Ο Ηλίας Λογοθέτης ήταν ένας σπουδαίος ηθοποιός που μαθήτευσε κοντά στον
Κάρολο Κουν. Ερμήνευσε, με πάθος, εντιμότητα και ήθος, σημαντικούς ρόλους,
δίνοντας τους ζωή στο θέατρο, στον ελληνικό κινηματογράφο, στην τηλεόραση. Ο
συγγραφέας Χάρολντ Πίντερ, συγχαίροντάς τον για την ερμηνεία του ως Σπούνερ,
στο έργο του "Νεκρή Ζώνη", τον ρώτησε πού οφειλόταν η ιδιαιτερότητα στο
παίξιμό του. Και ο σεμνός Ηλίας που αγαπήθηκε από το ελληνικό κοινό, σε όποιο
είδος θεατρικού λόγου κι αν επιδόθηκε, του απάντησε ότι η μεσογειακή
ιδιοσυγκρασία του τον έκανε να βάζει λίγη συγκίνηση, σε κάθε ρόλο που ερμήνευε.
Αυτή η ιδιοσυγκρασία του, η στάση ζωής του, η αφιέρωσή του και η αγάπη του για
την Τέχνη, ήταν που τον έκανε να ξεχωρίσει πολύ νωρίς, είτε έπαιζε στη
"Βαβυλωνία" του Βυζάντιου, είτε στο "Τέλος του παιχνιδιού" του Μπέκετ και
ακόμη ερμηνεύοντας Βιζυηνό στο "Μόνον της ζωής του ταξείδιον", του Λάκη
Παπαστάθη. Λευκαδίτης, λάτρης της όπερας, αφιερωμένος στη δουλειά του, διανοούμενος και
ταυτόχρονα φίλος και συνάδελφος, απλός και προσιτός, ο Ηλίας Λογοθέτης
αγαπήθηκε από το κοινό. Θα λείψει σε όλους μας. Τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια
στην οικογένεια του.