Χορός για τη φιλία και την έκσταση στο Θησείον από τους Χαρά Κότσαλη και arisandmartha

Οι arisandmartha κι η Χαρά Κότσαλη παρουσιάζουν στις "Τετάρτες χορού" που οργανώνει φέτος το θέατρο δύο ενδιαφέρουσες κινητικές περφόρμανς για 3 μόνο παραστάσεις.

Χαρά Κότσαλη Pinelopi Gerasimou

Το θέατρο Θησείον, στο πλαίσιο του κύκλου παραστάσεων χορού που έχει ξεκινήσει από τις 8 Νοεμβρίου με τίτλο "Dance, Dance, Otherwise We Are Lost", υποδέχεται τους arisandmartha και τη Χαρά Κότσαλη για τρεις Τετάρτες, 7, 14 και 21 Φεβρουαρίου, που αφιερώνονται στο χορό. 

arisandmartha | All that matter or notes on performing friendship 

all that matters
© Alaa Ghosheh

Το "All that matter or notes on performing friendship" είναι ένα έργο από τον Άρη Παπαδόπουλο και την Μάρθα Πασακοπούλου, όπου η ιδέα των δύο ως ένα, τοποθετείται αυτούσια επί σκηνής και εξετάζεται ως επιτέλεση: της φιλίας, της συνεργασίας, της σχέσης και της σκηνικής τους συνύπαρξης. Οι δυο ερμηνευτές επισκέπτονται ένα σωματικό και συναισθηματικό αρχείο που ενώ αντλεί στοιχεία από το παρελθόν, (ανα)δομείται επί τόπου στη σκηνή.

all that matters
© Alaa Ghosheh

Το αρχείο αυτό, ανοιχτό και προσωπικό ταυτόχρονα, τους επιτρέπει να επανασυστήνονται και να χαρτογραφούν τον αδιόρατο διάμεσο χώρο ―χώρο νοητό που δεν ανήκει αποκλειστικά σε κανέναν τους, ο οποίος φέρει τόσο τα προσωπικά τους ίχνη όσο και το αποτύπωμα της σχέσης τους. Το κοινό βρίσκεται παρόν σε αυτή την συνθήκη ως τρίτος πόλος, ως ανακλαστική επιφάνεια και ως αναγκαίος, για την ερμηνεία της σχέσης, μάρτυρας (7, 14, 21 Φεβρουαρίου, 8.30 μ.μ.).

Διαβάστε Επίσης

Χαρά Κότσαλη | Τo be possessed

Χαρά Κότσαλη
© Pinelopi Gerasimou

Ένα χρόνο μετά την πρώτη παρουσίαση στο φεστιβάλ νέων χορογράφων της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση κι εν μέσω περιοδείας σε σημαντικά φεστιβάλ του εξωτερικού, η Xαρά Κότσαλη προσγειώνεται για τρεις Τετάρτες στο Θέατρο Θησείον με την παράσταση "to be possessed" (7, 14, 21 Φεβρουαρίου, 9.30 μ.μ.).

Σώματα που ξεχειλίζουν, σώματα που γνωρίζουν γλώσσες που δεν διδάχθηκαν, σώματα που εισέρχονται σε μια ζώνη διακινδύνευσης και ταυτόχρονα γίνονται απειλητικά. Σώματα για πάντα εκτός εαυτού, μορφές εμπειρίας που αμφισβητούν την αυτάρκεια και την αυτονομία του ατόμου. Το "to be possessed" είναι μια σόλο σωματική και ηχητική περφόρμανς που εκθέτει υλικές και ηχητικές πτυχές ενός ετερόκλητου DIY αρχείου "δαιμονισμένων" γυναικών.

to be possessed Hara Kotsal

Η γενεαλογία των κατειλημμένων σωμάτων αφηγείται το αδύνατο της απόλυτης μοναξιάς και αποκαλύπτει ότι ο λόγος και η γραφή, η πράξη και η συνείδηση, o άυλος και ο υλικός κόσμος είναι στοιχειωμένα από φωνές που προηγήθηκαν και φωνές που δεν έχουν ακόμα γεννηθεί. Συλλέγοντας ένα αρχείο ήχων, εικόνων και υλικών, το έργο αποπειράται να βάλει διαφορετικές φωνές σε συνομιλία για το βίωμα και την έννοια της κατάληψης από δυνάμεις που ξεπερνούν το ατομικό σώμα, για τη μοναχικότητα ως συνάντηση με τις φασματικές παρουσίες της μνήμης και της σκέψης, για τα αντικείμενα που κουβαλάνε άλλες ζωές και, τελικά, για "τα ανήκουστα τραγούδια", την αόρατη μουσική που κατοικεί στα επί σκηνής ντοκουμέντα.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

to be possessed

  • Χορός
  • Διάρκεια: 40 '

Την κατάληψη του σώματος από πνεύματα και τον εξορκισμό από δαίμονες, προσωπικούς και συλλογικούς, μέσα από μια διευρυμένη ανάγνωση εξερευνά η χορεύτρια και χορογράφος, με παράλληλες σπουδές θεατρολογίας, ανθρωπολογίας και μουσικής. Η σωματική και ηχητική περφόρμανς που δημιουργεί ένα αποδιαρθρωμένο σκηνικό τελετουργικό με άξονα διαφορετικά πολιτισμικά συμφραζόμενα, παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο πλαίσιο του Onassis Dance Days 2023.

ALL THAT MATTER or notes on performing friendship

  • Χορός
  • Διάρκεια: 45 '

Οι Μάρθα Πασακοπούλου και Άρης Παπαδόπουλος μεταφράζουν τη φιλία και τη συνεργασία τους σε σκηνική επιτέλεση. Επισκέπτονται ένα σωματικό και συναισθηματικό αρχείο που ενώ αντλεί στοιχεία από το παρελθόν, (ανα)δομείται επί τόπου στη σκηνή. Το αρχείο αυτό, ανοιχτό και προσωπικό ταυτόχρονα, τους επιτρέπει να επανασυστήνονται και να χαρτογραφούν τον αδιόρατο διάμεσο χώρο, ο οποίος φέρει τόσο τα προσωπικά τους ίχνη όσο και το αποτύπωμα της σχέσης τους. Το κοινό βρίσκεται παρόν σε αυτή την συνθήκη ως τρίτος πόλος, ως ανακλαστική επιφάνεια και ως αναγκαίος, για την ερμηνεία της σχέσης, μάρτυρας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέατρο Παντού": Ο καλλιτεχνικός προγραμματισμός 2024-2025 του Καλλιτεχνικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος

Το ΚΘΒΕ παρουσιάζει το νέο του καλλιτεχνικό πρόγραμμα, συνδυάζοντας σύγχρονες δημιουργίες με αγαπημένες παραστάσεις που επαναστατούν για να συγκινήσουν και να εμπνεύσουν το κοινό.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
14/09/2024

"Τι θα πει ο κόσμος;’’:Το διαχρονικό ερώτημα βρίσκει απάντηση στο Faust

Ο Σταμάτης Πακάκης έγραψε το κείμενο, σκηνοθετεί και παίζει στην κωμωδία που έρχεται στο Faust στον Οκτώβριο.

Θέατρο Πορεία: Παράταση προσφοράς προπώλησης για τις παραστάσεις της σεζόν 2024-25

Όλες οι θεατρικές παραστάσεις του Θεάτρου Πορεία για τις οποίες ισχύει early bird προσφορά έως 13/9.

"Blind Forgiveness" στο Παλλάς: Μια μπαλετική ροκ όπερα για την αγάπη αλλά και για την τέχνη που δεν γνωρίζει σύνορα

Το Astana Ballet Theatre βρέθηκε στην Αθήνα με τους συντελεστές της μεγάλης μουσικοχορευτικής παραγωγής που κάνει πρεμιέρα στο θέατρο Παλλάς για να μας δώσει μια πρώτη γεύση απ’ όσα θα δούμε επί σκηνής.

Θέατρο του Νέου Κόσμου: 19 παραστάσεις σε 7 σκηνές και προσφορά προπώλησης για τη σεζόν 2024-25

Το ρεπερτόριο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου εξαπλώνεται φέτος σε επτά σκηνές και πέντε θέατρα, με τις υπογραφές καταξιωμένων και νεότερων σκηνοθετών και δημιουργών. Δείτε όλο το πρόγραμμα και εκμεταλλευτείτε την early bird προσφορά προπώλησης εισιτηρίων από 12-22 Σεπτεμβρίου.

"Όταν ξανά πέθανα": Μια κωμωδία αντίδοτο στον πεσιμισμό από τον Λάκη Λαζόπουλο

Η σκηνή του θεάτρου είναι ο φυσικός χώρος του ηθοποιού, σεναριογράφου, συγγραφέα, παρουσιαστή, αλλά και στιχουργού Λάκη Λαζόπουλου και σε αυτήν επέστρεψε με τη μεταφυσική κωμωδία "Όταν ξανά πέθανα", που ξορκίζει τους φόβους και κυρίως τον μεγαλύτερο ανάμεσά τους, αυτόν του θανάτου.

"Ρόζα Εσκενάζυ, η βασίλισσα του Ρεμπέτικου" μετακομίζει στην Αθήνα με πρωταγωνίστρια την Παυλίνα Χαρέλα

Η παράσταση "Ρόζα Εσκενάζυ, η βασίλισσα του Ρεμπέτικου" ταξιδεύει για αυτή τη θεατρική σεζόν από τη Θεσσαλονίκη στο Θέατρο Αλκμήνη, σε σκηνοθεσία του Αντώνη Λουδάρου και με τη συνοδεία ορχήστρας επί σκηνής.