Το έργο
Πρόκειται για το πιο σκοτεινό έργο του σπουδαίου Αμερικανού συγγραφέα, που εμπνέεται από τα προσωπικά του βιώματα. Ποιητικό, άγριο και παράφορο, μιλάει για τους προσωπικούς δαίμονες, για τη σεξουαλικότητα, για τη σχέση μητέρας και γιου και για την αδερφική αγάπη, ενώ ταυτόχρονα φέρνει στο προσκήνιο τη μάχη μεταξύ αλήθειας και ψέματος, φωτός και σκοταδιού, λογικής και "τρέλας". Αόρατος πρωταγωνιστής είναι ο ποιητής Σεμπάστιαν, νεκρός πλέον, και η δράση στρέφεται στη σύγκρουση της μητέρας του και της ξαδέρφης του σχετικά με τις συνθήκες του θανάτου του στο τροπικό νησί όπου παραθέριζε τα καλοκαίρια. Η δεσποτική κυρία Βενάμπλ, που συνδεόταν με τον γιο της με μια νοσηρή εμμονή, αρνείται πεισματικά να αποδεχτεί την αλήθεια για το φριχτό θάνατο του γιου της, που της αποκαλύπτει η Κάθριν, γι’ αυτό και έχει καλέσει ένα νεαρό γιατρό να την υποβάλει σε λοβοτομή.
Η ερμηνεία της Φιλαρέτης Κομνηνού
Μία από τις καλύτερες ηθοποιούς της γενιάς της με μεγάλη σταδιοδρομία στο θεατρικό σανίδι όσο και στην τηλεόραση, η Φιλαρέτη Κομνηνού δίνει μια σημαντική ερμηνεία ως κυρία Βενάμπλ: φωτίζει τις διαφορετικές πλευρές της ηρωίδας και αποκαλύπτει τις σκοτεινές τις όψεις, κυρίως τον χειριστικό της χαρακτήρα, αλλά και τη γοητεία της όσο και την ψυχική της κατάρρευση, όταν γκρεμίζεται η άσπιλη εικόνα που είχε για τον γιο της. "Είναι ένας πολυσύνθετος χαρακτήρας που κάνει ένα ψυχολογικό ‘σλάλομ’ κατά τη διάρκεια του έργου. Όσο ζούσε ο γιος της, τον λάτρευε σε σημείο νοσηρότητας, δεν ήταν απλώς η γνώριμή μας υπερπροστατευτική μάνα. Αφού πέθανε, εκείνη προσπαθούσε να διαφυλάξει με κάθε κόστος το ζωτικό της ψεύδος και της ήταν αδύνατο να δεχτεί όσα της έλεγε η Κάθριν – πράγμα που την κάνει και συγκινητική πέρα από αδίστακτη", σχολίασε στο "α" για τον ρόλο της.
Οι νεότεροι ηθοποιοί
Η Αναστασία Παντούση εντυπωσιάζει στον δύσκολο ρόλο της κλονισμένης Κάθριν, που υπήρξε μάρτυρας του άγριου θανάτου του Σεμπάστιαν, και τώρα βρίσκεται υπό την απειλή του εγκλεισμού και της λοβοτομής. Η ανερχόμενη ηθοποιός αντεπεξέρχεται με τσαγανό και εσωτερική δυναμική στο ρόλο μιας κοπέλας που επιμένει στην αλήθεια παρά το βαρύτατο τίμημα, την απομόνωσή της στο ψυχιατρείο, επειδή θεωρούσαν τρελά όσα έλεγε για τον Σεμπάστιαν. Πολύ ωραία είναι και η παρουσία του Δημήτρη Τσίκλη στον ρόλο του Γιατρού Κούκροβιτς, που ισορροπεί μεταξύ της επιστημονικής αποστασιοποίησης και της ανθρώπινης ενσυναίσθησης και είναι όσο διακριτικός όσο και δυναμικός χρειάζεται, καθώς καλείται να δώσει την επιστημονική του διάγνωση για την ψυχική κατάσταση της Κάθριν και την ορθότητα όσων ισχυρίζεται.
Η σκηνοθεσία
Η Λίλλυ Μελεμέ έχει δημιουργήσει μια παράσταση που παραδίδει με δυναμισμό και αμεσότητα τις συγκρούσεις του έργου και όσα διακυβεύονται πίσω από τις τις κυρίαρχες ηρωίδες του: τη μάχη με τους προσωπικούς δαίμονες, την αποδοχή της σεξουαλικότητας, τους οικογενειακούς δεσμούς που κάποτε γίνονται δεσμά. Η ίδια μάλιστα κρατάει και τον ρόλο της Κυρίας Χόλι, και μαζί με τον Πάρι Λεόντιο στο ρόλο του Τζορτζ συμπληρώνουν τη διανομή της παράστασης.
Η ατμόσφαιρα
Σημείο αιχμής αποτελεί η ατμόσφαιρα μέσα στην οποία εξελίσσσεται η δράση: ο Σταύρος Γασπαράτος που υπογράφει τη μουσική και το ηχητικό περιβάλλον δημιουργεί ένα υποβλητικό, δραματικό πλαίσιο εξέλιξης της δράσης, ενώ οι φωτισμοί της Μελίνας Μάσχα και το σκηνικό της Μικαέλας Λιακατά παραπέμπουν πολύ ωραία στο τροπικό θέρετρο όπου πέθανε ο Σεμπάστιαν.
Περισσότερες πληροφορίες
Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι
Η πλούσια και αυταρχική κυρία Βέναμπλ λάτρευε παθολογικά τον ποιητή γιο της Σεμπάστιαν και κάθε καλοκαίρι ταξίδευε μαζί του. Το περσινό καλοκαίρι, όταν για πρώτη φορά δεν τον συνόδεψε εκείνη, αλλά η νεαρή ξαδέρφη του Κάθριν, έμελλε να είναι το τελευταίο του, καθώς πέθανε κάτω από μυστηριώδεις συνθήκες. Όταν η Κάθριν αφηγείται την πραγματικότητα γύρω από τον θάνατό του, η κυρία Βέναμπλ δεν την πιστεύει και προσπαθεί να πείσει τον νευροχειρουργό Τζον Κούκροβιτς να της κάνει λοβοτομή. Ο γιατρός προσπαθεί να κατανοήσει τη θέση της Κάθριν, η οποία θα τον εμπιστευτεί, όσο εκείνος βυθίζεται στον σκιερό κόσμο της οικογένειας.