5 λόγοι για να δείτε το "Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι"

Μη χάσετε το σπουδαίο δράμα του Τενεσί Ουίλιαμς, που συνεχίζεται στη σκηνοθεσία της Λίλλυς Μελεμέ με ένα ωραίο καστ καταξιωμένων και νέων ηθοποιών.

Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι © Πάτροκλος Σκαφίδας

Το έργο

Πρόκειται για το πιο σκοτεινό έργο του σπουδαίου Αμερικανού συγγραφέα, που εμπνέεται από τα προσωπικά του βιώματα. Ποιητικό, άγριο και παράφορο, μιλάει για τους προσωπικούς δαίμονες, για τη σεξουαλικότητα, για τη σχέση μητέρας και γιου και για την αδερφική αγάπη, ενώ ταυτόχρονα φέρνει στο προσκήνιο τη μάχη μεταξύ αλήθειας και ψέματος, φωτός και σκοταδιού, λογικής και "τρέλας". Αόρατος πρωταγωνιστής είναι ο ποιητής Σεμπάστιαν, νεκρός πλέον, και η  δράση στρέφεται στη σύγκρουση της μητέρας του και της ξαδέρφης του σχετικά με τις συνθήκες του θανάτου του στο τροπικό νησί όπου παραθέριζε τα καλοκαίρια. Η δεσποτική κυρία Βενάμπλ, που συνδεόταν με τον γιο της με μια νοσηρή εμμονή, αρνείται πεισματικά να αποδεχτεί την αλήθεια για το φριχτό θάνατο του γιου της, που της αποκαλύπτει η Κάθριν, γι’ αυτό και έχει καλέσει ένα νεαρό γιατρό να την υποβάλει σε λοβοτομή.

Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι Μελεμέ
©Patroklos_Skafidas

Η ερμηνεία της Φιλαρέτης Κομνηνού

Μία από τις καλύτερες ηθοποιούς της γενιάς της με μεγάλη σταδιοδρομία στο θεατρικό σανίδι όσο και στην τηλεόραση, η Φιλαρέτη Κομνηνού δίνει μια σημαντική ερμηνεία ως κυρία Βενάμπλ: φωτίζει τις διαφορετικές πλευρές της ηρωίδας και αποκαλύπτει τις σκοτεινές τις όψεις, κυρίως τον χειριστικό της χαρακτήρα, αλλά και τη γοητεία της όσο και την ψυχική της κατάρρευση, όταν γκρεμίζεται η άσπιλη εικόνα που είχε για τον γιο της. "Είναι ένας πολυσύνθετος χαρακτήρας που κάνει ένα ψυχολογικό ‘σλάλομ’ κατά τη διάρκεια του έργου. Όσο ζούσε ο γιος της, τον λάτρευε σε σημείο νοσηρότητας, δεν ήταν απλώς η γνώριμή μας υπερπροστατευτική μάνα. Αφού πέθανε, εκείνη προσπαθούσε να διαφυλάξει με κάθε κόστος το ζωτικό της ψεύδος και της ήταν αδύνατο να δεχτεί όσα της έλεγε η Κάθριν – πράγμα που την κάνει και συγκινητική πέρα από αδίστακτη", σχολίασε στο "α" για τον ρόλο της.

Οι νεότεροι ηθοποιοί

Η Αναστασία Παντούση εντυπωσιάζει στον δύσκολο ρόλο της κλονισμένης Κάθριν, που υπήρξε μάρτυρας του άγριου θανάτου του Σεμπάστιαν, και τώρα βρίσκεται υπό την απειλή του εγκλεισμού και της λοβοτομής. Η ανερχόμενη ηθοποιός αντεπεξέρχεται με τσαγανό και εσωτερική δυναμική στο ρόλο μιας κοπέλας που επιμένει στην αλήθεια παρά το βαρύτατο τίμημα, την απομόνωσή της στο ψυχιατρείο, επειδή θεωρούσαν τρελά όσα έλεγε για τον Σεμπάστιαν. Πολύ ωραία είναι και η παρουσία του Δημήτρη Τσίκλη στον ρόλο του Γιατρού Κούκροβιτς, που ισορροπεί μεταξύ της επιστημονικής αποστασιοποίησης και της ανθρώπινης ενσυναίσθησης και είναι όσο διακριτικός όσο και δυναμικός χρειάζεται, καθώς καλείται να δώσει την επιστημονική του διάγνωση για την ψυχική κατάσταση της Κάθριν και την ορθότητα όσων ισχυρίζεται.

Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι Μελεμέ
©Patroklos_Skafidas

Η σκηνοθεσία

Η Λίλλυ Μελεμέ έχει δημιουργήσει μια παράσταση που παραδίδει με δυναμισμό και αμεσότητα τις συγκρούσεις του έργου και όσα διακυβεύονται πίσω από τις τις κυρίαρχες ηρωίδες του: τη μάχη με τους προσωπικούς δαίμονες, την αποδοχή της σεξουαλικότητας, τους οικογενειακούς δεσμούς που κάποτε γίνονται δεσμά. Η ίδια μάλιστα κρατάει και τον ρόλο της Κυρίας Χόλι, και μαζί με τον Πάρι Λεόντιο στο ρόλο του Τζορτζ συμπληρώνουν τη διανομή της παράστασης.

Η ατμόσφαιρα

Σημείο αιχμής αποτελεί η ατμόσφαιρα μέσα στην οποία εξελίσσσεται η δράση: ο Σταύρος Γασπαράτος που υπογράφει τη μουσική και το ηχητικό περιβάλλον δημιουργεί ένα υποβλητικό, δραματικό πλαίσιο εξέλιξης της δράσης, ενώ οι φωτισμοί της Μελίνας Μάσχα και το σκηνικό  της Μικαέλας Λιακατά παραπέμπουν πολύ ωραία στο τροπικό θέρετρο όπου πέθανε ο Σεμπάστιαν. 

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Η πλούσια και αυταρχική κυρία Βέναμπλ λάτρευε παθολογικά τον ποιητή γιο της Σεμπάστιαν και κάθε καλοκαίρι ταξίδευε μαζί του. Το περσινό καλοκαίρι, όταν για πρώτη φορά δεν τον συνόδεψε εκείνη, αλλά η νεαρή ξαδέρφη του Κάθριν, έμελλε να είναι το τελευταίο του, καθώς πέθανε κάτω από μυστηριώδεις συνθήκες. Όταν η Κάθριν αφηγείται την πραγματικότητα γύρω από τον θάνατό του, η κυρία Βέναμπλ δεν την πιστεύει και προσπαθεί να πείσει τον νευροχειρουργό Τζον Κούκροβιτς να της κάνει λοβοτομή. Ο γιατρός προσπαθεί να κατανοήσει τη θέση της Κάθριν, η οποία θα τον εμπιστευτεί, όσο εκείνος βυθίζεται στον σκιερό κόσμο της οικογένειας.

Νέος Ακάδημος

Ακαδημίας & Ιπποκράτους 17

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Kontakthof" της Πίνα Μπάους ξαναζωντανεύει στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Η αγάπη της Ελλάδας για την Πίνα Μπάους συναντά μια ιστορική στιγμή: το Εθνικό Θέατρο συνεργάζεται με το Pina Bausch Foundation για την αναβίωση του εμβληματικού "Kontakthof" και εγκαινιάζει έναν νέο δίαυλο διεθνούς καλλιτεχνικής ανταλλαγής.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
24/11/2025

18 ρόλοι. 1 ηθοποιός: Η Σοφία Καζαντζιάν για την ερμηνευτική πρόκληση της "Κατσαρίδας Κ."

Ως guest editor, η Σοφία Καζαντζιάν μάς εισάγει στον ανατρεπτικό κόσμο της "Κατσαρίδας Κ.", φωτίζοντας ένα ταξίδι ατέλειας, μεταμόρφωσης και ανθρώπινης αλήθειας εμπνευσμένη από το έργο του Κάφκα.

"8": Μια παράσταση σύγχρονου χορού εμπνέεται από την πυξίδα του Kandinsky

Η ομάδα χορού ΑΝΕΜΑ και η χορογράφος Ζωή Ευσταθίου παρουσιάζουν ένα νέο έργο στην ΠΛΥΦΑ.

Η "Οικογένεια Τσέντσι" ταξιδεύει στη Ρώμη: η Βεατρίκη επιστρέφει στον τόπο της τραγωδίας

Η διεθνώς αναγνωρισμένη παράσταση "Οικογένεια Τσέντσι" των Ιόλης Ανδρεάδη, Άρη Ασπρούλη παρουσιάζεται στο ιστορικό OFF/OFF THEATRE της Ρώμης, στις 25 Νοεμβρίου, επαναφέροντας στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Βεατρίκης Τσέντσι, σύμβολο αντίστασης απέναντι στην εξουσιαστική βία.

Οι παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα Δευτέρα και Τρίτη, 24 & 25/11

Οδεύουμε προς το τέλος της χρονιάς και η θεατρική σεζόν ανεβάζει στροφές! Νέες πρεμιέρες και αγαπημένες επαναλήψεις διεκδικούν δυναμικά την προσοχή μας.

Η Χριστιάνα Γαλανοπούλου, το MIRfestival 2025 και όσα "μας καίνε"

Από 21 Νοεμβρίου το διεθνές φεστιβάλ παραστατικών τεχνών MIRfestival απογειώνεται διεκδικώντας χώρο στην πόλη, σε γειτονιές της Αθήνας που δεν είχαμε φανταστεί. Εμείς μιλήσαμε με τη Χριστιάνα Γαλανοπούλου και αναμεταδίδουμε.

Για τον Γιάννη Μπέζο, το θέατρο είναι ο τόπος όπου ξαναβρίσκεις τον άνθρωπο

Ο Γιάννης Μπέζος διανύει μια ιδιαίτερα δραστήρια θεατρική χρονιά. Μας μιλά με σεβασμό για το θέατρο ως χώρο παιδείας και ανθρωπιάς, επιμένει στη σημασία της εκπαίδευσης, της τιμιότητας και της καλοσύνης, και κρατά πάντα την πίστη του στη νεολαία και στην αλήθεια της σκηνής.