Η Τίλντα Σουίντον και ο Ολιβιέ Σαγιάρ μεταξύ παρουσίας και απουσίας

Το καλλιτεχνικό δίδυμο του "Ενσαρκώνοντας τον Παζολίνι", της περφόρμανς στη Στέγη όπου ενδύματα από τις πιο συγκλονιστικές ταινίες του ανατρεπτικού σκηνοθέτη παίρνουν ξανά ζωή, παραχώρησε συνέντευξη τύπου και το "α" ήταν εκεί για να σας μεταδώσει τον παλμό.

Ενσαρκώνοντας τον Παζολίνι © Ruediger Glatz

Κάποιοι δουλεύουν στο σέρβις, άλλοι ως μπαρίστα ενώ μερικοί φεύγουν για σεζόν. Αυτές είναι κάποιες τυπικές δουλειές του καλοκαιριού, που δεν μοιάζουν σε τίποτα, όμως, με το summer job της Τίλντα Σουίντον. Κάπως έτσι χαρακτήρισε με χιούμορ η οσκαρική ηθοποιός το "Ενσαρκώνοντας τον Παζολίνι”, το sui generis ομάζ εκείνης και του ιστορικού μόδας Ολιβιέ Σαγιάρ που παρουσιάζεται αυτές τις μέρες στη Στέγη. Το "α” ήταν εκεί στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν οι δύο βασικοί συντελεστές, σε συντονισμό της Διευθύντριας Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση Αφροδίτης Παναγιωτάκου

Ενσαρκώνοντας τον Παζολίνι
© Ruediger Glatz

Είναι πολύ δύσκολο να κατηγοριοποιηθεί ένα έργο σαν και αυτό, ακόμα και από τους ίδιους τους δημιουργούς του, όπως φάνηκε από την συζήτησή μας. Έχοντας τη βάση του παζολινικού κινηματογράφου, είναι τελικά θέατρο, περφόρμανς ή μία έκθεση μόδας που δεν μοιάζει με καμία άλλη; Για την Τίλντα Σουίντον, αυτή ακριβώς η απροσδιόριστη φύση του "Ενσαρκώνοντας τον Παζολίνι” είναι που του δίνει χάρη. Απροσδιόριστη, μάλιστα, είναι και η ίδια η διαδικασία της παράστασης: υπάρχουν τόσο φιξαρισμένα σημεία όσο και στιγμές αυτοσχεδιασμού κατά την αλληλεπίδραση της ηθοποιού με τα μοναδικά κοστούμια από το "Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο", τις "Χίλιες και μία νύχτες" και το "Σαλό, 120 μέρες στα Σόδομα" του Παζολίνι.

 

Ενσαρκώνοντας τον Παζολίνι
© Ruediger Glatz

 

Διαβάστε Επίσης

Είναι πραγματικά ξεχωριστό το πρίσμα από το οποίο η Βρετανίδα καλλιτέχνις και ο Γάλλος ιστορικός μόδας και επιμελητής μιλούσαν για τα κοστούμια αυτά, τα οποία πολλοί γνωρίζουν με κάθε λεπτομέρεια. "Ήταν σαν να ήθελαν να παίξουν κάτι άλλο" θα αναφέρει χαρακτηριστικά η Σουίντον για να τονίσει πόσο ζωντανά αισθανόταν επάνω της αυτά τα εντυπωσιακά ενδύματα. Πέρα όμως από το να σφύζουν από ζωή, οι δημιουργίες αυτές έσφυζαν και από αναμνήσεις, από την παρουσία της απουσίας αυτού που κάποτε τα φόρεσε -έστω και για λίγα καρέ: "Υπάρχει ποίηση ακόμη και στις νιφάδες πιτυρίδας επάνω στο γιακά, που κάποιος -σοφά- δεν καθάρισε", είπε χαρακτηριστικά η Σουίντον. 

Πριν το καταλάβουμε, η συζήτησή μας είχε φτάσει στο τέλος της. Το μόνο που απέμενε στην αίθουσα ήταν δύο κοστούμια -ένα λευκό φόρεμα με μαύρες διακοσμήσεις και μία κάπα. "Δεν είναι για τις πλαστικές κούκλες αυτά τα ενδύματα" μάς είπαν οι συντελεστές, και ούτε για τα βεστιάρια -ούτε καν για τα fashion show. Εκεί, άλλωστε, δεν έχουμε την ευκαιρία να παγώσουμε τη στιγμή κατά την οποία ζωντανεύουν. Αυτό το αφήνουμε στο "Ενσαρκώνοντας τον Παζολίνι".

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ενσαρκώνοντας τον Παζολίνι

  • Performance
  • Διάρκεια: 100 '

Τελετουργική περφόρμανς-ντεφιλέ και, μαζί, ένας απόλυτα ιδιοσυγκρασιακός φόρος τιμής στον μεγάλο αντικομφορμιστή κινηματογραφιστή, ποιητή και ακτιβιστή Πιερ Πάολο Παζολίνι που δολοφονήθηκε βάναυσα στα 53 του χρόνια είναι η πρωτότυπη παράσταση-ζωντανή εγκατάσταση που εμπνεύστηκαν ο επιμελητής μόδας Ολιβιέ Σαγιάρ και η Βρετανίδα οσκαρική ηθοποιός Tilda Swinton, σταθεροί καλλιτεχνικοί συνεργάτες εδώ και χρόνια. Η υψηλή μόδα συναντά την υψηλή τέχνη έχοντας ως καμβά το ανδρόγυνο σώμα της Σουΐντον, που πάνω του παρελαύνει και εγγράφεται ως γεγονός μια συλλογή με περισσότερα από τριάντα κοστούμια και αντικείμενα από τις εμβληματικές ταινίες του Παζολίνι: από τις «Χίλιες και μία νύχτες» ως το «Σαλό, 120 μέρες στα Σόδομα».

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Λεωφ. Συγγρού 107, Νέος Κόσμος
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η Πειραματική κερνά τα τελευταία "Μπατόν σαλέ"

Η δημοσιογράφος που συμμετείχε στην αποκάλυψη του σκανδάλου Predator είναι η τελευταία καλεσμένη των ζωντανών συνεντεύξεων σε ελαφριά ατμόσφαιρα τις οποίες συντονίζουν η Ευδοξία Ανδρουλιδάκη και η Μαρία Φιλίνη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/04/2024

"Σ’ εσάς που με ακούτε": Η επιτυχία του ΚΘΒΕ κατεβαίνει Αθήνα

Μετά την επιτυχία που γνώρισε στη Θεσσαλονίκη, το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη έρχεται για λίγες παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου.

Η "Μαύρη σαμπούκα" γίνεται Grande και επιστρέφει για καλοκαίρι

Μετά από αμέτρητες "τελευταίες παραστάσεις" και 2 sold out περιοδείες, η κωμωδία με τους Τόλη Παπαδημητρίου και Αντώνη Στάμο έρχεται στο Άλσος για μία και μοναδική φορά.

"Βάτραχοι": Γιάννος Περλέγκας και Κι όμως κινείται συνδυάζουν Αριστοφάνη με escape room

Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον ηθοποιό και ανεβάζει την αρχαία κωμωδία χρησιμοποιώντας τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού δωματίου απόδρασης.

Ποια είναι η νέα παράσταση που έρχεται το Μάιο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου;

Ο Γιώργος Παύλου, απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ανεβάζει το πιο βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου για μια γενιά που συνθηκολόγησε και μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.

Λένα Κιτσοπούλου: Αντίστροφη μέτρηση για το "Και λέγε λέγε", τη νέα της παράσταση στο Θέατρο Τέχνης

Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί τη σκηνοθέτιδα και δημιουργό σε μια παράσταση που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών και μιλάει για τον έρωτα, την πατριαρχία και πολλά ακόμη.