Το ζήσαμε "Φακντ-απ" στις πρόβες του νέου έργου του Τάσου Ιορδανίδη

Το "α" ήταν ο πρώτος θεατής της νέας παράστασης στο Άλφα- "Ληναίος-Φωτίου", όπου συνομίλησε με την Αφροδίτη Λιάντου και τον Διονύση Παπανδρέου (τους Gen Z πρωταγωνιστές που σκηνοθετεί η Θάλεια Ματίκα) και σας μεταφέρει αποκλειστικό sneak-peak.

Φακντ-απ © Nikos Kefalas

Είναι πολύ όμορφος ο τρόπος που λάμπουν στο ημίφως της σκηνής οι μορφές των ηθοποιών. Αυτό σκεφτόμουν βλέποντας την Αφροδίτη Λιάντου και τον Διονύση Παπανδρέου να προβάρουν στο σανίδι του θεάτρου Άλφα -"Ληναίος-Φωτίου” την καινούργια παράσταση στην οποία πρωταγωνιστούν. "Φακντ-απ” ο τίτλος της και στοίχημά της είναι να μας πείσει πως "η ζωή είναι ωραία”. (από 9/12)

Φακντ-απ
© Nikos Kefalas

Συγγραφέας του έργου είναι ο Τάσος Ιορδανίδης και σκηνοθέτρια η Θάλεια Ματίκα, το δίδυμο του επιτυχημένου "Θέλω να σου κρατώ το χέρι” που τώρα περνά από τους 40-something στη Gen Z. Γίνεται να πετύχει, όμως, μία τέτοια απόπειρα ή μας περιμένει στη γωνία ένα "ok, boomer”; Όσο παρακολουθώ την πορεία του περάσματος πείθομαι περισσότερο για το πρώτο. Μπορεί το σκηνικό και οι φωτισμοί να ήταν ακόμη σε εξέλιξη, όμως το γεγονός αυτό μου επέτρεψε να δω την ωμή θεατρική μαγεία εν δράσει. Και μιλώ για μαγεία διότι πράγματι οι δύο ηθοποιοί με μετέφεραν στην κλινική αντιμετώπισης ψυχικών νοσημάτων όπου διαδραματίζεται το έργο. 

Φακντ-απ
© Nikos Kefalas

Γιατί όμως βρέθηκαν οι δυο χαρακτήρες εκεί; Εκείνη, λόγω νευρικής ανορεξίας. Εκείνος… Αυτό είναι κάτι που θα μάθετε μόνο όταν παρακολουθήσετε την παράσταση, αφού είναι κάτι που ο "Κεφάλας” αρνείται πεισματικά να πει στο "Βλήμα” μέχρι και την τελευταία στιγμή. Το έργο ουσιαστικά εξιστορεί τη γνωριμία τους, που ξεκινά με ένα ευφάνταστο κόλπο του χαρακτήρα του Διονύση και περνά από όλα τα στάδια ενός κλασικού boy-meets-girl.

"Ζούμε σε μια εποχή ψεύτικη, επιφανειακή, όπου η ουσιαστική επαφή λείπει. Το παρατηρώ και στους συνομιλήκους μου αυτό."
Διονύσης Παπανδρέου

Όσο περνά ο χρόνος γνωρίζονται όλο και περισσότερο και έρχονται πιο κοντά, με μία διάθεση περισσότερο φροντιστική παρά αμιγώς ερωτική. Η πιο όμορφη στιγμη τους κατ’ εμέ -κι αυτό θα το προδώσω- είναι όταν δρουν στη σιωπή, με ένα βίντεο να παίζει από πίσω τους. Η βιντεοπροβολή συνδύαζε πλάνα από ταινίες, καλλιτέχνες, πολιτικά πρόσωπα της ιστορίας (που όλα θα έβγαζαν νόημα στη συνέχεια του έργου) μαζί με στιγμιότυπα από τον Γαλαξία -"γεννιέται ο κόσμος όταν φιλιούνται δυο” που λέει κι ο Μάλαμας, θα σκεφτώ αυθόρμητα.

Φακντ-απ
© Nikos Kefalas

Ένα άλλο δυνατό σημείο του έργου είναι οι μουσικές επιλογές που το ντύνουν, όπως το "Wonderful life” των Black. Και πράγματι, αυτό είναι που προσπαθεί να πείσει ο "Κεφάλας” το "Βλήμα” του: ότι η ζωή είναι πραγματικά υπέροχη. Ότι είναι ωραία, όπως έλεγε και ο Γκουίντο, ο πρωταγωνιστής στο "La vita è bella” -ένας χαρακτήρας που τον έχει επηρεάσει πολύ. Εκείνη, όμως, παραμένει πεισματικά κυνική. Και οι δύο άλλωστε έχουν περάσει πολύ δύσκολα λόγω των γονιών τους, που κατέστρεψαν το όνειρά τους. "Πάντα βρίσκουν να πουν ακριβώς αυτό που σε διαλύει” είναι μια φράση που κρατώ, παραφράζοντας μια ατάκα του χαρακτήρα της Αφροδίτης.

Φακντ-απ
© Nikos Kefalas

"Ας κάνουμε και λίγο ό,τι γουστάρουμε. Χωρίς πολλά μη και πρέπει”.
Αφροδίτη Λιάντου

Μετά το τέλος του περάσματος είχα την ευκαιρία να μιλήσω μαζί της και με τον Διονύση -ο οποίος μάλιστα ανεβαίνει πρώτη φορά στο σανίδι. Άραγε εκείνοι έχουν νιώσει ποτέ φακντ-απ; "Έχω περάσει περίοδο που δεν με καταλάβαινε κανείς" εκμυστηρεύεται η Αφροδίτη, η οποία όμως θα συνεχίσει: "Μέσα από τέτοιες περιόδους μπορείς να μάθεις λίγο παραπάνω τον εαυτό σου και να αποκτήσεις μεγαλύτερη σιγουριά στη δύναμή του”. Ο Διονύσης θα συμφωνήσει, επισημαίνοντας τον ρόλο των social media στο αίσθημα της αποξένωσης του σύγχρονου δυτικού ανθρώπου: "Ζούμε σε μια εποχή ψεύτικη, επιφανειακή, όπου η ουσιαστική επαφή λείπει. Το παρατηρώ και στους συνομιλήκους μου αυτό. Ακόμα κι όταν βγαίνεις, υπάρχει μια παγωμένη κατάσταση, είναι όλοι στο κινητό”.

Φακντ-απ
© Nikos Kefalas

Δεν θα μπορούσα να μη ρωτήσω τους ηθοποιούς σχετικά με τη ψυχική υγεία, ένα ζήτημα πάνω στο οποίο στηρίζεται το έργο. "Πιστεύω ότι σίγουρα έχει γίνει ένα βήμα προς την ευαισθητοποίηση, αλλά είμαστε ακόμη πίσω στην Ελλάδα” παρατηρεί η Λιάντου, με τον Παπανδρέου να συμφωνεί ότι ακόμη υπάρχει ταμπού γύρω από αυτό το ζήτημα και να υπογραμμίζει ότι: "δεν πρέπει να περιθωριοποιούμε τα άτομα με ψυχικά νοσήματα, ώστε να νιώθουν ότι έχουν ένα στήριγμα”.

Και για το τέλος, Gen Z Vs The World. Πόσο διαφέρουν τελικά οι μπούμερ από τους ζούμερ; Στην Αφροδίτη δεν αρέσει που στη σημερινή εποχή οι ρυθμοί είναι καταιγιστικοί κι έχει χαθεί η ανεμελιά, όμως αναγνωρίζει στη γενιά μας ότι κάνει προσπάθεια να σταματήσει να κρίνει τους άλλους. Κι αν είχε μια συμβουλή για εμάς; "Ας κάνουμε και λίγο ό,τι γουστάρουμε. Χωρίς πολλά μη και πρέπει”.

Φακντ-απ
© Nikos Kefalas

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Φακντ-απ

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Σκηνικός χώρος: μια κλινική αντιμετώπισης ψυχικών νοσημάτων κάπου στο δυτικό κόσμο. Ρόλοι: δύο εκπρόσωποι της γενιάς Ζ, ένα κορίτσι κι ένα αγόρι. Εκείνος είχε όνειρο να γίνει σκηνοθέτης. Εκείνη τραγουδίστρια. Τελικά, η ζωή τα έφερε έτσι και είναι «φακντ απ». Από την άλλη «η ζωή είναι ωραία», όπως έχει πει κι ο Ρομπέρτο Μπενίνι. Δύο νέοι που προσπαθούν να ακουστούν σε έναν κόσμο που δεν τους ακούει. Στην προσπάθεια τους θα φτιάξουν μία δική τους πραγματικότητα. Για το τώρα και για το μετά. Για να γιατρέψουν αυτά που τους πονάνε. Ψάχνουν έναν κοινό κώδικα. Εκείνος πιο αποφασισμένος. Εκείνη, επιφυλακτική. Ή μήπως συμβαίνει το αντίστροφο; Αμαρτίες γονέων παιδεύουσι τέκνα και οι κραυγές τους παλεύουν να δημιουργήσουν το νόημα της νέας ζωής που προσπαθούν να φτιάξουν.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Matilda The Musical" έρχεται στο Παλλάς τη νέα σεζόν 2024-25 και ετοιμάζει πρώτη ακρόαση για παιδιά

Η Θέμις Μαρσέλλου ετοιμάζει μια νέα υπερπαραγωγή του πολυβραβευμένου μιούζικαλ των Ντένις Κέλι και Τιμ Μίντσιν που βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Ρόαλντ Νταλ και ανακοινώνει ακρόαση για κορίτσια και αγόρια 6-13 ετών.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
10/05/2024

42 θεατρικές παραστάσεις που συνεχίζονται μετά το Πάσχα

Σημαντικά έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, η ελληνική δραματουργία σε πολλές διαφορετικές εκφάνσεις, ερευνητικό θέατρο, δικαστικό δράμα και μυστήριο, θέατρο έξω από το θέατρο και ιστορίες αληθινών προσώπων που ενέπνευσαν θεατρικά έργα. Όλα αυτά συμπεριλαμβάνονται στο σύνολο των θεατρικών παραστάσεων που συνεχίζονται μετά το Πάσχα, δίνοντάς μας μια ακόμα ευκαιρία για ανοιξιάτικες εξορμήσεις στη θεατρική Αθήνα.

"If I can not dance, I will not be a part of your revolution" δηλώνει η Μαρία Κολιοπούλου στο νέο της έργο

Στο νέο της χορογραφικό έργο μεγάλης κλίμακας, το ιδρυτικό μέλος της ομάδας Πρόσχημα συμπράττει με ερμηνεύτριες διαφορετικών ηλικιών και ικανοτήτων αναζητώντας την βαθιά απόλαυση της στιγμής.

"The last lunch" σερβίρει το πρώτο αγγλόφωνο θέατρο στην Ελλάδα

Το Theatre of the No, μετά την επιτυχία της παράστασης "Περιμένοντας τον Γκοντό", παρουσιάζει τη μουσική κωμωδία του Γιόελ Γούλφχαρτ σε σκηνοθεσία του Μάνου Τσότρα.

"Ηλικία και διακρίσεις" είναι το νέο θέμα του κύκλου συζητήσεων του Εθνικού

Σε συνέχεια της πρωτοβουλίας που πυροδοτεί τον διάλογο για φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα, έρχεται μία νέα συζήτηση με ελεύθερη είσοδο, όπου θα μιλήσουν μεταξύ άλλων η Μαριάννα Κάλμπαρη, η Αλίκη Αλεξανδράκη και ο Θέμης Πάνου.

To 3ο Φεστιβάλ σύγχρονου καλλιτεχνικού καμπαρέ έρχεται στο Red Jasper Cabaret Thatre

Το φεστιβάλ της καμπαρέ θεατρικής σκηνής της Κυψέλης είναι και πάλι εδώ για να προσφέρει στο κοινό δέκα ημέρες με παραστάσεις θεάτρου, χορού, cabaret acts, music performances, aerial acrobatics, drag performances και πολλά ακόμη.

Θέλω να σου κρατάω το χέρι

Οι σύγχρονες σχέσεις και οι ρόλοι των δύο φύλων μέσα σε αυτές απασχολούν το πρώτο θεατρικό έργο του Ιορδανίδη, που κινείται με άνεση στο είδος της δραμεντί και παρουσιάζεται σε ένα φυσικό όσο και προσωπικό ανέβασμα. | Powered by Uber