Μάριο Μπανούσι και Εθνικό Θέατρο βραβεύονται στο Φεστιβάλ Bitef στο Βελιγράδι

Ξεχώρισε στο διεθνές ευρωπαϊκό φεστιβάλ το χειροποίητο εικαστικό θεατρικό σύμπαν που έπλασε ο πολυσχιδής νέος καλλιτέχνης για την παράσταση «Goodbye, Lindita».

Goodbye Lindita

Το Εθνικό Θέατρο απέσπασε δύο μεγάλα τιμητικά βραβεία στο διεθνές Φεστιβάλ Bitef στο Βελιγράδι, όπου συμμετείχε με την παράσταση "Goodbye, Lindita" σε σκηνοθεσία του Μάριο Μπανούσι. Πιο αναλυτικά κατέκτησε το Ειδικό Βραβείο Bitef "Jovan Ćirilov” για σπάνια συνεισφορά στη θεατρική τέχνη και το Βραβείο "Politika" καλύτερης σκηνοθεσίας. 

Στο "Goodbye, Lindita” ο πολυσχιδής Μάριο Μπανούσι προτείνει ένα προσωπικό, χειροποίητο εικαστικό θεατρικό σύμπαν, που εμπνέεται από το παρελθόν των Βαλκανίων, από ταφικά έθιμα και παραδόσεις πολλών χωρών για να φτιάξει μια παράσταση με κέντρο την απώλεια. "Η παράσταση λειτουργεί σαν τελετουργικό δρώμενο, σαν μια διαβατήρια τελετή προς την κατάσταση του θανάτου, το κάνει όμως με όρους υψηλής τέχνης”, διαβάζουμε στην κριτική του "α” για την παράσταση που αποτέλεσε μια πολύ σημαντική στιγμή για την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου τη σεζόν 2022-23. Σημειώνεται ότι η παράσταση συνεχίζεται και φέτος μέχρι τις 3 Δεκεμβρίου με ανανεωμένη διανομή: Χρυσή Βιδαλάκη, Μπάμπης Γαλιατσάτος, Εριφύλη Κιτζόγλου , Κατερίνα Κρίστο, Μάριο Μπανούσι / Άρης Μπαλής (σε διπλή διανομή), Ελένη Άμπια Νζάνγκα, Βασιάνα Σκοπετέα, Αλεξάνδρα Χασάνι.

>>Διαβάστε την αναλυτική κριτική της παράστασης εδώ

Goodbye Lindita
 

"Το ταλέντο του Μπανούσι, η διαίσθησή του και η δεξιοτεχνία της δουλειάς του πάνω στον χρόνο και την έννοια του προσωρινού ξεχωρίζουν και συνιστούν μια σπάνια συνεισφορά στις παραστατικές τέχνες. Σε σχέση με την πρόσληψη άλλων παραστάσεων που παρακολουθήσαμε, που είχαν ως στόχο να ενεργοποιήσουν κάποια ή κάποιες από τις αισθήσεις μας, θέλουμε να μοιραστούμε ότι για την κριτική επιτροπή η εναρκτήρια σκηνή με τη συρταριέρα, όπου οι αναμνήσεις της θλίψης αποθηκεύονται με τη μορφή του νεκρού σώματος ενός αγαπημένου προσώπου, ήταν τόσο συναρπαστική ώστε να σταματήσουμε λίγο την αναλυτική μας προσέγγιση και να ανοίξουμε τις καρδιές μας. Και ο Μάριο Μπανούσι τις διαχειρίστηκε με φροντίδα", σημειώνει η κριτική επιτροπή του Ειδικού Βραβείου "Jovan Ćirilov”.

O Μάριο Μπανούσι είναι, επίσης, ο φετινός νικητής του βραβείου "Politika" καλύτερης σκηνοθεσίας: "Στο "Goodbye, Lindita” τα όρια μεταξύ του ορατού και του αόρατου κόσμου είναι ρευστά, οι νεκροί και οι ζωντανοί μοιράζονται έναν κοινό χώρο που παραπέμπει στην ιδέα της αιωνιότητας του πνεύματος ή της ανυπαρξίας του θανάτου. Η σκηνοθετική προσέγγιση του Μάριο Μπανούσι μας ‘εκθέτει’ σε υψηλής συναισθηματικής θερμοκρασίας ονειρικές και ταυτόχρονα ποιητικές εικόνες του θανάτου όπως και του τρόπου αντιμετώπισης του πένθους" αναφέρει η κριτική επιτροπή του Βραβείου "Politika”.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Goodbye, Lindita

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 60 '

Ο πολυσχιδής καλλιτέχνης παρουσιάζει ξανά την επιτυχημένη, προσωπικής σύλληψης εικαστική περφόρμανς του, που εμπνέεται από τα ταφικά έθιμα και τις παραδόσεις των Βαλκανίων και επικεντρώνεται στο θέμα του θανάτου, του πένθους και της διαχείρισης της απώλειας. Η παράσταση διαδραματίζεται σε ένα απλοϊκό σπίτι με στοιχειώδη έπιπλα και ξεκινά από τις καθημερινές, σχεδόν μηχανικές δραστηριότητες ενός μεσήλικου ζευγαριού. Σύντομα τα πράγματα αλλάζουν και, μπροστά στα μάτια των θεατών, ο οικείος χώρος σταδιακά μετουσιώνεται, συμμετέχοντας μαζί με τους ερμηνευτές σε μία αποχαιρετιστήρια ταφική τελετουργία που οδηγείται ολοένα στην κλιμάκωση. Το έργο, μέσα από την δύναμή του, συνομιλεί προσωπικά με κάθε θεατή, χωρίς, μάλιστα, να αξιοποιεί καθόλου τον λόγο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πέντε ραντεβού στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Με σύγχρονα ελληνικά έργα, μία επανάληψη, δύο πολυαναμενόμενες ξένες μετακλήσεις και μια σημαντική πολιτική μαρτυρία συνεχίζεται το πρόγραμμα του Φεστιβάλ, σε Μικρή Επίδαυρο και Πειραιώς 260, την εβδομάδα 10-16 Ιουλίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
09/07/2025

Ακρόαση από το θέατρο Αγγέλων Βήμα με προορισμό τη θεατρική Αυστραλία

Ένα θεατρικό αφιέρωμα στη σύγχρονη δραματουργία της Αυστραλίας ετοιμάζει το Αγγέλων Βήμα για τη σεζόν 2025-26.

"Η θάλασσα και ο γέρος": Ο Τάσος Νούσιας στον συγκλονιστικό ρόλο του Σαντιάγο, στην Ηλιούπολη

Ο βραβευμένος Τάσος Νούσιας πρωταγωνιστεί, για 2η χρονιά, στην παράσταση "Η Θάλασσα και ο Γέρος" – μια θεατρική μεταφορά του αριστουργήματος του Έρνεστ Χέμινγουεϊ "Ο Γέρος και η Θάλασσα", σε σκηνοθεσία Μαρλέν Καμίνκσι.

"Στο τσακ!" της Δήμητρας Παπαδοπούλου – Η ξεκαρδιστική κωμωδία επιστρέφει

Η ανατρεπτική κωμωδία της Δήμητρας Παπαδοπούλου "Στο τσακ!" επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Αλέκος Αλεξανδράκης και υπόσχεται γέλιο μέχρι δακρύων, μέσα από παρεξηγήσεις, σύγχρονες σχέσεις και... εκπλήξεις στο τσακ.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου συνεχίζει την καλοκαιρινή της περιοδεία

Έχοντας ήδη επισκεφτεί κάποια θέατρα της Ελλάδας και του εξωτερικού, η κατά Τερζόπουλο "Ορέστεια" συνεχίζει να περιοδεύει με τελευταίο σταθμό το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.

Αποκλειστικό: Ένα θερινό σινεμά γεννιέται στο Επί Κολωνώ

Το Επί Κολωνώ είναι μια κυψέλη πολιτισμού που δεν σταματά να ονειρεύεται και να μοιράζεται ιδέες και εμπειρίες. Φέτος, μετατρέπει την αυλή του σε θερινό σινεμά, προσκαλώντας μας σε βραδιές ποιοτικού ανεξάρτητου κινηματογράφου, κάτω απ’ τον πλάτανο.

"Ιφιγένεια / Βορά": Από τον βωμό της Αυλίδας, στη σκηνή της Πειραιώς

"Ήρθα εδώ, να δω τη θάλασσα, να διαλογιστώ, ν’ αλλάξω. Πάντα μπορείς να ξαναρχίζεις…". Με αυτή τη φράση ξεκινά το ταξίδι της Ιφιγένειας, όχι στην Αυλίδα αυτή τη φορά, αλλά στην Πειραιώς 260, μέσα από τον θεατρικό μονόλογο "Ιφιγένεια / Βορά", σε κείμενο της Βίβιαν Στεργίου και σκηνοθεσία της Αικατερίνης Παπαγεωργίου.