Χριστίνα Σουγιουλτζή: "Είναι αδιανόητο αυτό το συμπαντικό κούρδισμα μέσα στο οποίο υπάρχουμε, τόσο μικροί, τόσο λίγοι"

Με αφορμή το Μυστήριο 109 "Το σωματίδιο Higgs" που θα παρουσιαστεί στην Ελευσίνα, η συν-ιδρύτρια της ομάδας χορού και τσίρκου "Κι όμΩς κινείται" μιλά στο "α" για την παράσταση, τη γοητεία της φυσικής και την ανάγκη του σύγχρονου θεατή για χιούμορ.

Μυστήριο 109

Πώς θα περιγράφατε με δικά σας λόγια τον κόσμο της παράστασής σας "Το σωματίδιο Higgs”, που δούμε στην Ελευσίνα στις 23/9;
Είναι μία διάλεξη φυσικής από τον Δημήτρη, όσο γίνεται πιο πλήρης και πιο κατανοητή. Εμείς σε γενικές γραμμές εικονοποιούμε την αφήγηση, παριστάνοντας τα σωματίδια και τις περιπέτειές τους, μ’ ένα τρόπο κάπως αφελή. Έτσι όπως θα ζωγράφιζε την κατάσταση ένα παιδί. Το σκηνικό της παράστασης, μια σιδερένια γεωμετρική κατασκευή που φέρνει στο νου την εικόνα της μοριακής δομής, είναι ο βασικός τρόπος σύνδεσης των χορευτών και εμφάνισης των ακροβατικών πράξεων. Η μουσική σύνθεση, σε ερμηνεία του Κλέωνα Αντωνίου, του Γιώργου Κωσταντίνου, του Μιχάλη Γαλάνη και του Δημήτρη Αποστολάκη. αφηγείται κι αυτή χρησιμοποιώντας το χιούμορ, αλλά προσφέρει και τον απαραίτητο ρυθμό αλλά και μια ανάσα στην ξέφρενη πορεία αυτής της διάλεξης-γιορτής. 

Μυστήριο 109
© Γιώργος Βιτσαρόπουλος
Ο Δημήτρης Αποστολάκης με τη Χριστίνα Σουγιουλτζή

Τι είναι αυτό που σας γοητεύει προσωπικά στον κόσμο της φυσικής και πώς καταφέρατε να τον συνδυάσετε με τον κόσμο του τσίρκου και του χορού;
Είναι το πιο σουρεαλιστικό παραμύθι που μπόρεσε να εφεύρει το ανθρώπινο μυαλό. Με συγκινεί αλήθεια η προσπάθεια κατανόησης του σύμπαντος, του μικρού και του μεγάλου. Είναι μια αναζήτηση που αγγίζει τα όρια της τρέλας, αν αναλογιστείς τα μεγέθη, το μυστήριο της αρχής και του τέλους, τον τρόπο λειτουργίας. Είναι αδιανόητο αυτό το συμπαντικό κούρδισμα μέσα στο οποίο υπάρχουμε, τόσο μικροί, τόσο λίγοι, αλλά με μια μανία να καταλάβουμε, μανία αστείρευτη, ένα όνειρο κατανόησης που κάτι στιγμές μοιάζει να είναι αληθινό. 

Μυστήριο 109
© Γιώργος Βιτσαρόπουλος

Αναφέρετε στην περιγραφή της παράστασή σας ότι υπάρχουν σε αυτήν "ισχυρές δόσεις χιούμορ”. Πιστεύετε ότι αυτό είναι ένα στοιχείο που οι θεατές έχουν ιδιαίτερα ανάγκη στις μέρες μας;
Εμείς το έχουμε ανάγκη. Αυτήν την ποιότητα στην ανθρώπινη επικοινωνία, που σε κάνει να ξεφουσκώνεις από το βάρος της αποστολής και του σημαντικού, που σε αφήνει ελαφρύ. Δε μιλάω για τον αστεϊσμό της σάτιρας της καθημερινότητας, μιλάω για τον αστεϊσμό που προκύπτει από την αποδοχή των αντιφάσεων, όπως:  ένας μικρός άνθρωπος σε ένα αδιανόητα μεγάλο σύμπαν, η βία της φυσικής ανάγκης και το αδιατάραχτο βάθρο της σκέψης, το μεγαλείο του επιτεύγματος, σε σχέση με τη φθορά και το άγχος του θανάτου, οι επιστημονικές ανακαλύψεις και η κοινωνική πραγματικότητα. Ναι, αλήθεια έχουμε ανάγκη το χιούμορ. Είναι από τις πιο θαυμαστές δυνατότητες για μένα, να μπορείς να προσφέρεις το γέλιο, να αποτινάξεις αυτό το βαρύ πέπλο του δεδομένου, που κατακάθεται παντού και μας κάνει να ξεχνάμε. Τα θαύματα και τα θαυμαστά.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Το σωματίδιο Higgs

  • Χοροθέατρο

Επτά χορευτές και ακροβάτες χρησιμοποιώντας την εικόνα και τον ήχο, διηγούνται σε έναν τρισδιάστατο σκηνικό χώρο το πανάρχαιο παραμύθι της δημιουργίας του σύμπαντος. Το έργο συνθέτει μία άτυπη διάλεξη αυξανόμενης εντροπίας από τον Χαΐνη Δημήτρη Αποστολάκη -ο οποίος έχει διατελέσει ερευνητής στο CERN, σε αυτό ακριβώς το πεδίο αναζήτησης του μποζονίου Higgs. Ταυτόχρονα, αποτελεί μια ωδή στην ακούραστη γενναιότητα του ανθρώπινου είδους, που προσπαθεί με ό,τι μέσο διαθέτει, να καταλάβει πώς φτιάχτηκε ο κόσμος μας και τι τελικά θα απογίνουμε. Μια παράσταση που καταπιάνεται -με ισχυρές δόσεις χιούμορ- με όλα αυτά τα συμβάντα, που μας αφήνουν να προσπαθούμε να τακτοποιήσουμε λιγάκι το απέραντο σύμπαν.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Τι είδαμε τελικά στην παράσταση "Η Καταρίνα και η ομορφιά να σκοτώνεις φασίστες";

Με έναν προβοκατόρικο τίτλο και ένα αντίστοιχο φινάλε, η παράσταση του Πορτογάλου Τιάγκο Ροντρίγκες φιλοδόξησε να ερεθίσει τα αντανακλαστικά μας πάνω στο πρόβλημα του νεοφασισμού. Τα κατάφερε όμως;

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
10/12/2023

Τελευταίες παραστάσεις για τη "Σίρλεϊ" στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

Η παράσταση, που πραγματεύεται τη θέση της γυναίκας στην κοινωνία και στο γάμο, αλλά και την αναζήτηση της ταυτότητας του κάθε ανθρώπου, ολοκληρώνει το ταξίδι της.

Τελευταίες παραστάσεις για τη "Σκιά του Μαρτ" του Στιγκ Ντάγκερμαν στο θέατρο Αργώ

Στην παράσταση ερμηνεύουν οι ηθοποιοί: Αιμιλία Υψηλάντη, Φώτης Καράλης, Εμμανουέλα Κοντογιώργου, Θεόφιλος Μανόλογλου.

Το Θέατρο Coronet κλείνει 20 χρόνια λειτουργίας και το γιορτάζει με το Special Week Offer

Ειδικό εισιτήριο με μόλις 5€ για όλες τις παραστάσεις, για όλη την βδομάδα και για όλες τις ζώνες.

Σοφία Μαραθάκη: "Στον κόσμο του "Love and money" του Ντένις Κέλι πρωταγωνιστούν θύματα και θύτες της κατανάλωσης"

Η σκηνοθέτις και ηθοποιός γράφει για το τρομακτικά επίκαιρο έργο του καταξιωμένου Βρετανού συγγραφέα που αποτυπώνει τον ανελέητο ρυθμό της σύγχρονης ζωής, το οποίο μόλις ξεκίνησε να παίζεται στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν.

"Ανοιχτή Σκηνή": Επιστήμη και τέχνη συναντώνται (ξανά) στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν

Ακολουθούν το δεύτερο και τρίτο μέρος της θεματικής: "Κλιματική κρίση: η ζωή μας αλλάζει".

"Ενσαρκώνοντας τον Παζολίνι": Η Τίλντα Σουίντον στη Στέγη

Η σπουδαία ηθοποιός έρχεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση (11-16/12) με μια ξεχωριστή περφόρμανς/ντεφιλέ, στην οποία πρωταγωνιστούν τα αυθεντικά κοστούμια των ταινιών του Πιέρ Πάολο Παζολίνι.