"Η άνοδος του Αρτούρο Ούι": Η σαρωτική παράσταση του Άρη Μπινιάρη επαναλαμβάνεται στο Θέατρο Ark

Το έργο-καλλιτεχνική μαρτυρία για τους κινδύνους της ανεξέλεγκτης εξουσίας έρχεται για δεύτερη σεζόν με πρωταγωνιστή του Γιώργο Χρυσοστόμου και μια δυνατή ερμηνευτική ομάδα.

Η άνοδος του Αρτούρο Ούι Πάτροκλος Σκαφίδας©

H παράσταση που συζητήθηκε όσο λίγες την περασμένη χρονιά, "Η άνοδος του Αρτούρο Ούι", επιστρέφει στο ολοκαίνουργιο θέατρο Ark στην Κυψέλη από την Τετάρτη 18 Οκτωβρίου. Υπό τη σκηνοθετική οπτική του Άρη Μπινιάρη, με τον Γιώργο Χρυσοστόμου στην καλύτερη στιγμή της καριέρας του και με ένα κορυφαίο υποκριτικό ανσάμπλ, η μακάβρια φάρσα του Μπέρτολτ Μπρεχτ μεταμορφώθηκε, εμποτίστηκε με ήχους απόκοσμους και πήρε συγκλονιστικά σύγχρονες διαστάσεις. 

Η άνοδος του Αρτούρο Ούι
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Ένα αριστουργηματικό μείγμα σάτιρας, πολιτικού σχολιασμού και σκοτεινού χιούμορ, ένα έργο- καλλιτεχνική μαρτυρία για τους κινδύνους της ανεξέλεγκτης εξουσίας και τους παραλληλισμούς που κάνει με ιστορικά και σύγχρονα γεγονότα. Το έργο μεταμορφώνεται στα χέρια του Άρη Μπινιάρη και απεικονίζει μοναδικά αλληγορικά την άνοδο της δημαγωγικής φιγούρας, του Αρτούρο Ούι, ο οποίος εκμεταλλεύεται τον φόβο, τη χειραγώγηση και τη διαφθορά για να καταλάβει την εξουσία. "Μέσα από το έργο σχολιάζουμε ένα κατευθυνόμενο σύστημα, το οποίο ο κόσμος έχει αρχίσει να αντιλαμβάνεται. Σχολιάζει τον Τύπο, τους επιχειρηματίες, την πολιτική. Επειδή πολλές φορές εθελοτυφλούμε, το έργο είναι μια πολύ καλή υπενθύμιση. Καθένας θα ταυτιστεί με κάτι μέσα σ’ αυτό. Θα του θυμίσει κάτι που είδε στις ειδήσεις, κάτι που άκουσε στη δουλειά" έχει δηλώσει σε πρόσφατη συνέντευξή του στο "α" ο Γιώργος Χρυσοστόμου.

Η άνοδος του Αρτούρο Ούι
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Το θέατρο Ark μοιάζει με μία σκοτεινή και απόκοσμη πασαρέλα πάνω στην οποία τα πρόσωπα του έργου αντιπροσωπεύουν αρχετυπικούς χαρακτήρες της κοινωνίας μας. "Ο Άρης Μπινιάρης δεν αποδίδει απλώς το έργο μέσα από μια αξιοσημείωτου δυναμισμού σκηνική φόρμα, αλλά το επανατοποθετεί –νοητά αλλά αιχμηρότατα– στον 21ο αι" διαβάζουμε στη κριτική του "α" για τη παράσταση. Στον ρόλο του Αρτούρο Ούι ο Γιώργος Χρυσοστόμου που ερμηνεύει με τρόπο μοναδικό τον αποτρόπαιο αυτόν γκάνγκστερ του μεσοπολέμου. Η διαρκώς παρούσα μουσική σύνθεση του Αλέξανδρου Κτιστάκη δημιουργεί μία υποβλητική ατμόσφαιρα με την οποία εναρμονίζονται οι υπέροχοι φωτισμοί της Στέλλας Κάλτσου και τα σκηνικά και τα κοστούμια του Πάρι Μέξη.

Η άνοδος του Αρτούρο Ούι
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Λίγα θεατρικά κείμενα έχουν αφήσει τόσο ανεξίτηλο το σημάδι τους, όσο "Η άνοδος του Αρτούρο Ούι". Γραμμένο το 1941, το έργο έχει χαρακτηριστεί από τον ίδιο τον Μπέρτολτ Μπρεχτ ως "ιστορική φάρσα". Με φόντο τον υπόκοσμο του Σικάγο του Μεγάλου Κραχ, τα γεγονότα αντικατοπτρίζουν την άνοδο του Αδόλφου Χίτλερ και του ναζιστικού καθεστώτος στη Γερμανία και σημαδεύουν τους μηχανισμούς που στηρίζουν και εκτρέφουν τον φασισμό. Ο Μπρεχτ ανασυνθέτει την ιστορία μεταφέροντας τη δράση στο γκανγκστερικό περιβάλλον της Αμερικής του μεσοπολέμου σαν μια σατιρική αναπαράσταση χρησιμοποιώντας στοιχεία αλληγορικά. Τελικά, το έργο αυτό λειτουργεί σαν προειδοποιητικό παράδειγμα ενάντια στη γοητεία της δημαγωγίας και του αυταρχισμού και υπενθυμίζει πως η χειραγώγηση της πληροφορίας μπορεί να επηρεάσει νευραλγικά την κοινή γνώμη και να εδραιώσει την εξουσία.

Προπώληση εισιτηρίων από το more.com

Διαβάστε Επίσης

 

Διαβάστε Επίσης

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Για τον Βαγγέλη Χαρισόπουλο το stand up comedy είναι έρωτας

Ο κωμικός Βαγγέλης Χαρισόπουλος, γνωστός και ως η φωνή του τηλεοπτικού "Shopping Star", συνεχίζει ακάθεκτος με την stand up comedy παράσταση "Πόσο χρόνο έχω;" και μας μιλάει σε μια άκρως χιουμοριστική συνέντευξη.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
27/11/2025

"Το αποτύπωμα": Ας μιλήσουμε για τη διαστρέβλωση της γυναικείας ταυτότητας

Η Φένια Αποστόλου δημιουργεί ένα πολυμεσικό σκηνικό σύμπαν, στο οποίο κίνηση, φως, μουσική, video art και σιωπή λειτουργούν ως εργαλεία σχολιασμού της πατριαρχικής διαστρέβλωσης της γυναικείας ταυτότητας μέσα στον χρόνο.

Η σοφόκλεια "Ηλέκτρα" του Δημήτρη Τάρλοου επαναπροσεγγίζεται για το κλειστό θέατρο

Μετά την καλοκαιρινή επιτυχία της, η "Ηλέκτρα" του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου επιστρέφει σε κλειστό θέατρο, με τον τίτλο "Ηλέκτρα εντός", φέρνοντας το τραγικό δράμα πιο κοντά στον θεατή, με ένταση, μουσική και νέα, δυναμική σύνθεση χαρακτήρων.

Το Εργαστήρι Δραματοθεραπείας & Θεατρικής Έκφρασης αναδεικνύει τη "Σημασία του να (μην) είναι κανείς σοβαρός"

Το Εργαστήρι μετακομίζει φέτος στο Θέατρο 104 και ετοιμάζει ένα ταξίδι στην κωμωδία.

Ο "Ματωμένος γάμος" για 2η χρονιά στους Μοντέρνους Καιρούς

Σε μια παράσταση που σέβεται απόλυτα το ποιητικό σύμπαν του Λόρκα παρουσιάζεται ο "Ματωμένος γάμος" του Λόρκα σε σκηνοθεσία Κώστα Νταλιάνη.

"Ο Καραγκιόζης Ριγολέττος" έρχεται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Ο κόσμος του Καραγκιόζη ενσαρκώνεται με ζωντάνια και πρωτοτυπία από τον καραγκιοζοπαίχτη Αλέξανδρο Μελισσηνό, σε μια παράσταση που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Δημόπουλος και φιλοξενείται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

"Απόψε κανείς δεν πεθαίνει": Νέες φωτογραφίες από την παράσταση

Μικρές και μεγάλες συμπτώσεις υφαίνουν το νήμα που συνδέει τις επιμέρους θεματικές δημιουργώντας μια πολύπτυχη παράσταση στο "Απόψε κανείς δεν πεθαίνει", η οποία συνεχίζει δυναμικά στο "Μπέλλος".