"Βατράχια": Αυτός είναι ο θίασος που καθοδηγεί η Έφη Μπίρμπα στην Επίδαυρο

Στην πρώτη της αναμέτρηση με το αρχαίο δράμα στο μεγάλο αργολικό θέατρο, η σκηνοθέτιδα οδηγεί έναν εκλεκτό θίασο σε μια αριστοφανική κάθοδο προς τον Κάτω Κόσμο.

Βατράχια © Karol Jarek

Άρης Σερβετάλης, Μιχάλης Σαράντης, Αργύρης Ξάφης, Ηλέκτρα Νικολούζου, Μαίρη Μηνά, Έκτορας Λιάτσος, Μιχάλης Θεοφάνους, Αλεξάνδρα Καζάζου, Νάνσυ Μπούκλη και Κυριάκος Σαλής πρωταγωνιστούν σε μια από τις ποιητικότερες κωμωδίες του Αριστοφάνη, τα "Βατράχια", στην "πειραγμένη" εκδοχή που σκηνοθετεί η Έφη Μπίρμπα στην πρώτη της κάθοδο στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου (28-29/7), σε συμπαραγωγή με το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου. Το ξεκίνημα της καλοκαιρινής περιοδείας της παράστασης πρόκειται να γίνει στις 19 και 20 Ιουλίου στο Ανοιχτό Θέατρο Συκεών "Μάνος Κατράκης" στη Θεσσαλονίκη. Ο μεταφραστής Κωνσταντίνος Μπλάθρας, μαζί με τον Άρη Σερβετάλη και τη σκηνοθέτιδα υπογράφουν τη διασκευή, που θα δούμε τον Σεπτέμβριο και στα ανοιχτά θέατρα της Αττικής, η οποία παρουσιάζει το έργο ως μια κωμωδία με DNA τραγωδίας, αναδεικνύοντας την αξία της ποίησης και της τέχνης στην κοινωνία μας.

Βατράχια
© Karol Jarek

Κάτω από τη λεπτή φάρσα αποκαλύπτεται ένα δεύτερο επίπεδο, καθώς ακολουθούμε το "αρχετυπικό" ντουέτο του Διονύσου (Άρης Σερβετάλης) και του Ξανθία (Μιχάλης Σαράντης) σε μια σχεδόν "μπεκετική” κατάβαση στον Κάτω Κόσμο. Στην κωμωδία που διδάχθηκε το 405 π.Χ., λίγο πριν το τέλος του Πελοποννησιακού Πολέμου, μια περίοδο βαθιάς κρίσης αξιών, ο θεός Διόνυσος επιθυμεί να φέρει στον κόσμο των ζωντανών έναν μεγάλο τραγικό ποιητή για να σώσει τον κόσμο από την καταστροφή. Η επιλογή ενός σπουδαίου ποιητή κι όχι πολιτικού καταδεικνύει τη σημασία της πνευματικής καλλιέργειας για το μέλλον μιας κοινωνίας που πάσχει. Αυτή η διαδρομή συνοδεύεται από πολλαπλές κωμικοτραγικές καταστάσεις, ενώ αποτελεί την ίδια στιγμή και μια κατάβαση στον ίδιο τον πυρήνα της θεατρικής δημιουργίας, στόχο και της ίδιας της παράστασης που κινείται με όχημα τον αριστοφανικό εξπρεσιονισμό.

Βατράχια
© Karol Jarek

Την πρωτότυπη μουσική σύνθεση υπογράφει ο Constantine Skourlis, τα σκηνικά η Έφη Μπίρμπα, όπως και τα κοστούμια που επιμελείται από κοινού με την Βασιλεία Ροζάνα. Οι φωτισμοί είναι του Γιώργου Καρβέλα και η κίνηση του Μιχάλη Θεοφάνους.

Βατράχια
© Karol Jarek

Προπώληση εισιτηρίων μέσω viva.gr
 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Annie": Αποκλειστικές φωτογραφίες από την πρώτη ανάγνωση στο Παλλάς

Δείτε φωτογραφίες από την πρώτη ανάγνωση του πολυβραβευμένου μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ που ανεβάζει για τέταρτη φορά η Θέμις Μαρσέλλου με all star θίασο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/09/2025

Έξτρα παράσταση για την "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Τελευταία ευκαιρία για την παράσταση - σταθμό στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου που έδωσε νέο νόημα στις σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος.

Ο Μάνος Θηραίος για τις "Λέξεις των άλλων" που μπορεί να είναι παρηγοριά ή όπλο θανάσιμο

Μια συζήτηση με αφορμή το θεατρικό μπρα ντε φερ που παίζεται στο Άβατον για δεύτερη χρονιά και μάς φέρνει αντιμέτωπους με ερωτήματα που δεν έχουν εύκολες απαντήσεις καθώς οι ήρωες του αποζητούν λύτρωση.

Η παράσταση των συνεχόμενων sold out επιστρέφει για 10η χρονιά στο Studio Μαυρομιχάλη

Μια ασφυκτικά καφκική ανάκριση λαμβάνει χώρα από τις 10 Οκτωβρίου 2025.

Επέτειος για τον Γιάννη Καλαβριανό με δύο παραστάσεις στο ιστορικό Αμφι-θέατρο

"Γιοι και κόρες, μια παράσταση για την αναζήτηση της ευτυχίας" και "Η Πύλη της Κόλασης": Με δύο θεατρικές παραστάσεις κάτω από την ίδια στέγη γιορτάζει ο πολυγραφότατος δημιουργός και σκηνοθέτης τη νέα σεζόν 2025-26 τα 20 χρόνια της Εταιρείας Θεάτρου Sforaris.

Πρώτο trailer για το "Άρωμα γυναίκας" με τον Άκη Σακελλαρίου

Το διάσημο οσκαρικό έργο "Scent of a woman", που έγινε ευρέως γνωστό από τον κινηματογράφο, σκηνοθετεί φέτος για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης.

Η Μελία Κράιλινγκ από το "Emily in Paris" στους "Ερωτευμένους" του Bios

Η σκηνοθέτις και συγγραφέας Έλενα Πέγκα σκηνοθετεί μια παράσταση που αποκαλύπτει με σκληρότητα, αλλά και ποιητική ένταση την κόλαση του έρωτα και τη βαριά κληρονομιά μίας οικογένειας.