Advertisement

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας: Τι ετοιμάζουν οι Έλληνες χορευτές και δεν πρέπει να χάσετε!

Ο σημαντικότερος θεσμός για τον χορό στην Ελλάδα ετοιμάζεται να σηκώσει αυλαία και εμείς ξεχωρίσαμε τις παραστάσεις τριών Ελλήνων χορογράφων που εμπλουτίζουν το ξεχωριστό πρόγραμμά του.

A bounce 4 men 'A bounce 4 men' ©Fani Maria Chatzi

Από τις 14 ως τις 23 Ιουλίου θα διεξαχθεί το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της Λίντας Καπετανέα συνεχίζει να αποτελεί ορόσημο για την τέχνη του χορού στην Ελλάδα, συγκεντρώνοντας φέτος στη μεσσηνιακή πόλη Έλληνες και ξένους χορογράφους από τέσσερις ηπείρους. Το αθηνόραμα και η Visa προτείνουν τις παραστάσεις τριών σημαντικών Ελλήνων χορογράφων, που θα παρουσιαστούν στο Black Box του Μεγάρου Χορού της Καλαμάτας. Η Visa, χρυσός χορηγός του φεστιβάλ υποστηρίζει τον εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό ρόλο του θεσμού στην προώθηση του χορού, την υποστήριξη των Ελλήνων δημιουργών και το άνοιγμα του χορού σε ακόμη μεγαλύτερο κοινό. 

Flutter
©Alekos Christos Bourelias
"Flutter", ένας solo υπαρξιακός διάλογος

Στις 19 Ιουλίου, η Βάσω Γιαννακοπούλου θα παρουσιάσει το έργο "Flutter", ένα υπερρεαλιστικό σόλο που ερμηνεύει ο Νώντας Δαμόπουλος. Η χορογράφος συλλαμβάνει την ιστορία ενός καθημερινού ανθρώπου που βρίσκεται σε εσωτερικό διάλογο, αντιμέτωπος με το χρόνο, τη μοναξιά, την αγωνία της ύπαρξης. Μόνος στον προσωπικό του χώρο, πάνω σε μια καρέκλα που γίνεται όλος του ο κόσμος, ο άνδρας καταφεύγει σ’ ένα παιχνίδι μεταμορφώσεων που χωράει τις πιο κρυφές και αλλόκοτες επιθυμίες του. Η ανθρώπινη ύπαρξη και η διαπραγμάτευση του απύθμενου βάθους της είναι το θέμα του "Flutter", που μοιάζει με μια κλειδαρότρυπα που μεγεθύνεται μπροστά στο μάτι του θεατή και δημιουργεί έναν ενδιάμεσο χώρο όπου το προσωπικό γίνεται δημόσιο, φέρνοντας στο προσκήνιο τον άνθρωπο που στέκεται απέναντι στον κόσμο και στον εαυτό του.

A bounce 4 men
©Fani Maria Chatzi
Το "A Bounce 4 Men" σπάει τα στερεότυπα της hip hop κουλτούρας

Στις 21 Ιουλίου, ο αυτοδίδακτος χορευτής του hip hop και επαγγελματίας πλέον χορογράφος, Ηλίας Χατζηγεωργίου σπάει τα στερεότυπα της ανδροκρατούμενης hip hop κουλτούρας, στο "A Bounce 4 Men". Το κατεξοχήν χορευτικό είδος που ζητά διαπιστευτήρια δύναμης, κυριαρχίας και εξουσίας αντιμετωπίζεται υπό νέο πρίσμα στην παράσταση, όπου τέσσερις ερμηνευτές, παγιδευμένοι μέσα στην προσδιορισμένη αρσενική τους ταυτότητα, μπαίνουν σε μια παλμική τροχιά αχαρτογράφητων νερών˙ από τα decks ο DJ, ένας πέμπτος άνδρας, ορίζει τον ρυθμό και ταυτόχρονα συμπαρασύρεται από τον δικό τους. Ο παλμός του έργου λειτουργεί ως αντίδοτο απέναντι στα συμπλέγματα της αρρενωπότητας, στον μισογυνισμό, στον φόβο για το διαφορετικό, σε μια παράσταση που εξερευνά τον βαθύτερο, αρχέγονο εαυτό πότε με χιούμορ και αυτοσαρκασμό, πότε με σκληρότητα, βία και φόβο. Ερμηνεύουν οι Περικλής Πετράκης, Δημήτρης Καραγεώργος, Κώστας Phoenix, Χάρης Χατζηανδρέου και ο Αλέξης Φάλαντας.

MOS
©Pinelopi Gerasimou
Στο "MOS" το σώμα και η κίνηση συνυπάρχουν με παράδοξα αντικείμενα που παράγουν ήχο

Στις 22 Ιουλίου η Ιωάννα Παρασκευοπούλου παρουσιάζει το έργο "MOS", που ερμηνεύει η ίδια μαζί με τον Γιώργο Κοτσιφάκη. Παραγωγή του Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, αποτελεί μια πρωτότυπη σκηνική σύνθεση, όπου το ανθρώπινο σώμα και η κίνηση συνυπάρχουν με παράδοξα αντικείμενα και υλικά που λειτουργούν ως μέσα παραγωγής ήχου. Ο τίτλος της παράστασης εμπνέεται από το ακρωνύμιο MOS, που αριθμεί περισσότερους από είκοσι ορισμούς, αποτυπώνοντας έτσι το πολυπρισματικό σκηνικό παιχνίδι μεταξύ φανερών και κρυφών σχέσεων εικόνας, ήχου και κίνησης. Οι ερμηνευτές συνδιαλέγονται με εικόνες ασύνδετες μεταξύ τους και επιχειρούν να συνθέσουν τη δική τους ηχητική διασκευή ενός μη γραμμικού κινηματογραφικού σεναρίου, ενώ οι θεατές μετατρέπονται σε ακροατές ενός αυτοσχέδιου και ανομοιογενούς soundtrack που δημιουργείται μπροστά τους.

H τέχνη του χορού αξίζει την υποστήριξή μας και η ελληνική χορευτική σκηνή παρουσιάζεται πιο δυναμική και ενδιαφέρουσα από ποτέ. Η Visa, χρυσός χορηγός του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας στέκεται κοντά στους δημιουργούς βοηθώντας στην προώθηση του έργου τους διεθνώς αλλά και στην επικοινωνία του με ένα όσο γίνεται μεγαλύτερο κοινό. 

Το αθηνόραμα και η Visa σας εύχονται καλό φεστιβάλ! 

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Τα μπαλέτα των γιορτών: Οι παραστάσεις χορού που αξίζει να δείτε

Τελευταία ευκαιρία για να κλείσετε θέση στα θεαματικά μπαλέτα που κάνουν παραμυθέια τα Χριστούγεννα 2025.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
16/12/2025

Ό,τι αγαπήθηκε, επιστρέφει: sold out παραστάσεις στο Θέατρο Μεταξουργείο

Το Θέατρο Μεταξουργείο συνεχίζει να επενδύει σε παραστάσεις με ψυχή, ουσία και διαχρονική αξία, με σταθερούς πρωταγωνιστές δημιουργούς και ερμηνευτές που το κοινό έχει ταυτίσει με την καλλιτεχνική του ταυτότητα, όπως η Άννα Βαγενά, η Γιασεμί και η Μαρία Κηλαηδόνη.

Η "Άζζα" κουβαλάει έναν κόσμο που δεν χωρά σε κατηγορίες

Ο Βλάσσης Χρυσικόπουλος δημιουργεί μια ηρωίδα που κινείται ανάμεσα στο όνειρο και στην ωμή πραγματικότητα στην παράσταση "Αζζα" που επιστρέφει στη "Σκηνή Brecht" 2510. Είναι μια διαφορετική, ανθρώπινη ιστορία για επιβίωση, αγάπη και αντοχή.

Ο Γεράσιμος Γεννατάς γίνεται 'Μισάνθρωπος' για τα 50 χρόνια του Θεσσαλικού Θεάτρου

Δείτε τις πρώτες εντυπωσιακές εικόνες και το ατμοσφαιρικό βίντεο από την παράσταση - γιορτή για τα 50 χρόνια του ιστορικού Θεσσαλικού Θεάτρου, που θα δούμε στο θέατρο Φιλίπ το 2026.

Τελευταίες παραστάσεις για την συγκλονιστική "Πύλη της Κόλασης" του Γιάννη Καλαβριανού

Last call για την παράσταση που παίζεται δεύτερη χρονιά στο Αμφι-θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου, σε κείμενο και σκηνοθεσία Γιάννη Καλαβριανού.

Έφυγε ο Αλμπέρτο Εσκενάζη – Ο "Κεραυνός" ήταν η τελευταία του παράσταση

Η παράσταση "Κεραυνός" στο Τρένο στο Ρουφ υπήρξε η τελευταία σκηνοθετική και ερμηνευτική κατάθεση του Αλμπέρτο Εσκενάζη, το τελικό του ταξίδι πάνω στη σκηνή. Ο γνωστός ηθοποιός έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 73 ετών.

3 παραστάσεις που αξίζει να δείτε: Τολμούν και μιλούν για τη μνήμη και την απώλειά της

Τρεις θεατρικές παραστάσεις που ανεβαίνουν αυτή τη σεζόν στην Αθήνα φωτίζουν τη λήθη όχι μόνο ως ασθένεια, αλλά ως υπαρξιακή δοκιμασία — για εκείνους που χάνουν τις αναμνήσεις τους και για όσους μένουν πίσω.