Η Ελένη Μποζά γράφει για το "Εμείς, οι ημιάνθρωποι του πουθενά (Philellines #21ος)"

Η έμπειρη σκηνοθέτις μιλάει για το ταξίδι της με την παράσταση που βασίζεται στο μυθιστόρημα της Μιμίκας Κρανάκη «Φιλέλληνες, Είκοσι τέσσερα γράμματα μιας Οδύσσειας» στο Από Μηχανής Θέατρο.

Εμείς, οι ημιάνθρωποι του πουθενά (Philellines #21ος) Alex Kat©

Η Ελένη Μποζά σκηνοθετεί το "Εμείς, οι ημιάνθρωποι του πουθενά (Philellines #21ος)” στο Από Μηχανής Θέατρο (έως 28/5), μια παράσταση που βασίζεται στο μυθιστόρημα της εμβληματικής εκπροσώπου της γενιάς του "Ματαρόα" Μιμίκας Κρανάκη "Φιλέλληνες, Είκοσι τέσσερα γράμματα μιας Οδύσσειας". Το πολυφωνικό αυτό μυθιστόρημα αποτελείται από εικοσιτέσσερις επιστολές, οι οποίες ξεκινούν από τα Δεκεμβριανά του ‘44, με ενδιάμεσο σταθμό το Μάη του ‘68 και φτάνουν έως την πτώση του Τείχους του Βερολίνου το ‘89, και εκφράζουν μέσα από διαφορετικές φωνές και στιγμές  τις ελπίδες και τα αδιέξοδα μιας ολόκληρης γενιάς χωρίς τόπο. Το αποτέλεσμα είναι ένα λογοτεχνικό κείμενο με βιτριολικό χιούμορ που λειτουργεί ως παρωδία μιας σύγχρονης Οδύσσειας με την έννοια του νόστου παρόλα αυτά να είναι απούσα. Έχοντας υπηρετήσει, μεταξύ άλλων, τη σύγχρονη ελληνική γραφή με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους από σκηνής αλλά και τη θεατρική εκπαιδευτική διαδικασία την οποία θεωρεί εφαλτήριο κοινωνικής συνοχής, η έμπειρη σκηνοθέτις γράφει για το πώς αξιοποίησε αυτό το έργο για να χτίσει ένα κωμικό θρίλερ για το σήμερα επί σκηνής, στο οποίο καθοδηγεί τους Νίκο Γιαλελή, Σεραφίτα Γρηγοριάδου, Τρύφωνα Ζάχαρη, Διονύση Πιφέα, Θεοδόση Σκαρβέλη, Ναταλία Στυλιανού και Μαρία Φωτεινοπούλου. 

Ελένη Μποζά
Ελένη Μποζά

"Η παράσταση αυτή προέκυψε από ανάγκη. Το χιούμορ, το βάθος και το ανυπότακτο της σκέψης της Μιμίκας Κρανάκη μέσα από το λογοτεχνικό της κείμενο, μας έδωσε την ευκαιρία να δημιουργήσουμε μια συλλογική αφήγηση για το Τώρα μας, στη γλώσσα μας. Το παρελθόν μας αντανακλά το παρόν μας και ορίζει το μέλλον μας. Όσοι το συνειδητοποιούμε αυτό, αυτή τη συγκεκριμένη ιστορική στιγμή,  αισθανόμαστε "ημιάνθρωποι του πουθενά", όπως το ορίζει στο κείμενο της η ίδια η Μιμίκα Κρανάκη. Αποξενωμένοι, όχι μόνο από τον ίδιο μας τον εαυτό, αλλά και από τον φυσικό μας χώρο, τον ίδιο μας τον πλανήτη, μήπως ήρθε η στιγμή να το ξαναπιάσουμε από την αρχή; Να εφεύρουμε έναν διαφορετικό τρόπο ύπαρξης που να χωράει τον Άλλον και το γέλιο μας;".

Εμείς, οι ημιάνθρωποι του πουθενά (Philellines #21ος)
Alex Kat©

"Το έργο αυτό, κουβαλάει με προφητικό τρόπο τα ερωτήματα που απασχολούν το σήμερα. Πώς μπορώ να ζω με τους άλλους, πώς μπορώ να πιστεύω ακόμη ότι δεν ήρθε το τέλος του κόσμου; Οι αλλαγές που έχουν συντελεστεί στις ανθρώπινες κοινωνίες, στα πλαίσια του μετα-καπιταλισμού, κάνουν αυτά τα ερωτήματα οριακά, είτε το συνειδητοποιούμε είτε όχι, και επηρεάζουν τα πιστεύω μας, την καθημερινότητα μας, ακόμη και τις πιο προσωπικές μας σχέσεις”.

Εμείς, οι ημιάνθρωποι του πουθενά (Philellines #21ος)
Alex Kat©

Προπώληση εισιτηρίων μέσω viva.gr

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Εμείς, οι ημιάνθρωποι του πουθενά (Philellines #21ος)

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 110 '

Ένα κωμικό θρίλερ για το τέλος του κόσμου και τα αδιέξοδα μιας ολόκληρης γενιάς, βασισμένο σε θραύσματα από το επιστολογραφικό μυθιστόρημα της Μιμίκας Κρανάκη, «Φιλέλληνες, Είκοσι τέσσερα γράμματα μιας Οδύσσειας».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Δημήτρης Καταλειφός: "Η τέχνη σήμερα έχει γίνει μόδα, κι αυτό είναι ανυπόφορο"

Μιλήσαμε με τον σπουδαίο Έλληνα ηθοποιό στην πρώτη του συνέντευξη για τον "Οιδίποδα Επί Κολωνώ" του Σοφοκλή που θα ερμηνεύσει στην Επίδαυρο σε σκηνοθεσία του Γιώργου Σκεύα πλάι σε έναν εξαιρετικό θίασο, αλλά και για τον σημερινό ρόλο του θεάτρου, τα social media, την ανθρωποφαγία που επικρατεί και τη μάστιγα του κινητού τηλεφώνου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
09/06/2023

"Der Wij / Βίι": Υπάρχει τελικά (σκηνική) γλώσσα για να μιλήσεις για τη φρίκη του πολέμου;

Είδαμε τη διεθνή παραγωγή που άνοιξε το Φεστιβάλ Αθηνών, σε σκηνοθεσία του Κιρίλ Σερεμπρένικοφ, και μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Η Mastercard και το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου στηρίζουν την εγχώρια καλλιτεχνική σκηνή στέλνοντας ένα "ηχηρό" μήνυμα συμπερίληψης

Για 5η συνεχή χρονιά, η Mastercard, σταθερός υποστηρικτής της τέχνης και του πολιτισμού, είναι μεγάλος χορηγός του σημαίνοντα φεστιβαλικού θεσμού, ενώ στηρίζει αποκλειστικά την πρωτοβουλία εξωστρέφειας του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, grape - Greek Agora of Performance, η οποία στοχεύει στη δημιουργία μιας συστηματικής πλατφόρμας προβολής Ελλήνων *ίδων καλλιτεχνών στη διεθνή σκηνή Θεάτρου και Χορού, προωθώντας θεματικές όπως η συμπερίληψη και τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου έκανε πρεμιέρα!

Τις πόρτες της άνοιξε για μια ακόμη χρονιά η Πειραιώς 260, υποδεχόμενη το κοινό του Φεστιβάλ με τέσσερις παραστάσεις, μία τζαζ συναυλία και ένα DJ set γεμάτο χορό και κέφι.

Ποια είναι η νέα παράσταση που σκηνοθετεί ο Γιώργος Κουτλής τη σεζόν 2023-24;

Με ένα πολύ ενδιαφέρον καστ ηθοποιών που ξεχωρίζουν ετοιμάζει για τον ερχόμενο Νοέμβριο ο ανερχόμενος σκηνοθέτης της νέας γενιάς την καινούργια του δουλειά και η προπώληση μόλις ξεκίνησε.

Βίκυ Σταυροπούλου: "Θεωρώ ότι η ζωή είναι και μια τεράστια πλάκα"

Η αγαπημένη ηθοποιός μίλησε στο "α" για τη συμμετοχή της στην επιθεώρηση της Δήμητρας Παπαδοπούλου, "Τι φάση πάλι, ρε;", που κάνει πρεμιέρα στο θέατρο Άλσος (από 9/6) με ένα σύνολο καταξιωμένων πρωταγωνιστών, σε σκηνοθεσία του Θοδωρή Αθερίδη και καλλιτεχνική επιμέλεια του Φωκά Ευαγγελινού.

Πέθανε ο καραγκιοζοπαίχτης Θανάσης Σπυρόπουλος

Ο επί 70 χρόνια πιστός υπηρέτης του θεάτρου σκιών που προσέφερε πολλά στην τέχνη του Καραγκιόζη, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 92 ετών.