Η Ελένη Μποζά γράφει για το "Εμείς, οι ημιάνθρωποι του πουθενά (Philellines #21ος)"

Η έμπειρη σκηνοθέτις μιλάει για το ταξίδι της με την παράσταση που βασίζεται στο μυθιστόρημα της Μιμίκας Κρανάκη «Φιλέλληνες, Είκοσι τέσσερα γράμματα μιας Οδύσσειας» στο Από Μηχανής Θέατρο.

Εμείς, οι ημιάνθρωποι του πουθενά (Philellines #21ος) Alex Kat©

Η Ελένη Μποζά σκηνοθετεί το "Εμείς, οι ημιάνθρωποι του πουθενά (Philellines #21ος)” στο Από Μηχανής Θέατρο (έως 28/5), μια παράσταση που βασίζεται στο μυθιστόρημα της εμβληματικής εκπροσώπου της γενιάς του "Ματαρόα" Μιμίκας Κρανάκη "Φιλέλληνες, Είκοσι τέσσερα γράμματα μιας Οδύσσειας". Το πολυφωνικό αυτό μυθιστόρημα αποτελείται από εικοσιτέσσερις επιστολές, οι οποίες ξεκινούν από τα Δεκεμβριανά του ‘44, με ενδιάμεσο σταθμό το Μάη του ‘68 και φτάνουν έως την πτώση του Τείχους του Βερολίνου το ‘89, και εκφράζουν μέσα από διαφορετικές φωνές και στιγμές  τις ελπίδες και τα αδιέξοδα μιας ολόκληρης γενιάς χωρίς τόπο. Το αποτέλεσμα είναι ένα λογοτεχνικό κείμενο με βιτριολικό χιούμορ που λειτουργεί ως παρωδία μιας σύγχρονης Οδύσσειας με την έννοια του νόστου παρόλα αυτά να είναι απούσα. Έχοντας υπηρετήσει, μεταξύ άλλων, τη σύγχρονη ελληνική γραφή με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους από σκηνής αλλά και τη θεατρική εκπαιδευτική διαδικασία την οποία θεωρεί εφαλτήριο κοινωνικής συνοχής, η έμπειρη σκηνοθέτις γράφει για το πώς αξιοποίησε αυτό το έργο για να χτίσει ένα κωμικό θρίλερ για το σήμερα επί σκηνής, στο οποίο καθοδηγεί τους Νίκο Γιαλελή, Σεραφίτα Γρηγοριάδου, Τρύφωνα Ζάχαρη, Διονύση Πιφέα, Θεοδόση Σκαρβέλη, Ναταλία Στυλιανού και Μαρία Φωτεινοπούλου. 

Ελένη Μποζά
Ελένη Μποζά

"Η παράσταση αυτή προέκυψε από ανάγκη. Το χιούμορ, το βάθος και το ανυπότακτο της σκέψης της Μιμίκας Κρανάκη μέσα από το λογοτεχνικό της κείμενο, μας έδωσε την ευκαιρία να δημιουργήσουμε μια συλλογική αφήγηση για το Τώρα μας, στη γλώσσα μας. Το παρελθόν μας αντανακλά το παρόν μας και ορίζει το μέλλον μας. Όσοι το συνειδητοποιούμε αυτό, αυτή τη συγκεκριμένη ιστορική στιγμή,  αισθανόμαστε "ημιάνθρωποι του πουθενά", όπως το ορίζει στο κείμενο της η ίδια η Μιμίκα Κρανάκη. Αποξενωμένοι, όχι μόνο από τον ίδιο μας τον εαυτό, αλλά και από τον φυσικό μας χώρο, τον ίδιο μας τον πλανήτη, μήπως ήρθε η στιγμή να το ξαναπιάσουμε από την αρχή; Να εφεύρουμε έναν διαφορετικό τρόπο ύπαρξης που να χωράει τον Άλλον και το γέλιο μας;".

Εμείς, οι ημιάνθρωποι του πουθενά (Philellines #21ος)
Alex Kat©

"Το έργο αυτό, κουβαλάει με προφητικό τρόπο τα ερωτήματα που απασχολούν το σήμερα. Πώς μπορώ να ζω με τους άλλους, πώς μπορώ να πιστεύω ακόμη ότι δεν ήρθε το τέλος του κόσμου; Οι αλλαγές που έχουν συντελεστεί στις ανθρώπινες κοινωνίες, στα πλαίσια του μετα-καπιταλισμού, κάνουν αυτά τα ερωτήματα οριακά, είτε το συνειδητοποιούμε είτε όχι, και επηρεάζουν τα πιστεύω μας, την καθημερινότητα μας, ακόμη και τις πιο προσωπικές μας σχέσεις”.

Εμείς, οι ημιάνθρωποι του πουθενά (Philellines #21ος)
Alex Kat©

Προπώληση εισιτηρίων μέσω viva.gr

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Εμείς, οι ημιάνθρωποι του πουθενά (Philellines #21ος)

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 110 '

Ένα κωμικό θρίλερ για το τέλος του κόσμου και τα αδιέξοδα μιας ολόκληρης γενιάς, βασισμένο σε θραύσματα από το επιστολογραφικό μυθιστόρημα της Μιμίκας Κρανάκη, «Φιλέλληνες, Είκοσι τέσσερα γράμματα μιας Οδύσσειας».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πρεμιέρες: Οι νέες θεατρικές παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις θεατρικές παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 11 έως 17 Απριλίου και ξεχωρίζουν.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
11/04/2024

Προλάβετε την "Απλή μετάβαση" πριν αναχωρήσει για Θεσσαλονίκη

Μετά από μια επιτυχημένη πορεία στην Αθήνα, το έργο του Γεράσιμου Ευαγγελάτου σε σκηνοθεσία Μίνου Θεοχάρη και μουσική Θέμη Καραμουρατίδη ολοκληρώνει τον κύκλο του στο Ακροπόλ.

ΤΑΝΚ / Όλη νύχτα εδώ

Οι μαρτυρίες όσων βρέθηκαν στην κατάληψη του Πολυτεχνείου τον Νοέμβριο του 1973 δίνουν το υλικό σε μια παράσταση που δεν το προσεγγίζει μόνο από την ιστορική του πλευρά, αλλά επιχειρεί να ανιχνεύσει το αποτύπωμά του μέχρι σήμερα. | Powered by Uber

Περλιμπλίν και Μπελίσα

Ο Δημήτρης Τάρλοου προσεγγίζει το έργο του Λόρκα με τολμηρή, ερωτική διάθεση, προτείνοντας μια ανάγνωση που έχει σκηνικό και εικαστικό ενδιαφέρον, αλλά αφήνει μια διφορούμενη επίγευση. | Powered by Uber

Η Όλια Λαζαρίδου "σε διπλό ταμπλό": "Θεόφιλος Sold" και "Έμιλι Ντίκινσον - Καμιά δεν είμαι εγώ! Κι εσύ;"

Δύο παραστάσεις με το στίγμα της ηθοποιού και σκηνοθέτιδας Όλιας Λαζαρίδου έρχονται αυτή την εβδομάδα.

Ποιοι είναι οι "Αλιγάτορες" με τους Γεράσιμο Γεννατά και Φαίη Ξυλά που σε βάζουν σε ρόλο δικαστή στο θέατρο Γκλόρια;

Αρκεί μια καταγγελία για ν’ αλλάξει όλη σου η ζωή; Για πρώτη φορά ανεβαίνει στην Ελλάδα το επίκαιρο, βραβευμένο ψυχολογικό δράμα του Άντριου Κίτλεϊ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Λασπιά.

"Μάθε με να φεύγω": Η νέα παράσταση των bijoux de kant πάνω στο ανέκδοτο έργο του Άκη Δήμου

Ένα πρωτότυπο έργο που εμπνέεται από την επιστροφή του ομηρικού Οδυσσέα στην Πηνελόπη του, ακροβατώντας ανάμεσα στο μπουλβάρ, το ψυχολογικό θέατρο δωματίου, το μυστήριο και τα παλιά, αισθηματικά ρομάντσα των περιπτέρων ανεβάζει η ομάδα στο δικό της χώρο στο κέντρο της Αθήνας.