"Don’t look back": Μπήκαμε στο ξενοδοχείο των χαμένων ερώτων που δημιούργησε ο Γιάννης Χουβαρδάς

Είδαμε την site specific παράσταση που δίνεται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.

Don't look back John Kouskoutis©

Φανταστείτε ένα ξενοδοχείο, όχι πάνω στη γη, που φιλοξενεί παράξενους ανθρώπους. Φανταστείτε πως εισέρχεστε αυτοβούλως στον Κάτω Κόσμο για να τους συναντήσετε, άνδρες και γυναίκες που επέστρεψαν –ή ποτέ δεν έφυγαν- για μια τελευταία συνάντηση με το αγαπημένο τους πρόσωπο. Φανταστείτε πως σας υποδέχεται στη ρεσεψιόν ένα ζευγάρι με όψη νεκρικών ανδρείκελων (Ιωάννα Κολλιοπούλου, Αποστόλης Τότσικας), αφού πρώτα σας καλωσορίσει η ψιλόλιγνη φιγούρα του πορτιέρη, ο Χάρων (Δημήτρης Παπανικολάου), που ψάχνει ανάμεσά σας τη χαμένη του Ευρυδίκη. Φανταστείτε ένα υπέροχο στη φθορά του lobby και δύο ζευγάρια, δύο διαφορετικών γενεών (Ράνια Οικονομίδου-Παντελής Παπαδόπουλος, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη-Κώστας Κορωναίος), να αναμετρώνται με τον έρωτά και τον οριστικό χωρισμό τους.

Dont' look back
John Kouskoutis©

Φανταστείτε την ιστορία του Ορφέα και της Ευρυδίκης σε κάθε ένα από τα ζευγάρια που θα συναντήσετε στα δωμάτια αυτού του ξενοδοχείου. Του Hotel Spectre. Θα περιδιαβείτε σε δωμάτια που κρύβουν δραματικές ιστορία έρωτα, χωρισμού, πόνου, θανάτου. Θα ξαποστάσετε στο μπαρ, όπου ένα ανδρόγυνο αλλόκοτο πλάσμα (Στεφανία Γουλιώτη) θα σας αφηγηθεί τη δική του σπαρακτική ιστορία έρωτα και χωρισμού, που έχει αναφορές στην κατά Πλάτωνα ιδέα του "ανδρόγυνου" - συνδυασμό του αρσενικού και του θηλυκού σε ένα ον. Θα δείτε άνδρες (Έκτορας Λυγίζος) να επιστρέφουν σε μια οριστική συνάντηση με την αγαπημένη τους, υπερήλικες να πλαγιάζουν δίπλα στις φωτογραφίες τους (Γιάννης Βογιατζής), γυναίκες να επιλέγουν την αυτοχειρία από τον καταναγκαστικό χωρισμό (Πηνελόπη Τσιλίκα).

Don't look back
John Kouskoutis©

Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά (σύλληψη, κείμενο, σκηνοθεσία) μέσα στο Παλαιό Ελαιουργείο της Ελευσίνας (που διαμορφώθηκε συγκλονιστικά από την Εύα Μανιδάκη) είναι μία μοναδικής συγκινησιακής φόρτισης βιωματική εμπειρία που αντλεί από δεκάδες διαθεματικές αναφορές της παγκόσμιας τέχνης για να μιλήσει στον καθένα ξεχωριστά, είναι μια εξύμνηση του συγκλονιστικού συναισθήματος του έρωτα, μία καθαρτήρια τελετουργία. Μία προσωπική –για τον κάθε θεατή ατομικά- κατάβαση στα βαθύτερα επίπεδα των συναισθημάτων του, που δομείται πολύ προσεχτικά μέσα από μια διαδικασία αυτοσυγκέντρωσης και αποκοπής από τις τυχόν διασπαστικές παρεμβάσεις του περιβάλλοντα χώρου (κάτι που επιτυγχάνεται με την εγκατάλειψη των κινητών τηλεφώνων στην έξοδο του χώρου και με τη χρήση μασκών από τους θεατές).

Don't look back
John Kouskoutis©

Είναι μια κατάβαση που εξυψώνει και λυτρώνει, που λειτουργεί ως καταφύγιο και παρηγοριά, ένα ξενοδοχείο ζωντανών νεκρών  από το οποίο δεν θέλεις να βγεις. Γιατί όταν βγεις σε περιμένει η απότομη προσγείωση στην πραγματικότητα: στο γλέντι του σύγχρονου γάμου που σε περιμένει στο κλείσιμο της παράστασης, όταν πάνω στους ρυθμούς ενός τσάμικου αποδομείται μπροστά στα μάτια σου όλη η υποκρισία της πραγματικής ζωής, έξω από το παρηγορητικό πλαίσιο του μύθου.

Don't look back
John Kouskoutis©

Στην παράσταση ερμηνεύουν επίσης η Καλλιόπη Σίμου, ο Σπύρος Ντόγκας και η Κωνσταντίνα Βέρρου. Στη δραματουργία συνεργάστηκε η Έρι Κύργια, τα υπέροχα κοστούμια είναι της Ιωάννας Τσάμη, η μουσική σύνθεση του Θοδωρή Οικονόμου, οι ευστοχότατοι φωτισμοί της Χριστίνας Θανάσουλα, η κίνηση της Μαρκέλλας Μανωλιάδη.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Don't look back

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 90 '

Οι αποθήκες του Παλαιού Ελαιουργείου Ελευσίνας μεταμορφώνονται στο ξενοδοχείο - φάντασμα «Hotel Spectre», όπου τα φαντάσματα των μυθικών εραστών Ορφέα και Ευρυδίκης ζωντανεύουν τις μοιραίες στιγμές του έρωτά τους, μέσα από μια ονειρική διαδρομή που καταργεί τα όρια μεταξύ ηθοποιού και θεατή και δίνει τη δυνατότητα στο κοινό να πάρει κρίσιμες αποφάσεις σε κομβικά σημεία της περιήγησής του. Η προτροπή του Πλούτωνα στον Ορφέα να μην κοιτάξει πίσω στην πορεία του προς τον Κάτω Κόσμο προκειμένου να φέρει πίσω την αγαπημένη του Ευρυδίκη, αποτελεί πηγή έμπνευσης για την παράσταση, παράλληλα με άλλες διάσημες τραγικές ιστορίες αγάπης που αποτυπώνονται σε όλες τις μορφές τέχνης.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το Διεθνές Κέντρο Χορού Καλαμάτας δείχνει τη νέα του δυναμική παρουσία με πλούσιες φθινοπωρινές δράσεις

Με τις νέες πρωτοβουλίες της Τζένης Αργυρίους σηματοδοτείται μια νέα εποχή για το Διεθνές Κέντρο Χορού Καλαμάτας, ένα κέντρο ανοιχτό, δημιουργικό, σε συνεχή διάλογο με τον κόσμο. Αυτές είναι οι Φθινοπωρινές Δράσεις.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/10/2025

Ο Άρης Λεμπεσόπουλος σε δύο εμβληματικούς ρόλους

Ο Άρης Λεμπεσόπουλος επιστρέφει δυναμικά στη σκηνή, ερμηνεύοντας δύο σπουδαίους ρόλους που αναδεικνύουν την πολυπλοκότητα της ανδρικής ψυχής, την αγωνία, την εξουσία και την αναζήτηση ταυτότητας μέσα στον χρόνο.

Ο Αποστόλης Μπαρμπαγιάννης επιστρέφει στον Σταυρό του Νότου με νέα σατιρική παράσταση

Ζάμπρας, Θεοδωρόπουλος, Φουντούλης και Ρούπος στήνουν μαζί του μια επιχείρηση γέλιου.

"Εκείνος που έκλεψε τη μέρα και πλήρωσε τη νύχτα"-Ο Θωμάς Μοσχόπουλος επιστρέφει με μια παράσταση για το τίμημα της ελευθερίας

Ένα έργο στοχαστικό, συγκινητικό και απολαυστικά αιχμηρό φέρνει στη σκηνή ο Θωμάς Μοσχόπουλος με πρωταγωνιστές τους Ορφέα Αυγουστίδη και Ευγενία Σαμαρά.

VRANARAMA Nights: Η Κατερίνα Βρανά κάνει comeback με λάμψη, χιούμορ και glitter

Η εκρηκτική Κατερίνα Βρανά καταλαμβάνει το Shamone με τις "VRANARAMA Comedy Nights"! Eτοιμαστείτε για γέλιο, glitter και δυνατές στιγμές stand-up μαγείας.

Ο Τιμ Κράουτς συναντά την Πέγκυ Τρικαλιώτη, τη Νοεμή Βασιλειάδου, τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη και τον Γιώργο Βαλαή

Ο Αλέξανδρος Ραπτοτάσιος παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα την "Ολική Άμεση Συλλογική Επίγεια Σωτηρία" του Βρετανού πειραματιστή και συγγραφέα Τιμ Κράουτς, τον οποίο οι βρετανικές εφημερίδες έχουν παρομοιάσει με τον διάσημο Ιταλό συγγραφέα Πιραντέλο.

Σκοτεινά πάθη στο θέατρο: 'Δράκουλας' και 'Misery' τραβούν το ενδιαφέρον

Δύο εμβληματικές ιστορίες τρόμου, που αγαπήσαμε στο χαρτί και στην οθόνη, ζωντανεύουν και στη θεατρική σκηνή με φρέσκια, καθηλωτική και γεμάτη ένταση ματιά.