Ο Περικλής Μοσχολιδάκης γράφει για τη δική του "Απόγνωση"

Για την παράσταση που ανεβάζει με την νεοσύστατη θεατρική ομάδα Ρέκτις στο θέατρο Αλκμήνη, τη θεματολογία της και πώς προέκυψε μάς μιλάει ο σκηνοθέτης και συγγραφέας.

Απόγνωση Σοφία Μανώλη©

Ο Περικλής Μοσχολιδάκης γράφει για την πρώτη παράσταση της νεοσύστατης θεατρικής ομάδας Ρέκτις με τίτλο "Απόγνωση”, σε δικό του κείμενο και σκηνοθεσία, που παρουσιάζεται στο θέατρο Αλκμήνη. Ως δάσκαλος των τεσσάρων νέων ηθοποιών Φωτεινής Βακάκη, Ιωάννας Νικολάου, Κατερίνας Στρατή και Χριστίνας Αναστασιάδου στη δραματική σχολή, δέχτηκε την πρόταση τους να συνεργαστούν και να μιλήσουν μέσα από την παράσταση για τη βία, την γυναικοκτονία, τον έρωτα, την εκδίκηση και την προδοσία.

Η δημιουργία της ομάδας Ρέκτις

Η θεατρική ομάδα Ρέκτις δημιουργήθηκε από τέσσερις νέες ηθοποιούς που μετά την αποφοίτησή τους από τη Δραματική Σχολή, αποφάσισαν να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν μια επαγγελματική θεατρική ομάδα, παίρνοντας το μέλλον τους στα χέρια τους. Να δουλέψουν μαζί, να εκφραστούν, να πάρουν θέση μέσα από την Τέχνη του Θεάτρου στα κοινωνικά προβλήματα και να δώσουν το προσωπικό δικό τους ιδιαίτερο στίγμα. Στη συνέχεια μου πρότειναν να συνεργαστούμε και να γράψω και να σκηνοθετήσω την πρώτη τους παράσταση, ως δάσκαλος τους στη Δραματική Σχολή. Έτσι γράφτηκε η "Απόγνωση” και τώρα ήρθε η ώρα να παρουσιάσουμε το αποτέλεσμα της εξαιρετικής μας συνεργασίας στους θεατές.

Φωτιές ή Η απόγνωση
Σοφία Μανώλη©
Λεζάντα

Τι ενέπνευσε την "Απόγνωση”

Ένιωθα και νιώθω την ανάγκη να μιλήσω, να πάρω θέση, να φωνάξω δυνατά για το θέμα της βίας ενάντια στη γυναίκα, για την κακοποίηση κάθε μορφής, για τη γυναικοκτονία, για όλη αυτή την τραγωδία που έχει ως όχημα και θλιβερό πρόσχημα τον έρωτα. Ένα φαινόμενο που τον τελευταίο καιρό όλο και περισσότερο γιγαντώνεται και ταράζει καρδιές και συνειδήσεις. Το κείμενο του έργου προέκυψε μέσα από όλα αυτά τα γεγονότα, φανερά και απόκρυφα, που συνταράζουν την καθημερινότητά μας. Όλα αυτά που μαθαίνουμε, που γνωρίζουμε, που αντιλαμβανόμαστε, που υποψιαζόμαστε. Όλες αυτές τις ιστορίες που δεν αφορούν κάποια φανταστικά πρόσωπα σε έναν μακρινό πλανήτη αλλά γυναίκες κάθε ιδιότητας και κάθε ηλικίας που ζουν δίπλα μας, που μπορεί να βρίσκονται στο οικογενειακό, στο επαγγελματικό, στο φιλικό ή στο κοινωνικό μας περιβάλλον και βιώνουν αυτήν την πρωτοφανή τραγωδία. 

Περικλής Μοσχολιδάκης
Περικλής Μοσχολιδάκης

Τα θέματα που διαπραγματεύεται η παράσταση

Οι πέντε μονόλογοι και τα υπόλοιπα κείμενα που απαρτίζουν το έργο, έχουν ως θέμα τους τον έρωτα - ατύχημα και τον έρωτα - σφοδρή μετωπική σύγκρουση με, σχεδόν, αποκλειστικά θύματα τις γυναίκες. Η κάθε μια ιστορία είναι μια ιστορία βαριάς κακοποίησης με πρωταγωνίστριες αναγνωρίσιμες γυναίκες της διπλανής πόρτας που πέφτουν θύματα βίας που φτάνει μέχρι και τη γυναικοκτονία. Καθημερινές γυναίκες, που, παρασυρμένες από τον έρωτα ή την αγάπη, χωρίς να το καταλάβουν, γλιστρούν αργά και σταθερά σε έναν δρόμο δίχως γυρισμό, ανέχονται τους κακοποιητές τους στο όνομα της οικογένειας ή της αγάπης και μετατρέπονται σε θύματα. Συντρίβονται σωματικά, ηθικά και ψυχολογικά και πολλές φορές χάνουν και τη ζωή τους, σαν πεταλούδες που έλκονται από τη λάμπα και καίγονται και χάνονται για πάντα.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Απόγνωση

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 70 '

Πέντε μονόλογοι με διάθεση ποιητικού ρεαλισμού, εμπνευσμένοι από την σκληρή καθημερινότητα που μιλούν για τη βία, την γυναικοκτονία, τον έρωτα, την εκδίκηση και την προδοσία. Στην εποχή μας η θεματολογία της παράστασης αποκτά μια δραματική επικαιρότητα, καθώς, όλο και πιο συχνά έρχονται στη δημοσιότητα ειδήσεις που μας συγκλονίζουν με την έκταση και με τη βιαιότητα τους, έχοντας, σχεδόν ως αποκλειστικό τους θύμα τις γυναίκες.

Αλκμήνη

Αλκμήνης 12

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα" επιστρέφουν στο θέατρο Σταθμός

Η παράσταση του Κωνσταντίνου Ντέλλα συμμετέχει στο GRAPE του Φεστιβάλ Αθηνών, επιβεβαιώνοντας τη θέση της ως μία από τις πιο ιδιαίτερες θεατρικές προτάσεις των τελευταίων χρόνων. Το ευχάριστο είναι ότι "Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα" θα επαναληφθούν από τον Οκτώβριο στο Θέατρο Σταθμός.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
24/06/2025

Το Εθνικό Θέατρο με τα "Θραύσματα: Ευριπίδης" συναντά την αρχαιολογία

Όσα ειπώθηκαν στη συνέντευξη τύπου για το εγχείρημα του Εθνικού Θεάτρου που λαμβάνει χώρα για δεύτερη χρονιά στα γνωστά και άγνωστα αρχαία θέατρα της Ελλάδας.

"Χάσαμε τη θεία Στοπ": Η μαύρη κωμωδία του Γιώργου Διαλεγμένου επιστρέφει

Η σπαρταριστή μαύρη κωμωδία του Γιώργου Διαλεγμένου "Χάσαμε τη θεία Στοπ" ανεβαίνει φέτος στο Αίθριο του "Ελληνικού Κόσμου", με ένα λαμπερό καστ και σκηνοθεσία Χρήστου Τριπόδη.

Φεστιβάλ Αθηνών: το αποκαλυπτικό ταξίδι του "Φάουστ στην Αφρική" μας υπενθύμισε τι (μπορεί να) σημαίνει πολιτικό θέατρο

Είδαμε την υβριδική παράσταση του Ουίλιαμ Κέντριτζ, "Ο Φάουστ στην Αφρική!" στην Πειραιώς 260 και μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Η μεγάλη θεατρική επιτυχία επιστρέφει

Το "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" του Τάσου Ιορδανίδη, επιστρέφει για 5η χρονιά στο Θέατρο Άλφα -"Ληναίος-Φωτίου" , από τις 19 Σεπτεμβρίου, συνεχίζοντας να συγκινεί και να γοητεύει.

Δύο εμβληματικά έργα του μεταπολεμικού θεάτρου σε περιοδεία

Δύο αξιόλογες παραστάσεις του σύγχρονου ελληνικού θεάτρου ξεκινούν περιοδεία, φέρνοντας στη σκηνή πολιτικές κωμωδίες που σχολιάζουν με χιούμορ και βάθος την κοινωνία και την πολιτική πραγματικότητα.

7 θεάματα γι' αυτή την εβδομάδα στο Φεστιβάλ Αθηνών

Η Πειραιώς 260 από τις 23/6 έως τις 29/6 υποδέχεται τον Γιάννη Τσορτέκη, τον Σίμο Κακάλα, τον Αντώνη Καφετζόπουλο, τον Κώστα Φιλίππογλου, τους Los Tre κ.ά. σε μια εβδομάδα θεάτρου, μύθου και ζωντανής μουσικής. .