Δυο χορευτικές παραστάσεις μεταφέρουν προσωπικά βιώματα στη σκηνή

Οι παραστάσεις της Πέρσας Σταματοπούλου και της Όλγας Σπυράκη φέρνουν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος μας τη σύγχρονη χορευτική έκφραση αυτήν την εβδομάδα.

Εκκρεμείς υποθέσεις

"Εκκρεμείς υποθέσεις"

Η Πέρσα Σταματοπούλου ανήκει σε μια δοκιμασμένη γενιά Ελλήνων χορογράφων που με τη δουλειά τους καθιέρωσαν τον σύγχρονο χορό στη χώρα μας. Στο ολοκαίνουργιο έργο της αντλεί υλικό από τα βιώματα της καθημερινότητας, ενώ "τα σώματα διαμορφώνουν ένα πεδίο πολλαπλών, ανολοκλήρωτων δράσεων μέσα σ’ ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον". Η χορογράφος δηλώνει για την παράσταση της: "Πρόκειται για μία κινητική σπουδή η οποία επεξεργάζεται την έννοια της εκκρεμότητας στη ζωή μας ως ένα σωματικό και συναισθηματικό στοιχείο, αναδεικνύοντας την αίσθηση πως όλα ανά πάσα στιγμή μπορούν να βρεθούν μετέωρα στο χώρο και τον χρόνο. Με αναφορές στο σήμερα, αλλά και στη διαχρονικότητα καταστάσεων που βιώνει ο άνθρωπος κατά περιόδους μέσα από αλλεπάλληλες ανατροπές και αναθεωρήσεις, διαμορφώνεται κάθε φορά κι ένα άλλο σημείο εκκίνησης και οπτικής. Τα σώματα ανατρέχοντας σε μία βιωματική συνθήκη της εκκρεμότητας και της επίδρασης που μπορεί να έχει σε μία καθημερινότητα που μετεωρίζεται, διαμορφώνουν ένα πεδίο πολλαπλών, ανολοκλήρωτων δράσεων μέσα σ ένα
διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον". (Artiria Athens, στις 20 &21/3). 

Απόλλυμι

"Απόλλυμι"

Η απώλεια, αυτό είναι το μεγάλο θέμα που πραγματεύεται το σόλο της χορογράφου και χορεύτριας Όλγας Σπυράκη. Μια γυναίκα στο κέντρο της σκηνής βιώνει διαδοχικά τα πέντε στάδια του πένθους, όπως αυτά έχουν διατυπωθεί από την ψυχολόγο Elisabeth Kübler-Ross και είναι η άρνηση, ο θυμός, η διαπραγμάτευση, η θλίψη και η αποδοχή. Σύμφωνα με τη χορογράφο: " Μέσα από το σόλο αυτό επιζητούμε να διαπραγματευτούμε την απώλεια ως γεγονός των καιρών μας, ως φαινόμενο πολιτικό και κοινωνικό που καθιστά την ύπαρξη μας a priori σε μια συνθήκη ήττας, σε μια συνθήκη όπου έχουμε απωλέσει ακόμα και τον ίδιο μας τον εαυτό. Η εικόνα που αποτελεί την αφετηρία του σόλο, είναι η είσοδος μιας γυναίκας στο σπίτι της, ενώ έχει μόλις ενημερωθεί για μια απώλεια που έχει υποστεί. Δεν διευκρινίζεται ποτέ τί είναι αυτό που έχει απωλέσει, τί είναι αυτό που πενθεί. Όσο το σόλο εξελίσσεται, η γυναίκα σταδιακά βιώνει κάθε ένα από τα πέντε στάδια του πένθους για την απώλεια (όπως αυτά έχουν διατυπωθεί από την ψυχολόγο Elisabeth Kübler-Ross και είναι η άρνηση, ο θυμός, η διαπραγμάτευση, η θλίψη και η αποδοχή). Για κάθε στάδιο που βιώνει, η ρεαλιστική της δράση μεταποιείται σε χορό, ενώ ο χώρος γύρω της σταδιακά αποδομείται. (ΠΛΥΦΑ, από 22/3, 5 & 12/4).

Περισσότερες πληροφορίες

Απόλλυµι

  • Χορός
  • Διάρκεια: 43 '

Η ηρωίδα βιώνει το αίσθημα της απώλειας, περνώντας από τα πέντε διαφορετικά στάδια του πένθους: άρνηση, θυμός, διαπραγμάτευση, θλίψη, αποδοχή.

Εκκρεμείς υποθέσεις

  • Σύγχρονος Χορός
  • Διάρκεια: 45 '

Μια σπουδή πάνω στην έννοια της εκκρεμότητας ως σωματικό και συναισθηματικό στοιχείο στον διαρκώς μεταβαλλόμενο σύγχρονο κόσμο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

40 χρόνια Θέατρο Άττις με την επιστροφή της συγκλονιστικής "Νόρας"

Με early bird ξεκινά η νέα σεζόν 2025-26 στο θέατρο Άττις του Θεόδωρου Τερζόπουλου, με την επιστροφή του ιψενικού δράματος με πρωταγωνιστές τους Σοφία Χιλλ, Τάσο Δήμα, Νίκο Ντάση.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
06/10/2025

Είδαμε την παράσταση του Δημήτρη Παπαϊωάννου στο Ηρώδειο

Παρά το φθινοπωρινό ψύχος, η νέα παράσταση του Δημήτρη Παπαϊωάννου, "THIS THAT KEEPS ON", άναψε μια φλόγα στο Ηρώδειο. Ζήσαμε μια μοναδική βραδιά, όπου η τέχνη συνάντησε τη γενναιοδωρία, στηρίζοντας τη νέα εποχή του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.

Η Πενέλοπε Σκίνερ μας μιλά για τη 'Linda', τη γυναίκα, τη βία και την κοινωνία

Η δημιουργός της "Linda" αποκαλύπτει τις σκέψεις πίσω από την ηρωίδα της, μιλά για τις κοινωνικές προκαταλήψεις, τις εσωτερικές μάχες, τη δύναμη του θεάτρου και τη σχέση της βίας με την εποχή μας.

"Η Μάρθα είναι σαν κεραυνός": Η Έφη Μουρίκη ετοιμάζεται για ένα ρόλο ζωής στο 'Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ'

Η σπουδαία ηθοποιός Έφη Μουρίκη εξομολογείται για τον εμβληματικό ρόλο της Μάρθας στο "Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ" του Έντουαρντ Άλμπι, που κάνει πρεμιέρα στο Ζίνα 9 Οκτωβρίου, αλλά και για τη δική της κοινή πορεία με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη. Μοιράζεται στιγμές τρυφερότητας, δυσκολίες και μυστικά που κρατούν ζωντανή μια σχέση επί σκηνής και στη ζωή.

"Ούτε μπρος ούτε πίσω": Η σατιρική κωμωδία των Ρέππα-Παπαθανασίου που γελάς με κάθε ατάκα

Η σατιρική κωμωδία "Ούτε μπρος ούτε πίσω" επιστρέφει με ανανεωμένο καστ: οι Αντώνης Λουδάρος, Ματθίλδη Μαγγίρα, Πάνος Σταθακόπουλος, Σταύρος Νικολαΐδης, Δήμητρα Στογιάννη, Μάνος Ιωάννου και Κατερίνα Ζαρίφη ζωντανεύουν τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα με χιούμορ και σπιρτάδα στον Ελληνικό Κόσμο.

45 χορευτές, 8 μουσικοί, άπειρα Impro Shots!

Έρχεται το Impro Shots, ένα πρώτο βήμα για έναν θεσμό που φιλοδοξεί να συνεχιστεί και να επεκταθεί με εργαστήρια, συζητήσεις και νέες δράσεις για όλους τους φίλους του χορού και της μουσικής. Η ποικιλία των προσωπικοτήτων και των στυλ γεννά τις πιο απρόβλεπτες και ζωντανές στιγμές επί σκηνής.

"Πετριχώρα: Το γιοφύρι της Άρτας ζωντανεύει στη σκηνή του Nous

Η παράσταση της Εταιρείας Θεάτρου DOT Ensemble, που συζητήθηκε στη Θεσσαλονίκη φέρνει στην Αθήνα τη μυσταγωγική ιστορία της Λυγερής, συνδυάζοντας παράδοση, μουσική, τελετουργικό θέατρο.