Παράταση παραστάσεων για τις "Ευτυχισμένες μέρες" του Σάμουελ Μπέκετ

Το εμβληματικό έργο συνεχίζεται για λίγες μόνο παραστάσεις στο Θέατρο Τόπος Αλλού σε σκηνοθεσία του Νίκου Καμτσή.

Ω! Τι ευτυχισμένες μέρες

Μέχρι τις 28 Μαρτίου συνεχίζονται στο θέατρο Τόπος Αλλού οι παραστάσεις του εμβληματικού έργου του Σάμιουελ Μπέκετ "Ω! Τι ευτυχισμένες μέρες", σε μετάφραση και σκηνοθεσία του Νίκου Καμτσή, με την Πέγκυ Σταθακοπούλου και τον Δημήτρη Νικολόπουλο
Γραμμένες πριν από 63 χρόνια (1960), οι "Ευτυχισμένες μέρες" μοιάζουν να γράφτηκαν σήμερα, για την πανδημική και μετά-πανδημική εποχή. Μέσα σε ένα ερημικό περιβάλλον μιας κατεστραμμένης γης, ο Σάμουελ Μπέκετ στέκεται πάνω από τις έρημες πόλεις και την έρημη ζωή μας και ρίχνει το σαρκαστικό του βλέμμα μέσα από τα μάτια της Ουίνι και τον Ουίλι. Τα κακόμοιρα πλάσματά του, χωμένα μέχρι τον λαιμό στον τάφο, συνεχίζουν να ζουν, να μιλούν, να ασχολούνται με τις καθημερινές ασήμαντες ασχολίες τους και να ελπίζουν μέσα σε μία βασανιστική και αέναη… αναμονή. Ο λόγος τους σαρκαστικός και κωμικός φέρνει γέλια και δάκρυα, αφήνοντας μία πίκρα στο λαιμό.

Ω! Τι ευτυχισμένες μέρες

Η υπόθεση

Ανθρώπινες Μαριονέτες. Αιωρούνται στο κενό της ύπαρξης τους. Αξιοπρεπώς, αποζητούν ευτυχισμένες μέρες. Βυθισμένοι μέσα στον κυκεώνα μιας μέρας που μόλις ξεκίνησε, αλλά δεν υπόσχεται πολλά. Ανθρώπινες αλλοιωμένες μαριονέτες που αξιοποιούν το κάθε λεπτό, την κάθε στιγμή, μέχρι την ώρα που το κουδούνι της ύπαρξης τους σταματήσει για πάντα. Η Ουίνι, η ηρωίδα του Μπέκετ και ο Ουίλι, για 70 λεπτά ζουν στο θέατρο του παραλόγου, προσπαθώντας να δώσουν την απάντηση στα ερωτήματα "Ποιος Είμαι;" και "Τι είναι ο χρόνος και πώς υπάρχουμε μέσα από αυτόν;".

Ω! Τι ευτυχισμένες μέρες

Σκηνοθετικό σημείωμα

Το κείμενο του Μπέκετ ούτε λίγο ούτε πολύ γίνεται το μανιφέστο του απόλυτου σήμερα.
Ναι, θα γελάσουμε με τους προβληματισμούς της Ουίννυ. Καθώς η Πέγκυ Σταθακοπούλου βλέπει τον εαυτό της μέσα από τον καθρέφτη, αντικρίζουμε και μείς τη μοναξιά μας. Καθώς ο Δημήτρης Νικολόπουλος διαβάζει τις νεκρολογίες σε μια εφημερίδα του προηγούμενου αιώνα κάνουμε και ‘μείς έναν απολογισμό των δικών μας απωλειών. Καθώς η Πέγκυ Σταθακοπούλου μετράει και ελέγχει τα σάπια δόντια της αναγνωρίζουμε και μείς τη δική μας φθορά και σαπίλα. Ο πόθος των δύο προσώπων να συν-υπάρξουν, να συν-ομιλήσουν, να συν-εννοηθούν, να συν-κρατηθούν στη ζωή, αποδεικνύει πόσο απαραίτητο είναι το πρώτο συνθετικό "συν-" και πόσο ανάγκη έχει το άμοιρο ανθρώπινο ον να υπάρξει "μαζί". Είναι ίσως η μόνη εποχή που τον πρώτο ρόλο δεν παίζουν τα ρήματα, τα ουσιαστικά η τα επίθετα, η έστω οι εγωιστικές αντωνυμίες, αλλά αυτά τα επουσιώδη επιρρήματα.

Προπώληση εισιτηρίων μέσω viva.gr
 

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ω! Τι ευτυχισμένες μέρες

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 80 '

Το 1961, ο Ιρλανδός νομπελίστας έγραψε μια ελεγεία για την τραγικότητα της ανθρώπινης ύπαρξης που μόνη της διέξοδο αποτελούν οι μικρές λεπτομέρειες της ζωής.

Τόπος Αλλού

Κεφαλληνίας 17 & Κυκλάδων

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Κροκόδειλος": Δείτε τις νέες φωτογραφίες από το αφήγημα του Ντοστογιέφσκι που ανεβαίνει στο θέατρο Πόρτα

Μια νεανική ομάδα συντελεστών, με τον Ορέστη και τον Δημήτρη Σταυρόπουλο στη σκηνοθεσία, προσεγγίζει με φρέσκια ματιά το σατιρικό διήγημα του Ρώσου συγγραφέα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
27/02/2024

Απεργία: Ακύρωση παραστάσεων στο Εθνικό Θέατρο

Μάθετε ποιες παραστάσεις του θεατρικού οργανισμού ακυρώνονται λόγω της απεργίας που προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ και τι θα γίνει με όσες/ους έχουν προμηθευτεί ήδη εισιτήριο.

Μαρία Προϊστάκη: "Έχω μεγάλη πίστη ότι αλλαγές που δεν μπορούν να γίνουν οπουδήποτε αλλού, μπορούν να συμβούν μέσα σε μια θεατρική αίθουσα"

Η ηθοποιός με την αξιοπρόσεκτη παρουσία μιλάει στο "α" για την παράσταση του "Συνεργού", που επαναλαμβάνεται στο Θέατρο επί Κολωνώ (από 9/3), για την έμφυλη βία, τον κοινωνικό ρόλο του θεάτρου, τη μητρότητα, καθώς και για τα επόμενα σχέδια της.

"Ο άντρας μου": Τελευταίες παραστάσεις για το έργο της Ρούμενα Μπουζάροφσκα που μιλά για την πατριαρχία

Η παράσταση, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη ολοκληρώνει τον κύκλο της στο θεάτρο Θησείον.

"Θα σε δω στον παράδεισο": Το τελευταίο έργο του Νιλ Σάιμον μετακομίζει στο θέατρο Αυλαία

Η σκηνή του θεάτρου Αυλαία φιλοξενεί την εμβληματική ιστορία αγάπης και γέλιου με την Άννα Αδριανού και τον Γιώργη Κοντοπόδη.

"Αγρυπνία": Νέες φωτογραφίες από την παράσταση του Αντώνη Καλογρίδη

Βλέπουμε νέο υλικό από το έργο του Δημήτρη Δημητριάδη που κάνει πολύ σύντομα πρεμιέρα στο νέο θέατρο Συγγρού 33, σε μουσική Κωνσταντίνου Βήτα.

"Πλατόνωφ": Δείτε φωτογραφίες από την πρεμιέρα στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Με επιτυχία παρουσιάστηκε η πρώτη παράσταση για το έργο του Άντον Τσέχοφ που σκηνοθετεί ο σημαντικός Άντολφ Σαπίρο, με τους Γιώργο Χριστοδούλου, Παναγιώτα Βλαντή και Όμηρο Πουλάκη στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.