Παράταση παραστάσεων για τις "Ευτυχισμένες μέρες" του Σάμουελ Μπέκετ

Το εμβληματικό έργο συνεχίζεται για λίγες μόνο παραστάσεις στο Θέατρο Τόπος Αλλού σε σκηνοθεσία του Νίκου Καμτσή.

Ω! Τι ευτυχισμένες μέρες

Μέχρι τις 28 Μαρτίου συνεχίζονται στο θέατρο Τόπος Αλλού οι παραστάσεις του εμβληματικού έργου του Σάμιουελ Μπέκετ "Ω! Τι ευτυχισμένες μέρες", σε μετάφραση και σκηνοθεσία του Νίκου Καμτσή, με την Πέγκυ Σταθακοπούλου και τον Δημήτρη Νικολόπουλο
Γραμμένες πριν από 63 χρόνια (1960), οι "Ευτυχισμένες μέρες" μοιάζουν να γράφτηκαν σήμερα, για την πανδημική και μετά-πανδημική εποχή. Μέσα σε ένα ερημικό περιβάλλον μιας κατεστραμμένης γης, ο Σάμουελ Μπέκετ στέκεται πάνω από τις έρημες πόλεις και την έρημη ζωή μας και ρίχνει το σαρκαστικό του βλέμμα μέσα από τα μάτια της Ουίνι και τον Ουίλι. Τα κακόμοιρα πλάσματά του, χωμένα μέχρι τον λαιμό στον τάφο, συνεχίζουν να ζουν, να μιλούν, να ασχολούνται με τις καθημερινές ασήμαντες ασχολίες τους και να ελπίζουν μέσα σε μία βασανιστική και αέναη… αναμονή. Ο λόγος τους σαρκαστικός και κωμικός φέρνει γέλια και δάκρυα, αφήνοντας μία πίκρα στο λαιμό.

Ω! Τι ευτυχισμένες μέρες

Η υπόθεση

Ανθρώπινες Μαριονέτες. Αιωρούνται στο κενό της ύπαρξης τους. Αξιοπρεπώς, αποζητούν ευτυχισμένες μέρες. Βυθισμένοι μέσα στον κυκεώνα μιας μέρας που μόλις ξεκίνησε, αλλά δεν υπόσχεται πολλά. Ανθρώπινες αλλοιωμένες μαριονέτες που αξιοποιούν το κάθε λεπτό, την κάθε στιγμή, μέχρι την ώρα που το κουδούνι της ύπαρξης τους σταματήσει για πάντα. Η Ουίνι, η ηρωίδα του Μπέκετ και ο Ουίλι, για 70 λεπτά ζουν στο θέατρο του παραλόγου, προσπαθώντας να δώσουν την απάντηση στα ερωτήματα "Ποιος Είμαι;" και "Τι είναι ο χρόνος και πώς υπάρχουμε μέσα από αυτόν;".

Ω! Τι ευτυχισμένες μέρες

Σκηνοθετικό σημείωμα

Το κείμενο του Μπέκετ ούτε λίγο ούτε πολύ γίνεται το μανιφέστο του απόλυτου σήμερα.
Ναι, θα γελάσουμε με τους προβληματισμούς της Ουίννυ. Καθώς η Πέγκυ Σταθακοπούλου βλέπει τον εαυτό της μέσα από τον καθρέφτη, αντικρίζουμε και μείς τη μοναξιά μας. Καθώς ο Δημήτρης Νικολόπουλος διαβάζει τις νεκρολογίες σε μια εφημερίδα του προηγούμενου αιώνα κάνουμε και ‘μείς έναν απολογισμό των δικών μας απωλειών. Καθώς η Πέγκυ Σταθακοπούλου μετράει και ελέγχει τα σάπια δόντια της αναγνωρίζουμε και μείς τη δική μας φθορά και σαπίλα. Ο πόθος των δύο προσώπων να συν-υπάρξουν, να συν-ομιλήσουν, να συν-εννοηθούν, να συν-κρατηθούν στη ζωή, αποδεικνύει πόσο απαραίτητο είναι το πρώτο συνθετικό "συν-" και πόσο ανάγκη έχει το άμοιρο ανθρώπινο ον να υπάρξει "μαζί". Είναι ίσως η μόνη εποχή που τον πρώτο ρόλο δεν παίζουν τα ρήματα, τα ουσιαστικά η τα επίθετα, η έστω οι εγωιστικές αντωνυμίες, αλλά αυτά τα επουσιώδη επιρρήματα.

Προπώληση εισιτηρίων μέσω viva.gr
 

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ω! Τι ευτυχισμένες μέρες

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 80 '

Το 1961, ο Ιρλανδός νομπελίστας έγραψε μια ελεγεία για την τραγικότητα της ανθρώπινης ύπαρξης που μόνη της διέξοδο αποτελούν οι μικρές λεπτομέρειες της ζωής.

Τόπος Αλλού

Κεφαλληνίας 17 & Κυκλάδων

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.